[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

weule

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:56

't sluipt erin.... zowel in positieve als negatieve zin. Ik denk wel dat het voor veel jeugd een aandachtspunt is. De generatie na mij (dus nu rond de 20...) is daarin nog weer erger (voelt zich even oud en wijs ;) ).

Ik moet ook altijd even nadenken als ik moet overschakelen tussen Nederlands, Duits en Engels... spreken in alle 3 talen gaat goed, schrijven in Engels ook wel, Duits schrijven ben ik niet zo goed in.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:02

Ik kan me daar ook behoorlijk aan ergeren. 1000 Smiley's of ....................... in een bericht, dat is toch niet meer leesbaar. Moet in mijn werk natuurlijk ook heel wat stukken/brieven/notities opstellen, dus dan moet je wel ;) . Maar een uitglijer (uitglijder) hebben we allemaal wel eens toch!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:13

Weule, De generaties verschillen zo'n 25 a 30 jaar, hoor := Dat zou betekenen dat jij nu tegen de 50 aan loopt _O-

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:13

Net met leuke collega gekletst :):)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:25

Mootje schreef:
Net met leuke collega gekletst :):)

Sla nou eens spijkers met koppen, Mo!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:27

Haha, volgens mij wil hij mij charteren om te komen klussen!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:27

Ik schrijf veel brieven op het werk en moet dan steeds op schrijffouten letten. Merk dat ik thuis er veel minder op let. Ik zal ook vast domme fouten maken..
Van andere negeer ik ze gewoon zolang ik maar begrijp wat er staat

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:28

Mootje schreef:
Haha, volgens mij wil hij mij charteren om te komen klussen!

Klussen.... ja, ja!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:29

K(l)ussen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 14:38

Goeiemorgen,
Ik heb alles wel bijgelezen, maar weinig onthouden. Vorstin liep gisteren nog steeds niet top. Ik maak me er echt zorgen om, en zat er gisteren weer even helemaal doorheen. Er zijn eigenlijk maar zo weinig opties, en niks staat me aan. Kan blijven door dokteren in de hoop dat ik iets vindt (maar ik heb hartstikke weinig geld, dus dat is echt lastig), of doorrijden terwijl ik weet dat ze niet goed is (dat kan ik gewoon niet), of haar op het land gooien en er nooit meer opstappen (als ik er alleen maar aan denk ga ik al janken).
Ik blijf nu maar door zoeken, allerlei mensen kijken er naar, maar er is gewoon niets wat helpt. Nu dacht ik eindelijk de clue gevonden te hebben: Die chiropractor o.i.d in Bodegraven, maar nu helpt het weer ineens niet. Ik heb vanochtend gebeld, en hij zegt dat ik haar een weekje moet longeren, en daarna moet kijken of het verbeterd is, en anders terug. Dan wil hij een afdruk (?) van haar rug maken. Maar als ik terug ga, kom ik wel weer in dat hele circuit terecht wat daar heerst met inspuiten e.d., wat me steeds afgeraden wordt.
Ik weet het gewoon even niet meer dus..

Wat een goed nieuws Margreet en Noor
Heerlijk getraind dus Lau en Evelien! Ben jaloers!
En gefeliciteerd Evelien!
Sterkte met je kijkoperatie Marjan
:(:) Beterschap Dienke
Haha, sla je collega nu eens aan de haak Mo :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:42

Snoek, Ik kan begrijpen dat je er doorheen zit :(:) Al eens aan een scintigrafie bij de Lingehoeve gedacht?
Meisjes toch :oo

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:42

SNoek :(:) :(:) Bah wat naar allemaal...
Kun je de oplossingen niet combineren? Bijvoorbeeld twee weken op het land en alleen maar aan de hand stappen zonder belasting, daarna een week of twee longeren en dán terug naar de kliniek om te kijken?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:47

Shanouk :(:)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:52

Snoek :(:)
Wat ontzettend vervelend. Ik weet ook een beetje hoe je je voelt, want alles proberen en geen oplossing vinden en steeds weer teleurgesteld worden heb ik meegemaakt met Nudien. Verschil is dat ik wel wist wát het was natuurlijk. Ik vind het echt rot voor je!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:53

@ snoek ik begrijp je helemaal. Ik heb hetzelfde op dit moment met mijn ruin. 2 dagen na de fysio liep hij super. Zadel zit prima maar hij loopt niet meer. Kan hem ook niet binnenstebuiten laten keren. Ik heb het idee dat het bij die van mij in de buurt van de SI gewrichten zit want hij vertoond hetzelfde gedrag als mijn oude merrie. Zij had een ontsteking aan haar SI gewrichten. Nadeel is dat paard dan een sintigrafie moet hebben @ de Lingehoeve a 1500 euro. Financieel red ik dat nu echt niet. Hij is verder niet kreupel en vrolijk.
Alleen wil hij onder het zadel en aan de longe niet lopen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 14:55

Als zo'n scintigrafie gedekt wordt door de verzekering, kan het misschien nog een optie zijn. Maar dat kost toch ook iets van 8000 euro ofzo? En er wordt maar gedekt tot de verzekeringsprijs, dus in mijn geval 3500 euro. Ik vind het echt rot om te zeggen, maar ik heb gewoon echt het geld niet om de rest bij te betalen. In het land lopen is nu ook geen optie helaas. Ze mogen hier nu niet op het land, dus ik kan haar alleen gewoon vrij geven (dan komt ze alleen iedere dag een uurtje in de paddock). Weet niet of dat nou echt zinvol is.
Ik begin ook steeds meer te denken dat het gewoon einde verhaal is, maar dat kan ik tegelijkertijd ook niet denken, want ik kan er gewoon niet aan denken dat ik Vorstin nooit meer zou kunnen rijden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:57

Wat is een scintigrafie?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:58

Scinti kost naar mijn weten rond de 1500, wat Caro ook al zegt. En een zomer op het land in het oosten, bij bijvoorbeeld Dienke o.i.d.?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:04

Scintigrafie werd bij mij niet vergoed. Het blijkt ook dat een paar jaar geleden de verzekering is overgenomen door een ander en dat mijn paarden niet meer verzekerd zijn voor ongeschiktheid sport want mijn vader vond de premie te hoog. Erg logisch want die was verdubbeld. Ik krijg ook geen ziektekosten terug. hij is alleen nog verzekerd voor plotselinge dood enzo
http://www.delingehoeve.nl/eigenaren/pa ... intigrafie

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:05

Goedemiddag.
Snoek, je zou ook eens kunnen denken aan een thermografie bij De Vallei in Woudenberg. Dat werd bij mij door Amev Hippo gewoon vergoed. Je ziet er zoals het woord al aangeeft warmte op. Daar waar pijn zit kleurt het wit. Je ziet dan precies waar het grootste probleem zit. Bij De Vallei hebben ze ook zo'n loopband in het water. Pff kan mij voorstellen dat je er echt doorheen zit. Heb zelf ook lang getobd met een paard. Is uiteindelijk wel goed gekomen overigens.
Ben vanmorgen heerlijk een rondje gaan stappen. Gevecht van dinsdagavond zat nog in mijn linkerarm }> Niet verstandig om dan weer dressuurmatig aan de slag te gaan. Was heerlijk. Vosje was braaf, liep nageeflijk en fijn in 1 normaal tempo.
MM, er zit bij de mijne ook nog Animo achter en dat schijnen ook nog wel eens draken te zijn. Maar verder is het een braaf paard hoor. Hij weet alleen dat hij sterk is en zet zijn kracht ook in als het zo uitkomt. Bijvoorbeeld tijdens de crosstraining.. Zaterdag mogen we weer!!

Las verder veel over een boek waar vele suggesties voor titels zijn aangedragen. Heb geen zinvolle bijdrage helaas.

Vroeg mij nog wel af of jullie soms met zo'n smartphone zitten te posten op Bokt.. Tjongejonge, het is niet bij te houden terwijl het een volgende keer ineens hartstikke rustig is. Veel sterk werkontwijkend of studieontwijkend gedrag dus hier op Bokt.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 15:09

Die prijs valt dan nog wel mee, zeker als het vergoed wordt. Ik heb een uitgebreide verzekering met ziektekostenverzekering bij Equine Risk. Zie nergens staan dat het niet vergoed wordt. Zal me er eens beter in verdiepen. Zoals ik het lees, is het wel een heel handig middel om problemen op te sporen.
@ Mootje, heb jij bij je oude paard niet ook een scintigrafie laten doen?

Ga nu naar stal trouwens, Godfried komt zo mijn zadels bekijken.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:10

Je zou inderdaad nog uit kunnen zoeken of dat gedekt wordt door de verzekering, Snoek!
Maar wat voel je dan als je zegt dat ze niet lekker loopt? Ze is niet echt kreupel toch? Rug vast/slecht voor het been of echt weer staken?

mireilledons schreef:
Veel sterk werkontwijkend of studieontwijkend gedrag dus hier op Bokt.

Dat is een ding wat zeker is!

Ga mezelf ook even bannen nu. Wil zo al naar huis, het is zulk schitterend weer!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:13

Snoek je zadels zijn toch pas nagekeken? Of had ik dat verkeerd begrepen.

Ik ga ook naar stal. Eens zien of ik het aandurf een buitenritje te maken. := Eerst op de fiets langs het bos om te zien of er nog enge mannetjes met machines zijn.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:13

Snoek, Wel aan gedacht, maar ik was er al helemaal klaar mee :o Echo en röntgenfoto's waren al dermate slecht en 12 weken 24 uur p/d op het land hadden 0,0 positieve uitwerking.
Je kan het altijd voorleggen als second opinion / laatste kans bij de verzekering. Nee heb je, ja kan je krijgen :(:)

Succes met de zadels!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:15

Snoek bekend gevoel :(:)
Heb toc ook nog steeds als niets doende kostganger in de stal en weet ook niet wat ik er mee aan moet.

Hopelijk komt het goed met vorstin :(:)