[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:18

Ze had twee weigeringen op mijn hindernis, dus had voldoende tijd om het te bekijken. Ik heb het op 't formulier erachter gezet. Later is ze gestopt (op de palissade) maar toch doorgesprongen.

Snoekiej

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:21

Wat ik trouwens wel vind is dat ze doorgeschoten zijn met de BB. Er is niets meer van het hele oefen-aspect over. Als je op hindernis 1 in de cross 3 weigeringen had, moest je er gewoon uit. Waar moet je straks heen als alles BB is en je een paard hebt met opstartproblemen? Er zijn regels, die moeten worden gebruikt als richtlijnen. En nu kijken ze alleen maar heel star naar de regels.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:24

Hier had ik het woensdag-avond nog over met Paul_H. In Princenhage wordt er nog geholpen met de waterbak maar verder is het weinig soeps. Vroeger kon je overal ongestraft langsrijden. Nu ben je verplicht om zoiets in bijv. Lunteren te gaan oefenen, terwijl ik hier absoluut het terrein niet naar vind. 7 aug is er een oefencross in Renswoude. Ik heb mij ingeschreven, maar hoe daar de regels zijn weet ik niet!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:24

Mootje schreef:
Ze had twee weigeringen op mijn hindernis, dus had voldoende tijd om het te bekijken. Ik heb het op 't formulier erachter gezet. Later is ze gestopt (op de palissade) maar toch doorgesprongen.

:=

Snoek, daar heb je wel een punt, maar voor dat de BB bestond zoals het nu is kon elke debiel starten, dat is nu met de regels voor het BB redelijk ondervangen, maar in gevallen zoals bv bij jou is het niet handig. Dan ben je idd op de onofficiele oefencrossjes zoals Lunteren en Renswoude aangewezen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:45

Snoek :+:
Mootje ben wel errrg nieuwschrierig nu :=

Idd kwa BB is het wel streng bij somige crossn mag je er langs en proberen erder te gaan op de volgende sprong, nu mag het dus niet en moet je er uit.. erg sneu!!

Simmie wat jij zegt klopt ook wel.. maar die mensen lopen toch tegen de lamp neem ik aan?

Vandaag kregen wij sporen controle werden er 2 uit gehaald die met wiellen reden! _-:(

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:50

Jeetje snoek, wat ontzettend balen dat Vorstin zo loopt te kl*oten.
Hopelijk gaat hij zich gauw weer gedragen. Het komt me erg bekent voor. Loempia kon ook zo gek als een deur doen en niks meer willen. De keer erna niks aan de hand en alles doen, en daarna was het weer mis..

Vanmiddag even heerlijk een paar uurtjes naar het meer hier in de buurt geweest! :D Was er ook best druk, wel gezellig :D.
Daarna gezellig met Vief bijgekletst! :D
Zonet nog even ge-bbqt :).

Ben nu zo gaar als boter. Komt denk ik ook door het warme weer :=.
Morgen ochtend maar even vroeg in de ochtend rijden. Daarna stallen doen etc en om 12 uur werken :).
Kan mooi weer wat uren maken deze zomer in het hotel. En misschien ga ik nog een aantal uurtjes in de week ergens anders werken. Mooi geld verdienen. Ga toch niet meer op vakantie (ja een weekendje weg nog). En anders zit in de hele zomer een beetje thuis te niksen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:54

SNOEK @ wat vervelend allemaal steeds. Ik hoop dat een DA iets vind wat te verklaren is of dat een prof haar kan doordrukken. Je wil toch wel genieten van je paard en je sport maar daar is op deze manier voor jou geen reden toe.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:55

Jee Snoek wat zal jij er doorheen gezeten hebben, echt kl@te. Gelukkig heb je toch nog kunnen springen.
Ik vind het ook jammer dat het BB nu zo streng is geworden, het springen ervoor vind ik wel een verbetering maar ik vond het altijd nog wel goed dat je in de cross ook hindernissen mocht overslaan. Je moet toch ergens beginnen. Er zijn er vandaag veel afgevallen in de cross!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:56

Kim das ook niks thuis hangen, lekker werken heb je lekker een extratje!!

Ik ga richting bed, ben gesloopt!

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:22

@snoek, ik heb jou op het eind nog zien springen dan, zag er inderdaad niet makkelijk uit..

Ik vind het wel jammer dat ik het springen niet doorkwam, maar heb ook eigenlijk te weinig geoefend ervoor, is denk ik 6 jaar geleden dat ik een heel parcours gesprongen had :o , wel hebben we 2 crosslesjes gehad. Omdat het zo dicht bij was had ik zoiets van ik probeer het gewoon.
Ik had ook gegaan als het een oefenparcours springen was, dus zo maar proberen te zien.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:20

Thanx allemaal voor de felicitaties! We zijn erg blij met ons veulen, een nam heb ik nog niet :o Ik wil hem vernoemen naar Fearless Phil, dus het wordt iig Fearless .....

Ik heb wel alles bijgelezen maar ben te gaar om overal uitgebreid op te reageren, de hele week al weinig geslapen. Gister de hele dag naar Vlietland, vannacht een veulen en vandaag de hele dag met andere paarden op concours, ben dus nu moe :Z

Wel balen Snoekiej dat Vorstin vandaag weer in de staak ging :(:) Hopelijk kan of de dierenarts een oorzaak vinde of kan iemand anders haar er voor jou doorheen rijden.

Vief ik had al een hele tijd een vermoeden wie jouw vriendje is, maar ben er nu toch wel zeker van ;)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:00

@Billy: Gefeliciteerd met je veulen! En met je prijzen vandaag ;) Ik heb verschillende keren je naam horen roepen bij de prijsuitreiking en in de ring :D
@Shanoek: Wat ontzettend balen zeg!!! Kan me goed voorstellen dat je haar even helemaal zat ben en je het huilen nader staat dan het lachen! Hopelijk kunnen jullie wel een oorzaak achterhalen voor haar gedrag!
@Mootje: Balen dat je niet fit bent zeg!
@Heleen: Jij hebt het ook wel weer naar je zin gehad geloof ik in Ermelo :P Erg leuke foto's weer van jullie!
@Simmie: Fijn dat je weer een lekker rondje hebt kunnen springen en Sims je wou helpen! Nu op naar Maarsbergen!

Ik ben vandaag ook nog naar wedstrijd geweest, springen liep hij een fijn rondje, helaas wel een pechbalk. Dressuur had ik echt de pijp leeg en Jipje moet je toch wel rijden om hem bij de les te houden, proeven waren dus wat zwaarmoedig voor mijn gevoel, maar alsnog 176 en 180 punten. De hitte was niet te harden, dus daarna maar snel naar huis gegaan. Moest ook nog alle spullen inpakken voor van de week, het meeste heb ik nu wel. Ook Anoes nog even een blokje rond gereden buiten vanavond en nog even onder de slang gezet. Nu maar een tukkie doen, morgen vroeg Jipje nog even rijden voordat ik vertrek.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 01:31

:wave:

Weer nachtdiensten :z , twee stuks.

@Snoekiej: Jeetje wat balen :\ .. Hopelijk kan de dierenarts een oorzaak vinden.. want zo is het niet leuk meer :(:) , kan me helemaal voorstellen dat je er doorheen zat.. Het is ook frustrerend als je niet weet waar het vandaan komt..
@Corien: Wat fijn dat je Shanouk hebt kunnen helpen!!
@Billy: Fearless klinkt al stoer genoeg moet ik zeggen 8-)
@PB: Succes met je tentamens!!

Ik moet zeggen; Wolin voelt zich stukken beter := ... Vandaag weer even gedoucht na een dag flink in de zon gestaan te hebben, ze gaat er echt voor staan (Diva!!), vervolgens laten rollen, waarbij ze helemaal uit haar dak ging en ze de paddock al weer gauw zat was... meppen met het achterbeen en stampen ~~}> .. We gingen in passage weer richting stal.. kon haar met moeite bij houden, ik loop nog behoorlijk mank..

Jammer, maar helaas ben niet naar de Vlietlanden geweest dit weekend.. volgende SGW maar weer.. Had waarschijnlijk de stroom publiek opgehouden met mijn tempo :)) ...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 06:56

Hetje gaat eindelijk hagen vegen :P Is voor het eerst.
Afbeelding

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 07:37

Goede morgen!

Billy lekker druk weekendje!! gefeliciterd met je prijzen dus ;)
Wl jammer dat je er niet was op vlietlanden! was erg mooi! succes met je nachtdiensten :z
Benthe jij ook netjes toch van je puntjes!!! twas echt TE warm om op een paard te zitten ;)
PB ziet er goed uit!!

Zo ben ook aardig verrot!!, heb lekker een korte broek aan, slippers, en zo richting werk -O-

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:06

Ik heb zo tentamen. Hoop dat ik dit keer niet in de stress schiet. De stof snap ik super, maar tijdens de tentamens klap ik telkens dicht...

Succes met werken Corien.
Benthe gefeliciteerd met je winstpunt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:18

JN, Heel veel plezier in Ermelo. Ik hoop voor je dat het weer meewerkt en het iets afkoelt!
PB, Veel succes met je tentamen!
Corien, Weerk ze vandaag

Ik heb mij net ziekgemeld -O- Ik ben helemaal niet van het ziekmelden, maar ik ben echt beroerd. Ik kan alleen maar hoesten en ik heb geen stem. Hopelijk is het vanavond iets beter, want ik wil eigelijk een rondje Vlietlanden doen om het (legale) water te oefenen voor Maarsbergen!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:00

@ Snoekiej: wat ontzettend kl*te zeg.. :(:) Ik hoop dat er snel een oplossing komt!
@ Mootje: beterschap :(:) Ik ben ook al een tijdje aan het hoesten en in Milaan ging mijn stem hard achteruit (vonden sommigen wel lekker rustig haha) dus ik weet wat je meemaakt!
PB: veel succes met je tentamen!
JN: gefeliciteerd met je wp, het was inderdaad nog warmer dan zaterdag!
Simmie: top dat het springen zo goed ging, hopelijk nu ook in MB!!!
WL: sterkte voor iedereen in de lappenmand1 :(:)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:37

Weet iemand waar je je kunt inschrijven voor de oefencross in Renswoude? Kan het niet vinden op de website/kijk er overheen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:39

Je moet een mailtje sturen met je gegevens!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:41

Thanks!
Jer en ik gaan keihard waterbakken trainen tot WW :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:43

_Noor schreef:
Thanks!

Ik weet niet hoever je van Halfweg zit, maar Monhemius heeft ook een waterbak, zijn er zelfs 2, waarvan 1 hele vieze. Wel een goede om te oefenen. Stijl naar beneden en dan onderaan water.

Dorien gefeliciteerd met je veulen.

Voor de rest is er niet veel blijven hangen :o
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 28-06-10 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:44

Dus toch nog te ziek gebleven Mootje. Balen! Heb je wel je fruithapje binnen kunnen houden?

JN veel plezier in Ermelo.
PB succes!
Noor, gewoon het contactformulier (onder de button "contact") op de site invullen en bij het vakje opmerkingen zetten dat je je opgeeft voor de oefencross.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:45

Simmie, Fruit is binnen gebleven en de beschuitjes van vanochtend ook, gelukkig!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:49

gr_roos schreef:
_Noor schreef:
Thanks!

Ik weet niet hoever je van Halfweg zit, maar Monhemius heeft ook een waterbak, zijn er zelfs 2, waarvan 1 hele vieze. Wel een goede om te oefenen. Stijl naar beneden en dan onderaan water.

Bedankt Roos. Dat is bij manege Spaarnewoude dus?
Kun je daar zelf heen of moet je even afspraak maken voor een training/afspraak?