[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:40

Hoi! Vraagje... Ik wil vaker gaan crossen, normaal spring ik, en alleen op zandbodems ivm alleen 2 voor ijzers zonder gaten (nu vorige week gaten er in laten zetten). Hebben jullie allemaal 4 ijzers eronder, of ook alleen 2 voor?

Vorige week ben ik voor het eerst 'echt' wezen crossen in Renswoude, (zie ook de foto) was erg leuk, sprong alles, dus toch maar een poging wagen voor een eventuele oefencross..

Alleen hoe weet je wanneer je de juiste hindernis neemt? Aangezien der vaak meerdere hogere/lagere naast elkaar staan (zie ik op foto's wel eens).

Afbeelding

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:58

Ik heb me afgemeld voor Schaijk, helaas. Baal er wel van. Maar als ik bedenk hoeveel geld ik misloop door twee dagen niet te werken, en dan ook nog eens twee dagen op pad te moeten... En gezien het seizoen toch zo raar is, maakt me het eigenlijk ook niet mega veel uit. Ga lekker dressuur en springen oppakken deze zomer :)

Hier zijn er geloof ik wel meer dit op het moment niet vierkant ijzers hebben. Ik heb toevallig wel vierkant ijzers (winter ijzerloos), maar nog geen gebruik van gemaakt dit seizoen :=

Als het goed is staan er bordjes bij de hindernissen met verschillende kleuren, elke klasse heeft een eigen kleur. Hoewel het bij oefencrossen vast niet mega veel uitmaakt welke je springt. Bij officiele wedstrijden natuurlijk wel :Y)

Gave foto trouwens!

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:32

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:45

Oh jeetje Kamsel, heftig! Gelukkig komt het wel goed.
Duurt altijd te lang.. maar heel belangrijk om voor het herstel echt je tijd te nemen. Succes/sterkte!

Jammer DoretteK! Zonde... maar ja, zo kost het wel wat extra om te gaan inderdaad.
Hopelijk komt er toch nog genoeg de komende maanden!

Hier helemaal geen ijzers er onder, helemaal bloot :)

DreamGuide

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:20

Wat jammer Dorette! Maar wel heel begrijpelijk, het wordt zo best een duur grapje dit jaar.

@ierr, ik weet dat er mensen zijn die alleen met stiften voor springend, maar ik doe absoluut niet meer. Met paard en al tegen de grond glijen is echt niet grappig, dus ik cross alleen met rondom stiften

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:22

Ik rij in principe altijd rondom met ijzers. En vind zonder ook echt niet verantwoord als je actief crosst. Maar ik rij ook veel jonge beesten. Nu omdat het zo'n half half seizoen is heb ik alleen voor ijzers. Als de jonge voor het eerst een oefencross gaat lopen, in renswoude, komen er wel achter ijzers onder. De ervaren blijft enkel voor. Tot ik weer een meetmoment ga rijden, of helemaal dit seizoen niet. Die is safe op de benen.

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:33

annikavolder schreef:
@ierr

De verschillende klasses hebben verschillende kleuren bordjes met nummers en staan afgevlagd. Je kan heel veel info vinden in het eventing reglement van de KNHS ;-) en hier: [SGW] Veel gestelde vragen over SGW en Eventing

Dankje! Ga ik daar even kijken.

Cioccolato schreef:
Ik rij in principe altijd rondom met ijzers. En vind zonder ook echt niet verantwoord als je actief crosst. Maar ik rij ook veel jonge beesten. Nu omdat het zo'n half half seizoen is heb ik alleen voor ijzers. Als de jonge voor het eerst een oefencross gaat lopen, in renswoude, komen er wel achter ijzers onder. De ervaren blijft enkel voor. Tot ik weer een meetmoment ga rijden, of helemaal dit seizoen niet. Die is safe op de benen.

Ik ga het eerste even aankijken met alleen voor stiften en vooral voor die paar keer.. Heb Wendela van de cross in Ede een berichtje gestuurd voor te lessen. En zag dat er in aug. een oefencross was in Renswoude. Mijn paard is best ervaren in springen, hopelijk deze zomer nog de punten voor het Z te halen, en cross hindernissen springt ze vrijwel bijna net zo makkelijk als normale hindernissen. Alleen ze kan soms nogal debiel worden, als ze ongeduldig wordt, is ze vrij wel snel, en gaat dan terroriseren op der plek, aangezien ze dan zo graag wilt. Dus moet ze niet doen wanneer het gras nat is op heuveltjes. :')

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:29

Ik heb die van mij afgelopen keer met alleen voor ijzers mee genomen. Zonder stiften. Nu heb ik dr gister toch rond om op ijzers laten zetten. Vind het toch veiliger. Kan ik er net iets meer aan rijden zonder dat ik bang ben dat ze gaat glijden :D

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 08:39

Ik zie dat internationaal Varsseveld nu ook het NK junioren en Young riders organiseert die was afgelast en eerst op een andere wedstrijd werd verreden.

Zou er nu ook nog hoop zijn dat het nationale NK misschien wordt verreden? <<) Eventing Barchem komt er namelijk nog aan in oktober, is ervaren met NK's en organiseert alle klassen :P

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:55

MS_eventing schreef:
Ik zie dat internationaal Varsseveld nu ook het NK junioren en Young riders organiseert die was afgelast en eerst op een andere wedstrijd werd verreden.

Zou er nu ook nog hoop zijn dat het nationale NK misschien wordt verreden? <<) Eventing Barchem komt er namelijk nog aan in oktober, is ervaren met NK's en organiseert alle klassen :P

Ik dacht precies hetzelfde. Barchem, maar ook Bathmen is een prima locatie.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:31

Alleen de gehele selectie procedures vervallen. Dus dan zal het in een ander jasje moeten. Ik zou het persoonlijk lekker allemaal naar volgend jaar verschuiven

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:26

Hier gisteren weer crosstraining gehad. Ging veel goed! Paard werd wel weer erg enthousiast en moest regelmatig even zorgen dat we weer een rem hadden en ze niet ging stuiteren.
Deze hindernis ging alleen niet bepaald goed.. :+

Gelukkig hebben we beide niets!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:06

Oei, gelukkig beiden met de schrik vrij gekomen!

rpl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:05

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:04

Ede organiseert weer voor winstpunten, spannend!!!!

Ik heb me precies op de klok opgegeven, hopelijk zit ik er bij want ik gok dat het heel snel gaat haha.

Gaan jullie ook?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:27

Nee ik sla over. Had al andere dingen gepland :)
En voor mn jonge komt t net te vroeg.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:39

Ik heb ook opgegeven, nu kijken of ik werk kan ruilen :')

Weet niet hoe hard het storm loopt, ze hebben het pas vanmiddag aangekondigd dus mogelijk hebben veel het nog niet gezien. Hoop ik tenminste :+ ik heb 40min na openen ingeschreven. Ben benieuwd

Edit; keek net bij de deelnemerslijst en er staan (al/nog maar) 54 mensen op in de B! Dat zouden ze kwijt moeten kunnen denk ik, dus denk dat we er wel bij zitten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:48

Mijn man heeft zich voor Renswoude op gegeven, oefencross op 6 juli. Heel benieuwd.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:04

Al heel lang ben ik een stille mee lezer in dit topic.
Ik vind sgw echt geweldig, maar nog nooit officieel gestart alleen maar trainingen en oefencrossen gereden.

Dit jaar was mijn doel om eindelijk eens die schop onder mijn kont te geven en eens B te gaan starten.
We moeten het prima kunnen hoor, het voelde gewoon als een enorme drempel.

Nou ja, de corona gooide dus net als bij iedereen de hele planning om en ik dacht om mijn debuut dan maar tot volgend jaar uit te stellen.

Maar goed, er komen dus positieve veranderingen en ik heb mij direct ingeschreven voor Ede en Geestmerambacht.
En 5 juli ook weer de oefencross in Renswoude.

Spannend maar ik ben wel gemotiveerd!
Dus lijkt het me leuk om nu ook met jullie mee te kletsen als jullie dat goed vinden?

Ik rijd een nrps merrie, 9 jaar oud.
M dressuur en daar willen we nog B eventing aan toevoegen dus :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:10

Leuk Joosewoos! Ik heb een zwak voor bontjes.. Neem aan dat dit niet je eerste wedstrijdpaard is?

Ik baal zo enorm dat ik nu niks kan als ik al die aankondigingen zie..

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:14

Nee klopt, hiervoor heb ik een gelderse ruin gehad waar ik mee heb gesprongen.
Daar heb ik ook wat crosstrainingen mee gevolgd, maar daar blonk hij niet in uit.

Dit paard wel, die heeft enorme looplust, is dapper en springt graag.
Ideaal dus :D

Ik had gelezen over je gebroken rugwervel. Wat zuur, ongemakkelijk, pijnlijk en vervelend zeg!
Zal ook wel lange tijd nodig hebben voor herstel?

Ik heb zelf slijtage in onderrug, bovenin rug en nek. Niet te vergelijken met een breuk natuurlijk, maar je rug kan zo belemmerend zijn als het niet goed is -O-

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:30

M dressuur en B springen neem ik aan? Gaaf paard hoor!!

Wij slaan over. Ik ben al dik een week aan het klussen in ons nieuwe huis. Diego wordt gereden door een stalgenootje, gelukkig ook want ik maak dagen van 13 uur in dat huis :+

Edit: ohja ik heb m'n gebruikersnaam veranderd maar hoor wel bij de club :Y)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:35

Nee, BB springen, maar nog niet B gestart.
Maar omdat ik met vorig paard al mijn punten heb gehaald mag ik nu in sgw gelijk B starten.
Scheelt weer, dit paard is maar 162cm en 100cm parcours vind ik zelf op dit paard echt hoog :+
Mijn vorige paard met veel ervaring had ik dat helemaal niet en was me niks te hoog.
Stom hè? Iets met dat tussen je oren :')

Succes met klussen!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:58

josewoos schreef:
Nee, BB springen, maar nog niet B gestart.
Maar omdat ik met vorig paard al mijn punten heb gehaald mag ik nu in sgw gelijk B starten.
Scheelt weer, dit paard is maar 162cm en 100cm parcours vind ik zelf op dit paard echt hoog :+
Mijn vorige paard met veel ervaring had ik dat helemaal niet en was me niks te hoog.
Stom hè? Iets met dat tussen je oren :')

Succes met klussen!

Helemaal niet gek hoor, heb ik ook gehad!
Ik ben een jaar lang niet over kruisjes van 40 cm heen gegaan, ik durfde gewoon niet meer.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 23:08

Ik merk ook dat een tijd geen (eventing) hindernissen meer gezien hebben de hindernissen opeens weer erg laat groeien hahaha

(Hallo allemaal, tijd geleden dat ik me gemeld heb maar ik leef nog haha. Ik ga weer proberen wat vaker wat van me te laten horen :) voor de nieuwe mensen die erbij zijn gekomen sinds ik me voor het laatst heb gemeld, leuk dat jullie ook allemaal crossen of cross ambities hebben. Het is een heerlijke sport!