Jaa kost net geen 8 euro geloof ik. Maar hij is het echt waard. Heb net nog even foto's toegevoegd
Antonius
Geplaatst: 21-08-14 14:37
ziet er idd heel goed uit! Zou natuurlijk wel eerst moeten weten of het ook zonder internet werkt... Anders ben ik er niet veel mee. eens proberen googlelen...
Naar de AppStore, dan de app zoeken, crosscountry en dan die installeren en dan moet ge gewoon volgen wat dat ding zegt. (Denk ik, iemand anders heeft die voor mij erop gezet)
Antonius, volgens plannetje zou de parking zo beetje langs de straat zijn bij het springen en dressuur, maar precies toch wenig plaats voorzien?
Interessante app!
Antonius
Geplaatst: 22-08-14 10:02
Lukt mij niet om de app te kopen, enkel MasterCard of VISA en heb ik niet
Zoals ik dacht, parking langs straat, zal niet handig worden voorspel ik.
lene
Geplaatst: 22-08-14 10:42
Ah leuk de kalender van LRV! Inderdaad jammer genoeg geen Zonnebeke (noch Vissenaken). Daar ben ik vorig jaar naartoe geweest en waren alletwee best wel fijne crossen Vollezele staat er wel terug tussen. Vond ik vorig jaar een machtig parcours, met die gigantische bergop. Pittig maar wel eens leuk om te rijden. Alleen wegparcours was een drama (slijk slijk slijk…)
Voor iedereen die zondag meedoet: veel succes! Als je mijn kleine pluisbal ergens spot, kom gerust dag zeggen. Altijd leuk om de mensen eens live te zien Prietpraat en Antonius zal ik wrs wel tegenkomen, jullie moeten ook vroeg dressuur rijden dacht ik?
Casje nog steeds goed mank, wel niet meer warm.. DA zei als hem nog mankte morgen terug re bellen. Zullen we dat maar doen zeker..
nenahdm
Geplaatst: 24-08-14 16:36
PrietPraaaat, ik veronderstel dat jij dit bent
Weer een leuke foto kunnen trekken van je, ach en dat ik een tok niet zo leuk vind weten we ondertussen ook wel allemaal, is wel te zien op meerdere foto's Klopt, ik heb die stomme paaltjes weggewerkt
Daaphh
Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-14 17:03
Jaa dat is ze! Wat een leuke foto! Hoe is het geweest ?
Wel ja man wa was me dat . Stond eerste na dressuur. Had een balkje en 4 sec tijd. Dus afhankelijk van hoe da anderen sprongen ging ik aldan niet nog leuke plek hebben. Komt de uitslag staat 'AB'!!!!!!! Ik naar het secretariaat natuurlijk. En vragen waarom. Bleek dat ik zo gezegd hindernis twee en drie niet gesprongen had ????? Kzeg allez goed zo, mijn vriend heeft een foto van op hindernis twee . Ondertussen stonden we daar met vijf anderen bij wie er ook iets mis was op de uitslag. Echt grrr frustratie. Uit eindelijk hebben ze het afgelast van hindernis 2 en 3 en dan maarja je hebt wel ook nog een weigering op hindernis achttien. Nog meer 'WABLIEF!?'. Erfrecht slecht komen. Ze deed het water gewoon vanuit stil stand, ze heeft zeker geen las achteruit gegaan ofzo. Manman dat hebben ze niet willen aanpassen . Kheb dan nog eens geleken hoe ik ging staan moest het juist gejureerd geweest zijn en kging gewonnen hebben
getsie prietpraat...wat een gedoe, kost je haast nog meer energie om alles recht te zetten dan de cross überhaupt te rijden!
mij werd in tongeren ook een weigering gerekend bij het water terwijl hij uit stilstand sprong en absoluut geen pas naar achteren deed, het was een fractie kijken, zijn benen stonden even een schokje stil terwijl zijn lichaam naar voren helde..en toen sprong hij meteen door. en officieel mogen ze geloof ik 3 secondes stilstaan..
Geen idee wat de officiele ding is. Maar zucht idd koste energie, maar had uiteindelijk geen zin om te blijven discussieren, zo belangrijk was het niet (ook al ging ik anders gewonnen hebben). En er stonden er nog die hun zegje wilden doen. Blééh echt mottig.
Nenah, nog eens bedankt voor de leuke foto's!
Antonius, ik zag dat jouw dressuur niet correct is beoordeeld. Kheb stukjes gezien en dat zag er anders zéér behoorlijk uit!
Antonius
Geplaatst: 25-08-14 09:24
Daaphh: hoe gaat het met Cas? Hopelijk beter?
PP: echt wel mottig hoor voor jou!!! Maar ja, het is een steeds terugkerend euvel helaas. De hindernisrechters worden nauwelijks tot niet gebriefd, laat staan dat ze de reglementen kennen. Hoewel het de club is waar ik aangesloten ben, heb ik over de wedstrijd van gisteren toch ook niet veel goeds te vertellen. Parkeergelegenheid is echt triestig, jumping kon je in mijn ogen geen jumping noemen met slechts 6 hindernissen waarvan de afstand tussen 5 en 6 dan nog eens helemaal verkeerd staat en een cross waar je met heel veel moeite 1 'versierde' hindernis kon zien. En dan 'fier' verkondigen dat hij (de organisator) hier weken aan bezig is en alles alleen doet... Hij zou beter wat hulp vragen! Ik wil met plezier een deftig parcours zetten met mooie lijnen op een correcte afstand.
De laatste ruiter reed gisteren om 16u50, mijn man is nog ene blijven drinken en er was volgens hem pas uitslag na 19u. En dit terwijl de 60 en 80 al uitgerekend aan de jurytoren hingen, dus ze hadden ruim 2u nodig enkel voor vrije 90 en OCC90. Echt belachelijk. Er was heel veel commentaar zei mijn man. En dan wordt er geafficheerd met 'extra naturaprijzen', heb die ook niet gezien. Er was 1 prijs op 4 starters wat ook verplicht is en het was een doos koeken of kousen...
En ja mijn dressuur met Koko... Ik ben normaal echt niet de persoon om te klagen over een jury, maar ik heb al proeven genoeg gereden om mezelf correct te kunnen inschatten en mijn proef gisteren was goed, punt. Ik beweer niet dat ik moest winnen, maar 5e-6e plaats was wel realistisch. Dan de commentaar... Valt uit galop. Pardon? Heb het op film, heb het zelfs op FB gezet omdat ik er zo geënerveerd in ben, wie dat paard uit galop ziet vallen mag het mij melden! Als reclame voor een paard dat te koop staat kan ik er echt niet mee lachen. En ik heb het vermoeden dat het geen toeval is dat ik bij deze jury zo lage punten kreeg, dat is nog het ergst van al, maar ja, wat doe je eraan? Proef met Ilona was effectief minder goed, vooral het galopgedeelte en daar kan ik mijn punten perfect volgen. In ieder geval, volgend jaar geen herhaling voor mij. En ik heb véél kritiek gehoord, dus ik hoop dat er volgend jaar een pak ruiters hun kat sturen!
Pfieuw even frustratie eruit gegooid
SofieHavan
Geplaatst: 25-08-14 12:23
Ik waai ook nog even binnen
Vooreerst nog een bedankje aan Nena die prachtige foto's van mijn paard genomen heeft (en van mijn vriend, maar bon, mijn paard staat er echt prachtig op )
Jammer genoeg heb ik tweede zit, dus kon ik zelf niet mee rijden. Mijn vriend reed mijn ruin in de 80 en kreeg twee weigeringen op dezelfde domme hindernis (tja hij is een beginner, aan het paard, dat altijd L correct loopt, ligt het niet). Met het dravertje werd hij 3e in de 60cm Een geslaagde dag! Prijzen waren inderdaad niet wauw Mijn vriend won voor zijn 3e plaats een borstelsetje (voor ons dochtertje vind ik wel een schattig idee wetende dat ze pas 3 maand oud is )
Over dat water, ik stond aan de waterbak en er stopte een paard, maar ging er dan meteen in. De jury in de toren riep af: "weigering" terwijl de jury aan de waterbak dat geen weigering vond en niet wist wat hij moest opschrijven dus ja... niet echt goed afgesproken wat telt als weigering en wat niet..
parkeren was inderdaad dramatisch, dat er niet veel plek is, tot daar aan toe, maar laat dan de straat op zijn minst even tijd eenrichting en stuur de mensen langs de andere kant terug naar huis...
Nu ja, ik vond het voor de rest wel een fijne wedstrijd Jammer dat de OCC tegen viel, Antonius, maar ja, allé, daar heeft hij eigenlijk geen plaats voor vind ik, die jumping"piste" was echt zielig hé...
Over 2 weken, Deurle, dat is altijd heel mooi vind ik daarna Westdorpe, Merendree en Zwijnaarde en dan start het LRV seizoen terug ik kijk er naar uit!!
Antonius
Geplaatst: 25-08-14 13:04
Blij dat er hier nog meer meelezers zijn
En wat was het gevoel van F na zijn rit met dravertje? Alweer wat positiever?
Als je geen plaats hebt om een OCC deftig in te richten, is het maar de vraag of je dat dan ook moet doen? Mijn gevoel na gisteren is toch dat het veel willen maar niet kunnen is.
Deurle is inderdaad een prachtige wedstrijd, maar die zijn zoveel jaar terug op dezelfde manier begonnen als Heusden. Als je die evolutie ziet, dan vind ik eigenlijk dat Heusden stilstaat en zelfs achteruit gaat...
Graag gedaan! Ik ga trouwens ook fotograferen op Deurle en Westdorpe misschien ook Merendree maar heb geen zin bepaalde mensen tegen te komen daar
Daaphh
Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-14 13:09
Maar goed dat wij dan niet hebben ingeschreven voor Heusden!!
Antonius: ik heb je proef gezien, ik hoop dat je proef in theux slechter is want anders maakt de blits helemaal geen kans nee hij was echt biet slecht!!
Wat jammer van de vele problemen met de hindernisrechrers!! Maar ik den goede hindernisrechrers vinder ook niet echt makkelijk wordt (wat geen excuus is, maar ik vang dat zo op van andere organisaties)
Hopelijk is Deurle wel mooier? Want ik moet daarvoor 2uur rijden en zou wel zonde zijn moest het niet de moeite zijn..,
Ik vind het erg jammer dat het zo is gelopen. Ik heb nu nog zaken gehoord waarvan ik denk ok, denk wel nog eens twee keer na of ik daar wel nog op wedtsrijd ga, zelfs voor die oefencross is maart.
Deurle is leuk hoor! Twee fijne waterbakken, hindernissen mooi afgewerkt. Ik doe enkel nog die. Westdorpe valt nie goed, en Merendree en zwijnaarde komen niet op mijn agenda.
Daaphh
Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-14 13:16
Oh en castor, nog steeds niet beter.. Heb ik het weekend terug gebeld. De DA zei om het ijzer af te nemen en met soda te doen. Helaas nog niet beter. Morgen komt hij weer langs
Fijn dat Deurle goed is! Wij gaan met 4 paarden dus weer lekker druk!! Ik ga nog naar Deurle, theux, en dan Waregem en dan lrv
Antonius
Geplaatst: 25-08-14 13:20
xTitanic: kom je beide dagen naar Deurle?
Ik heb nog steeds niet beslist of ik zaterdag de merries meeneem voor L en zondag Koko voor OCC90, of dat ik de drachtige thuis laat en enkel zaterdag ga voor B met Koko en L voor Fi... Wordt wel dringend tijd, moet vanavond inschrijven
Daaphh: tx Het is geen perfecte proef, maar als 17e geklasseerd staan wil zeggen dat er 16 betere proeven waren. En nu echt niet om te stoefen, maar in de OCC80 acht ik die kans vrij klein. Maar goed, het vuur is weer aangewakkerd, in Deurle moeten we top rijden
Deurle is echt véél beter, een hele mooie cross!! Mooi terrein en elke hindernis is verzorgd en versierd!
Niet leuk trouwens van Cas hopelijk snel beterschap!
Ik dus nog Deurle waar mensen komen kijken voor Koko die hem thuis al eens gereden hebben, afhankelijk daarvan al dan niet Theux BK, Anzegem en Meldert. En dan zit het seizoen erop voor ons!