[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:41

*komt binnenvallen, moet ff reageren* :D

muts_marijke schreef:
Ik heb zo'n leuke dag gehad! Eerst na de VK. daar het hartje gehoord en de beeb was groot :+ volgens VK qua groei 27 weken, en ik ben woensdag pas 26 weken. Erg blij mee dat beebje zo goed groeit. (hoeft nu niet zo te zijn dat beebje ook groot ter wereld komt, kan net een spurt hebben gehad)
Verder nog een heleboel fijne antwoorden op mijn vragen gehad. Kan ik er weer 3 weekjes tegen aan.
Daarna naar D ivoza. Daar chaps voor Geert gehaald en een lekker broodje gehaald, daarna na baby shop en heeeel veel gekocht. Super gave schommel/wippertje gekocht. Kan beebje flink schommelen!

Weet je dat wel zeker??? Je moet hem/haar ook nog uitpoepen he :Y)

suikermeisje

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:41

MM klinkt als een lekker dagje! En fijn dat je een fijne VK hebt :j

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:42

hahaha muts... ze voeg(de/te) er ook direct achteraan dat ik nu niet direct moest denken dat beebje nu al groot was omdat ie ook groot ter wereld kwam! hahaha ik ga dus nog steeds uit van een lief schattig KLEIN baby'tje :+

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:42

Marijke, waar ben je naar de babydump geweest dan? Hellendoorn?

En Mandy maakt zich alweer druk! hihi :+ Sem was ook een flinke en kwam ook met redelijk veel gemak :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:43

tientjeh schreef:
Marijke, waar ben je naar de babydump geweest dan? Hellendoorn?

En Mandy maakt zich alweer druk! hihi :+ Sem was ook een flinke en kwam ook met redelijk veel gemak :D

Hahaha.... jullie liever dan ik. Nog steeds :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:43

Jeps Hellendoorn, hebben we tot nu toe bijna alles nog vandaan. Vind de service wat ze bieden gewoon super. Helaas is het 45 minuten rijden maar dat heb ik er graag voor over :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:44

haha Mandy, dat word misschien ooit ook nog wel eens anders! En als het erin zit, zal het er toch ook weer uitmoeten. Dus je hebt dan geen keuze :D

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:45

@ MM wat leuk dar het zo goed gaat met jullie beeb!
Ohh alles is zo leuk voor die kleintjes heh?

@ SM tuurlijk komt goed met CR!

Nou slinken HO maar! Koel me rot maar veranderd weinig!
Morgen dus weer terug vrees ik :(

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:46

tientjeh schreef:
haha Mandy, dat word misschien ooit ook nog wel eens anders! En als het erin zit, zal het er toch ook weer uitmoeten. Dus je hebt dan geen keuze :D

Daarom hoop ik ook maar niet op een ongepland of onverwachte zwangerschap :))

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:47

Of juist wel Mandy! Dan heb je ook geen keuze meer! Enne, als dat het enige is waar je tegenop ziet.... dan moet het ook wel goedkomen. Dat is gewoon natuurgeweld en je staat er versteld van, wat je zelf kan op zo'n moment!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:48

tientjeh schreef:
Of juist wel Mandy! Dan heb je ook geen keuze meer! Enne, als dat het enige is waar je tegenop ziet.... dan moet het ook wel goedkomen. Dat is gewoon natuurgeweld en je staat er versteld van, wat je zelf kan op zo'n moment!

:')

Nee, nu zie ik het positiever in :=

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:50

haha sorry maar ga het ook niet mooier maken dan het is. Anders krijg ik je over een tijd wel over me heen dat ik heb gelogen. haha.

Heb alweer helemaal zin in de volgende cross. De eerste cross dit jaar weer gehad en de smaak helemaal weer te pakken! Eerst de 19e naar Renswoude trainen en dan de 22ste Westerbork!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:53

Er is idd ook weinig moois aan als ik iedereen mag geloven. :+

*gaat terug naar de meelees-modus* :evaw:

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:55

Fijn Marijke dat alles zo goed gaat.
Snoek! Hoe is het met je nieuwe topper? Gaat het nog steeds lekker?
Henny wat balen van je knie. Apart ook dat het uitgezogen wordt. Dat is bij mij 1x gedaan en no way dat dit ooit nog eens gebeurd. Ik heb dus heel erg medelijden met je. Hopelijk is het snel weer beter :(:)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:05

Haha, als ik niet had gezien wie dit had geplaatst Rowo, had ik ook zo al kunnen raden dat jij het zou hebben getypt :+

Ik zit ook tegenwoordig alleen maar in de meeleesmodus, maar vind het wel leuk om te lezen wat iedereen beleeft :)
@ Annetje, met Denzel gaat het goed! Ik geniet echt van hem! Hij is nog steeds heerlijk voorwaarts en werkwillig. Hij komt nooit in verzet, als iets niet lukt kan ie het gewoon nog niet zegmaar. Het sturen gaat ook al steeds beter, en in de galop krijg ik hem ook al meer aan elkaar. Vandaag waren er allemaal kindjes aan het gillen en springen op de trampoline naast de bak, en daar verblikt of verbloosd hij niet van. Ook toen er een pony aan de kletter ging in de bak, kon ik rustig doorgalopperen. Je zou zowat vergeten dat hij pas 4 is! Hij vindt alles heel gewoon, terwijl ik met Vorstin er niet eens langs was gekomen denk ik (en dan was die ook best nuchter). Echt super!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:12

Snoekiej schreef:
Haha, als ik niet had gezien wie dit had geplaatst Rowo, had ik ook zo al kunnen raden dat jij het zou hebben getypt :+

Ik zit ook tegenwoordig alleen maar in de meeleesmodus, maar vind het wel leuk om te lezen wat iedereen beleeft :)
@ Annetje, met Denzel gaat het goed! Ik geniet echt van hem! Hij is nog steeds heerlijk voorwaarts en werkwillig. Hij komt nooit in verzet, als iets niet lukt kan ie het gewoon nog niet zegmaar. Het sturen gaat ook al steeds beter, en in de galop krijg ik hem ook al meer aan elkaar. Vandaag waren er allemaal kindjes aan het gillen en springen op de trampoline naast de bak, en daar verblikt of verbloosd hij niet van. Ook toen er een pony aan de kletter ging in de bak, kon ik rustig doorgalopperen. Je zou zowat vergeten dat hij pas 4 is! Hij vindt alles heel gewoon, terwijl ik met Vorstin er niet eens langs was gekomen denk ik (en dan was die ook best nuchter). Echt super!

Heerlijk is dat zeg! en dat vergeten dat die 4 is heb ik ook bij de mijne :')

Stond nog een oxertje in de bak bij ons op zo'n 60cm, dus ik denk nou die neem ik wel eventjes (had al half uurtje dressuurmatig gereden) en hij neemt me toch een sprong, vloog zelf ook door de lucht en bleef gelukkig zitten :+ Zal er heel mongolisch uit hebben gezien. Verwachtte niet dat hij er met 1,50 overheen zou springen! En hij maakt zich verschrikkelijk rond (doet de pony niet) Dus was nogal onwennig. Na een paar x te hebben gesprongen ging het goed en tot 90cm gebouwd, eerste keer ging de balk eraf en toen weer opnieuw en toen deed die het super, ik was blij :D Daarna op afgraving gereden in uiterwaarde en daar oefen ik het op en afspringen. Opspringen doet hij met gemak en nu een meter (schatte het lager in := ) En niet, dat vond ik te hoog voor hem. Al zal het hem weinig doen.

Die oefencross in juli in Renswoude, staat bij trainingreeks dat dat de afsluiter is, maar mag je daar ook aan meerijden als je niet die trainingen hebt gevolgd en dus gewoon buiten die trainingen om? Anders zou ik dat wel erg leuk vinden om mee te pakken met de pony of Dakar.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:16

Wat Rowo schrijft, zou ik ook kunnen schrijven, brrrr, moet er niet aan denken :oo .
Henny: wat akelig van je knie :(:) :(:) .
Marijke: leuk zo'n dagje (ook al is het dan niks voor mij :P ).

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:17

Gelukkig ieder zijn ding he Leliaardje! Al kan ik ook nog wel redelijk indenken dat mensen niet beginnen aan kids.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:19

Hahaha, ik blijf me er ook heeel bewust van hoor, dat ik er niet gelijk aflig als hij wel een keertje schrikt. Springen heb ik nog niet gedaan, ik ben veels te bang dat ik te snel met hem ga. Zeker omdat hij alles gewoon blijft aanbieden. Ik rijd hem nu 3/4x per week, en longeer hem daarbij dan 2 of 1x aan de pessoa. Meestal werk ik hem een half uurtje, maar soms iets korter en heel soms (als ik de tijd vergeet :P) iets langer. Vrijdag neem ik hem voor het eerst mee naar mijn instructrice om te lessen. Dat wil ik denk ik om de week blijven doen. Een buitenritje moet binnenkort ook wel eens gebeuren. Ik heb een paar keer met hem langs de weg gestapt (aan de hand), en dat vind ie prima. Hij kijkt overal naar, maar vond niks eng. Maar dat is natuurlijk wel in de polder en niet echt in het bos of strand ofzo. Springen weet ik nog niet. Wil het liefst bij mijn vaste instructeur (Michiel) springen, maar dan een half uurtje en alleen spelen. Maar het is wel een eind rijden voor dat halve uurtje. Op stal geven ze ook iedere maand een springlesje, maar niet door iemand die (naar ik weet) super veel ervaring daarmee heeft. En ik wil het eigenlijk wel vanaf het begin goed aanpakken.

De oefencross in Renswoude is opengesteld voor ruiters van buitenaf. Ze organiseren daar volgens mij echt zo'n dag voor. Heel leerzaam!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:25

Iedereen bedankt voor het medeleven :)

@ Annetje, ti's indd echt heel erg pijnlijk! Hoop zoooo dat ik morgen niet weer hoef!
@ Snoekiej gaaf dat het zo goed gaar met jullie! Lekker genieten samen!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:27

Super gaaf dat Denzel zo goed gaat Snoekiej!!! Lekker van hem genieten!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:27

Fotospam van afgelopen zondag!

Afbeelding

Afbeelding

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:30

Snoekiej schreef:
Hahaha, ik blijf me er ook heeel bewust van hoor, dat ik er niet gelijk aflig als hij wel een keertje schrikt. Springen heb ik nog niet gedaan, ik ben veels te bang dat ik te snel met hem ga. Zeker omdat hij alles gewoon blijft aanbieden. Ik rijd hem nu 3/4x per week, en longeer hem daarbij dan 2 of 1x aan de pessoa. Meestal werk ik hem een half uurtje, maar soms iets korter en heel soms (als ik de tijd vergeet :P) iets langer. Vrijdag neem ik hem voor het eerst mee naar mijn instructrice om te lessen. Dat wil ik denk ik om de week blijven doen. Een buitenritje moet binnenkort ook wel eens gebeuren. Ik heb een paar keer met hem langs de weg gestapt (aan de hand), en dat vind ie prima. Hij kijkt overal naar, maar vond niks eng. Maar dat is natuurlijk wel in de polder en niet echt in het bos of strand ofzo. Springen weet ik nog niet. Wil het liefst bij mijn vaste instructeur (Michiel) springen, maar dan een half uurtje en alleen spelen. Maar het is wel een eind rijden voor dat halve uurtje. Op stal geven ze ook iedere maand een springlesje, maar niet door iemand die (naar ik weet) super veel ervaring daarmee heeft. En ik wil het eigenlijk wel vanaf het begin goed aanpakken.

De oefencross in Renswoude is opengesteld voor ruiters van buitenaf. Ze organiseren daar volgens mij echt zo'n dag voor. Heel leerzaam!

Nja jij hebt je paardje natuurlijk ook vrij kort. Ik heb die van mij nu een half jaar onder het zadel en spring ook niet hoog, lang of veel. Hij gaat binnenkort mee op BB parcoursje, maar hij springt veel liever dan dressuur. Daar wordt hij echt zuur van. Dus voor de ervaring vind ik het wel lekker, en als het niet lukt dan niet verlaat ik het parcours en is het klaar.
Het verschilt denk ik erg per paard, die van mij begon zelf al met springen toen hij los liep, dus toen begonnen met balkjes lopen met hem. Pas toen die dat een beetje deed 40cm gaan springen. Wat voor een paard van 1,75 gewoon huppelwerk is.
Wel moeilijke keuze wat betreft jou lessen als zou ik een eind rijden nog niet direct voor over hebben. Je kunt altijd een lesje proberen bij je op stal voor het lage werk. Ik speel ook vooral met de mijne met hindernisjes, nog weinig serieus. Binnenkort mag die denk ik 1x per maand mee naar de springles, andere springles neem ik de pony mee. Rijd nu in een les met een 6 jarig paard die alleen dressuur kent en de ruiter is beetje bang. En een meisje die niet kan springen en het paard ook nog niet, dus dat is ook allemaal 50cm werk, dus voor het paard ideaal.

En dankje, dan ga ik daar straks achteraan en lekker rijden! Alleen geen idee met welke van de 2. Wacht wel even MB af.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:31

sanurie: Top gecrosst, gefeliciteerd met je punten
Texelse: Onley de lonely!(herken t wel een beetje als manlief werken gaat of een weekendje weg)
Noor: Dapper hoor! Respect!
Altos, lekker gecrost
Tientje: Mooie foto, Mooi paard! edit: fotos zie ik nu :)
Jeroen: Gaaf ding <3 (die schimmel dus he)
Itsme ook leuke foto!
BVW Gefeliciteerd
Joki Waarom zo min mogelijk beschermen?
Henny, Balen, Beterschap!
Margreet Wijze woorden!
STerkte Mel!!!!
MM Lekker geshopt
Snoekie: Top zo een toppper!!!
SM Lekker gesprongen

Ik was vanochtend om half 9 al klaar met uitmesten, hooi netten vullen, voer klaar zetten en rijden. Heerlijk. Hoefsmid en VA(om te enten) kwamen om 9 uur. Red hoest alleen sinds zaterdag :( Van die roggels, meteen maar op de sputolysin gezet. Hopelijk is het dan zondag minder/weg voor de crosstraining in Moordrecht, maar de enting zal daar niet aan mee helpen ben ik bang.

Daarna ben ik naar school gegaan voor de cocktail-les 8-) Ik geloof dat ik zaterdag een klein cocktail feestje heb :+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:31

gave foto's tientjeh!
Was dat in de M?