[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 08:47

druk weekend hier met wedstrijd en paashazen en paasklokken... :') dochter moest gisteren bij oma eitjes zoeken en nu heeft ze hier thuis gezocht. En volgens haar rijdt de paashaas op een brommer :+

Mijn dressuurproef ging voor mij heel goed, geen fouten, hele mooie stille aanleuning, had alleen mijn kleine spoortjes aan opdat ze superheet liep de laatste dagen, en hierdoor in galop net wat te weinig activiteit wat mss wel wat zwaar aangerekend werd. 8e pl op anderhalve punt van de 3e, dus lag wel kort bij elkaar.
Jumping vond ik moeilijk staan, en zo relax ik kan rijden op gewone jumping omdat dat toch maar oefenen is, zo 'goed' wil ik het dan doen op eventing en ja, dan ga ik weer veel te veel regelen en prutsen en mag ik blij zijn dat ze maar 1 balk springt... voorlopig nog steeds een 8e pl, er zijn in het algemeen wel veel balken gesprongen.
Straks cross, heeft precies wel al veel geregend dus denk dat ik niet voluit voor de tijd zal gaan. Heb het sowieso niet afgemeten, dus wordt sowieso op 'goed' gevoel rijden en dan zien we wel hoe snel dat geweest is...

Daaphh: Pff akelig hoor dat paard dat ze moesten inslapen. Weet niet of het aan mij ligt, maar zijn toch veel ongelukken de laatste tijd.

Winnie: behalve die laatste dubbel,vond ik je jumping echt sterk gereden!!

Varekaj: ik zou beetje minder nadenken en gewoon denken. Rij hem er maar eens door, hij is nu al oud genoeg om efkens aangepakt te worden. En in die laagste reeks in Zwijnaarde vliegen al die paarden door mekaar rond, gij zult er nie tussen opvallen :P

Sofie: ge moet er u idd zelf goed bij voelen, dus als dat 60 is, moet je dat gewoon doen. Tis hobby, dus moet leuk blijven!

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 10:51

Ik heb al een fantastisch verslagje mogen lezen van lene op fb!

De rest nog veel succes vandaag op cross!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:15

Uw dochter is modern en mee met haar tijd Antonius, ik vind het een geniale uitspraak :))
Hoe gaat het met de kippetjes?
Vond de proef ook super gereden. Hier is er sinds gisteravond wel wat uit gevallen. Heb op FB net filmpjes van Anneleen gezien, die ging toch goed vlot vooruit, bodem leek mee te vallen. Maarja, tegen dat de M mag is er al een half leger overheen gevlogen.

Zal eens kijken of ik mijn BP nog kan vinden... en dan op goed geluk maar inschrijven voor Zwijnaarde.

Onze dressuur trekt tegenwoordig op geen kl*ten maar het springen gaat dan wel weer heel goed :D daar heb ik de lol intussen weer van te pakken.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:39

Ik ging nogtans niet voor de tijd :+ Maar toen lag het echt nog goed! Vannacht wel veel regen gehad de grond vrees ik.

Voor de mensen die ik niet op fb heb eventjes mijn post daar gekopieerd:

Quote mezelf "hoe vet zou het niet zijn om ooit eens nationaal te rijden tussen de paarden". Verdorie, dit weekend was het zover! Dressuurproef was al direct goed pittig naar onze normen, maar toch nog mooi midden in het klassement geeindigd (21/40). Dan springen. Slik. Vanuit ponyperspectief is dat toch wel verdomd hoog én breed :p Maar we haalden het (weliswaar met twee balkjes) maar hey... WE MOCHTEN CROSSEN :D En de cross die was puur genieten. Zo fanatiek, zo braaf... Dat de ruiter een hindernis vergat vergeten we maar eventjes... Pieterpony is the best :-) :-)

Pony was echt bloedfanatiek in de cross. Zo flink *\o/* Nogtans tijdens het verkennen en het inrijden tussen alle grote en sportieve paarden dacht ik mijn god wat doe ik hier eigenlijk?!? Was dan nog een meisje kort voor mij gevallen dus de cross lag 15 min stil, niet goed voor de mindset :(:) Maar eens in de startbox stond ie te huppelen van enthousiasme dus stress was direct weg :) Marchin ga ik eventjes terug 80 rijden en dan zien we wel weer. Dressuur kan echt nog beter (laatste maanden "mocht" ik geen dressuur rijden dus het was echt op onze basis gereden) en springen zit ik zelf nog te veel te kloten. Maar heeeeyyy ik zit op een roze wolk <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:42

Dat hij er zin in had is wel zacht uitgedrukt met dat gehuppel in de startbox :)
Heel fijn dat je zo geniet en mooi gereden!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 11:51

Ik had video's gezien op fb Lene! Zag er toch goed uit!!

Ja de bodem in waregem kan niet zoveel hebben denk ik... Als ik terug denk daar vorig jaar toen had het ook veel geregend en bij de ZO was het echt modder...

Veel succes allemaal!!

Zoals Anthonius zegt Varekaj, minder denken meer rijden :D Blits hoest ook wel eens af en toe. Maar dat is dan van het hooi dat te veel stof heeft. Ze zijn ook niet van suiker, ze kunnen wel tegen een stootje :)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 13:02

Ik ben naar de eventing in Scheldewindeke, dressuur moest ik vroeg binnen, daarna de cross verkend en nu weer eventjes thuis in de zetel. Ik moet pas om 17u crossen en het is hier 5minuten verderop :) de cross staat pittig! Veel combinaties en 3 dikke afsprongen.

Wat leuk lene! Je steekt helemaal niet af tussen de paarden hoor!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 13:25

Ohh wat makkelijk dat je gewoon naar huis kan! Succes straks!

Ik mag straks weer puppyknuffel <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 13:30

Succes Florence! Makkelijk als alles zo dichtbij is! Is dat bij Kobe?

Goh Daaphh... het is niet op zich het durven rijden. Ik frustreer mij vooral dat hij veel te veel wil meedenken en daarmee ongeduldig wordt. Hij gaat dan zelf zoeken naar "wat verwachten ze" en correcties frustreren hem dan weer omdat hij niet het goede antwoord kan geven. Hoe meer druk ik zet of hoe meer ik corrigeer, hoe meer zijn frustratie stijgt. Het levert zowel dressuurmatig als bij het springen problemen op waar ik liever zo snel mogelijk vanaf raak. Ik wil nu eerst en vooral de rust in zijn kop terug en ontspanning. Van daaruit kan ik dan weer verder door naar andere dingen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:25

En ik zit ook met de voeten omhoog in de zetel (voor 5 min toch :P )
Ik heb een foutloze rit gereden met 8 sec buiten tijd. Ik had maar 1 slechte afstand op de ganse cross, de laatste van 3 hagen in een combinatie (filmpje staat op mijn FB) en al de rest heb ik kunnen rijden zoals ik wou. Gecontroleerd, maar toch vanuit galop, niet zo in de voet getrokken zoals vorig jaar... ben echt heel blij met mijn rit! Ik zie dat ik 8e gebleven ben, dus heel tevreden daarmee!
Nu eens zoeken welke crossen we nog kunnen doen... marchin wil mijn man niet, omdat we daar vorig jaar zo een slechte ervaring hadden. Arville zou ik graag de 1* starten, maar is nog 2 maand, dus mss iets in Ndl rijden.
Bodem lag trouwens top nu. Heb wel gas teruggenomen in de bochten, beetje schrik om uit te glijden, ook weer ne mentale souvenir van mijn laatste val :D

Florence: ik ben benieuwd naar je cross!

Lene: hij leek op de filmpjes idd super enthousiast! Welke sprong ben je eig vergeten?

Varekaj: die kippen groeien gelijk zot! Zeker die ene is echt al KIP!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:43

Ik heb het filmpje gezien! Zo fijn gereden en zeker met de zon erbij. Zag ze hier daarstraks doorkomen en dacht gelijk "ohla, Evelien gaat chance hebben" en kijk!

Ik stel me de kippen nu voor als halfpluizige wezens met een verdwaalde pluim op hun kop of gat en dan 1 überkip ertussen :+ Wacht tot ze binnenkort beginnen met leggen, je gaat niet weten waar blijven met de eieren. Moet toegeven dat ik spontaan zin krijg om een cake te bakken.

Voor de cross in Zwijnaarde: het kan zijn dat ik moet opdraven als schrijver voor de club voor de Jonge Paarden in Eksaarde die dag. Alle andere data rij ik zelf, ik kon er niet zijn op de klusjesdag afgelopen zaterdag (familiefeest) dus njah... heb wel gevraagd dat ze me tijdig inlichten. Mocht het niet nodig zijn kan ik alsnog kijken om me voor de oefencross aan te melden als dat dan nog gaat. 't Is ook weer op tijd dat ze daarmee afkomen zenne, al een geluk dat ik mijn mail nakijk.
Zo weet ik al van vorige week dinsdag dat het morgen geen clubles is, sturen ze daar nu ook pas een mailtje voor rond.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 08:25

Antonius: filmpjes zagen er inderdaad super uit :) fijn dat je met een goed gevoel je seizoen kan starten :)

Wat zou er met winnie gebeurd zijn?

sofie: leuk dat je toch opnieuw probeert. Al is het maar de laagste reeks het is en blijft een hobby. Zolang je er maar plezier aan beleeft. Ik zelf heb ook echt niet de intensie om hoog te rijden. Ik ben tevreden met een B cross :) dan kan ik overal mee naartoe :D
Mooi gebaar ook van de fokkers. Ben daar deze winter eens geweest met enkele jonge paarden voor het vrij springen. Het zijn echt super lieve en vriendelijk mensen.

ondertussen zit ik zelf wortel te schieten terwijl juffie vrolijk op haar gemak nog rustig staat te grazen :p haar uier veranderd wel veel. Nu heeft ze aan 1 tepel een grote gele korrelige klonter hangen, de andere is ook aan het komen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 08:52

Proficiat met je rit Antonius! Jammer dat er geen tong.eren is dit jaar.

De bodem was super in waregem, kon niet beter zijn volgens mij :).

Je geduld wordt op de proef gesteld amaai :D en nu deze week zo koud, mss gaat ze nu nog even wachten...

Hier hebben de paardjes het goed gedaan. Moet zeggen dat ik het totaal niet miste om zelf te rijden :o.

Wss ga ik nr lummen mee met een springruiter voor het BK 7 jarige. Voor merrie en hengst. Ik haat wel hengsten maar het zou ne braven zijn :+.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:08

Proficiat Antionius!

Hier een foutloze jumping en fijne cross, op de grote afsprong (was trouwens een bunker waar je vanaf moest springen, echt hoog!) had ik Ferro erg terug genomen zodat hij hem zachtjes kon laten zakken ipv er vanaf springen om zijn pezen te beschermen (is een psychologisch tikje van mij om bij alles aan zijn pezen te denken), dit hebben ze dus als weigering aangerekend omdat hij vanuit stilstand sprong.
Beetje balen want ik deed dit bewust om hem te beschermen maar goed :) de combinaties gingen heel vlot, alsook de waterbakinsprong die ook vrij diep was en hij normaal wat aanmoediging nodig heeft. Zat ook een pittige combinatie in, rechtje - 2 galoppassen - grote drop - 1 galoppas en smalletje, wat toch eerder een M combinatie was maar dat deed ie met zijn ogen dicht.

Na de cross zag ik dat zijn closh kapot was. Hij had hem aangetikt in zijn koot, er staat een bolletje op en er is wat haar weg en mankt erop. Is toevallig op hetzelfde been als waar hij vroeger zich had aangetikt en zo een peesblessure heeft gehad |( Ik kan dus helemaal niet nagenieten van de fijne rit gisteren, ik ga niet meteen van het ergste uit want hij is nogal expressief bij pijntjes en andere dingen maar toch, ik mag er niet aandenken dat er een beentje zou gebroken zijn ofzo |(

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:48

Ohh Florence wat balen dat Ferro niet recht is nu. Wacht je nog even af of laat je DA komen?
In principe zou een bol in de koot niets te maken mogen hebben met pees maar ja, ik begrijp héél goed dat je nu van het ergste uit gaat.

PP: leuk, groomen op dat niveau!!

Ik ben hier aan het kijken om nog iets te kunnen starten, want idd met Tongeren weg te vallen schiet er niet veel over...
Arville is blijkbaar enkel een lange 1*, mag ik dat rijden als ik nog geen korte heb uitgereden?

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:20

@antonius, ja een lange mag je ook starten met 3xM. Ik heb ook nog nooit een korten gereden :)

@mila_furrie, uitgesloten op de eerste boom van de coffin. Ze stopte en ik voelde het maar ik kon er niets aan doen en daarna reed ik terug aan en blokkeerde ze al op 5 galopsprongen op voorhand en ik kreeg haar er niet dichter bij... echt geen idee wat het probleem was. Ik ben echt teleurgesteld :(
Ik was nochtans echt goed vertrokken en alles ging perfect en mega goed gevoel! Had echt verwacht dat ik zonder problemen ging kunnen finishen.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:28

Er zijn echt veel problemen geweest op de die combinatie !
Heb daar een tijdje staan kijken en ik denk op 10 paarden er nog de helft daar uitgesloten waren.
echt spijtig voor jou. Ik hoorde het afroepen toen ik net aangekomen was.
Heb wel D*onna nog gezien. Dat is toch echt een top paard eh. Hoe die overal overging. Ik ben wel fan :p

de kalender is niet veel soeps dit jaar :( ik hoor van verschillende dat de volgende cross pas genk is :s

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:18

Ja kindje is echt een crossmachinetje! Nochtans is ze nog jong en heeft ze nog niet veel crossen gelopen want ze heeft nogal een tijd veel pech gehad met dikke benen etc ze doet alles alsof het niets is! Iedereen is gek van haar!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:35

Zie ik dat nu goed dat OCC Brugge ook al van de kalender is???

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:43

Ja heb ik ook gehoord...

Ik heb me ingeschreven in Marchin voor de L, normaal ging ik er de M starten, maar ikd enk dat een L op dit moment beter is. Ookal heb ik niet het gevoel dat het met de hoogte te maken had maandag.
Ga waarschijnlijk ook de L in Arville meedoen. De internationalen stond ook op de planning, maar ik begin er al voor te vrezen dat het niets gaat worden. We gaan zien!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:07

Ik heb gemaild ivm Brug.ge (en iets anders over Mar.chin) en kreeg gewoon geen antwoord op die vraag dus ik vrees gewoon van wel ja... :7 Rot... Zo blijft er echt niets meer over.

Rot Winnie. Springen zag er nogtans echt goed uit! Ik had bij die coffin nog staan kijken samen met mijn vriend, die verder niets van paarden kent behalve wat ik hem vertel, en hij zei ook al van zooo dat is toch wel héél eng voor de paarden? Euhm ja toch wel ja :Y) Misschien een mogelijkheid om gelijkaardige combi's te oefenen bvb. in Brugge?

En nog eens proficiat Antonius, ik twijfelde er niet aan dat het helemaal goed zou komen in de cross. Lag de bodem nog goed maandag? Ik vond hem zondag echt wel ok. Ik ben hindernis negen vergeten... (die schuine na de dubbel van golf en bak helemaal achteraan op de renbaan). Ben op de één of andere manier over een ander bruggetje op de renbaan belandt rechstreeks naar de haag. Ahja, ze hebben mij gelukkig pas kunnen stoppen na de 12, toen had ik alle leuke hindernissen al gehad }>

Balen dat hij zich getoucheerd heeft Florence. Hopelijk vandaag al wat beterschap!

Hoe ging het in Nederland Daph?

En leuk Sofie dat je toch terug ingeschreven hebt voor een reeksje. Zolang je er plezier in hebt. En die reeksjes kan je ook gewoon lekker rijden zonder (al te veel) te moeten oefenen ;-) Veel mensen verklaren mij ook zot dat ik met mijn kleine bups blijf rijden maar ah hem verkopen of op prépensioen gooien zie ik ook niet zitten. Zolang we er alletwee plezier in hebben hobbelen we maar lekker mee "met de grote". Ik heb mij ingeschreven in Marchin voor de 80, drie crossen in één maand is zot genoeg dus eventjes terug een stapje terug. Rijd stiekem toch liever ééndagswedstrijden ook. Moet de kerk wat in het midden houden thuis :P Maar ik moet wel in de open categorie blijkaar om de één of andere reden :+

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:16

Heb vorige week de coffin in Brugge gaan oefenen met haar (is 15min wandelen van mijn stal) en ze deed hem zonder probleem :(

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:17

Doordat we zo slecht behandeld zijn vorig jaar (of ja, gewoon niet behandeld...) wil mijn man niet meer naar Marchin. Er is dus geen enkele wedstrijd meer tot Genk in België op nationaal niveau... Gezien het hoge licentiegeld vind ik dat eigenlijk echt niet kunnen.
Voor mezelf dan, sinds mijn val in Genk heb ik gezegd daar nooit meer M te rijden. Maar ja, er is die periode ook niets in Nederland, dus ben nu toch aan het twijfelen voor Genk. Hoe ik dat thuis ga moeten uitleggen... Hij zal ook alweer staan steigeren :P

En dan voor Nyona stond OCC Brugge echt wel met stip omcirkeld, ook voor haar schiet er quasi niets over om te doen tot meteen het BK... Jah, ik kan ze in Genk of Brugge B starten, maar als allereerste eventing is dat toch ook wel dik genoeg.

Heb dan ook al zitten kijken om internationaal in Ndl iets te rijden, dan zou ik paspoort moeten kopen van €245, inschrijfgeld van €290... Weet niet of ik dat ervoor over heb.

De coffin in Waregem zijn er altijd wel paar stoppers, maar denk dat er dit jaar eigenlijk niet zo heel veel fouten op gemaakt zijn? Is wel een kijkerige sprong natuurlijk, de paarden kijken van boven uit recht in het gat...
En merci Lene! Moet zeggen dat ik zelf ook niet erg zenuwachtig was, had Waregem al 2x foutloos in M gereden, dus was niet echt nieuw. En tis ook geen al te dikke cross, dus had ook wel vrij veel vertrouwen. Bodem lag echt top, had ook wat schrik toen ik maandagochtend opstond, was bij ons echt aan het gieten!

Waarom moet jij in de open reeks? Je bent pas in een klasse bevestigd na 3 MCR's, en dit was pas je 1e nationale??

Winnie: mag eigenlijk iedereen in brugge gaan trainen (na bellen of mailen) of is dit enkel als ze je kennen?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:29

ik zag trouwens ook dit weekend iemand die een B reeks won en ook M reed. Die moet toch ook in Bo rijden of zoals nu B buiten wedstrijd? Die persoon is gewonnen in de B reeks :s

Ik zag wel echt veel fouten hoor aan de coffin toen ik er stond.
Ik zei nog tegen stijn zoveel fouten in een M heb ik nog niet zo vaak gezien.

wij gaan mss nog begin juni naar hulsberg. Dat is met pinkstermaandag denk ik. ook omdat er nergens iets te doen is :s

wij zijn nog naar brugge gaan oefenen. dus denk wel dat het mag.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:56

Je mag altijd B rijden met een 4-jarige, of als je M rijdt maar nog niet bevestigd bent als M ruiter, dus nog geen 3 MCR's behaald hebt, dan mag je ook nog B rijden.
Maar je hebt het wellicht over R.S.? Vreemd idd want dat paard is 5.

In mijn reeks ook iets vreemd denk ik, F. B.ieb.uyck heeft M gereden terwijl ik bijna zeker ben dat hij met dan paard al 2* gelopen heeft. 2 jaar geleden reed hij al Z in Nokere voor het BK.

Kan toch allemaal niet? Eigenlijk heb ik al goesting om daar eens voor te mailen naar VLP, maar ja, dan lijk je zo de zeik-trut zeker?

Had wel de indruk dat ze de coffin wat uitgekuisd hadden waardoor hij wat breder was dan andere jaren? Ofwel is dat maar een gedacht.
Hulsberg heb ik nu ook opgeschreven, vanavond thuis eens overleggen en anders idd naar daar gaan.