[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:41

JJ: lange weg is beter als geen weg, ja toch? Fijn dat het beter gaat!

Ik vind mezelf eigenlijk ook verbazend fit, beetje slapjes maar alles blijft gewoon binnen.
Weet nog steeds geen uitslag, zal denk ik morgen worden, voor zover het interessant is.
Vanochtend zijn ze op stal geent tegen rhino, dus dat wordt deze week niet rijden, Tal krijgt altijd een enorme pijnlijke bult. Met beetje mazzel kan ze wel een uurtje het land op, dan beweegt ze wel wat meer en heeft ze er minder last van.

Gomir: je weet het he, ik kan je er zomaar aan houden, aan je aanbod!

Mooie foto's allemaal weer van het trainen, krijg alweer de zenuwen voor zondag!

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:46

Talida schreef:
heb nog even gekeken bij B springen, echt wel dat ik dat veeeelste hoog vind!

En het stond echt niet zo hoog gebouwd.

Dag allemaal btw

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:47

manic schreef:
Talida schreef:
heb nog even gekeken bij B springen, echt wel dat ik dat veeeelste hoog vind!

En het stond echt niet zo hoog gebouwd.

Dag allemaal btw

wellus!
Wil Solon ook crossen?

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:52

Solon crossen? Kweetnie... hou houdt niet zo van boomstammen.. Die bijten namelijk als ze niet rechtop staan... Echt! De enige hindernis waar hij op stopte was de houten

Scum

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:53

JJ; ik hoop dat Sprits geen tweede operatie nodig heeft. Hoe is het verder met Sprits? Ziet ze er wel een beetje happy uit?

Talida; ik heb gisteren ook even door een B parcours gelopen (bij ons in de regio wordt altijd flink gebouwd). En no way dat ik B ga springen. Vond het veel te hoog! Alleen hindernis 1, dat was een oxer die iets lager stond. En de steiltjes. Die durfde ik nog net wel.
Voor de rest hou ik het voor gezien

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:55

Even een leken vraag dan... Hoe hoog staat het gemiddelde B parcours SGW dan?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:56

80/90 cm, maar dat zal de komende tijd meer richting de meter gaan worden.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:57

Een SGW parcours voor paarden staat op 90 cm. Maar we hadden het over een regulier B sprinparcours

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:58

Lielle schreef:
80/90 cm, maar dat zal de komende tijd meer richting de meter gaan worden.

hoor net dat dat onbevestigde geruchten zijn.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:05

Weetik!

Zal wel even toelichting geven...

Talida en ik kwamen elkaar gister tegen in Aerdenhout, waar mijn paardje zijn tweede L parcourtje liep met mijn ruitertje-voor-soms. Ikzelf spring eigenlijk heel weinig met hem, omdat ik 1) een lafbek ben en 2) nogal wat vertrouwen kwijt geraakt ben na een paar rotsmakken met mijn paard.

Paardje heeft me gelukkig wel weer heel veel vertrouwen teruggegeven en met behulp van een vriendin ben ik wel weer aan het springen gegaan, maar meer voor de lol dan voor het echie... Zal zo rond de 70/80 zitten, maar ik heb altijd wat lage hindernisjes nodig om er in te komen

Mijn paard vind springen echter helemaal fantastisch en doet het dan ook best lekker en ik vind SGW echt heel erg gaaf, maar... uh, wel een beetje eng.. Maar nu Talida de eerste stap gezet heeft wil ik eigenlijk ook wel eens (als er een schaap, etc). Denk dat mijn pony/paard dat ook best vlot op zou pikken (maar mischien zijn mijn gedachten over hoe een SGW paard zou moeten zijn wel heel erg fout)

Maargoed, loop op het moment met rugproblemen, dus ben nu eigenlijk al blij dat ik een rustig bosritje mag gaan doen...

Ik zou alleen het best gaaf vinden om eens een keer mee te gaan ofzo... Om er een beetje een "feel" voor te krijgen zegmaar.

Dus hoi, ik ben Eva en mijn paard heet Solon

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:17

volgens mij kan je bij die trainingen ook 1x mee doen, om te kijken hoe je het vind. Gaan we gewoon een keer samen, mag je achter mijn schaap haha

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:24

Mijn probleem is vervoer, eigenlijk... Ik weet niet hoe vaak/week ik mijn stiefvader zo gek krijg om zijn auto af te staan... Moet ze maar weer uit eten nemen, denk ik

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:29

Ik ga iets zeggen dat misschien niet goed gaat vallen, maar ik bedoel het echt niet rot. Het verbaast me vaak (heb toevallig vorige week ook een PB wisseling hierover gehad met heel iemand anders) dat ruiters wel een cross durven te rijden maar geen B parcours durven. Ik vind dat eigenlijk geen goede basis, hoewel een B cross nog relatief eenvoudig staat, moet je toch wel redelijk wat reserve hebben (zowel in hoogte, techniek en 'lef') om daar IMO veilig van start te kunnen. En dan vind ik het goed kunnen rond rijden van een B parcours toch eigenlijk wel een vereiste. Er is ook niet voor niets die eis van 1 wp in het B springen.

En ik snap heel goed dat crossen leuk is, maar mss is het verstandiger om dan een eerste instantie wat oefencrossen als Ede, Vrouwenpolder en de tripalons te rijden. Je bouwt dan samen met je paard vertrouwen en ervaring op.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:34

Als het richting mij gericht was... Ik was ook echt niet van plan om een B cross te gaan starten! :-P Alles op zijn tijd Maar je moet ergens beginnen, toch?

PS, ik kan eerlijk wel waarderen hoor

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:41

Waarom denk je dat ik alleen de training doe, no way dat ik een echte cross durf! Mijn streven is om ooit misschien eens een oefencrosje te doen. Word veelste oud voor die ongein

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:46

Oke, dan heb ik weer eens dingen gelezen die er niet stonden Excuses En weet wel dat sgw-koorts besmettelijk is, je raakt er niet zomaar vanaf.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:50

Nee hoor, niet verkeerd gelezen. Althans niet in mijn geval . Ik durf niet B te springen. Ik durf ook de meeste B crossen niet denk ik. Ligt wel aan de cross. Etten-Leur daar zaten dingen bij die ik niet gedurfd had in het B. Ysselsteyn weet ik zeker dat ik die in de B zo zou kunnen uitrijden.

Maar B springen; dat gaat mij te ver Ik pruts gewoon lekker verder in de springlessen en neem in het bos een crosshindernisje. En heel misschien nog eens een oefencrosje.

Ben het wel met je eens dat die eis in het springen er niet voorniks is. Als je alleen maar doet meeliften (zoals ik dus ) dan is dat niet de goede basis om officieel te kunnen gaan crossen.

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:52

voelde me ook niet aangesproken
Maar geloof best dat het besmettelijk is hoor!

kwam gister op de wedstrijd al iemand naar me toe, he moest jij niet crostrainen? Nope, we gaan fijn (naja, fijn) dressuren!

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:58

Ik denk dat het er ook een hoop mee te maken heeft dat de SGWers allemaal gewoon wat meer down-to-earth overkomen. Wat nuchterder... Ik vond het verschil in sfeer van dressuur naar de springterreinen al een hele verademing, maar volgens mij is het op SGW terreinen nog net ietsje pietsje gezelliger...

De SGW groep hier op bokt is in ieder geval een stuk gemoedelijker... Mijn insziens dan he?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:59

Dat deel ik volkomen Manic. Het sgw hoekje is mijn favoriete stek en dat geldt ook voor sgw wedstrijden.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:59

Ohja, nog een toevoeging. Zo is er dus een heel circuit ontstaan aan mensen die alle oefencrossen in Nederland afreizen omdat ze niet officieel willen/durven te springen.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:00

Manic, dat ben ik ook helemaal met je eens. Die wedstrijden zijn stukken gezelliger. En ook niet zo individueel als 'gewone' wedstrijden. Ruiters spreken mekaar veel meer aan.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:05

Dan komt het er dus gewoon op neer dat iedereen bij het "coole" groeppie wil horen zonder ook maar in de buurt te komen van een cross hindernis... Brr, eng!

Eerlijk gezegd denk ik dat het de springsport niet slecht zou doen als ze wat lager klasses in zouden bouwen... De meeste mensen willen best een keertje springen, maar dan liever niet gelijk een meter. Ik vind dat best pitting voor een B(eginners) niveau. Als ik bijvoorbeeld in Engeland kijk begint het daar al veel lager en dan zul je mischien weer sneller hebben dat mensen spelenderwijs vanzelf wat hoger gaan rijden...

Maar mischien is die drempel er juist wel bewust ingebouwd... geen idee.

Overigens vind ik een dressuurwedstrijdje op zijn tijd ook heel leuk om te rijden hoor, maar ik ben wel meestal de enige die met een grote grijns op mijn paard zit. Die anderen hebben vaan zulke uitgestreken chagrijnige koppen dat je je soms afvraagt of ze het uberhaupt wel leuk vinden... En dan heb ik het over L dressuur zegmaar, niet echt dat je zegt topsport.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:07

Daarvoor is tegenwoordig die A klasse in het leven geroepen. I heb niet het idee dat dat echt lekker van de grond komt, maar de oefenparcoursen in onze regio zijn zeer geliefd.

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:07

Scum schreef:
Ohja, nog een toevoeging. Zo is er dus een heel circuit ontstaan aan mensen die alle oefencrossen in Nederland afreizen omdat ze niet officieel willen/durven te springen.

aha, is er een lijst?
Ik stel voor: een oefencross competitie!

Is een oefencross eigenlijk dan ook met springen en dressuur?