annikavolder schreef:@ierr
De verschillende klasses hebben verschillende kleuren bordjes met nummers en staan afgevlagd. Je kan heel veel info vinden in het eventing reglement van de KNHS

en hier:
[SGW] Veel gestelde vragen over SGW en Eventing
Dankje! Ga ik daar even kijken.
Cioccolato schreef:Ik rij in principe altijd rondom met ijzers. En vind zonder ook echt niet verantwoord als je actief crosst. Maar ik rij ook veel jonge beesten. Nu omdat het zo'n half half seizoen is heb ik alleen voor ijzers. Als de jonge voor het eerst een oefencross gaat lopen, in renswoude, komen er wel achter ijzers onder. De ervaren blijft enkel voor. Tot ik weer een meetmoment ga rijden, of helemaal dit seizoen niet. Die is safe op de benen.
Ik ga het eerste even aankijken met alleen voor stiften en vooral voor die paar keer.. Heb Wendela van de cross in Ede een berichtje gestuurd voor te lessen. En zag dat er in aug. een oefencross was in Renswoude. Mijn paard is best ervaren in springen, hopelijk deze zomer nog de punten voor het Z te halen, en cross hindernissen springt ze vrijwel bijna net zo makkelijk als normale hindernissen. Alleen ze kan soms nogal debiel worden, als ze ongeduldig wordt, is ze vrij wel snel, en gaat dan terroriseren op der plek, aangezien ze dan zo graag wilt. Dus moet ze niet doen wanneer het gras nat is op heuveltjes.