[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oliefanter

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:39

Voor mij is jouw streek ook een goede tegemoetkoming, Percy! Is er ook paasvakantie in NL?

A (Aspiranten) staat vaak al zo'n 80 cm, dus da's dan wel een verschil met de BB bij jullie. 60 cm is inderdaad peanuts en zou ze moeten doen gewoon. Natuurlijk kan ik zelf beslissen welke hindernissen ik wel doe en welke niet he, en die cross die ik in gedachte heb heeft allemaal sprongen waar ik rond kan rijden :-).

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:47

hier in de buurt zit alleen niet zoveel... Ik ga wel eens even zoeken straks.

O dat scheelt dat gelijk wel weer een stuk ja! Ja precies, gewoon eromheen is toch ook prima!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:33

Er is paasvakantie in Nederland maar de vakantie's daar lopen heel anders dan hier.
Toevallig hebben ze nu in het zuiden van Nederland carnavalsvakantie en valt dat samen met de krokusvakantie.

Zundert is Nederland Madelein :D Baarle eigenlijk ook nog maar dat ligt echt op de grens.

Accommodatie weet ik zo gauw niet. Ken hier in de buurt wel een pensionstal, net in Nederland, die huisjes heeft en waar paard meegenomen kan worden. Dat ligt wel vlakbij de meeste crossterreinen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:56

@percy: Ik bedoelde meer stallen waar ook accomodatie is om te slapen, en dus 2 dagen te trainen ;).
O is zundert nog nl?! Haha dacht belgie, oeps!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:28

madelein schreef:
@percy: Ik bedoelde meer stallen waar ook accomodatie is om te slapen, en dus 2 dagen te trainen ;).
O is zundert nog nl?! Haha dacht belgie, oeps!

Even een tip, in Rijsbergen (ligt vlak bij zundert) is een hele leuke B&B waar paarden ook welkom zijn
Je kan er met meerdere paarden en ruiters terecht.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:52

Oliefanter schreef:
Vind er niemand mijn filmpje leuk? ;-)
Paard is echt fijn nu weer, denk dat ze toch weer ergens last van gehad zal hebben. Hopelijk nu over met haar ijzertjes! Staan er verder hier ook al op ijzers?

Wat denken jullie: ik kan niet makkelijk ergens gaan cross trainen, maar zou ik een rondje A (= BB) inschrijven en gewoon meenemen wat ik denk dat moet lukken en de rest langs rijden of denken jullie dat dat niet veel zin heeft dan?

O wat stom ik heb het gezin en wou reageren, toen was ik al afgeleid met het thuis leven en later weer terug gegaan op bokt... Ik vond dat je paard rustige uitstalling had en beheerst sprong, knap!

Ik heb er wel nu ijzers onder laten slaan, 2 weken geleden. ze slijt vrij snel en ze is een graver. Waardoor voor sneller kort wordt. Ik zou wel als kan, cross training pakken. Ik ben natuurlijk wel een beginner... Jij hebt volgens mij al ervaring, dan sta je er wel anders in.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:06

Stoere foto's Yvetjes, ziet er netjes uit :j
Rianne, lekker naar Ede!!! Veel plezier, wordt mooi weer {:}
Even rustig aan doen Sanne, dan is het ook sneller weer over :D
Heb geen filmpje gezien Olifanter :? Denk dat je zelf het beste kan inschatten of oefencross nut heeft. Ik zou nog niet rond komen met paard dat ik nu heb, dus dan vind ik het geen goede ervaring, ga ik liever lessen. Als je denkt dat het gewoon gaat lukken zou ik het doen.
Denk dat het ook verschil in training is en andere locatie Percy, allemaal weer nieuwe indrukken en minder werk. Voorjaar erbij en plaatje is compleet.

Weekend weg lijkt me ook wel leuk, maar weet niet of ik dat geregeld krijg, werk om het weekend. Ligt er dus beetje aan wanneer en waar dat zou zijn. Ik ga ook liever richting op van Brabant, maar snap dat dat niet centraal ligt. Buurt van Renswoude, Lunteren en Ede kan ook.
De tandarts heeft 2 tanden getrokken, zaten een beetje los, nu kunnen de nieuwe tanden op hun plek groeien. 2 doppen eraf en er zat inderdaad een tandsplinter in haar tandvlees, die is eruit gesneden. Ze kan er weer even paar maanden tegenaan.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:40

Leuk om eens te trainen met wat jonkies bij elkaar!
Een heel weekend wordt voor mij juist wat lastiger, maar blijf graag op de hoogte van de ontwikkelingen.
Bij ROB Jansen in Hernen kan je ook superfijn trainen!

Ik heb m'n hoofdstelletje gevonden en besteld. Ben benieuwd hoe hij er van dichtbij uitziet :
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:31

Ziet er een knap hoofdstel uit, yvetjes! Welk merk is het?

Trainingen is hier dus ECHT een probleem he, er is nergens terrein te vinden om te trainen... Springlessen kan ik wel doen maar da's uiteraard niet hetzelfde. Ik hoop snel eens naar Minderhout te kunnen gaan... Ik denk dus niet dat het 'gewoon' zal lukken, maar als ik alleen aanrijd welke ik denk dat wel moeten lukken kan het misschien? Eerst springzadeltje vinden ook!

Rijsbergen is voor mij te doen, voor wie kan dat nog? Hoe heet die B&B eventueel en is daar een website van?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:00

@oliefanter: wat lastig! Waar woon je ergens dan? Hier is ook niet heel veel les in de buurt te vinden. De terreinen van de vlietlanden en nieuwveen zijn wel heel dichtbij, maar daar wordt ( voor zover ik kan vinden) weinig les gegeven.

Rijsbergen ga ik eens opzoeken, geen idee waar dat ligt hihi! Al zit ik net te denken dat mijn knie eerst weer wat beter moet zijn voor ik een weekend kan trainen... Grrrr!!!

Ik krijg je filmpje trouwens niet geopend, jammer!!

@yvetjes: mooi hoofdstel!

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:09

Als er terreinen waren was ik al tevreden, mijn vriend kan me prima helpen qua 'les' dan... Ik ben echt van midden België, Vlaams-Brabant.

Hoelang geven ze voor je knie? Voor mij is zomer ook prima, als het maar niet tijdens mijn examens in juni valt!!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:11

Oliefanter schreef:
Als er terreinen waren was ik al tevreden, mijn vriend kan me prima helpen qua 'les' dan... Ik ben echt van midden België, Vlaams-Brabant.

Hoelang geven ze voor je knie? Voor mij is zomer ook prima, als het maar niet tijdens mijn examens in juni valt!!

O das handig! Op veel terreinen hier in de buurt moet je een instructeur meenemen die zelf een bepaalde klasse heeft behaald in de sgw. Die ken ik helaas niet dus dat is voor mij weer onhandig. Zo is het altijd wat ;).

Lastig te zeggen. Is een langdurig probleem volgende de fysio. Maar hoop wel dat het met een maand of 2 beter te doen is dan nu.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:13

Rijsbergen ligt tegen Breda aan, is voor ons heel dichtbij trouwens.

Bij Rob trainen zou wel leuk zijn maar dan zou het wel een dag worden i.p.v. een weekend.

Mooi hoofdstel!

Als je naar Minderhout komt moet je dat wel even zeggen Olifanter, dan komen wij ook langs. Op de terreinen hier hoef je niet verplicht met een instructeur te komen.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:14

Dus je mag alleen rijden als je een instructeur meehebt van een bepaalde klasse, en anders kom je er niet op?? Da's ook een vreemd systeem... Ik hoop dat het snel betert met je knie, lijkt me ECHT niet fijn...

Kan iemand van jullie een goed spring/crosszadel aanraden voor een wat breder paard? Ik heb echt geen idee waar ik kan beginnen zoeken... Liefst zou ik terug monoflap hebben van goed merk maar die zijn helaas onbetaalbaar....

Ik houd je op de hoogte, Percy! Zal wel hopelijk één van volgende weekends zijn, als dat lukt. Rijdt Caressa LRV crossen mee?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:31

Ja heb ik laatst ergens gelezen ( volgens mij moordrecht en nieuwveen?). Ja is raar idd. Zal wel met aansprakelijkheid te maken hebben.
Nee is irritant. Maar ja eigen schuld... Had ik maar op moeten letten vorig jaar ;).

Ik heb een eventing zadel van kent and masters. Kan aangemeten worden op ongeveer elk paard denk ik, en ik heb er iets van 1100 voor betaald. Is een enkel zweetblad met extra kuitwrongetje. Ik vind het een erg fijn zadel! Ik zal eens kijken of ik een link kan vinden naar de site van k&m.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:36

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:39

Ziet er idd fijn uit, en met verwisselbare boom is ook altijd goed voor jonkies. Moet ik dus eens achter horen of die hier ergens te testen/halen zijn!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:41

Oliefanter schreef:
Ziet er idd fijn uit, en met verwisselbare boom is ook altijd goed voor jonkies. Moet ik dus eens achter horen of die hier ergens te testen/halen zijn!

Je moet het even aan een zadelmaker in de buurt vragen, die zadels van kent and masters verkoopt. De zadels zijn volgens mij alleen via hen te koop, niet in een winkel of zo. Zij hebben ook test zadels waar je mee kunt rijden.
Ik heb mijn dressuurzadel en springzadel bij 1 iemand gekocht. Maar weet niet of ze naar België komt ( en zo wel betaal je je denk ik scheel aan reiskosten...)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:43

Ik vind dat ook een vreemd systeem inderdaad.

Balen van je knie Madelein. Hoop dat het snel betert.

[naam] rijdt inderdaad ook lrv crossen mee, althans ze heeft er pas één meegedaan tot nu toe maar dit jaar worden dat er meer hoop ik.

Zadel durf ik zo niet te zeggen. Hebben hier een behoorlijke zadelwisseling gehad. Vandaag is de zadelmaker geweest die het Stübben springzadel van Daimler weer recht had gemaakt. Ik had al gezien dat [naam] nog steeds scheef zat en nu bleek dat het zadel ook aan de voorkant scheef was. Dat gaat ze nu oplossen.

Passend dressuurzadel hadden we ook niet meer voor hem. Mijn zadel past wel op het paard maar is voor mensen met vrij lange benen en die heb ik wel maar [naam] niet. We hadden een zadel meegekregen maar daar zat [naam] niet fijn op. We konden een prestige zadel overkopen met teruggeef garantie als het niet bleek te passen en dat zadel lag het beste van alle zadels die de zadelmaker mee had. Gelukkig is ze dan ook zo eerlijk om te zeggen dat het zadel waar ze dus niets aan verdient het beste ligt.

Zowel het springzadel als het dressuurzadel van Shetan moesten aan de voorkant wat aangepast worden en die zijn nu ook met haar mee. Hij heeft nu een Hulsebos dressuur en een BR Jos Lansink springzadel.

[naam] is heel tevreden over die springzadels bij het crossen. Daimler is ook aan de brede kant maar heeft nu toch boommaat 32. Vervelende met zadels is alleen dat het ene zadel met die boommaat compleet anders ligt dan het andere zadel. Heb wel weer veel bijgeleerd over zadels passen.

Osteopaat is vandaag ook geweest en Daimler had toch twee scheve rugwervels, zeer waarschijnlijk door het scheve Stübbenzadel. Zo zie je maar weer dat een nieuw zadel ook geen garantie geeft op het goed liggen op het paard.

We hebben wel weer even genoeg geld uitgegeven met twee nieuwe zadels. Hoop dat onze andere zadels verkocht gaan worden want wat geld terug zou niet verkeerd zijn.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:02

Oliefanter, mijn dressuurzadel is van Kent en Masters. Heeft ook een verwisselbare boom en ligt goed op mijn paard. (Ook breed, zoals je in mn profiel kunt zien) Is ook een springzadel van, vond ik ook erg fijn en zijn nieuw ook nog goed te betalen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:12

Als je M of hoger crost mag je vaak wel alleen rijden op een terrein. Sommige terreinen mag je wel zelf op. Vind het op zich wel goed dat niet iedereen zomaar terrein op kan, komen alleen maar ongelukken van :D
Instructeur moet papieren hebben om crossles te geven, zijn er niet zoveel :( . Gewoon instucteursdiploma hebben er zat, ik ook, maar mag ik geen cross les mee geven.

Bij Baarle Nassau, Zundert en omstreken zit genoeg. Maar voor weekend is het misschien makkelijk als je paard al bij terrein staat, anders moet je voor training weer met trailer ergens heen :o

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:28

o dat was het idd thia! Ik zat warm ;).

Ja dat was inderdaad mijn plan, om al op de stal te zijn waar de training plaats vind. Anders wordt het zowel voor het paard als voor mij wel erg pittig.

@Percy: wat een gedoe met jullie zadels! Nu een goede set dus, zuinig op zijn!

Ik heb destijds voor een WoW dressuurzadel gekozen, super!! Zeker voor een jong paard want alles is verwisselbaar. Binnenkort maar weer even de boel na laten kijken want ed is flink gegroeid qua bespiering!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:50

Dat Kent en Masters springzadel vind ik echt mooi! Lijkt mij ook super comfortabel. Maar dat zal voor de volgende keer zijn. Ben even klaar met zadels :D Waar ik vooral van baal is dat ik een zadelpasser het zadel had laten aanmeten maar dat die niet gezien heeft dat het zadel scheef was. Zadels van Shetan zijn in principe goed aan te passen als hij verandert maar dat komt waarschijnlijk wel goed.

WOW-zadels vind ik weer niets maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Ga richting ziekenhuis voor de mri van mijn knie, ben opeens snipverkouden en constant aan het niezen dus ik hoop dat ik stil genoeg kan blijven liggen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:15

ja die is super percy! Ik ben er erg blij mee!

Waarom vind je wow niks? Heb je er al eens mee gereden? Toen ik een dressuurzadel aan wilde schaffen heb ik diverse zadels geprobeerd. De Wow sprong er echt uit. Door het enkele zweetblad veel gevoel, en Ed liep er duidelijk beter onder dan bij de wol gevulde zadels. Meer schoudervrijheid ook.

Sterkte met de MRI!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:26

http://www.boomkensranch.nl

zijn hele aardige mensen.
Ik kan ze echt aanbevelen en zundert is heel dicht bij.
Dus als het op en neer rijden geen probleem is dan is het een goede optie