[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:43

vorst? al je blieft niet dan ga ik echt huilen :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:50

Shanouk: Ik ben bang dat ik mee moet gaan met Dorien. Echt prut joh.
Evony: Rode kool moet je stoven op een dik laagje roomboter met lekker wat stukjes appel ertussen. Dan is het echt heeeel erg lekker :D

Net de eerste springles met Chally overleeft. Die heeft heel erg veel geleerd vandaag. Chal moet alleen op dieet.... :Y)
Was er nog wel afgevallen omdat meneer bang was voor een lichtvlek en tussen 2 staanders door moest vlak na een sprong. En meneer draaide zich vliegensvlug (ala Hetje :roll: ) om

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:50

Hier pasta gegeten. Heel simpele pasta a la carbonara. Eten 5 dagen in week hollandse pot, 1 dag pasta en 1 dag soep met brood of iets anders simpels. Vind helaas wel bijna alles lekker.. Maar zo'n afbakpizza uit de vriezer weer niet. Heb in Italie pizza gegeten en wil nu niets anders meer. Nou ja, in Frankrijk kunnen ze au feu de bois oid ook best lekkere pizza's bakken.

Gaat het weer vriezen?? Haalde vanmorgen Zoncorde zwetend onder zijn staldekentje vandaan. Staat nu dus met ongevoerde regendeken op. Bah, moet ik zo werken en dan om half 10 nog eens dekens gaan wisselen? Eerst maar eens stalgenootje bellen om te vragen of zij kan kijken hoe Vosje er bij staat.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:51

Hier noedels gegeten :D
1 x per week pasta? Heerlijk! hahaha

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:59

Pasta is inderdaad ook erg lekker. Pasta met perzik, gorgonzola en rucola :Y)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:08

Shanouk… Wat een ontzettende poedersuiker beslissing moet jij gaan maken. Ik ga wel mee met hetgeen wat Billy en Laura zeggen. Maar uit eigen ervaring weet ik helaas ook dat je meestal in je hart wel weet hoe of wat maar dat de knoop door hakken tot het echt te doen zeg maar nog wel een heel ander verhaal is. Heel veel sterkte iig met deze moeilijke beslissing. :(:)
Doe maar even rustig aan Dienke, je kan best hersenschudding te pakken hebben.
Gefeliciteerd Evelien! Komen er nog foto’s van de training? :D
Succes met je springles Noor, leuk dat je die eindelijk weer hebt!
Mooi dat de springles goed ging Laura, geen pijn gedaan met je val?
Oeh lekker kip tandoori, wij eten bijna altijd aardappels groente en vlees. Laat ik dat nou net het minste vinden. Maarja, eten wat de pot schaft is het nou eenmaal. Toen ik in Groningen woonde at ik allemaal lekkerdere dingen, was ook te merken aan de lijn. ;)
Werkse MD!

Zou vanaaf gaan stappen met klasgenootjes maar gaat niet door. Dus maar eens kijken wat ik dan ga doen.
Heb volgende week trouwens vakantie! *\o/*

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 20:17

Goedenavond,
Ik heb zelf ook al aan 'de mogelijke andere carriére's' voor Vorstin gedacht. Ik denk dat ze het ook niet erg zou vinden om op het land te staan of een beetje recreatief te hobbelen, maar zolang het niet hoeft wil ik dit natuurlijk niet. Dit is mijn eerste paard, mijn enige paard, en zolang het niet noodzakelijk is, wil ik haar niet zomaar op vervroegd pensioen zetten. Ik wil gewoon weten wat haar mankeert, en dan kijken wat de opties zijn. Als dan blijkt dat ik niet meer mag rijden, kan ik daar denk ik vrede mee vinden, maar niet zonder dat ik weet wat ze heeft. Maar zo doorgaan en doorrijden doe ik zowiezo niet hoor. Ik ga niet doen alsof er niets aan de hand is. Mijn voorlopige plan is om haar deze week te longeren, en daarna te kijken hoe het gaat. Is ze niet beter, dan gaan we terug naar Bodegraven, en dan zal ik ook informeren naar een scintigrafie. Ik denk dat het wel belangrijk is om me niet te veel (meer) te laten meeslepen door alternatieve therapieën, maar dit gewoon echt bij een DA uit te zoeken.

Een jaar geleden is haar rug op de foto gezet en ge-echoot. Toen had ze een ontsteking in de pees die over de rug loopt, en ze zeiden dat er een paar wervels redelijk dicht bij elkaar zaten, maar er was geen sprake van kissing spines. Nu heeft de chiropractor/DA in Bodegraven die foto's vorige keer opnieuw bekeken, en hij zegt wel dat ze KS heeft. In wat voor mate is me niet duidelijk, maar ik geloof dat het niet heel ernstig was. Hij heeft gezegd dat ik gewoon moet rijden, en met zijn behandelingen en goede training moet ik gewoon alles kunnen blijven doen. Het is alleen heel belangrijk dat door de juiste training de bandjes oprekken en de spieren sterker worden. Het is alleen de vraag wat haar top is, tot welk niveau ze kan lopen zonder steeds weer vast te komen zitten. De laatste keer dat ze nu weer vast is komen te zitten, is waarschijnlijk gekomen door spierpijn waar ik niet goed genoeg op heb gereageerd. Ze had los kunnen blijven. Dus wat dat betreft heb ik nog wel een beetje hoop. A;s dat kraken ook niet had geholpen, had ik er nog een heel stuk somberder naar gekeken denk ik.

@ Annetje, ik heb mijn springzadel pas binnengekregen, maar de zadelmaker had nog geen tijd gehad om hem te controleren. Dat heeft hij vandaag gedaan.
@ BV, beterschap :(:)
@ Caro, klinkt idd een beetje als hetzelfde probleem. Hopelijk pakt die merrie het weer fijn op.
@ Corien, Nico heeft haar al 2x eerder behandeld, en daarmee merk ik geen verschil helaas (Speksnijder bedoel je toch?)
@ Noor, succes met je springles
@ Lau, klinkt fijn die les! Geen spierpijn van je val?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:26

Moeilijk hoor Shanouk! Overigens (nog) geen spierpijn van de val. Viel ook niet hard en door veel gejudood te hebben en vaak gevallen te zijn heb ik een goede valtechniek ontwikkeld :Y)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:38

Hoi allemaal

Net 7 pagina's gelezen. Niet zo veel onthouden. Wel dat sommige lekker eten hadden en andere minder lekker bah rode kool! Pasta's eten wij het meeste. Wij komen denk ik aan 2 x per week aardappels met groente en de rest pasta. Das het snelste klaar en goed eetbaar. (Geert eet en lust alles)
Goh Shanoek das mooi kl*te van Vorstin! Hoop voor je dat je er uit komt. En bij twijfel zette ik hem eerst een tijd op de wei.
En Dienke ging nog helemaal niet zo goed. Balen! En rustig aan doen
Voor de rest weet ik het niet meer.

Hebben vanavond les en twijfel heel erg of ik ga. Met Zeus kan ik niet want die loopt buitenritjes op de relax-stand en Zigo heb ik nog nooit mee gehad en ben een beetje bang voor kermis. En daar heb ik geen zin in, ben moe. Vandaag nieuwe collega begeleid en alles uitleggen (10x) en meelopen (10x) wordt je erg moe van. Maar wel een heel lief mensje, zo de eerste indruk

Oh ja Evelien gefeliciteerd!!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:43

:wave:

Allereerst GEFELICITEERD voor Evelien :D

@ Snoekiej: echt heel lastig om te beslissen wat je moet doen! Ik zou persoonlijk zelf een keer 'uitgedokterd' zijn, hoe erg de frustratie ook is dat je niet weet wat het is. Als ik jou verhalen zo lees is er weinig hoop dat er veel verbetering komt.
Maar niemand kent het paard beter dan jij, jij weet het beste wat goed voor Vorstin is. Succes ermee! :(:)

@ Dienke; ook jij rustig aan doen he! Beter een dag te lang in bed liggen dan te kort.

En lees veel over eten... Vriendlief lust geen aardappels, naja lust het wel maar eet het niet. Hier is het dus vooral pasta en rijst. Maar voor mij maakt ie wel aardappels. :D Geen gekookte, want dat vind ik niets aan.

En nu ga k nog ff aan de studie. Vanmorgen Avi al gereden en de tandarts is geweest voor alle paardjes. Helaas kon ie niks vinden bij Zetje wat het hoofdschudden kan veroorzaken (geen haken, slechte tanden of wondjes), dus waarsch zit haar iets niet lekker in het lichaam of ze heeft gewoon een tik :+ 3 maart komt de osteo, ff afwachten dus nog.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:52

Studeer ze Rowo!

Shanouk, hopelijk heb je snel duidelijkheid over wat er aan de hand is met Vorstin. Echt ontzettend kl*te!

Ik geloof dat ik in de 2,5 jaar dat ik op mezelf woon nog nooit gekookte aardappels op heb buiten stamppot. :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:00

Ik heb het leren alweer opgegeven :( Niks waard zo'n 2 kamer appartementje waar ik niet rustig alleen kan zitten. En om vriendlief nou te verplichten de tv uit te doen terwijl DÉ voetbalwedstrijd (volgens hem) erop is, vind ik ook niet wat :)) Dat wordt dit weekend dus knetterhard bikkelen.

@ Evelien: gekookte aardappels zijn gewoon niks aan om te eten, dus ik geef je groot gelijk.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:11

Haai :wave:
Ik kook wel aardappels. Lekker bij suddervlees of een gehaktbal.. Of daarna opbakken in de koekenpan.
Mijn buren zijn aan het klussen. Als die kleine van hen (komt in juni) maar een beetje stil is O:)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:14

Mootje schreef:
Mijn buren zijn aan het klussen. Als die kleine van hen (komt in juni) maar een beetje stil is O:)

Ik zou ze wegpesten, weet je zeker dat je geen last van de kleine hebt :Y)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:17

:=

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:21

Nee gekheid :D Hopelijk valt het mee straks. Niet erg fijn als de kleine straks vaak s nachts huilt. Grenst de kamer aan jou slaapkamer?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:21

Wij eten heel vaak gebakken aardappeltjes (lekker snel) maar vind daar geen klap aan. Nouja, het is niet goed voor mij want dan eet ik gewoon geen groente. Ik prak mijn eten altijd en dat gaat met gebakken aardappels en krieltjes niet zo :Y) dus dan sla ik de groente gewoon over. Das nie zo gezond nie ;)
Echter, ik kan geen gekookte aardappels maken dus als ik kook is het doorgaans pasta, rijst, pizza of ovenschotel.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:26

Nee, woonkamers grenzen aan elkaar. Slaapkamermuur deel ik met de buurman aan de andere kant. Nog nooit iets gehoord en hij ook niet. Goed geisoleerd dus :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:27

Toen ik toen straks weer het voorstukje zag van 'Bonje met je buren' moet je idd blij zijn dat je slaapkamer goed geïsoleerd is :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:33

Capri:

Borex:

Rest van de filmpjes zijn onderweg.

Puppy beest liep net voor het eerst naar de achterdeur omdat ze moest plassen, het wordt nog wel wat! *\o/*

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:38

Ziet er goed uit Eef! Maar ik had gisteren natuurlijk al live gezien.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:40

Leuke filmpjes Evelien. Maar jeetje ze hebben er wel zin in of niet :+ Vooral Capri, jeetje die s echt heet of niet?

Zijn trouwens jou paardjes zo klein of ben jij zo lang?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:42

rowo schreef:
Ik heb het leren alweer opgegeven :( Niks waard zo'n 2 kamer appartementje waar ik niet rustig alleen kan zitten. En om vriendlief nou te verplichten de tv uit te doen terwijl DÉ voetbalwedstrijd (volgens hem) erop is, vind ik ook niet wat :)) Dat wordt dit weekend dus knetterhard bikkelen.

@ Evelien: gekookte aardappels zijn gewoon niks aan om te eten, dus ik geef je groot gelijk.

kan je ook niet maken idd :D
staat hier ook op *\o/* (met een boze vader er naast die niet begrijpt waarom hij nou uitgerekend een dochter heeft die voetbal wil kijken :+ )

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:42

Ik stuur de filmpjes van jou wel even door, het zijn er best veel ondanks het geweldige film talent van moeders. ;)

Voor volgende week heb ik al iemand gevonden die mee kan en wil, wel zo makkelijk!

Rowo, 3 keer raden wat hier op staat... }:0 Ik ben lang, 1.83m en heb vooral hele lange benen. Capri is 1,73 en Borex is 1,65, Caap is ook maar een smal ding.
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 16-02-11 22:45, in het totaal 2 keer bewerkt

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:45

Leuke filmpjes Eef!