[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:41

Snoekiej, kun je niet vanmiddag al iets warms eten en dan vanavond een boterham?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:43

Shanoek, bij sommige mac kan de trailer door de mc drive hoor :))

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:47

Snoekiej schreef:
Goeiemorgen!
Clinic was leuk gisteren :) Ben nu alles aan het pakken, en dan naar stal en naar Ermelo! Zit alleen wel een beetje met avondeten :\ Dat zit er niet bij, maar om nou brood mee te nemen.. En met de trailer erachter is het ook niet makkelijk om ff naar de Mac te rijden ofzo :D

@ Rowo, ik geloof er ook niet zo in dat 1 zadel op meerdere paarden goed zou liggen. Als het wel gebeurt heb je mazzel natuurlijk, maar over het algemeen verschillen paardenruggen natuurlijk behoorlijk.

Tja, k weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij mij groeit geen geldboom :n En ik ga echt niet elke keer een nieuw zadel kopen. Ze worden daarom elk jaar gecontroleerd op hoe ze liggen.

En je kan toch ff de trailer parkeren en snel bij de Mac binnen wat halen? De mac is wel erg :9 om niet langs te gaan :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:50

@ Rowo, dat snap ik, hier ook niet hoor ;)
Maar dan zou ik niet gaan voor een minder passend zadel. Maarja, ik heb er genoeg ellendee mee gehad, dus ik kijk er misschien ook anders naar.

Ik neem een bakje bami mee en hoop dat ik het daar kan opwarmen :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:55

Dat kan ook :D
Maar je kunt best met trailer langs de mac hoor :Y)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:08

Mijn moeder vond het zonde als ik daar langs zou gaan als we hier nog zo veel eten hadden staan :Y)
Bovendien kom ik rond kwart voor 5 al langs de Mac, weet niet of ik dan al echt honger heb. En ik denk dat terugrijden toch alweer 20/30 minuten is.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:16

Je kan de trailer toch ook gewoon even afkoppelen en zo in Ermelo laten staan... En anders even op de parkeerplaats parkeren, heb ik vaak genoeg gedaan ;)

Rowo gebruik mijn zadels ook gewoon bij alle paarden hoor! Met een prolite is het goed op te vangen. Ik kan echt niet voor ieder paard een ander zadel kopen. En daarbij passen mijn zadels gelukkig vrij gemakkelijk op alle paarden. Ik heb gelukkig geen hele brede paarden dus bredere boom heb ik niet nodig.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 13:24

Billy, Afkoppelen was ook mijn idee :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:28

Ik dacht dat ik simpel was :o , afkoppelen was het eerste wat er in me op kwam.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:30

de ruiters die ik ken hebben er inderdaad wat tussen liggen (zoals een prolite pad) om hun zadels op meerdere paarden passend te maken. Bij ons hebben alle paarden wel een eigen spring- en dressuurzadel. Komt ook omdat we meestal tegelijkertijd eenzelfde soort zadel nodig hebben.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:49

Anders kan je altijd nog een pizza bestellen Shanouk! :P

Ik voel mn tong en wang weer dus ga zo maar eens wat eten :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:08

@ Snoekiej: maar ik ga ook niet voor een minder passend zadel op Zetje en passend maken met een pad hoor. Het zadel ligt goed op Zetje en het dressuurzadel op beide.

Overigens hoefde mijn vader niet lang na te denken gisteravond. Mijn 3e zadel wordt ingeruild en vnvd kan ik een 2e hands zadel passen. Is een Hervé Gogignon (ofzoiets). Pa betaalt wat er bij gelegd moet worden, is gelukkig niet veel. Nu hopen dat ie op Avi past.

@ karen: hehe.... je hebt dus weer gevoel. Lijkt me zo'n raar gevoel als je dat niet hebt :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:13

Jer heeft zijn eigen springzadel. Het dressuurzadel ligt op beide, maar ligt maar 1 keer in de week op Nudien :)

Net even lekker broodje gehaald bij de slager en nu weer verder met een enorme klus! :(

@ Mandy: fijn dat het zo opgelost kan worden! Hopelijk past het zadel!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:31

Ik wil ook niet weer een winter net als vorig jaar! Vond het een paar dagen leuk en toen was ik er echt wel klaar mee.

Vanmorgen moest ik naar school maar de bus chauffeur wou me niet meenemen. Dit is al de tweede keer in 2 weken tijd! :S
Vorige week woensdag zou ik met de bus 's ochtends. Aangezien het 's ochtends altijd druk is met die bus rijdt er vaak een extra bus (een toerbus). De originele bus reed langs en op de voorkant stond: sorry bus vol. Nou prima, paar minuten later komt de extra bus altijd. Dus wij daarin. Wil die buschauffeur ons niet meenemen omdat we een ov-chip hebben en hij niet zo'n kasje heeft! Nou belachelijk! daar kunnen wij toch niks aan doen? Grrr. uiteindelijk heeft mijn vader me helemaal naar Leeuwarden gebracht omdat ik een belangrijke les had. Maar heb 's avonds thuis wel meteen een klacht ingediend!
Vanmorgen was het weer feest. Mijn ov-chip doet het niet meer. Niet gebroken ofzo, maar hij doet het niet. Dus ik heb hem opgestuurd en een nieuwe aangevraagd. In tussen tijd (duurt 2 weken), moet je zelf de kosten betalen. Dat is minimaal 10 euro per dag :=. Lekker grapje. Maar goed, ik had een tijd terug dat ik hem niet kon vinden dus ook met strippenkaart gereden. toen had ik die blauwe en toen zei de bus chauffeur dat ik als student ook met de rode mag reizen (goedkoper). Dus ik nu een rode gekocht. Zegt de bus chauffeur dat die alleen in Groningen en Drenthe geldt. En hij me dus niet meenam :=. Dus ik terug naar de Primera (daar had ik die ochtend de strippenkaart gekocht). En ik vroeg wat dit voor grappen waren, waarom nou ineens de rode niet mag. Die man zei dat het dus WEL mag. Naja ik heb de rode mogen omruilen voor een blauwe. Maar ik was toch al chagrijnig, en ik had de bus toch al gemist en ben maar naar huis gegaan.
Thuis meteen naar de Qbuzz gebeld. En ook die zeiden dat de bus chauffeur mij gewoon mee hadden moeten nemen. Ja lekker is dat, daar heb ik nu niks meer aan. Ik moest nog maar even een mail sturen en dan gingen ze het behandelen. Pff nou dat mag ook wel na 2 keer mij te laten staan terwijl ze me beide keren mee hadden moeten nemen volgens de Qbuzz zelf!

Zo, ik moest even mijn frustratie kwijt ;).

Ik ben vanmorgen dus maar weer even in mijn bedje gedoken O:). Zal zo thuis wel even met de opdracht aan de gang. Hopelijk kom ik er zonder die les ook uit.
Morgen mag ik gelukkig de auto mee naar school :).

Vanavond even met de paarden springen. Zaterdag spring wedstrijd in Exloo. Eens kijken of ze er zin in hebben. Is alweer tijdje geleden dat ik spring wedstrijd gehad heb. De crossen gingen voor ;). Daar natuurlijk ook wel gesprongen maar dat is toch anders.

Succes nog even Noor met je klus :(:).

Rowo: hopelijk gaat het zadel passen :). Dat zou een mooie oplossing zijn.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:59

Goedemiddag.
Mootje: Hij zat nog vrij dun is zin vacht, maar hij was net zo dik dat hij nog een tijdje nat bleef tijdens/na het rijden, dus ik wilde hem graag snel geschoren hebben.
EH: Spannend, ik ben benieuwd hoe het huis gaat worden.
Noor: Nog ups and downs door de behandelingen dus, ik zal voor je vader duimen.
Sussie: Vervelend dat Panco weer niet goed loopt, hopelijk valt het mee.
Sim: Echt weer zo'n winter ?! Gadverdamme :( .
rowo: Fijn dat je je zadel kan ruilen en dat je vader ook wil bijleggen!
Snoekiej: In een macie heb ik altijd trek hoor, ongeacht hoe laat het is :+ , maar bami is ook lekker :9 .
Billy: Als je meerdere paarden hebt is zo'n prolite pad inderdaad wel een goede oplossing.
Tg: Fijn dat je weer kunt voelen, dan weet je tenminste dat je op je eten kauwt en niet op je wang := .
Kim: het is inderdaad niet normaal dat ze je twee keer gewoon laten staan! Terecht als je een paar fikse klachten indient.

Ik zat nog tussen wat oude foto's te bladeren, de reden waarom ik bang was dat Bam grijs zou worden, is vanwege zijn monsterlijke uiterlijk toen we hem kochten := : http://www.mijnalbum.nl/Foto-8RXPMRJR.jpg
(Hij had een tijd op de wei gestaan en was eind december van het land geplukt en geschoren)

Twee weken later was het al ietsje bijgetrokken, maar het was nog steeds een grijze muis:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IWJZHIIE.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NLODKHEG.jpg

Het is later gelukkig toch nog goedgekomen met mijn lelijke eendje :(:) .

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:59

Kim: Wat vervelend zeg, dat de bus je nu al 2x heeft laten staan!
Rowo: Hopelijk past het zadel op Avi!
TG: Gelukkig heb je het gevoel in je wang/tong weer terug :P

Ik ga (bijna zeker) in April met school naar China!! Een studiereis naar Beijing, Shanghai en Ganzhou. Lijkt me echt super gaaf :)) Bedrijfsbezoeken, lessen volgen op een universiteit en natuurlijk culturele bezoeken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 15:19

Kim, Pff, het OV is dus weer lekker bezig!
Rowo, Dat zijn fijne zadels. Mijn vorige instructrice had er 1.
EB, Mijn paard is nu wel zo grijs :=

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:25

Wat een gave reis Anthea!

Oei, Eef. Bandido was idd niet de knapste toen....

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:36

_Sim_ schreef:

Idem! :D

Ik wil ook nog wel eens naar China! En Costa Rica, en Indonesië en ik wil nog met de transsyberië-express......

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:43

_Sim_ schreef:

Dat kun je wel stellen inderdaad := , tegenwoordig is hij nog steeds niet de knapste :+ .
Maar ik heb hem gelukkig ook niet als fotomodel maar als als sportpaard gekocht ;) .

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:50

Nou, hij is toch aardig opgedroogd Eef.

Het ruikt hier trouwens heerlijk; ben zelf verse kippensoep aan het maken. Jammie! :9

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:29

Mmmm, klinkt goed Sim!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:10

Ooohw heerlijk Sim! Dat kan mijn oma (en mijn mama inmiddels ook) ook zo heerlijk maken.. :9

Kim: Wat een stelletje idioten daar :oo Goed dat je erachter aan hebt gebeld. Ben benieuwd of ze je nog tegemoet gaan komen..
Mandy: Daar heb ik nog nooit van gehoord.. Hopelijk past het zadel en kun jij er ook lekker in zitten!
Eef: Whoops := Daar zag Bam er wel echt (niet) uit :=

Ik heb echt een belachelijk drukke week.. Ergens ook wel weer leuk, maar ben nu wel even gaar :z Heel veel studiedingen en mocht komen (proef)schoonmaken bij een nieuw adres. Was door ziekte wat achterstallig poetswerk, dus echt 3,5 uur keihard gewerkt om een groot deel weg te werken. Mijn dweil, zeem en boen-kwaliteiten bleken voldoende te zijn want mag over 2 weken weer langskomen. Wel ideaal is lekker dichtbij en dan om de week 3 uur :)

Ga zo eerst maar even weer aan mijn SPSS zitten en dan eten met oud huisgenoten. Als de rest de stad in gaat voor drankjes maar even gauw naar Woll, want die moest het gister al zonder me doen.. Beetje opschieten daar want daarna komt een vriendje nog even gezellig langs.. :) Morgen weer om 7 uur eruit, weer schoonmaken, maar dan bij mijn andere adresje en dan door naar de uni om een paar uur te SPSS'en (deeltoets), woll rijden en daarna met stal bowlen.. en dan is het lekker weekend :)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:17

Inderdaad druk maar wel leuk Vief ;).

Over mijn klacht van vorige week heb ik een mail terug gehad. Ze zouden iemand bij de halte zetten om het te controleren, want ook in een toerbus (als de gewone bus volzit), moet je meegenomen worden. Als de andere bus niet vol is kunnen ze zeggen dat je op die moet wachten. Maar die was dus vol en had de toerbus me gewoon mee moeten nemen.

Sim: Jammie, daar heb ik nu ook wel zin in :P.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:21

Kom maar langs als je in de buurt bent. Heb 6 liter...... :D