[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eventinggek

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:59

helamaal mee eens Yolien! Ja is idd eigenlijk te belachelijk voor woorden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:38

Het EK-team van de endurance dat naar Portugal moet krijgt ook nauwelijks vergoeding. KNHS vergoedt alleen de gecombineerde EK's en WK's en de olympische spelen toch.

Het is wel zuur als je mee mag en op eigen kosten die kant op moet, aan de andere kant weet je dat internationale wedstrijden een hoop tijd en geld kosten en je wil er zelf ook graag starten als ruiter. Maar het is natuurlijk wel balen dat je op eigen kosten naar een EK moet.
Bij de enduranceruiters leeft precies hetzelfde probleem.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:42

Ik weet natuurlijk ook niet hoe dat soort dingen allemaal geregeld worden maar ik vermoed dat eea voor de deelnemers in Italie mede door sponsoren vergoed wordt en niet alles door de KNHS wordt betaald. En voor de sponsoren is het ''natuurlijk'' aantrekkelijker om ''de profs'' te sponsoren.
Ik weet iig wel dat er destijds toen ik in het kader van de ponies reed voor de deelnemers zelf ook een behoorlijke kostenpost vastzat aan een deelname op een EK.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:47

En als de KNHS het moet betalen, betekent dat dat wij het dus met z'n allen moeten betalen. Nu vind ik dat persoonlijk niet zo'n ramp, maar er zullen er genoeg zijn voor wie de paardensport al duur genoeg is.

Je weet voordat je eraan begint dat dit gewoon een giga dure sport is, en zeker als je naar het buitenland wil.

Met Wuppie valt het allemaal mee behalve de da rekening natuurlijk. Het is toch de pees, aan de bovenkant van de kogel. 3 weken stalrust met stappen en dan moet het weer een heel eind goed gaan. Pees is ingespoten, shockwave voor de doorbloeding en na die 3 weken nog een echo. Als alles meezit mag ik dan weer heel rustig aan beginnen. Ga er wel vanuit dat het seizoen klaar is, of het moet zo voordelig uitpakken dat ik nog in oktober ofzo kan starten. Beter nu helemaal genezen dan volgend jaar weer gesukkel. Wordt alleen wel een ramp om hem op stal te houden, hij klimt letterlijk tegen de muren op.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:49

Ik snap je reactie SGWuppie maar ik grapte van het weekend al dat de KNHS iemand heeft zitten voor de foutbrieven dus ik denk persoonlijk dat de KNHS toch wel wat centjes te makken heeft.....

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:52

Tja, ik heb de administratie van de KNHS nooit bekeken, maar wat mij betreft hoeft er geen geld naar dat Talentenplan bijvoorbeeld, maar dat zijn nu net weer de sponsors die bepalen (terecht) waar hun geld heen gaat. Maar het moet toch niet zo moelijk zijn voor het EK team om een sponsor te vinden?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:57

En dat laatste ben ik met Marieke eens. TalentenPlan mag weg, maar daar zal de Rabo het niet mee eens zijn.

Balen van Wup Marieke. Hoe gaat het trouwens met de nieuwe?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:59

Ja goed, heb alleen nog maar gedressuurd, maar dat doet hij heel fijn, heeft veel balans, ritme en tact van zichzelf en hij is erg voorwaarts. Alleen na 2 weken vakantie was hij even jolig en moest ik alle zeilen bijzetten, maar goed, hij is nog maar een jonkie he Knipoog

Binnenkort ga ik een beetje spelen bij Rob, ben heel benieuwd!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:00

Wat balen Marieke Verdrietig Het wil maar niet vlotten zo Ach gut

Yolien, draagt de KNHS helemaal niets bij? Dat vind ik wel schandalig eerlijk gezegd.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:18

Jawel de KNHS bestaat inschrijfgeld en stalling. Natuurlijk zullen er ook wel shabrakjes en shirts door de KNHS geregeld worden maar dat drukt geen kosten. De reis, die hakt er behoorlijk in!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:18

Ik was er juist best wel blij mee, had al visioenen dat ie een jaar de wei in zou moeten!

Es war nicht so slimm volgens Herr Dr. Becker Knipoog

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:24

Super Wup dat het toch nog wel meevalt. Hopen dat het nu goed geneest en dat je volgend jaar lekker door kunt rijden!

In eerdere jaren toen Gert Boonzaaijer in het team zat werden de paarden gesponsord vervoerd door een vriend van Gert (weet zo even niet meer hoe hij heette..). Dat was wel een mooie oplossing. Alle paarden in een grote vrachtwagen en Geurt Moesbergen (Ok weer gevonden die naam) reed de paarden naar de locatie! Geurt bleef ook de hele week om te supporteren.
Hopen dat er nu weer zo'n enthousiasteling gevonden kan worden!!

squid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:30

Citaat:
Tja, ik heb de administratie van de KNHS nooit bekeken, maar wat mij betreft hoeft er geen geld naar dat Talentenplan bijvoorbeeld, maar dat zijn nu net weer de sponsors die bepalen (terecht) waar hun geld heen gaat.

Wat mij het meeste stoort aan het Rabobank Talentenplan is dat er de laatste tijde voornamelijk "zoontjes van" inzitten welke echt die financiële en rijtechnische hulp niet nodig hebben daar ze die al van paps en mams thuis kunnen krijgen. Mij lijkt het beter dat talentenplan op te stellen voor talenten die die achterban niet hebben.

squid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:33

Citaat:
Met Wuppie valt het allemaal mee behalve de da rekening natuurlijk. Het is toch de pees, aan de bovenkant van de kogel. 3 weken stalrust met stappen en dan moet het weer een heel eind goed gaan. Pees is ingespoten, shockwave voor de doorbloeding en na die 3 weken nog een echo.

Ik heb wel eens gehoord van http://www.equinelaserservice.nldat schijnt super te zijn...misschien even info inwinnen??!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:34

Succes Marieke met Wup, hopelijk kun je snel weer met hem aan de gang.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:49

Hee,
Ik ben weer terug in Nederland Haha!!
Vanochtend rond half 7, nederlandse tijd, geland. Het was echt in 1 woord; geweldig!!
Heb erg veel foto's gemaakt, en zal er wel een aantal laten zien. Maar kan een tijdje duren Tong uitsteken hahaha!

Alles goed verder hier Lachen?!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:53

Welkom terug! Tong uitsteken

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 12:02

Hoi Loes!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:18

Wup: fijn dat het lijkt mee te vallen!!!
Loes: welkom terug!

Wel balen van het Ek zeg! Tjee.... Reizen jullie allemaal apart of in 1 vrachtwagen? Anders zou misschien een transportbedrijf ook voor een deel willen sponsoren?
En dat er wel geld wordt uitgetrokken voor het test event vind ik ook een beetje dubieus. Het is natuurlijk een prachtige gelegenheid om daar te mogen rondsnuffelen, maar Nederland heeft grote kans om niet eens een team daarheen te sturen. En dan is het de vraag of er individueel nog combinaties zich zullen plaatsen...

Ik heb vandaag weer mijn eerste tentamen gehad. Ik heb er op zich wel een redelijk gevoel over, nu maar even afwachten wat er voor punt uit komt! Ik ga zo meteen eerst de laatste 90 pagina's van HP 7 uitlezen, dan stoort me dat iig niet meer bij de komende tentamens Haha! .

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:23

Loes welkom terug!

@Floor: Lijkt me een goed plan!! Anders zit het boek je maar iedere keer aan te kijken... lees me nou, lees me nou.... Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:27

Ik moet bekennen dat ik HP in Canada heb gekocht. Ik stond om 9 uur voor de deur, heb me opgesloten in mijn tent, ben met boek in de hand naar de WC gegaan Bloos! en had het 4 uur later uit Haha!

Ja, hij was spannend.

Wb, Loes.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:30

En ik zal eerlijk toegeven dat ik ooit een halve blz van het eerste boek heb gelezen.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:36

4 uur????? Wowie!!!!!! Dat doe je goed! Ik denk dat ik er wel 4 x zo lang over doe... Ik ben vorige week vrijdag begonnen en vandaag gaat hij dus uit!
Crosskip: zoiets ja Haha!. Hij is nog net niet behekst Tong uitsteken. Ik had bijna de neiging om mijn huisgenootje te vragen of ik mijn boek bij haar op de kamer mocht leggen (en zij die vervolgens afsloot), zodat ik tot 7 uur savonds moest leren... Hoezo erg?! Knipoog

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:38

@floor, kan me er iets bij voorstellen... Tong uitsteken
Heb bijna alle edities (in het Nederlands) al wel vaker gelezen. Ben net weer begonnen in de Vuurbeker. Maar als de nieuwe in het Ned. uitkomt, dan denk ik dat het bij mij ook niet zo heel lang duurt voordat 'ie uit is... Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:42

Verdrietig Met alle tegenslagen van de laatste 2 weken bij elkaar opgeteld hebben we thuis nu ook besloten over een paar weken ons mentaal geretardeerde paardje in te laen slapen.
Het is de lieveling van mn zusje en zij wil er niet bij zijn maar beseft wel dat het nu niet meer gaat met hem.
Zij vertrekt de 21e naar Zuid Afrika en later die week komt de dierenarts zeer waarschijnlijk.
Zijn gedrag is voor ons niet problematisch.
Maar hij heeft ook misvormde achterbenen die eerder scheef waren, maar hij kon zelf opstaan en lopen en springen en hij was gewoon blij.
Nu zwikt hij heel vaak, valt soms zelf om, kan niet goed meer snel opstaan en is minder blij dan eerst.
Dat zijn voor ons tekenen dat het genoeg is...