[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:35

Goedemorgen!
@ Marjan: jeetje, wat heftig zeg! Op zich wel een redelijk positieve uitslag dus!! Dat is wel fijn! :(:) .
@ Annetje: lekker gereden dus!
@ Lau: *\o/* Gefeliciteerd met je voldoende voor bestuurs! En je bent even wezen zandhappen. Je gaat wel lekker deze week ;)
@ Eef: heb maar een klein stukje gezien, maar mooi filmpjes. Veel plezier in Antwerpen!

Over eten: ik woon natuurlijk nog bij paps en mams :Y) Meestal hollandse pot, dus groenten/vlees/aardappelen en 1 keer in de wk iets van pasta, nasi of bami of een ovenschotel. Ik eet regelmatig niet thuis, dus dan kan ik het zelf wat meer bepalen (= meer pasta/wraps/taco's, dat soort dingen). Ik ben niet echt een broodeter, liever een warme hap of een lekkere salade!

Gister springles gehad. Jer kwam inderdaad met grote ogen binnen, Sim ;) Het liep helaas wel erg uit allemaal, zat er al bijna een uur (!) op voor we begonnen. Maar geen stout staakgedrag, dat had Jer nog wel eens als hij een beetje moe werd. Eerste kruisje ook met grote ogen bekeken, maar verder echt superbraaf. Kon meestal lekker in het ritme blijven, hij keek niet naar de zeiltjes e.d., en was gewoon hartstikke braaf. Helemaal niet slecht vond ook de buurman ;), volgens hem begint het gevoel (bij mij dus) te komen. Nou, dat zal toch eens tijd worden! :D Heleen was er ook met Uitje, die kan noodsprongen maken zeg :oo . :wow:

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:36

Auw Marjan dat klinkt heel naar! Sterkte met het herstel van de operatie en natuurlijk ook succes met de therapie. Ga je naar een speciaal Handencentrum, of zit dat alleen in Utrecht?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:41

Jeetje Marjan, heftig. Sterkte met het herstel. :(:) Handencentrum Utrecht is inderdaad heel fijn, ben ik onder behandeling nu. Maar je hebt ze in verschillende plaatsen, dacht nog 3/ 4 andere plaatsen.
Fijn dat de springles goed ging Noor!

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:54

Noor en Heleen hebben lekker springles gehad! Een uur van te voren er al op zitten... da's wel wat veel gevraagd. Gelukkig bleef Jer braaf. Zou Zoncorde terug op te trailer gezet hebben denk ik. Die krijgt niet alleen grote ogen als hij hindernissen ziet, maar wordt in totaliteit een cm of 15 groter...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:56

Noor & Heleen hebben lekker gesprongen!
Mireille, := Dat kan ik wel beamen!
TG, Alvast veel succes vanavond :)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:11

goedenmorgen, ik zit nu op school en kon weer langer slapen. 2 uur te vroeg. Jeetje marjan, dat klinkt allemaal wel heftig en hopelijk helpt de terapie. Fijn dat de springles goed ging noor. Maar ga tussenuir vieren...

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:11

moguh!!!

_lautje_ schreef:
Moeilijk hoor Shanouk! Overigens (nog) geen spierpijn van de val. Viel ook niet hard en door veel gejudood te hebben en vaak gevallen te zijn heb ik een goede valtechniek ontwikkeld :Y)

dat heb ik nou ook, 6 jaar judo zorgen voor een automatisme met vallen, heeft mij al wel een paar keer goed geholpen!!

rowo schreef:
Ik heb het leren alweer opgegeven :( Niks waard zo'n 2 kamer appartementje waar ik niet rustig alleen kan zitten. En om vriendlief nou te verplichten de tv uit te doen terwijl DÉ voetbalwedstrijd (volgens hem) erop is, vind ik ook niet wat :)) Dat wordt dit weekend dus knetterhard bikkelen.

en terecht, hij had gelijk!!!!

verder gelezen dat laura d'r tentamen heeft gehaald! YEUH!!!
marian geopereerd is.... (heftige operatie!!!!)
niet iedereen gek is op gekookte aardappelen (ik wel!)
marijke nieuwe collega aan't inwerken is..
evelien lang is (wist ik al) en leuke filmpjes, bekend terrein ook!
Dienke vannacht nog niet fit was, maar vanmorgen gewoon heen werken is...........
Ikzelf niks gemerkt heb en van half 11 tot ongeveer half 8 in coma lag :P
Shanouk lastige beslissingen te maken heeft over Vorstin. Ik kan daarin geen advies geven.... weet alleen wat ik zelf zou doen, maar ik ben daar tamelijk hard/principieel in... Hobby moet leuk zijn, zodra het veel kost in geld, energie en gedachten en weinig oplevert in plezier moet je doorpakken....

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:16

Dienke belde net, is naar huis gestuurd door de baas :P ze moest naar bed (en nu luistert ze wel..., naar mij niet...)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:17

Laura gefeliciteerd met je tentamen
Evelien leuke filmpjes waar is dat? of ik heb er overheen gekeken.
Marian beterschap en niet fijn dat je narcose (nouja eigenlijk alleen je arm) zo moest gaan.
Dienke ook nog niet beter en goed dat ze naar huis gestuurd is
Sorry voor diegene die ik overgeslagen heb, kan niet alles onthouden

Gister dressuur les gehad met baylando. hij liep echt weer lekker. had wel het idee dat hij rechts wat sterker was (bitvastpakken kun je het niet noemen maar wel zwaarder aan die kant) maar instructeur zei ziet er goed uit. paar keer heel eigenwijs en dan in de staak maar we gaan de goede kant uit :D

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:27

weule schreef:
Dienke belde net, is naar huis gestuurd door de baas :P ze moest naar bed (en nu luistert ze wel..., naar mij niet...)

Da's een goed teken Weule. Gelukkig voor Dienke ben jij haar baas niet :+

Tja, ik denk dat er ook wel een verschil zit tussen het hebben van meerdere paarden of zoals Snoek gewoon maar 1 paard hebben hoor. Soms kun je nog zo rationeel en verstandig zijn, maar voelt de band met je paard als een innige vriendschap. Idd misschien beetje Penny-uitgedrukt :o

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:30

Goede morgen! !

Jeroen :(:) aach dienke beterschap!!
lau goed bezig geweest :P
Eef mooie flimpjes!!
marjan jeete schrikken zeg!! kan me goed voorstellen dat je in paniek geraakt bent!

nou maandag begin ik weer met werk!!
wel weer opde vrachtwagen 0 uren contract.. vanmiddag even heen en weer naar rotterdam :+

Nu snel naar stal!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:33

Morguh!!

Evelien, mooie filmpjes!
Lau, gefeliciteerd met het halen van je tentamen!! *\o/*
Marjan, jee heftig zeg! :(:)
Dienke, eigenwijs!!
Annetje, klinkt als een heerlijk ritje!
Mootje, thanks :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:42

Goedemorgen *\o/*

Jeetje marjan wat heftig :(:)

ik heb mijn bus gemist dus kom nu te laat voor college, niet zo slim :+

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:57

Marjan kan me voorstellen dat je in paniek raakte. Het klinkt doodeng! Hopelijk gaat het herstel nu voorspoedig.

Noor heeft een fijne springles gereden, maar wel heel lang moeten wachten tot het begon. Ik zou denk ik naar huis gaan als ik er al zo lang op zat.

Gisteren nog schildercursus gehad, maar ik kon maar 1 pose (1 uur) volhouden met mijn nek. Ik denk dat mijn nek het niet eens is geweest met het stukje wat harder gaan vanwege de helicopter. Gelukkig moet ik straks voor college (en nadat ik Vies gereden heb) weer naar de fysio, dus dan mij hij er weer lekker naar kijken :D Duurt me wel allemaal veel te lang die nek, volgens mij is het zo'n 3 maand terug gebeurd nu.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:13

Jeetje Marjan! Klinkt inderdaad doodeng! Gelukkig is de uitslag wel positief.

Itsme: dit is in Hernen. Fijn dat Baylando het goed deed. Wat vaak goed werkt als ze sterk zijn aan 1 kant is schoudervoor/binnen rijden aan de kant waar ze zwaarder zijn, op de volte is dat het makkelijkst. Op de volte en opzij laten gaan voor je binnenbeen.

Jeroen: gelukkig luistert ze wel naar hem, eigenwijs ding. :P

Annetje: dat is inderdaad wel lang! Misschien kan de fysio er iets mee.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:21

Jeroen @ is het dan nu wel duidelijk dat jij de baas niet bent.. }> hahah jullie mannen denken dat altijd wel, maar helaas :P
marjan @ bbbrrrrrr wat klinkt dat eng allemaal. Ik ben met dat sooryt dingen ook niet zo'n held, ben eenmaal geopereerd, maar ben voordat ik de ruggeprik kreeg twee keer van die tafel afgegaan, lees ik was erg bang en moest daarvan gewoon piesen
Laura @ helemaal super je examen, nu de rest nog en dan komt het vast nog wel goed.. ;)

Ik geniet nog steeds van al mijn vrije dagen.. :D lekker wat klusjes doen thuis, de tuin etc en naar de sportschool. :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 11:23

Goeiemorgen,
Ik heb gisteravond maar even relaxed een film gekeken, even afleiding. Heb nu 2 hele drukke dagen, gaat niet fijn worden. Heb van 11 tot 5 college en werkgroep, dan moet ik heeel gauw naar huis en naar stal, Vorstin longeren en losgooien, en daarna als een speer naar huis, eten, douchen en om 8 uur beginnen op werk. Morgen van 9-13 werkgroep, en dan om 15.30 les met dat paardje wat ik wss bij ga rijden. Daarna moet ik Vorstin nog doen, maar ik moet ook nog ergens vandaag of morgen de tijd vinden om 2 uur een practicum te doen op de uni, en een diagnosegesprek op te nemen op video met een medestudent. Denk dat ik iets moet gaan laten vallen :=

mireilledons schreef:
Tja, ik denk dat er ook wel een verschil zit tussen het hebben van meerdere paarden of zoals Snoek gewoon maar 1 paard hebben hoor. Soms kun je nog zo rationeel en verstandig zijn, maar voelt de band met je paard als een innige vriendschap. Idd misschien beetje Penny-uitgedrukt :o

Ik merk idd dat degenen die zeggen: Kap er mee, idd de mensen zijn met meerdere paarden. Ik heb Vorstin al sinds ze 1 jaar is, 8 jaar dus al. Plus dat het mijn eerste en enige paard is. Dat maakt denk ik wel dat je langer doorgaat, dan wanneer je een stal vol paarden hebt staan.

Leuke filmpjes Evelien
Top dat je bestuursrecht gehaald hebt Lau
Super dat het bos zo goed ging Annetje!
Pfff, wat een ramp Marjan. Hopelijk gaat het snel beter :(:)
Succes met presenteren Kim
Fijn dat je les zo goed ging Noor
Lekker dat je les fijn ging Itsme
Rij ze Corien

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:29

Lekker Bianc, heb je vakantie of tussen diensten in?

Shanouk, dat is wel een hele strakke planning!

Ik heb morgen springles en 's avonds naar Black Swan :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:30

Goeiemoggel!!

Jeetje Marjan, dat klinkt naar. Waarvoor ben je precies geholpen?
Eigenwijze Dienke ligt lekker in bedje! En daar moet ze ook lekker blijven
Mireille ik ben heeeel penny met mijn paarden. Wordt anders als ze pijn hebben maar dan zou ik er alles aan doen qua behandelingen oid om hem wel te kunnen houden zonder pijn. Maar goed ik heb makkelijk praten. Heb ze bij huis en in de wei staan ze niemand in de weg.
Shanoek geef het wel rustig de tijd om er over na te denken! wegbrengen kan altijd nog! Maar het zou kl*te zijn als je volgende maand iets hoord wat misschien wat zou zijn en jij der al weggebracht zou hebben. Ik heb ook maar 1 paard van mijzelf en ik ga heeeel ver voor hem! Volgens sommige veel te ver maar het maakt mij ook geen bal uit wat het kost als hij maar beter wordt
Super Mendy dat Baylando zo lekker begint te lopen! Ga je er dit jaar al een crossje mee rijden?
Wat heb je gedaan met je nek Annetje?
Jeetje Noor een uur los rijden. Ach je hebt toch nog fijn gesprongen das toch het belangrijkste

Meer weet ik niet. Heb vandaag een lekker dagje. Straks met Zeus naar buiten en de osteopaat belde dat ze waarschijnlijk vanavond Zeus komt checken. Dan kan ik weer helemaal fris beginnen volgende week!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:37

Karen: die heb ik gezien. Erg mooi soms wel nare beelden.
Shanouk: dat is erg druk!

Zo even college en vanavond springeedstrijd

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:40

Jeetje Marjan! Daar schrik je ook wel van zeg!
Noor, fijn dat je springles goed ging! Er lang op zitten is idd wel lastig, om niet uit te lopen is als instructeur ook lastig :+
Fijn dat je bestuursrecht hebt gehaald Lau :D
Fijn dat je werk hebt Corine!
Jeetje Shanouk, jij hebt het flink druk :=

Ik zit voor 2 uurtjes op school. Vanmiddag moet ik naar de oogarts. Dat wil ik dus echt niet maar mam heeft een afspraak gemaakt... Om 10 voor 12 vrij, dan snel de Vos rijden en daarna vlug naar zkh Assen. Vanavond heb ik volgens mij ook nog iets, maar kan er niet op komen wat dat is... Moet in ieder geval Vos&Ul vlechten voor de kampioenschappen morgen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:42

muts_marijke schreef:
Wat heb je gedaan met je nek Annetje?
Ik ben op buitenrit met Vies over de kop gegaan en op mijn hoofd geland. Mijn nek heeft toen een grote klap op moeten vangen. De val is nu zo'n 3 maanden geleden.
Dat was ook de reden dat ik zo blij was met mijn buitenrit trouwens. Na onze val heb ik compleet in de bibbers erop gezeten zodra ik het erf af reed. Ik heb toen ook niet ver weg durven gaan, gisteren was weer voor het eerst écht in het bos.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:46

Dat verklaart een hoop Annetje, ik snapte al niet waarom je zo blij was met de buitenrit (begrijp me niet verkeerd maar ik dacht huh wat is er nou zo bijzonder aan :D ) Dat dus! Dan kan ik me voorstellen dat je blij was.

Dan heeft je nek een behoorlijke klap op moeten vangen. Waar wordt je er nu voor behandeld? beterschap er mee!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:50

Ik denk dat wel meerdere hier in het topic mijn buitenrit verhaal niet zo bijzonder zullen vinden :P Voor onze val ging ik minstens 1x per week naar buiten, toen had ik het ook niet bijzonder gevonden, maar nu was het heel wat. Niet eens zozeer dat ik naar buiten ging, maar vooral dat ikzelf rustig bleef en het niet eng vond. De helicopter was even schrikken, maar dat zou het altijd zijn.

Ik krijg nu gewoon fysio en thats it. Ik ga straks wel met de fysio overleggen of het niet verstandig is om toch iets van een MRI te maken ofzo. Ik heb er nu namelijk écht heel erg veel last van. Het valt me mee dat ik vanacht nog heb kunnen slapen, maar ik vraag me af of ik straks rustig in de collegebanken kan zitten zo.
Stomme is dat net na de val mijn nek stijf was, maar niet heel erg pijnlijk. Dat kwam eigenlijk pas twee weken later. Mijn nek is wel op de foto geweest, maar verder niet.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:56

Nou dat met die heli had ik ook eng gevonden, ik heb geen idee wat die van mij zou doen. Super dat jij rustig bleef was waarschijnlijk ook de reden waarom Vies (heet ie echt zo?) rustig bleef.

Ik heb altijd krom gelopen omdat ik op school de langste was. En dus ook mijn nek vergroeid zeg maar. Ik loop bij de rugpoli en dat helpt mij heel goed voor mijn nek. Heb er stukken minder hoofdpijn van. (wel heel iets anders maar wilde het je toch even vertellen )