[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 12:40

Hanne_SP schreef:
Mijn myler is 12,5 cm.

dan ga ik even mijn myler snaffle nameten

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:44

Ik heb gelukkig nog label en zakje bijgehouden, het is zo dat ik de maat wist. :P Want 't is anatomisch dus je meet dat niet zoals een gewoon recht bitje..

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:07

Hoh amai, waterbakken... Ik heb dat eens geprobeerd met Luxor. Het is na lang niét gelukt. Gelukkig moet het geen eventer worden. :P Volgende keer nog eens proberen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:35

Hij liep er zelf naartoe, voet er in, eens ruiken en dan luid staan snorken :+ Toen heeft hij een hap gras gepakt en zich omgedraaid. Ik heb hem laten doen, ik ben al meer dan blij dat hij dit uit zichzelf deed. Maandag heb ik weer springles, kan achteraf dan nog altijd eens kijken hoe hij er dan op reageert. De piano ging prima. Het grasplein rond de piano/afsprong en waterbak is gemaaid zag ik vandaag. Alles ligt nu echt een flink stuk beter zichtbaar. Juist de traptreden zelf moeten nog gedaan worden.

En ik heb vandaag in een vlaag van zinsverbijstering naar onze commandant gemaild om me aan te melden voor de Aspiranten mee te springen op onze tussenwedstrijd op 20/5 :')

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:46

Hèhè die vlagen herken ik :') bedankt trouwens voor het aanbod voor morgen mee te gaan Varekaj. Lijkt mij alleen beetje zonde om je te laten komen enkel om te filmen? Want qua hulp kan ik mijn plan trekken, kan alleen opzadelen, en heb goeie startnummer, dus tijd genoeg om te verkennen en ze dan pas van camion te halen... mijn vent zal niet meegaan, hij heeft afgesproken met kameraad om verder te werken in de piste.

Hanne: heb jouw bit eens bekeken, maar denk dat het voor Fi geen succes zal zijn. Ik heb er nu een hele simpele dikke ongebroken trens in en dat gaat goed, dus volgend mij wil ze liefst zo weinig mogelijk speciallekes...

Mila: ik gok op zondagnacht voor veulie, gaat supermooi weer worden en als de melk er al uit drupt...

Madelene: top een beetje hulp en goed dat je een beetje over die verschrikkelijke ervaring heen bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:52

Ik ga waarschijnlijk een terrasje doen met een vriendin. Het is hier in het dorp topdag en dan mag je blij zijn als je met je auto een kant op kan...
Lesgeefster heeft er volste vertrouwen in dat we dat niveau nu al kunnen. Nu nog even in mezelf geloven en wat vertrouwen opdoen de komende weken, maar het geeft wel iets om naartoe te werken. De oefencross in zwijnaarde bijt ook nog altijd in mijn been eerlijk gezegd. In ieder geval is die inschrijving een fikse stok achter de deur.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:15

Druppel doet het niet echt. Ik kzie op haar benen elke dag zo wat gedroogde melk vlekken. Ze heeft nog tijd het is normaal nog 12 dagen :-)

Veel succes op jumping morgen.

Bitten het is iets toch.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:26

Zoooo, ik heb eventjes een hele boost gekregen gisteren! 1.10 ging zooooo goed, denk mijn beste parcours op die hoogte ooit. Heel goede controle, mooie afstanden, aan het bit... 1 puntje voor tijd, maar ik zie in de uitslag dat er meerdere waren met tijdsfouten. Beetje bewust gedaan van de organisatie denk ik, want ze liepen een half uur uit, en het was al voorzien om te springen tot 20u15 dus ze moesten wat tijd inhalen...
Dan 1.20 gestart, nog steeds hele goede controle en goed gevoel, afstanden af en toe net wat te krap, vandaar ook een balk op een oxer, ik heb ze te dicht gereden en ze kon de breedte niet halen. Ook opnieuw punt voor tijd, maar ik reed sowieso rond om proper te rijden dus dat maakt mij niet uit.
Al bij al een heel fijn gevoel voor onze eerste keer, ik voel me klaar voor M in Waregem komend weekend :j

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 11:15

Ik had de foto's gezien op Facebook! Ze knalt echt!

Ik was ook gaan springen op sentower. Blits sprong ik goed! Alleen een balkje op de laatste. Het was de grote piste in sentower, was wel eens cool.

Nog geen veulen Mila?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:35

goed gedaan allemaal :)

antonius: de foto's zagen er inderdaad zeer mooi uit! verstandig gereden in elk geval. zal zeker een boost geven voor jou zelf vertrouwen.

daaph: ook goed voor het zelf vertrouwen een parcours zonder stops. super!

nog geen veulen :) ze heeft nog tijd :p ze begint het wel erg lastig te krijgen. ze kreunt heel hard als ze gras eet en ademt ook zwaar. het mag beginnen komen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:29

Zijn idd hele mooie foto's Antonius :D

Bij Daaphh gaat het ook weer vlot zie ik!

Nog steeds geen veulen uitgepoept? Vind het wel spannend haha.

De springles vandaag was... pittig. Niet qua hoogte of hindernissen maar ik heb nogal eh... discussie gehad met knollemans. Niet rechts willen plooien/buiten om het binnenbeen. Geen normale draf eruit te krijgen, alleen gedribbel. Been compleet proberen negeren en alle kanten op gaan behalve voorwaarts. 1x de overgang draf-galop op rechts niet willen maken. Wel proberen opzijspringen, in contra aanspringen, neus eruit trekken terwijl hij naar voor springt, paar keer heel licht omhoog willen komen ipv voorwaarts. Heb hem erdoor gekregen maar het was verdorie geen cadeautje vandaag. Wél positief afgesloten met het boomstammetje van 50cm 2x heel vlot te kunnen springen :D

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 07:44

nog niks :) wel weer verandering van de uier. Ze had deze morgen aan 1 kant een klein kegeltje/druppeltje. nog 9 dagen :p

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:04

Wat spannend Mila! Hopelijk gaat alles goed, heb hier de laatste tijd al veel pechverhalen gehoord :(

Knappe foto's Antonius! Wat gek dat zo iets kleins zo veel kan veranderen. Sinds ik Ferro heb laten behandelen door een osteo is dat ook een ander paard geworden in de jumping. Soms zit het in kleine dingen maar alleen jammer dat we altijd moeten gissen wat een oplossing kan zijn.

Goed opweg precies Daaph! Houden zo +:)+

Ik ben zondag met Iskander naar de zee geweest. De eerste 5 minuten was hij wat overdonderd (had ook al niet meer gewerkt sinds dinsdag) door de fietsers die hem voorbij raasden en een hele hoop ruiters voor ons en de zee natuurlijk. Maar na 5 minuten wat kopschudden en rondschieten naar links, rechts en naar boven was het over en wandelde hij de zee in. Wat een leukerd! Alleen de golven vond hij best spannend, hij heeft toch enkele keren met 4 benen tegelijk over een golf de zee in gesprongen :+ Ik ben toch een aantal keer aan een frisse duik ontkomen. Foto volgt later :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:27

heb inderdaad ook hier al enkele nare verhalen gelezen. Ik probeer er niet te veel aan te denken.

Leuk dat hij flink was aan zee. De eerste keer is altijd spannend, hoe zullen ze doen en reageren :)

ik mis dat wel een beetje. Het is nu 2 jaar dat ik nog aan zee geweest ben. Terwijl ik dat jaar dan wel 5 keer geweest ben :( Heb wel een zeepaard. Die loopt graag in de zee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:59

Hebben we eens geen doodle ingevuld om samen naar zee te gaan? Lijkt me nog steeds leuk, al is de mijne op dit moment gewoon een varken qua gedrag. Ben nu content dat hij geen hengst is, al denkt hij blijkbaar van wel. Gene cadeau om mee te werken, ik hoop dat het weer verbetert.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:40

Varekaj schreef:
Hebben we eens geen doodle ingevuld om samen naar zee te gaan? Lijkt me nog steeds leuk, al is de mijne op dit moment gewoon een varken qua gedrag. Ben nu content dat hij geen hengst is, al denkt hij blijkbaar van wel. Gene cadeau om mee te werken, ik hoop dat het weer verbetert.

Ja! Daar moeten we dringend eens werk van maken! Volgens mij zijn de datums op de doodle al voorbij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:50

Geen idee. Als de zee geen optie is, ik heb ook redelijk leuke route met best wat galoppaden. Nadeel is vooral allemaal open veld (geen schaduw) en alles is maïs. Dus heel veel dazen...
Kan de route rekken van 10 tot 22km.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:18

Haha oeps ja de zee :') die waren we idd uit het oog verloren!
moet de doodle eens zoeken... komende 10 dagen ziet het er wel slecht weer uit!

iemand van jullie die iets kan aanraden qua zand voor buitenpiste?
Wij hadden gekozen, nu blijkt dat ze enkel prijs voor zand hadden gegeven, transport moest er nog bijkomen... Ben dus dringend naar alternatieven op zoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:31

Wij hadden op stal scheldezand. Ideaal in de winter als het veel regent, zeker met een goede drainage er onder. Je kan het vergelijken met het natte zand in de branding van de zee. Niet betonhard maar ze zakken er ook geen 10cm in als het kletsnat is. De drainage op stal deed het niet echt meer zoals het hoort. Dan zak je er alsnog niet in weg, het water blijft er bovenop staan. Dus wel plassen.
Wanneer krijg je wel problemen met regen? Als je gedurig op dezelfde plek gaat longeren. Daar krijg je dan wel blubber en plekken waar ze wegzakken. Bij echt extreme regenval waarbij het water niet weg kan is er ook risico op "drijfzand". Maar dat is nog maar 1x gebeurd, toen het halve land ook overstroomt was.
In de zomer is het echter een zandsoort die kurk- en kurkdroog is. Je zal op dat moment veel en goed moeten sproeien.
Gras en onkruid vinden het ook een ideale groeibodem. Om de bodem goed te houden is regelmatig slepen en vooral met de roter er overheen zeker aangewezen.

Ohja... en als ze er in gaan rollen als het zand nat is, dan stinken ze naar natte hond :+

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:51

Geen idee welke zand het best gebruikt. Maar een stal hier beetje verder heeft een soort van tapijt doekjes in de piste en die piste is 90 % altijd berijdbaar.

Hanne heb je eens zot gedaan? :-p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:06

Zal eens vragen welk zand er op de club in de piste ligt. Daar komt binnenkort nog geopad doorheen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 18:17

Afbeelding
Bij Sarah kunt ge ook altijd rijden! Die hebben ook textiel onder hun zand gedaan.. weet alleen niet hoe dat zand noemt, das zwart. Zal eens een foto zoeken.

Naar de zee gaan gaat voor mij nu niet meer lukken vrees ik... This zo druk!
Ennnnn mijn puppy is geboren! Alle ik hoop toch dat er ene voor mij tussen zit! Mag morgen gaan kijken
Afbeelding

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:52

Ohhhhhh leuk een border? De eerste 3 vind ik wel leuk :-) ik zou die van mij niet meer kunnen missen. Zo intelligent en trouw dat ze zijn.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:04

Bij mij op de manege ook een piste met stofjes door, ligt heel goed ook als hij heel nat is! Alleen nu is hij echt droog en komen de stofjes allemaal bovenaan liggen. Maar ze geven nu geen water bij anders zou dat wel opgelost zijn.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 19:52

Een Australische herder . Ja de eerste 3 vind ik ook het leukste