[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ingridje16

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:46

CoriienRN schreef:
ing lekker saai Boos! hoe loopt je paard?

Met paardje gaat het echt een stuk beter, even nog goed in de gaten houden.
Maar hij liep gister weer helemaal goed.
Ook draven op het harde gaat gewoon weer goed.
Stal word nu iets dikker opgestrooid en dat merk je ook wel.
Hij word 2 keer per dag uitgekrabt en spul van de dierenarts op gedaan.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:56

Ik ben net even met mijn moeder naar Tweespan gereden. Even een nieuwe witte rijbroek gehaald Lachen. Was wel nodig, de hele rek uit mijn oude was eruit Nagelbijten / Gniffelen. Zag er niet meer uit.

Nu ga ik Loempia even thuis rijden en vanmiddag dressuurles met Sofie Lachen.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:58

Haha kim ja dan mag het ook.
Veel succes met je les.

Ik zal ook zo richting stal, heb ook les vanmiddag.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:30

Ik ga maar eens richting stal.
Hier schijnt de zon nog lekker Cool

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:35

Lappie_Lap schreef:
Is het daar(DFW) een beetje droog eigenlijk, of ook even nat dan de andere bossen die we hier in de buurt hebben? Bloos

@ Ilse ... lekker hoor Knipoog Mooie piccies van je puppy trouwens!
@ Bianca ... ik had het bericht gelezen ja ... dat is ook mijn nachtmerrie waar ik weleens bij stil sta ... stel dat je langs de weg met pech komt te staan en je hebt praktisch geen berm om de combinatie goed ver in weg te zetten ...
@ Floor ... krijgen die beesten hormoonbehandeling? Bloos! Dat wist ik niet Bloos

Trouwens jij bent wat thuis in de geneeskunde van paarden. Kan jij zo via de computer mss zeggen of wat Lady heeft een beetje normaal is? Bloos Ik heb afgelopen zaterdag een buitenrit met haar gemaakt (ze is behoorlijk voorwaarts en het was best blubbig, krijg je vast wel een beeld) de volgende dag had ze alle 4 de benen wel ietsjes voller. Maar dat is vrij normaal bij haar, toen was overigens LA toch wel al dikker dan de rest ... ze zijn wat voller op stalbenen-stijl zeg maar, rondom de kogel.
De volgende dag waren de andere benen weer gewoon normaal, behalve LA ... het is niet warm en ze loopt ook niet kreupel. Het is rondom de kogel en ook de koot is dik, de koot heeft ook van die plooien aan de achterkant .. dat laatste vind ik best apart. Het is nog steeds niet echt warmer dan de rest, de hoef ik ook niet warmer en daar kan ik ook op tikken (zweertje), ze heeft ook geen verhoging (37,7). Ze heeft wel in haar koot ietsjepietjes schilvers/mini korstjes .. ik weet niet wanneer ze die gekregen heeft ... maar ze blijven sinds het dik worden gewoon hetzelfde. Het is straks een week geleden, maar het been blijft steeds hetzelfde ook als ze buiten is geweest. Behalve dat het veel te dik is is er op zich niet zo veel aan te zien.
Ik zit zelf eigenlijk met de volgende mogelijkheden: hoefzweer, mok, peesblessure, verzwikking, overbelasting.

Over die hengsten: ik zeg niet dat dat bij allemaal gebeurt en of dat hier ook zo vaak wordt toegepast als in Duitsland, maar daar werden de meeste met hormonen behandeld om zich extra te ontwikkelen. En nee, volgens mij is dat niet toegestaan Knipoog.

Over Lady: ik kan je zo niet echt zeggen wat ze heeft, maar als ik zo je verhaal lees zou ik wel een aantal dingen in ieder geval kunnen afstrepen:
Hoefzweer iig niet, daar lopen ze meestal plotseling stokkreupel van.
Peesblessure zou ik aan de hand van jouw verhaal niet gelijk aan denken. Aangezien je vertelt dat de zwelling voornamelijk rond de kogel en daaronder zit. Als je een peesblessure zou hebben zou de zwelling eerder boven de kogel zitten (waar de peesschedes zitten, die raken overvuld). Dit zie je vrijwel niet in onder de kogel, omdat een aantal bindweefsel structuren er daar voor zorgen dat de peesschede daar vrijwel niet kan uitpuilen.

De korstjes kunnen wel komen van mok ja, maar dat kan ik vanaf hier niet zien. En een verzwikking oid zou ook wel kunnen. Had ze van tevoren die zwelling niet? En links achter had ze niet al eerder last van een wat dikker been? Er is ook geen wondje te zien oid (ivm met evt Einschuss, maar dat lijkt me niet heel logisch omdat het been niet warm is). Wat heb je van de week aan beweging met haar gedaan?Aangezien ze geen koorts heeft, niet kreupel loopt en het niet warm is zou stappen op het harde iig niet veel kwaad kunnen. Dan wordt de doorbloeding iig weer bevorderd.
Maar ik wordt geen paardenarts, maar gezelschapsdierenarts, dus als ik iets mis of over het hoofd zie, neem het me niet kwalijk Knipoog.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:45

Die peesblessure is ook mijn directe paniek vanwege de 2 jaar ellende wat we net achter de rug hebben met LV. Die heeft overigens helemaal geen kik gegeven na vant weekend, dus dat is wel mooi Lachen Die is toch nog steeds in opbouw naar normaal niveau van weer kunnen crossen.
LA is juist 1 van haar 2 nog goede benen, LV was dus die peesblessure en RA heeft ze soms (1x in de 2 jr zeg maar) wel eens wat verdraaid oid gehad. LA is niet dikker dan de anderen, en het zat er niet voordat ik die buitenrit heb gereden.
Ik heb deze week niets met haar gedaan, wil het niet erger maken ... ze komt er elke dag enkele uren uit in het weiland.
Ik heb tot nu toe geen wondje kunnen bekennen, alleen die paar schilverige dingetjes in haar kootholte ... maar ik weet niet of dat er al zat ... of dat het mss een reactie op haar dikke koot is.

Maakt niks als je wat over het hoofd ziet, ik vind het soms wel prettig om zulke probleempjes met iemand te kunnen bespreken Lachen

DA is er vandaag toch vanwege tandbehandelingen v/d pensiongasten, heb m'n moeder gevraagd dat als die er dan toch is .. hij ook wel ff bij Lady kan kijken.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:47

Dat is wel handig om er toch even naar te laten kijken! Ik denk niet dat het heel ernstig is zoals je het beschrijft en dat je rustig met haar op het harde kunt stappen. Ik ben benieuwd wat de da zegt!

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:17

Vanmiddag heerlijk gereden, het was op sommige stukken erg nat maar ook op heerlijke droge brede zandpaden gereden. Undercover was gelukkig erg braaf.
LL, balen zag van het been.
Kim, dat is wel weer fijn een rijbroek die goed zit.
Ilse, veel plezier vanmiddag met les, hopelijk is de buitenbak daar goed te doen.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:35

goedemiddag

nathalie: fijn dat ze braaf was Haha!

Vanmiddag les gehad, Armani ging ook weer goed Haha!.
In het begin niet toen wou die alles zien en er reden nog 3 in de bak. Maar later ging het wel goed. Moet alleen zelf iets strenger worden, niet reageren op het been direct duidelijker hulp geven., Ben soms wat te lief Bloos

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:00

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:04

Ik had het net ook gelezen. Aan zo'n verhaal zitten vaak 2 kanten.
Vief, veel plezier met de blubber

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:12

Ja ik had het ook al gezien, ben ook benieuwd Ja
Pff, dacht dat het weer iets beter met me ging, vannacht amper kunnen slapen van misselijkheid Scheve mond
Net nog foto's van zusje met Meno gemaakt, voor een evt kerstkaartje, zijn wel leuke resultaten uit gekomen Lachen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:01

Goedenavond Lachen
Ik ben net terug van Vorstin, lekker gereden. Morgen springen Hyper!
De Uithof was erg leuk!

Leuke ava Mistid!
Fijn dat Undercover en Armani lekker gingen Natalie en Ilse!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:08

Lekker kerstsfeertje hier op bokt met al die kerstava's Tong uitsteken

Ik vond het gister al wat een vreemd verhaal met P&P ...

@ LZ ... ach, liever dat bij zo'n jonkie dan veel te streng .. snapt ie er ook niets meer van. Ik merkte met Bandit ook dat ik wel snel eens wat te lief was, want ja het is toch een jong beesie Bloos
@ Vief ... veel plezier met blubberbanjeren Haha!

M'n moeder heeft de DA toch niet naar Lady laten kijken omdat het been ineens toch besloten heeft om iets dunner te worden. Vond ze het wat onzinnig Rolleyes
Wat ik nu wel beter kon voelen, omdat het wat dunner was geworden ... was wat er in de kootholte zit. Daar zaten door het opgezet zijn 3 ribbels/plooien en ik voelde in het begin v/d week wat oppervlakkige schilfertjes ... nu waren ze niet zo 'oppervlakkig' meer, maar wat meer als kleine kloofjes. Ik vind het toch wel best toevallig dat dat er nu ook zit ... maar ok.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 04:23

@Vief: Hahaha Power & Poep *LOL*

Nou ben net terug van feesten in Leiden, erg gezwellie Cool .
Morgen weer.

Ik dacht; ik doe nog even een kort verslagje van mijn Wollebol en onze les. Ze liep écht superdepuperrrrrrrr Kwijl , helemaal gaaf over de rug, mooi marcherend door de bak, oren erop... totdat ze het zat was en een soort van even lekker uit haar dak ging met een heftige steigeractie aan het eind; bok bok bok, steiger, stond ze op de achterbenen van zeg pakweg 6 sec Bloos! (eenentwintig-tweeëntwintig-drieëntwintig.... Bloos ) Ze bleef zo staan, echt rechtovereind.. Wow! Ze was hierna echt een een soort van onder de indruk van zichzelf.
We hebben gemerkt dat ze na 20 minuten haar eigen feestje gaat bouwen, dus we gaan even een soort van plan van aanpak bedenken, wat waarschijnlijk maar voor een week geldig is en we hierna weer een nieuwe moeten maken Clown .
Maar ik heb wel heerlijk gereden, want ze liep een partij fijn! Ook nog door de enorm grote poel in de bak gereden, met een fikse bok als reactie Clown . Ach morgen weer lekker naar buiten, eens kijken of ze daar weer braaf is Lachen .

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 09:34

Mooie tijd om thuis te komen Lotte Haha! Fijn dat je les zo goed ging op het showtje van Wolin na. Typje ook!
Ik ga vanavond ook (weer) op stap met een vriendin uit Enschede die hier gezellig een weekendje komt. Wel zin in Lachen

Donderdagavond in Enschede ook nog gezellig de stad in geweest. Ging een cafe na een grote verbouwing weer open. 't Was erg mooi geworden en super druk en gezellig. Kwam denk ik omdat je van 21.00 tot 23.00 uur gratis kon drinken Knipoog En dan ook echt alle drankjes Vingers aflikken Was een leuke avond. Op een gegeven moment zaten we wat te ouwehoeren en uiteindelijk stond ik bij de bar om koffie te bestellen om 23.00 uur. Weddenschap gewonnen want had dus 2 heerlijke kopjes koffie + een paar hele rare blikken *LOL* Cool

L_L: Fijn dat het minder is. Best vaak zo dat als je naar de dokter (ook zelf) gaat het opeens al over is.
In ieder geval fijn dat het al zo'n stuk minder is Lachen

Woll was gister wel blij met me. Helemaal grondig gepoetst, staart gewassen, manen bijgewerkt en alleen haar oren moeten nog. Daar had ze gister niet zo veel zin in.
Stond de hele tijd te kroelen tijdens het poetsen. Wurmde zichzelf helemaal in een kronkel zodat ze mijn rug tijdens het poetsen kon kriebelen Haha!
Zo weer richting stal en dan gaan we nog even met de trailer oefenen. En denk een rondje om. Want de bak zal wel bevroren zijn...

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:01

Goedemorgen!
Ga zo maar eens richting werk Dromen

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:32

Haha wat is het toch een portret Lotte Clown fijn dat het verder wel superfijn ging Haha!
Haha Vief, koffie ook nog opgedronken Vork ?
Fijn dat het wat beter lijkt met Lady Ingrid!

Wedstrijdgangers succes!

Ik heb zo'n machtig mooi idee voor als ik morgen een prijs heb Huilen van het lachen
We hebben ooit een keer een kerstmuts vermaakt dat er klitteband aan zat en het over een cap paste Vork
Als ik een prijs heb doe ik die muts in de prijsuitreiking over mijn cap Huilen van het lachen ROFL
*Voor degene wie ? denkt... Wij zijn dus de laatste tijd op cc met een geweldig gezellige groep, en we bedenken de raarste dingen Huilen van het lachen
Vorige keer Roden was een vriendin jarig, had allemaal taart en bananensoesjes mee, hebben een paar een jongen uit de groep met taart bekogeld, en dan ligt iedereen inclusief hijzelf helemaal dubbel Huilen van het lachen
Nouja en zo bedenken we iedere keer wat Vork

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:16

Dromen Moggel...

@Vief: Hahaha klinkt gezellig!! Haha! Ik was na twee Mai Tai eerlijk gezegd ook wel toe aan een bak koffie Bloos .
En ik moet Wo eigenlijk ook weer eens goed onder handen nemen. Ik reed gister in de bak met een grijze staart vol met stro Bloos , ben niet echt van de staartenwasserette, maar eigenlijk is het wel een beetje nodig Clown .

Wat een heerlijk weertje!! Ik ga zo de stad even in met vriendin, gewoon eens even lekker rondneuzen.
Vanmiddag Wootje doen en dan vanavond biosje en nog even lekker stappen Lachen .

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:27

Helemaal opgedronken Knipoog Na een paar Baileys was het inderdaad nog niet eens zo'n heel gek plan om op koffie over te gaan Lachen

Staart-was-ze Lotte! En veel plezier vanavond Haha!
Ik vind het niet zo heel erg om der staart te wassen. Alleen plast ze er altijd in waardoor het witte gedeelte gewoon altijd gelig blijft Scheve mond
Lijkt het nog alsof je er niks aan doet..

Vanochtend al even door het bos gestuiterd omdat alles bevroren was. Woll zag een moeder met 2 kleine kindjes waarvan 1 op een shetlander zat en de ander in een zeer hippe 3-wielige kinderwagen. Voordat jullie denken dat Woll een watje is... Dit alles bevond zich achter DE zandbult!! Opeens was het draai, weg Woll en Vief bleef net zitten. Weer omgedraaid en toen pootte Woll op een veilige afstand heel demonstratief haar pootjes aan de grond om vervolgens keihard door haar neus te blazen. Shetlander keek der van een afstandje ook echt zo aan van stakker Nagelbijten / Gniffelen Na heel wat overtuigingskracht van mijn kant gingen we er dan toch langs. Al was het wel met rollende oogjes en luid snurkend. Thuis nog even met mams trailerladen geoefend. Met resultaat Lachen

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:33

Dat is mooi Vief, dat het trailerladen goed ging! OK dan!

Hahaha, Woll had dus even de schrik van haar leven!! ROFL Shetlanders...brrrr, ik zou er ook niet aan moeten denken Knipoog *LOL* ..
Wel lekker met dit weer naar buiten Ja !!

Edit: Wolin haar manen zijn een mengelmoesje van zwart met wit, dus als die grijs zijn, is dat niet zo erg.. Maar haar staart is normaal echt gitzwart!! Dus als die grijs wordt matched het wel met haar manen Bloos .. Haha!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:37

Haha hoe je dat ook beschrijft Clown
Wel super dat trailerladen goed ging Haha!
Kino en Yoeri vinden Shetty ook nogal vaak eens eng als ik langs haar rijd Clown

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:48

Goedenavond!
Vandaag springwedstrijd gehad. Eerste parcours was ik echt enorm aan het kl*ten. Ze was erg druk dus ik liet haar naar de eerste lopen. Toen ik er vlak voor was, wilde ze ineens zowat stoppen, dus ik gaf been. Sprongen we midden in de hindernis Scheve mond Op de tweede sprong reed ik weer slecht, en daar stopte ze op. De rest van het parcours ging ik foutloos. Het tweede rondje ging eigenlijk heel lekker, ik kon de afstanden veel beter zien en had ietsjes meer het idee dat ik de leiding had. Helaas tikte ze de laatste 3 balken (dubbel en oxer) aan, en twee daarvan vielen op de grond. Op weg naar de laatste verloor ik mijn beugel, dus ik heb de laatste maar zonder beugel gesprongen. Was wel lastig om haar daarna weer terug te krijgen Clown
Dit was mijn allerlaatste pony springwedstrijd, vanaf januari B paarden!

Wat een actie van Wolin Lotte! Fijn dat ze zo lekker liep
Fijn dat Wol zo lief was Vief

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:32

Jammer Snoekie dat het niet zo lekker ging in het eerste rondje Ach gut
Jammer van je 2e rondje, fijn dat je lekker had gereden!

Heb een galajurk gevonden Clown

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:17

Klinkt toch als een reactie op die kleine wondjes Lappielap. Is de dierenarts al geweest?

Mooi verhaal Vief!

Jammer dat het niet zo lekker ging Snoekiej!

Ik heb vandaag ook maar een buitenritje door een park gemaakt. Ik kon alleen maar stappen omdat de grond zo hard was. En het was KOUD!!!!!
Ik ga me nu omkleden, gaan naar de bios, James Bond.