[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxitsmexx

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 22:55

kris leuk parcours. volgend jaar ga ik ook echt opgeven :D

aangezien het topic al weer hard op weg is richting die 500
Ik wil nog wel xtje opening maken hoor?
Maar dan graag wel alle pbtjes optijd aanwezig ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:59

Hmm, ik heb volgensmij nooit echt mijn paard "geduwt" met mijn zit, maar ik zat van mezelf al een stuk meer voorover dan de bedoeling was ;) , weet wel dat mijn springinstructeur het vanaf het begin af aan heel erg aanpakte als ik wel een keer mezelf teveel "in de rug" duwde, dus heb het ook nooit echt aangeleerd voor ik ging crossen.
Maar ik ga wel terugzitten voor de sprong met crossen om mijn paard wat meer te terug en aan elkaar te rijden, zeker als ik een stuk even flink gegaloppeerd heb, hoewel ik me kan voorstellen dat dat niet nodig is in het begin als het basistempo nog redelijk laag ligt.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:21

Kris, wat fijn dat het zo goed ging! Filmpje kan ik helaas niet zien op mijn telefoon.
De KNHS maakt er echt een zooitje van :D
Wat belachelijk dat hij tot maandag moet wachten Sann!!! Echt te gek.

Springen op crosslengte, dan kan ik niet meer zitten. Als er iets afschuwelijk is zijn het mensen die in verlichte zit het springparcours doorgaan. Ga op je reet zitten! :=

Ik ga enkele galopsprongen voor de hindernis ook zitten, om dezelfde reden die EB hierboven noemt. Paard wat meer sluiten en goed plaatsen voor de hindernis gaat imo beter als je meer gaat zitten.

27 januari komt Francis Verbeek weer een dagje lesgeven, leuk! Heb er nu al zin in. :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:26

Wat een gaaf parcours! Zou het zelf absoluut niet prettig vinden om het hele parcours zo te staan en weet dan zeker dat ik totaal geen controle zou hebben. Wel grappig om alle wijsheden van springinstructeurs te lezen hier :D

Ik mag vooral niet aan Wolls hoofd zitten als ik niet eerst op mijn kont ga zitten. Had eerder de neiging om te vroeg een ophouding te maken, terwijl als ik gewoon was gaan zitten ze vanzelf al terug kwam :) Verder ken ik het duwen wel. Deed ik bij mijn pony te veel omdat die nooit zo graag sprong en geen fijn gevoel in de afzet gaf. Bij Woll gaat het nu wel een stuk beter, doe het bijna niet meer. Instructrice betrapte me er woensdag nog wel op dat ik in de afzet nog been bij gaf, dat mag ik ook niet, dan landen we gelijk 6 meter verderop :+

Net nog even gereden en ze was wel heel braaf. Nog een paar minuutjes vanuit de binnenbak (hebben geen muren maar gaas) naar het vuurwerk gekeken. Woll vond het wel grappig al die kleurtjes in de lucht :D

Sannn: Wat belachelijk zeg :n
Caro: Wat leuk een nieuwe look dus voor 2012 *D
Evelien: Leuk vooruitzicht :j!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:45

Hoi dames

@ Margreet jemig wat was je vroeg! Bril staat goed!
@ Sannn beterschap met je rug. Wat een naar ongeluk!
@ Vief ik ben benieuwd of je het volhoud. Hier lukt dat echt niet..
@ Caro geen leuk dagje dus... maar voor dit jaar ben je klaar. :+
@ Kris goed hoor! Erg netjes voor dat jullie nog maar zo'n jonge combinatie zijn!! +:)+

Wij hebben vandaag een super uitslag gehad dus wij zijn heeeeel erg blij *\o/*
Verder gewerkt van 10-21 en ik ben heel erg moe. Morgen zijn we beiden vrij en hoef ik helemaal niks. Kan al een paar dagen niet echt uitgeslapen worden dus ik denk dat ik morgenmiddag ook nog lekker ff ga slapen ofzo.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:04

Wat een lang parcours, en wel 4 keer over de dubbel sprongen!
Netjes gereden, leuk dat ze alles zo makkelijk springt. :)
De verlichte zit tussendoor is begrijpelijk na je uitleg :j

Wat dat betreft knijp ik in mijn handjes met een paard dat keihard gaat, maar op een simpele ho al direct terug komt.
Ga zelf ook voor de sprong zitten, kan dan beter de afstand inschatten.
Bij een 'enge' hindernis doe ik dat trouwens niet... Want staand kan ik de afstand niet goed regelen, en doet mijn paard dat. Stuk veiliger want anders verpruts ik het en komen we eerder midden in de hindernis. :o

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:15

wat grappig, ons wordt altijd geleerd alles in verlichte zit te rijden maar zo'n 4-5 passen voor de sprong te gaan zitten.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:18

Marijke: gefeliciteerd met de super uitslag!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:19

Ik doe dat dus ook echt. Moest van Rob ook altijd staan, en deed het eigenlijk al niet puur naar mijn eigen idee, maar waar ik nu train mag dat dus ook echt niet. Wil graag mijn paard aan elkaar hebben voor een sprong.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:20

Dat moeten wij ook, Laura. Stil zitten en na de sprong direct weer je kont uit het zadel.

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:31

zo ik heb de laatste 5 pagina's bij gelezen (stonden 25 ongelezen :x )

zag leuk filmpje
knhs heeft er weer een brutje van... :n
staan in de cross en zitten voor de sprong -> moet zelf meer gaan staan in de cross en dus minder zitten :Y)
tips? :o?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:37

Er is wel een verschil tussen continu op je kont zitten of alleen voor de sprong. In de B zie j bijvoorbeeld vaak mensen die continu op hun kont zitten en duwen/ jagen.
Doe zelf beide, bij moeilijkere hindernis ga ik zitten paar galopsprongen van te voren. Zegt Rob niets van als ik dat doe.

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:41

mijn eerste cross heb ik bijna aleen maar gezeten omdat mijn paard nog al twijfelde en ik dus meer bezig was met rijden dan denken van ooojaa moet/kan beter gaan staan :P

2e cross stuiterde ik eraf bij inrijden omdat meneer friss was dus kleine stukjes gestaan en
3e cross al wel wat meer, maar nog niet lang genoeg.... moet er maar even goed op oefenen in de bak want naar een paar rondjes wil ik het liefste alweer gaan zitten :')

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 01:18

Ik moet van Rob tijdens het losrijden in galop in verlichte zit gaan zitten zonder beugels. Verschrikkelijk. Zo ontzettend afzien is dat. Dank jullie wel voor alle tips!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 01:23

Oh, dat is wel een marteling Kris :Y) .

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 07:05

Het verschilt volgens mij dd per instructeur. Van gert moet ik ook blijven staan, zeker op makkelijke standaars hindernissen. En van patrick moest ik juist gaan zitten :+

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 09:35

Goedemorgen.
Marijke heeft goed nieuws.
met de cross heb ik wel zo goed als hele parcours verlichte zit. Voor de sprongen wel iets terug maar echt zitten niet.

Zo nu maar eens me bed uit. En dan zo ff hardlopen als het droog is want volgens mij regent het nog iets

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:37

Moggel..
Helse nacht gehad met veel snot, keel- en hoofdpijn. Bah.
Vanmiddag les met Jer, als het droog is tenminste. Moet ook nog mesten, want daar had ik gister geen zin meer in :o

Ga nu onder invloed van neusspray en aspirine even huisvrouwtje spelen en straks komen de tafels en lampen én een kast voor in de bijkeuken :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:40

Goeiemorgen :wave:

Beterschap voor Noor!
Marijke: Fijn van de uitslag :#

Hier wel fris en fruitig na een nachtje fijn geslapen te hebben :) Zal eens even een wasje aanzetten, ontbijten en naar stal. Moet nog een beetje bijtijds de trein naar Rotterdam hebben.. Gourmetten en stappen vanavond :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:43

@ Sannn ik had mijn sleutelbeen gebroken op 14 december en moest met spoed geopereerd worden 5 artsen later en net zoveel datums werd dat pas 5 januari. Artsen wilden er niet aan beginnen, de feestdagen waren er en de beste chirug kon pas 5 januari. Belachelijk dat ze iemand met een gebroken kaak zolang laten lopen. Een ander ledemaat is niet erg denk ik maar je kaak...je moet toch voedsel binnen krijgen??
@ Evony ik moest van Patrick staan tot 4/5 galopsprongen voor de sprong. paard goed opzetten en na de sprong gelijk staan en tempo er weer in.
@ Noor beterschap. Leuk weer spullen erbij.

Ik ga even trainen in een zwembad denk ik.. Kan paard even lekker vuurwerkproof worden. Van de week in het donker was het niet erg maar had zij wel haar oortjes er strak op.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:55

Noor beterschap

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:55

Ik heb wel besloten dat ik niet in de regen ga rijden. Dat lijkt me niet zo bevorderlijk voor de gezondheid :Y)

Sannn, belachelijke situatie! Ligt hij ook in het ziekenhuis nu?
Caro, succes... ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:01

Jeeeh!De tafels! Binnenkort krijgen er een paar mensen pb met het eind resulaat! ;)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:10

Mag ik ook O:)
Ben heel benieuwd!

Succes in je zwembad Caro!
Ik spring ook eens op de fiets (in de regen ^) )

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:20

_Noor schreef:
Jeeeh!De tafels! Binnenkort krijgen er een paar mensen pb met het eind resulaat! ;)

We houden de zomermeeting gewoon bij jou... }> kunnen we het Life zien.....