[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

andrea16

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:41

Ik vond nog wat foto's van het veulen op m'n oude geheugenkaart van m'n telefoon. Dit was in september, ze is nu al wel wat groter en smeriger Clown

Afbeelding

Afbeelding

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:59

Wat een leukerd Andrea! Wat is het er voor een?

In noord-holland kan je inderdaad het hele jaar door overal 2 proefjes rijden. Er komen daarom ook vaak mensen uit friesland hier dressuurwedstrijden rijden.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 16:31

De afsluitdijk over vind ik wat ver voor simpel dressuur of springwedstrijdje Bloos SGW en Endurance vind ok .. die zijn hier ook niet in de buurt Lachen

@ Andrea ... leukerd idd!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 16:47

Hier kom je beide tegen; 2 proeven, maar ook vaak 1 proef. Ligt beetje aan de vereniging en manege.... Zoals gister Saasveld is ideaal. Je rijd je eerste proef en direct daarna ook je tweede. Bij onze vereniging is dat ook zo... maar dan heb je wel erg klein losrijden, maar is wel te doen.

@ andera: leuk veulen... maak je snel nieuwe foto's?

@ benthe: das wel heel erg balen. Ook niet echt handig om dat ook nog eens ONDER je proef te doen. Als je tijd had gehad hem gerust te stellen van te voren enzo, was het vast beter gegaan.

Ik heb beide paarden ff op straat gereden. Gewoon tot het eind van onze straat en weer terug. Zetje was eindelijk echt braaf en Zoë was voor het eerst buiten. Viel me echt reuze mee hoe braaf ze was.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 16:50

Ik kom net terug van dressuurwedstrijd in Haskerhorne. Sofie liep met losrijden niet heel erg lekker..
Maar in de proef wel Haha!!. Zaten nog wel wat slordige dingetjes in, maar verder liep ze heel fijn Lachen. Stuk fijner dan in Sonnega alweer. Achterwaarts en halsstrekken enzo moet allemaal wat netter. Maar ze bleef nu in een constant ritme in de draf. Dus was wel tevreden eigenlijk. We hadden 183 punten. Viel me ietwat tegen, maar dat maakte niet uit.. Had fijn gereden en volgende week weer een dressuurwedstrijdje meepikken. Uiteindelijk waren we nog 5e geworden *LOL*

LL: Had helemaal niet door dat jij dat was Bloos Das erg...

Rowo: Nette punten hoor Lachen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:14

Goeiemiddag Lachen
Ik ben bezig met mijn profielwerkstuk. Ben nu een stuk aan het schrijven over de gebruiksdoelen van paarden, daarna moet ik nog een stuk schrijven over adel en paarden en over hoe paardrijden een burgersport werd.
Wij kunnen hier ook altijd 2 proefjes rijden trouwens Lachen Heb het nog nooit meegemaakt dat ik er maar 1 kon rijden, behalve op de regiokampioenschappen!

Gefeliciteerd met je winst LL
Wow, wat een onwijze punten Rowo!
Beterschap Luxtet Ach gut
Jammer van het tweede gedeelte van je proef Benthe! Wel mooie cijfers voor je eerste deel!
Leuke foto's Andrea
Gefeliciteerd met je winstpunt Kim!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:18

@ Kim ... ik viel wel op eigenlijk, had een knalroze jas aan Tong uitsteken
Het zag er idd heel netjes en constant uit Ja Persoonlijk zou ik een ietwat rustiger draftempo willen zien.
Gefeliciteerd met je prijs!
Laatst bijgewerkt door Lappie_Lap op 14-12-08 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:21

Heleen: Ik heb geen idee, zal m'n opa eens naar de papieren vragen, ook van de moeder Bloos

Gefeliciteerd met je punten en prijs Kim!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:47

leuke foto´s andrea
balen jn maar fijn dat je 2,5 jarige braaf was..
Netjes rowo

Krimpie gaat weer goed, vorige week voor het eerst gesprongen heeeel heet, spring nu dinsdag op school en dan donderdag parcour springen en dan heb ik 27 dec weer wedstrijd bij indoor beukers.. Stond voor het L maar wordt de 1e keer dus heb gemaild of ik nog een keer B kan. neem niet aan dat dat een probleem is, is op dezelfde dag namelijk.. dan 8 januari voor het eerst L op school

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:51

Lappie_Lap schreef:
@ Kim ... ik viel wel op eigenlijk, had een knalroze jas aan Tong uitsteken
Het zag er idd heel netjes en constant uit Ja Persoonlijk zou ik een ietwat rustiger draftempo willen zien.
Gefeliciteerd met je prijs!

Ik kreeg dus als commentaar van de jury: Paard mag gedurfder gereden worden. En toen ik de prijs aannam zei ze ook nog dat ik wat voorwaartser mocht rijden.

Dusjaa Clown Snap het ook niet helemaal. Dit commentaar/tip kreeg iedereen mee trouwens.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:53

andrea: leuke foto;s
rowo: ja je moet idd toch wat, maar fijn dat ze braaf waren.
kim: gefeliciteerd met je winstpunt, en fijn dat je zo lekker hebt gereden.
luxket: mooi dat die weer goed gaat.

Hier zijn niet veel wedstrijden waar je 2 proeven kan rijden.
op dit moment hoeft dat van mij ook niet, want dat houd Armani nog niet vol.

vanmiddag op stapbuitenrit geweest, was erg lekker Haha! maar wel koud.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:01

@ Kim ... tja, ze zaten er wel tussen idd ... dat zag eruit alsof ze bijna omvielen. Maar wat ik dan vaak het gevaar vind van 'gedurfder' gaan rijden is dat het geheel dan bijna overhaast wordt. Voor mij werkt dat niet iig ... ik kan beter heel rustig rijden en dan gaan die van mij als het goed is lekker veren. Kan de jury hoog of laag zeuren, maar dat vind ik prettiger te rijden en blijft het geheel ook bewerkbaar.
Sommigen denken dat gedurfder gelijk staat aan sneller, dat is natuurlijk niet direct de bedoeling ...
Wat je zelf het fijnst vind rijden Lachen

@ Ilse ... lekker bikkel buiten gereden Haha!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:07

Haha ja je moet toch wat!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:13

Ik durf nu niet ons bos in te gaan, met bandensporen ter hoogte van 30 cm Bloos
Tja, ze zijn met bomenkapperij bezig geweest deze herfst No Cheer

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:15

Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 14-12-08 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:15

oh dat is minder idd.
Bij ons is ook niet alles vlak maar het meeste wel Haha!
en er zit nog een schelpenpad naast dus als het erg is daar maar over.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:30

Gaaf Snoekiej. JAmmer van je 1ste parcours. Veel doen, dan komt dat ritme vanzelf er wel in.
Mandy:Wat een punten zeg!! Maar wel super.
JN: Raar zeg om een gasbrander aan te zetten.
Kim: Gefeliciteerd met je winstpunt.

Ik heb vandaag gesprongen met Hetje. Hij liep eignelijk heel fijn, ware het niet dat ik het parcours kwijt was en dus mijn lijn heb gekruist en 3 strafpunten kreeg voor tijd. Was wel jammer.

Ben vrijdag naar de bios geweest naar changeling. was echt een onwijs mooie film. Zijn daarna nog even wezen stappen in Utrecht.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:46

Gefeli Mandy, LL & Kim!
Jeetje Benthe! Deden ze vandaag op springwedstrijd ook, gelukkig kijken de A/B pony's daar haast niet naar. Scheve mond
Ilse, hoeveel heb jij vanmiddag wel niet gedaan Clown
Zag je op cc, je was met Angela meegeweest en nog een buitenrit ook Clown
Rosalie ook nog de halve dag gezien Clown

Was met Yoeri 2e in het 2e parcours, 1e parcours 2 stops, zodra er een groot dicht hekje onder staat is het mis Scheve mond deed hij 2e parcours wel gewoon

Met Kino eerste parcours afgegroet, in de 3-sprong ging het heel raar Scheve mond Hij stond veels te krap tussen B en C, kwam er al niet echt lekker in en maakte 1 galopssprong teveel, en toen redde ze de laatste echt niet, heeft nog wel geprobeerd wat resulteerde op een platte hindernis, gingen ze opbouwen heb ik hem over gedaan, en voelde niet zo goed dus heb afgegroet, heb liever Kino niet kapot

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:52

Goedeavond!
Zo ook weer terug van wedstrijd en van de hockey.
Ben helemaal moe en uitgeraast, was helemaal sago vanmiddag.
Het zat dus zo, ik vanmiddag netjes me paard opgetut voor de wedstrijd, was in de buurt dus er lopend heen.
Kwam ik daar aan, was het ingelopen, moest ik meteen starten, dus ik snel even lings en rechts om gegalopeert en gaan maar.
Nou dat is dus niks, want dan heb ik net een plank onder me kont, en ik was der helemaal boos om geworden dat ze daar zo dom deden.
Moet ik niet doen maja kort lontje Bloos
PD loopt nog steeds af en toe een stap onregelmatig achter, maar dat was normaal volgens de da, als het over 3 weken nog zo was moest ik even terug komen. Geen probleem, het word niet erger, ene dag is het weg, andere dag heeft ie het weer een beetje. Wacht die 3 weken maar rustig af.
Nouja toch proefje gereden, ging opzich wel goed, maar reed echt voorzichting, hij was best wel druk en kijkerig, dus durfde hem eigelijk niet zo goed los te laten. Dus dan krijg je een beetje zo'n miepige proef, merkte het zelf ook wel, me paard viel bijna in slaap Bloos
2e proef kreeg ik van mensen langs de kant de tip om met meer durf te gaan rijden.
Heb hem dus maar even wakker gemaakt, en wat meer gevraagt. Kreeg je dus wel krachtige overgangen en betere gangen maar een veel te heet paard.
Maar hij luisterde zo goed was echt verbaasd, hij liep echt lekker en vooral soepel wat erg zeldzaam is zo met stress van mij Clown
Waren ook mensen van mijn stal aan het kijken en die vonden ook dat het echt goed ging, en dat in die 2e proef zeker wel winst zat.
Word ik na beide proeven aangesproken door de jury, dat mijn paard niet regelmatig liep achter en dat ik zo geen proef kon rijden Clown
Viel bijna van me paard, dat ze me nadat ik 2 proeven had gereden aansprak dat ik geen proeven kon rijden zo Clown
Nouja heb het uitgelegd, vervolgens breng ik me paard thuis, ga terug krijg ik 2 protocools(of hoe je het schrijft) met 2x 155 punten.
En me hele blaadje stond vol gekliedert met onregelmatig(Medelijden met degene die dat allemaal heeft op moeten schrijven, die kon vast geen onregelmatig meer zien aan het eind van mijn proeven Clown ).
Had alleen maar 4e en 5e voor de draf oefeningen en dan af en toe en 6e voor de galop en stap.
Maar er stond nergens commentaar bij alleen maar onregelmatig.
Nu weet ik de regel, paard in de ring loopt niet goed dan moet ie eruit.
Had er ook wel op gerekend dat ze me eruit zou sturen, had ook al netjes mijn dierenarts blaadje bij me waar alles op stond uitgelegt.
Dan zou ik gewoon mijn geld en startcoupons terug krijgen als ze er echt een probleem van zou maken.
Hij loopt ook gewoon niet regelmatig, en als de dierenarts niet had gezegt dat het juist goed was om op hem te rijden had ik dat ook echt niet gedaan, maar had het wel geaccepteert als de jury niet zou willen dat ik zou doorrijden.
Maar dat ze gewoon der mond houd en dan vervolgens geen commentaar geeft maar alleen onregelmatig, ja daar valt mijn pet echt van af.
Had me er dan gewoon uitgestuurd. Nouja gelukkig waren meer mensen het met me eens dat dit echt niet kon.
Was wel weer een meevaller anders was ik weer de enigste die zich daar over ging aanstellen. Clown
En hij voelde zelf ook helemaal niet als onregelmatig, bij hem voel ik het altijd heel erg als hij stijf is, maar heb nu niks gemerkt.
Af en toe had ie even zo'n misstapje, mensen langs te kant vonden ook dat ie niet onregelmatig liep, af en toe had ie zo'n kort stapje als echt dat gewicht op dat achterbeen kwam.
Heb er verder maar niks van gezegt ofzo, ga me er ook niet meer druk om maken. Maar kon der vanmiddag echt wel wat aandoen, ze had echt het bloed onder mijn nagels vandaan gehaald eerlijk gezegt Clown
Achja of ik nu 155 punten heb of 170. Maar het was meer de manier waarop, echt achterbaks.
Kan der nu eigelijk wel om lachen, maar vanmiddag was het echt niet leuk.
Maja probleem van mij is gewoon dat ik altijd alles moet weten.
Ik kan der gewoon niet tegen dat ik nu niet weet waarom die onregelmatig loopt.
En ik begin echt gek van mezelf te worden Clown
Ga nu maar lekker slapen Clown
Weer heel verhaal wat weer nergens over gaat Dromen

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 07:58

Goeiemorgen Gaaaap

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 08:09

Goedemorgen!
Andrea: Leuke foto's.
Kim: Gefeliciteerd met je winstpunt, fijn dat je zo lekker hebt gereden!

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 08:21

goeiemorgen allemaal.. Gaaaap

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 09:41

Goeiemorgen Doei!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 09:46

Goedemorgen Lachen

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:20

Goeiemorgen!

Heb een leuk, maar druk weekend gehad Lachen Zaterdag heel de dag naar Miriam geweest, helaas niet kunnen rijden, de bak was net beton Tong uitsteken Dus we hebben fanatiek de zadelkamer opgeruimd, is erg mooi geworden Haha! Wel leuk, allemaal oude spulletjes tegengekomen, ook van Roosje, brengt leuke herinneringen naar boven Lachen

Rowo: wow super punten zeg met Zetje! Haha!
Hilde: heb de enquete voor je ingevuld Lachen
LL: netjes hoor, gefeliciteerd met je wp en prijs!
J_N: balen zeg Ach gut Raar dat ze daar met een gasbrander gingen staan precies tijdens je proef :S
Andrea: wat een leukerd zeg Haha!
Kim: gefeliciteerd met je wp!
Mistid: balen van je stops met Yoeri maar fijn dat het 2e rondje wel goed ging, gefeliciteerd! Jammer dat het met Kino ook niet lekker ging Ach gut

Zo naar school tot half 3, relaxt dagje vandaag Lachen
Vanavond dressuurles Lachen