[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:58

Mandy wat ontzettend vervelend!
Wel raar dat ze weg loopt, meestal zijn het reuen die dat doen. Hoop in elk geval dat je snel een leuk baasje voor haar vind. Het zou zonde zijn dat zo'n mooie en jonge hond zou worden ingeslapen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:58

had het ook zo niet gelezen. Ik heb zelf zelden groepslessen van andere instructeurs gehad (wil dat ook niet) dus daar kan ik niet over oordelen. Maar het systeem dat ik hier lees beginners bij ervaren combi's zodat die zich eraan kunnen optrekken, daar zou ik persoonlijk niet zo blij mee zijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:59

tientjeh schreef:
Precies Lielle. Je kan een hindernis nog zo vaak in 1x nemen, maar het gaat ook om de manier waarop en hoe er gereden word.

precies. Afstand, ritme, houding, controle, kan allemaal altijd beter :D (spreek helemaal niet uit ervaring O:) )

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:00

Ik rijd hier ook vaak lessen met 4 als 'prive' les, naast de verenigingslessen. Hier zitten dan ook mijn zusje en nog een groentje in en 2 L ruiters. En toch gaat dat prima samen moet ik zeggen. Word veel meer aan techniek en houding gewerkt. Hoogte ligt het niet altijd aan. Instructeur weet dit ook prima te combineren, dus er is geen mens die zich ergert aan iemand die even iets minder snel gaat. En de groene combinaties stoppen na 30/40 min en dan gaan we met ons 2 nog wat hogerop.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:04

Ik wil wel even benadrukken dat degene die de groepen heeft ingedeeld totaal geen blaam treft. Deze mensen hebben zich heeeel veeeel beter voor gedaan als de werkelijkheid. Na die les ben ik naar een andere groep gezet. Ik reed toen nog gewoon L met de merrie, dus in theorie was het verschil niet zo groot ( zij reden L springen, bleek later dus wel eens 1 enkele hindernis op 1.10 te zijn)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:10

tientjeh schreef:
Ik rijd hier ook vaak lessen met 4 als 'prive' les, naast de verenigingslessen. Hier zitten dan ook mijn zusje en nog een groentje in en 2 L ruiters. En toch gaat dat prima samen moet ik zeggen. Word veel meer aan techniek en houding gewerkt. Hoogte ligt het niet altijd aan. Instructeur weet dit ook prima te combineren, dus er is geen mens die zich ergert aan iemand die even iets minder snel gaat. En de groene combinaties stoppen na 30/40 min en dan gaan we met ons 2 nog wat hogerop.

Zo gaat het bij mij ook bij de donderdag les, dat is wel te doen inderdaad.
Maar die maandag les duurt LANG als iemand echt constact weigeringen heeft, paard echt in de staak gaat en er vervolgens naast ligt. Ben je 3 kwartier / 50 min verder, heb je nog een krap kwartiertje en dan moet er van 40cm omhoog gebouwd worden.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:10

HH gefeliciteerd!
SM mist het studeren nu al lees ik :D
Haha Rosa oeps!

Ik voel me in de groep altijd degene die iedereen op houdt. Juist door mijn gemuts lukt het niet, paard doet en kan het super. Ik heb in groepsles gereden bij Alice op het terein (niet van Alice, maar van... die man? Hoe heet hij nou?) maar dat ging allemaal wat te gehaast omdat hij per ongeluk twee lessen tegelijk geboekt had staan. Bij Tim Lips gelest met zijn tweetjes en dat ging wel. Paard van de andere vrouw schoot in de stop en kreeg hem er niet meer uit, dus heb zelf weinig gehad aan die les. Bij Rob altijd heel fijn kunnen lessen met meerdere ruiters. Hij varieert ook niet alleen in de lijntjes die verschillende combinaties springen, maar ook in de afwerking. In de les bij Snoek was Rob blij als ik het lijntje uitgereden kreeg, maar Snoek moest alles heel netjes, de galoppassen meten, de wendingen uitrijden enz...

Ik heb net mijn dressuurzadel onder een laag stof uitgehaald. Vies is toch wel écht verbeterd in de bespiering, want het zadel ligt weer bijna goed. Klappert nog iets achter, maar het valt reuze mee. Beetje opvullen voor en het zal weer perfect liggen denk ik. Heb het zadel er maar meteen opgelaten en een rondje gestapt buiten. Op het eerste pad meteen een grote kraan, ik heb het maar niet opgezocht en heb een ander pad gekozen. Daarna heerlijk kunnen stappen. Hij probeerde me nog even uit toen iemand een grasmaaier opstarte, maar wat tikjes met de zweep deden wonderen en toen was ineens de maaier niet meer eng }> Bijna thuis naaide hij zich ineens weer gigantisch op (waarom?!) gewoon rond gevraagd en links/rechts ingebogen en niets aan de hand. Niet te lang gestapt en daarna weer lekker in de wei gezet. Morgen mag hij weer aan het werk.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:38

Lau en Eef veel plezier in Arville!
Lelie wat een mooi veulen, ben helemaal verliefd. <3
Anne top dat je het zo hebt aangepakt buiten, ik hoop voor je dat je binnenkort lekker relaxed met hem op pad kan!!
Noor leuke foto van KJ op facebook, hij wordt echt al een paard haha.
Beli frustrerend is dat van groepslessen, als er iemand bij zit die alle aandacht nodig heeft..
Mirthe veel plezier bij je diploma uitreiking. :)
Mo die hakken zijn echt heel leuk!
Roos wat gaaf dat die man zulke complimenten over je paarden gaf.
Henny gefeliciteerd! Grappig dat je opa/oma en je ouders ook op deze dag getrouwd zijn.
SM moet zeggen dat ik je post een beetje uit de hoogte vind :oo

Er zit vaak wel een betere combinatie in je groep. Toen ik in de 'puppyles' kwam hadden ze extra 1 ervaren paard er bij gedaan.
Was voor ons heel fijn want die heeft ons overal overheen geholpen. En het leuke is nu dat ze juist vaak achter mij en Perfect aan moeten. :D
Maar zoiets moet niet ten koste gaan van je eigen les, je komt allemaal om wat te leren ongeacht je niveau.

Vanochtend heb ik echt fijn gereden met beide paarden!
En nog met een paard van een stalgenoot gesprongen, ze zei dat hij losspringen altijd zo leuk vind maar dat ze het zelf niet durft.
Was echt super leuk, met de dressuur kwam ik echt niet vooruit..1 kruisje en hij leefde helemaal op!
Hij had nog nooit onder het zadel gesprongen maar hij vond het zo leuk dat hij volgens mij niet eens merkte dat ik er nog zat. :')

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:53

Ik wil Beat ook eens vrij laten springen, alleen zelf nog nooit gedaan :o

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:54

Danielle leuk dat het paard het goed op pakte
Anne fijn dat het goed ging buiten

ik heb Ferrose niet eerder in de groepsles gedaan dan dat ik in mijn privé-les normaal rond kon sturen uit angst alles op te houden. Maar ik merk nog wel aan Ferrose dat ze het wachten in een groepsles irritant vindt, dus ik doe groepslessen alleen voor verder weg gelegen terreinen

ik heb met het springen het heel simpel gemaakt. De hindernissen met zeiltje laag gehouden en aangeleund met een balk op de grond en zo bleef ze heel simpel springen en hoefde ik haar alleen maar te belonen. normaal onthoudt ze zo een dag goed en zal de volgende keer minder problemen geven dan normaal. Nu alleen mezelf nog een schop onder mijn kont geven zodat ik mezelf weer eens opgeef voor de b springen. Hoe langer ik niet ga, hoe hoger de drempel lijkt te weiden

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:19

Rosa wat een actie _O- _O- .
Rowo: wat vervelend van jullie hond. Ik kan helaas geen hond hebben, maar ik zal wel in mijn omgeving rond kijken/vragen. Heidewachtel is wel heel mooi.
Wat ik graag meer zou willen zien in een groepsles, is dat de instructeur beter verdeelt wie er als eerste mag. Soms heb je er iemand bij in de groep die steeds het voortouw neemt en dan kan een wat meer verlegen persoon het onderspit delven. Dat zou van mij wat minder vrijblijvend mogen. Let wel: dat kan dan alleen in een gelijkwaardige groep: als er paarden niet het water in durven of over een hegje, is het wat anders.

Ben weer terug van m'n rondreis langs het jonge spul. Hengstjes zagen er een stuk beter uit dan vorige week: wat een zonnetje en een berg gras niet doen in een paar dagen! De jaarlingmerries doen het ook goed. Die zijn wel wat schraler dan ze normaliter bij mij zijn, maar ik denk dat dat eigenlijk gezonder is dan die dikke papzakken die ik soms heb lopen :o . Qira (de Roven) groeit lekker: ze is een stuk groter dan de volle Connemara dame. En ze kwam heerlijk knuffelen <3 : dat is wel anders dan toen ze veulen was :Y) .

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:24

[quote="daNiielle_"]SM moet zeggen dat ik je post een beetje uit de hoogte vind :oo[quote]

Zo kwam het ook op mij over. tuurlijk gebeurt het wel eens dat je `beter` bgast dan de rest opdat moment. maar dat zeg je dan niet op zon manier vind ik. Komt echt uit de hoogte op mij (en anderen zo te lezen) over. voor de rest eens met wat de anderen hier over zeggen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:40

Ben ik de enige die een 'boze' pb van iemand, die kennelijk nauw verbonden is aan SGW Vasse, heeft gehad?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:46

Ik heb niks gehad, maar ben ook helemaal niet bekend met Vasse :o

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:50

Huh, Vasse..? Die cross is toch al geweest, waarom krijg je dan nu een pb?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:58

Wat heb je uitgespookt Mistid? :+

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:00

Ik denk dat ze jou als voorbeeld nemen mistid zodat anderen hun mond houden ;)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:01

Volgens mij heb ik ergens een bericht gelezen dat de parcoursbouwer van Vasse ook ergens anders zou bouwen en dat dat niet heel positief zou zijn. Ik weet niet of Mistid dat geschreven heeft, ik weet niet wie de parcoursbouwer is/was en hoe die bouwt.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:06

Ik weet ook niet wie het is maar in Vasse wordt niet heel best gebouwd.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:07

mirthe ik ben heel benieuwd waarom jij een boze pb hebt gekregen!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:20

Ohoh TG: nu ga jij ook een boze pb krijgen :oo .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:23

_O-

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:25

Oeehhhh spannund :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:26

daNiielle_ schreef:
SM moet zeggen dat ik je post een beetje uit de hoogte vind :oo
Citaat:

Zo kwam het ook op mij over. tuurlijk gebeurt het wel eens dat je `beter` bgast dan de rest opdat moment. maar dat zeg je dan niet op zon manier vind ik. Komt echt uit de hoogte op mij (en anderen zo te lezen) over. voor de rest eens met wat de anderen hier over zeggen.

En dat is ook wat ik er van vond.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:28

nou als die ''iemand'' iedereen aan het pb-en is die vorig jaar commentaar had over Vasse dan is ''diegene'' nog wel even bezig met pben volgens mij want vorig jaar was er heel veel commentaar.