[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:56

BT, me paard moet spreciaal beslag zodat ze nog rechter gaat lopen!

En JJ, goed nieuws man hopen dat ze heel snel wee beter is en geen 2de operatie hoeft!

MJ_

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:06

Oh ja, dat vergat ik nog, JJ, fijn dat het stukje bij beetje een beetje beter gaat En vertel eens wat meer over je nieuwe project...!!

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:10

Vief: Tsja het blijft een jurysport..Maar wel beter van je andere proeven

Gomir: Gewoon gaan met dei banaan en niet nadenken. Ik betrapte me zelf er ook wel op dat ik voor het Z rondje best zenuwachtig was en voor het M totaal niet. Toen heb ik nog vrolijk naar mijn paps gezwaaid, die me aan het jureren was

Lielle: Ik ben het er ook wel mee eens dat je eerst een fatsoenlijk B parcours moet kunnen springen. Maar er zijn natuurlijk wel uitzonderingen. (hierbij denk ik aan onze Schimmel, daar hoef je in de cross alleen maar op mee te liften en de hindernis aan te wijzen. )

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:57

Ik ga zo gezellig buiten eten
De eerste keer dit jaar
Verder druk in de weer met m'n uitgebreide verslag

Mijn moeder had Sams deken vanmiddag ook maar af gedaan, was echt lekker weer hier

JJ: Fijn dat het de goeie kant op gaat

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 19:03

In de paard&Sport van vorige week werd melding gemaakt van de SGW trainingsgroep Gelderland. Ze hebben een eigen site op www.sgw-training.nl

Ik zat er net op te kijken. Ze hebben ook een eigen forumpje voor het trainen voor SGW, maar het loop daar niet bepaald storm. 5 posts en 6 users. De laatste post is van september vorig jaar.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:19

*komt ze weer aan met haar briefje*

Lielle, ik ben het helemaal eens met het feit dat je als je geen B proef kunt rijden je niet B cross waardig bent! Ik ben zelf ook pas nu begonnen met springles, en heb ook echt niet het idee dat ik voor het einde van het jaar een B cross rijd. Daarvoor ben ik dan nog veels te onervaren *en mijn paard ook, wat natuurlijk ook ontzettend meetelt*. Toch moet ik zeggen dat het rijden *onder goede begeleiding* van af en toe een oefencrossje / cross training, heel veel toevoegt aan het vertrouwen (mits het natuurlijk rustig aan gebeurd)

Gomir, ik snap nu wat een verpleeghuisarts is.. Ik had de klemtoon fout gelegd en kwam op een verpleeg-huisarts.. Ipv een verpleeghuis-arts

JJ: fijn dat spirit zo goed gaat. Hopen dat die 2e operatie uit zicht kan blijven.

Manic: welkom. En gezellig dat je meteen zo volop meekletst. Als 'jonge' SGWer kan ik je alleen maar aanraden om veel te gaan kijken! Daar leer je al zoveel van! Ik heb nu een stuk of 10 trainingen gezien, en een stuk of 5 crossen, en heb daarbij al zoveel geleerd. Ik ben er zelf nog niet aan toe om een cross te rijden, maar af en toe oefenen met een vriendin op een crossterrein vind ik helemaal het einde! Verder is de tripalon in laren iets moois om mee te beginnen ( mag je samen met iemand anders starten, bijv Talida, en kun je elkaar dus over de hindernissen helpen. Heb je geen zin, spring je niet en zwaai je vriendelijk naar de hindernisjury!)

Jitske: Misschien als je nu heel erg hard baalt.. Nee ik snap wat je bedoeld, en ik denk inderdaad dat je nu lekker een jaar van Brittje moet gaan genieten. Ze is idd geen dressuurpony, en je zult haar best naar het Z kunnen rijden, maar als je zelf het springen en crossen leuker vind: Doe het daar dan lekker! Hebben jullie samen veel meer plezier!!

Floor: nette punten hoor! En proficiat!

Andrea: Goed bezig!! En 6,7 voor wiskunde!! Sterkte met je examens alvast, maar eindexamens zijn makkelijker als schoonexamens!!

BW: ik ga meteen ff kijken, en julia heeft inmiddels het filmpje bekeken! Ze vond het erg leuk!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:29

F*CK
Sorry maar dat moest er even uit.
Had een heel verhaal staan, wil een foto plaatsen en alles weg

Moet ik weer gaan nadenken waar ik allemaal op gereageerd heb

Manic welkom. Ik zie je zondag wel in Lunteren. Bento, MJ en ik zitten in 1 groep.

JJ, gelukkig gaat het al wat beter met Sprits. Succes met je nieuwe project.

Lielle ik vind verhuizen zo'n ramp,heb nu nog dozen staan die uitgepakt moeten worden. Ik ga je veel sterkte wensen.

Wat betreft het B crossen. Ik vind dat er ook wel eens wat strenger gekeken mag worden bij het springen voor de cross.
Vaak zie je in het springparcours al dat een ruiter lekker mee lift. Is het paard braaf, dan mag zo'n iemand toch starten.
Terwijl een betere ruiter met een lastpak niet mag starten als zo'n beest de kont tegen de krib gooit.
Of als je net als sjaan afstapt om bv je zweep op te pakken.

BT zag er uit als een lekker ontspannen proefje

MJ bedank Tom maar voor de foto's.
Zoals je ziet kan mijn paard nog niet zo goed vegen
Afbeelding

Meer foto's plaats ik niet, ik heb mezelf al 2 keer op de achtergrond gezien en anders krijg ik weer commentaar van MJ

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:51

Leuke foto!

Arme Jitske

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:18

CarpeDiem schreef:
Verder is de tripalon in laren iets moois om mee te beginnen ( mag je samen met iemand anders starten, bijv Talida, en kun je elkaar dus over de hindernissen helpen. Heb je geen zin, spring je niet en zwaai je vriendelijk naar de hindernisjury!)

haha dat wordt een hoop gezwaai dan!

Ondertussen was ik vanmiddag toch weer ziek naar huis gegaan, ik werd na de lunch weer helemaal niet bien! schiet niet op zo!

weet ondertussen wel mn punten, ik heb nog hoop:169 en 175. Dus dat komt vast wel goed als Tal weer gewoon Tal is en ik weer gewoon ik is

@GvdT: Stoere foto. Ik mis wel op al jullie foto's de baby alternatieven! of staan die verstopt!

Zullen zondag even uitgebreid zwaaien naar de groep voor ons!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:21

leuke foto GvdT!!

ik zit wat in de reglementen te kijken, en voornamelijkhet punt 'dispensatie' aanvragen
we hebben met Muis nu al redelijk veel bitten geprobeerd, maar het blijft moeilijk. als je je teugel erbij wilt pakken,vliegt ze bij wijze van al omhoog, een en al spanning, wat echt voort komt vanuit de mond. in de dressuur loopt ze eigenlijk best braaf op een zacht kunststof bitje, alleen in de galop blijft er wat spanning. ze wilt graag hard en zoals afgelopen weekend gebeurde... hmm dan kan je beter stoppen want het is net of ze dan pijn heeft, want ze accepteert helemaal niks op dat moment met springen heb ik helemaal niks te vertellen verschillende scherpe bitjes in gehad, maar de ene keer accepteert ze het niet en is het veel te scherp terwijl de volgende keer ze er dwars doorheen banjert
daarnaast heeft ze ook steeds wondjes, naja wondjes, flinke kerven in haar mond. dit heelt natuurlijk voor geen meter. nu heb ik haar al 2 dagen met een hackamore gereden, en ik moet het even afkloppen, maar ze loopt zo relaxed, vooral de galop valt mij op, zo mooi ontspannen, vandaag had ze wat praatjes en dan wilt ze maar als te graag lopen, maar tot nu toe bevalt het me super. en nu kunnen de wondjes hopelijk genezen alhoewel het volgens mij wel lang duurt... in ieder geval rijd ik haar deze week met deze optoming, woensdag gaan we een parcoursje springen en dan kijken we hoe ze reageert...

maar stel je nu voor dat ze hier wel ontspannen op loopt, is er dan een kans dat ze mij zo toelaten in de springring ?
ik heb een jurylid gesproken en die zei dat hij wel eens mensen in het M hebben zien springen met een hackamore, maar in het reglement staat

-op grond van lichamelijke beperkingen van het paard wordt geen dispensatie verleend...

bedoelen ze hier echt mee dat je alleen maar dispensatie kan krijgen als je zelf lichamelijk oid wat mankeert? kan het me niet voorstellen... het gaat er natuurlijk uiteindelijk om dat het paard zonder pijn kan lopen

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:33

Ik zou het niet weten BT..
Hoop voor je dat het mag

Zat net op de uitslagen te kijken en zag dat ik zondag nog eerste was geworden met 192 punten
Was de enigste met een winstpunt, scheelde 13 punten met nummer 2. De tweede proef was ik gedeeld laatste.. Erg raar, maargoed ik zal er over ophouden

Kim was helemaal aso
Die was gewoon twee keer eerste. Met 225 punten was ze gedeeld met nog iemand die ze kende van het HTC dus dat was wel leuk

Nu even Sam z'n deken opdoen!!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:57

moest vanmiddag nauurlijk wel nog even langs tal. De paardjes mogen sinds gister weer het land op, een half uurje. Dus dat was feest, aangezien de longeerring ertussen ligt.

opeenstikkenddrraad is heel eng en dan ga ik afsnijden
Afbeelding

feest met de buurman die het land op mocht:
Afbeelding

ik had zulke mooie momenten maar mn telefoon slaat alles net een fractie later op dus rest was niet gelukt

en tot slotte:
grasssssss (ik zie dr alweer dikker worden )
Afbeelding

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:17

GvdT, leuke foto zeg!
Talida, daar staat al lekker veel gras zeg, who!
Andrea, wat een super cijfer! Gefeliciteerd!!! Een 5,1 voor Wiskunde op het examen moet lukken toch? Ik moet voor mijn natuurkunde op het examen een 5,2 halen....
Vief, gefeliciteerd met je 1e plaats van afgelopen weekend! Waar had je gereden dan?? Mijn zusje heeft gereden in Terwolde (neem aan dat je daar ook was geweest??) Ze had een 3e prijs met springen (mijn lieve zusje was vergeten dat het op stijl was... sukkel!!! ) En met dressuur 180 en 184 punten. Dat viel me eerlijk gezegd vies tegen, ze reed super netjes, naar mijn idee hadden bij beide proeven nog wel 10 punten bijop gemogen, maar ja wie ben ik... Kim had idd wel hele aso punten, 225... wauw wat een score!!!
Bt, klinkt alsof Muis blij is dat ze van een bit in haar mond af is, hopelijk springt ze ook lekker op de hackemore!
Jitske, wat jammer van je dressuurscore zeg... maar ja het blijft een jurysport hè... lekker gaan rijden waar je zin in hebt zou ik zo zeggen!
JJ, fijn dat het goed gaat met Spirit!!
Lielle, fijn nu heb je het meeste achter de rug en kun je even bijkomen van het overhuizen!
Floor, gefeliciteerd! Leuk dat ze bij jullie ook de klasse A springen meenemen in het clubkampioenschap. Dat doen ze bij ons op de vereniging helaas niet. Daar doe je pas mee aan het clubkampioenschap als je B start..

Ik heb me vanmiddag ingeschreven voor de oefencross in Ede met Ushi!!! Kan me er nu al helemaal op verheugen!!!
Afgelopen zaterdag ben ik nog met Ushi op Bussloo geweest. Muriël wilde graag nog wat cross hindernisjes oefenen en ik zou haar helpen. Ik dacht: 'Ik kan net zo goed op paard gaan als achter haar aan rennen.' Dus dat heb ik gedaan. Ushi vond het geweldig!!! Ik heb een paar kleine sprongetjes gemaakt met haar en ben daarna lekker het water in gegaan!
Ze vond het eerst nog wel eng om het water in te stappen want er waren kleine golfjes, maar met een beetje aanmoedigen ging ze wel. Ze nam wel een mega sprong het water in, maar ik vond het al super knap van haar dat ze ging. Ze was nog nooit het water in geweest!!!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:19

Feliciteer Muriël maar even van me!

En een 5,2 gaat je echt wel lukken!

Fijn dat Ushi zo goed aanpakt, gaat vast helemaal goedkomen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:20

GvdT schreef:
Meer foto's plaats ik niet, ik heb mezelf al 2 keer op de achtergrond gezien en anders krijg ik weer commentaar van MJ

Daarom mag deze foto er nog wel op, daar sta jij tenminste niet op

Afbeelding

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:23

Leuke foto's!
Is idd erg moeilijk om goed te timen met foto's maken!

Lekker veel gras staat er bij jullie in de wei zeg!
Wordt weer lekker hard trainen straks

@ Sjaan ik was niet in Terwolde maar 4,5 uur verder rijden --> Den Burg, Texel
Leuk dat je je met Ushi opgegeven hebt voor de oefencross en fijn dat ze het water in Bussloo zo goed aanpakte

@ Andrea goed zeg!!

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:28

Och Texel,dat wist ik ook wel. sorry hoor!
Een paar fototjes van Bussloo...
Afbeelding
Zussie aanwijzingen geven...
Afbeelding
Golfjes zijn eng!!!
Afbeelding
Water is leuk!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:33

Wat een leuke foto's zeg!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:34

Maakt niet uit hoor
Leuke foto's!! Is inderdaad wel zo makkelijk om te paard te gaan

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:35

BT heb je de tandarts er wel eens naar laten kijken?
Ik had namelijk een soortgelijk probleem met Misty vroeger en toen hebben we een super tandarts laten komen (doet ook bij Bartels) en die vond een klein rudimentair tandje op de plek van het bit.
En daarna was het hele probleem over. Want je geeft zelf al aan dat ze pijn heeft en dat de mond open is.

Heb net een nieuw hoofdstel besteld voor het volbloedje. Hij krijgt telkens schuurplekken van diegene die hij nu heeft. Dus heb maar een extra zachte van Passier besteld. Wel een rib uit mn lijf, maar hij is mooi

Had ook al 1 tentamen cijfer terug, een 7, voor geschiedenis van het Midden Oosten. Dus mag niet klagen.

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:40

Peanut, gefeliciteerd met je 7!
Die passier hoofdstellen zijn mooi hè! Ik heb er ook 1 voor Lucky. Met brede neusriem en steentjes in de frontriem...

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:43

leuke foto's Sjaan

PB: ja ze is laatst gedaan, ze had wat haken en die zijn weg gehaald, ik merkte er met rijden overigens niks van(dat ze weg waren)

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:51

Netjes van je zeven zeg PB!
Ik heb het deze periode ook over het Midden Oosten met Geschiedenis, toevallig

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:52

Bij photobucket kun je nu ook heel gemakkelijk filmpjes uploaden tot maximaal 100 MB
Iemand dat al eens gedaan?

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:08

Ja, was ook wel tevreden. Had er ook eigenlijk niet voor geleerd...
Had me meer geconcentreerd op de andere en heb 2 uur voor t tentamen alleen maar ff mn aantekeningen doorgelzen. Dus was wel verbaast met hoe t ging

Ik heb er ook 1 besteld met brede neusriem en strasssteentjes chantal