[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 00:09

Overigens voor degene die vroegen. Heb het heerlijk gehad in Rome. Weer was niet fantastisch, maar wel warm met af en toe een bui. Verder héél veel gezien. Ook dingen die ik nog niet eerder had gezien zoals de Botjeskapel (een kapel waar ze de botten van 4000 monniken hebben gebruikt om te versieren in de meest fabuleuse patronen, heel macaber aar geeft ook weer heel mooi de vergankelijkheid van het leven weer). Daarnaast een geweldige ervaring gehad in een kerk waar ik tussen werken van Carravaggio, Raphael en Sansovino zat en een priester fantastisch stukken van Bach ging spelen op het orgel in de kerk. Ik ben al een sucker als het aankomt op Raphael en Carravaggio, maar als dan ook nog de fuga van Bach wordt gespeeld, een van de mooiste muziekstukken die er is, dan krijg ik echt tranen in mijn ogen. Mijn (Islamitische) vriendje vroeg zich al bezorgd af of ik het licht had gezien :P
Ook nog geluk gehad met een museum waar ik een bijzonder deel van de collectie vrij mocht bekijken terwijl dat normaal gesproken onder begeleiding 30min hooguit mag. Dan helpt een studentenkaart met erop Art History Student toch wel heel erg. :+ Scheelt ook giga in toegang prijzen soms. Ook nog kunnen kijken bij de restauratie van een hele mooie Raphael.

Corien: Gefeliciteerd!!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:00

peanutbutter schreef:
Ik ben al een sucker als het aankomt op Raphael en Carravaggio, maar als dan ook nog de fuga van Bach wordt gespeeld, een van de mooiste muziekstukken die er is, dan krijg ik echt tranen in mijn ogen. Mijn (Islamitische) vriendje vroeg zich al bezorgd af of ik het licht had gezien :P

_O-
Klinkt als een hele gave reis! Die bottenkapel lijkt mij ook heel interessant.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:02

Corien, gefeliciteerd!
PB, Leuk dat je zoveel gezien hebt. De botjeskapel is inderdaad 'anders' :D

Vandaag werken, dan naar huis om te eten, paard rijden en daarna met Shanouk (en een vriendin) de cross lopen. Dat wordt een drukke dag!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:42

Goeiemorgen!
Ik ga zo naar stal om te werken, daarna Vorstin even rijden, alles klaarzetten, douchen, eerste les rijden met de trailer en daarna met Mootje parcours lopen :D

GEFELICITEERD CORIEN *\o/* *\o/* *\o/*
@ Mootje, ik heb een brede boom nodig. Maar van bijv Stübben was de breedste maat niet breed genoeg.
@ Benthe, dat klopt inderdaad. Ze maakt zich vaak net lang, of ze drukt zich er net uit. Ik laat haar dat ook teveel doen, omdat ik anders bang ben dat ik niet over de hindernis kom. Fijn dat Jipje aan het einde wel weer een beetje erbij was!
Succes vandaag met je herkansing Mirthe!
Leerzaam lesje dus weer PB :D Dat bottenkerkje had ik inderdaad ook van gehoord, maar ben ik niet geweest

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:14

:# :# *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* GEFELICITEERD CORIEN!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* :# :#

Haha leuke opmerking van je vriendje PB! _O- klinkt wel erg geslaagd!
Veel plezier met crossverkennen Mo en Shanouk!
En succes met je eerste rijles Shanouk! Mijn herkansing heb ik maandag (gelukkig) pas :)

Ik zou net Kino rijden maar die liep niet helemaal zuiver. Zo het crossterreintje eens aanpakken... Wordt hoog tijd.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:27

Goede morgen!

Dank julie wel!

Snoek succes met lopen en mootje ook!

PB jeetje klinkt wel mooi idd!

Ga me zo even opdoffen en even naar wassenaar om wat kleren in te slaan.. zag gister in me pauze dat er bij die winkel tot 50 % korting was :) dus dat komt mooi uit!
Moet nog een korte broek hebben, en wat truitjes.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:31

Corien gefeliciteerd!!!!

PB, wow gaaf zeg!!!

Mootje, druk dagje inderdaad! Succes!

Hier weinig nieuws. Oh ja mn dressuurles dinsdag ging erg fijn. Volgende week woensdag heb ik weer les op Bari van die andere instructrice.

Mn vriend had TG gister gelongeerd dus ik had een vrije avond, heerlijk :D
Na het werk nog even springen met TG en dan wassen/klaarmaken voor morgen en dan Bari nog even rijden.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:34

Tg lekker dagje dus gister!

Ik ga snel even wat shoppen, en dan paardje doen en richting strand :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:38

@Corien Gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
@ mirthe Leuk stukje. Richard schrijft erg leuke stukjes. Ik stond er ook op met een stukje over de SGW Westerbork. Knappe Ultra in het M..

Ik ga even 2 paarden rijden voor het te warm is. Moet ruin vandaag echt rijden want kom er de komende 3 dagen met het programma met de merrie niet aan toe denk ik...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:44

Mistid knap gedaan hoor in het M jij gaat ook wel hard of niet?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:47

Goedemorgen! :wave:
Vandaag laatse schooldag, hierna alleen nog de tentamens

PB: Klinkt gaaf hoor! Dat bottenkerkje lijkt me ook erg interessant :D
Corien: Gefeliciteerd :D Shopze in Wassenaar
Mirthe: Gefeliciteerd met je wp en prijs. Leuk dat ze er een stukje over hebben geschreven

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:47

Succes met tentamens anthea!

Mensen ik zie julie morgen wel! ik ben weg..

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:10

Corien GEFELICITEERD!!

Ja Bianca ik heb en roze met blauwe BP en een zwart paard, dus dat kan bijna niet missen ;)

Hier nog steeds geen veuli..... Ze staat wel echt te harsen dus zo lang kan het niet meer duren. Hopelijk komt ie vanavond en kan ik vannacht nog een beetje slapen :Z Daar is het afgelopen nacht ook bijna niet van gekomen, ik ben elk uur gaan kijken en toen ze ging liggen kreunen ben ik maar wakker gebleven, helaas was ze een uur later weer rustig.....
Ik weet niet of ik wel met zo'n lekker gevoel naar Vlietland vertrek als er nog geen veulen is en er niemand thuis is :o Dus maar hopen op vanavond!!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:32

Veel plezier met shoppen en op het strand Corien!
Dat is fijn dat je vriend TG voor je had gedaan TG :) !
Ja Richard kan erg leuk schrijven Caroline! Hij heeft ook een keer een heel leuk stukje over een wedstrijd in Exloo over mij geschreven, daar gingen we rijden met de HTC les alleen was ik 2 dagen eerder door Ul de bak uit gelanceerd. Alles deed me toen pijn, maar ik moest en zou op wedstrijd := . Veel plezier met rijden!
Corien, klopt dat we hard gaan op het moment. Wil hem Z hebben en dan verkopen denk ik (als ik dan niet in mijn hoofd krijg dat 'ie ook wel ZZ kan). Mam wil er toch niet mee op pad dus ermee crossen wordt 'm niet. Dan heb ik liever een ander voordat ik helemaal van de pony's af ben. Ik vrees namelijk dat ik straks Meno eerder kwijt ben dan Kino, krijg er steeds meer vraag naar. En voor goed geld is alles te koop :D .
Lekker dat je je laatste schooldag hebt Anthea!
Hopen dat het veulentje er idd snel is Dorien! Is niet zo'n lekker idee als er dan niemand thuis is inderdaad.

Ik heb het crosswei ombouwen maar weer gestaakt. Meno en Cola staan daar in de wei, en alles wat ik neerzet aan banden (had een stapeltje banden gemaakt, en tijdelijk staat de surfplank tegen banden aangeleund) steekt mister Cola zijn hoofd in en stapelt ze 1 voor 1 af := .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:07

Ja dat heb ik idd goed geld alles weg hihihi..
Vind het knap hoor zo snel :D

Ik ga :wave:

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:15

Morgen :wave:

Corien: Gefeliciteerd! :)
Snoek: Mooi filmpje, fijn dat het weer goed ging :D
Billy: Vervelend dat ze nog niet zo op wil schieten :(:)

Ik lees een beetje half mee. Heb eigenlijk tentamens, maar er komt maar weinig van omdat ik te horen heb gekregen dat het toch echt gedaan is met mijn huis. Moet er of eind deze maand nog of eind juli uit (hebben wel een mondelinge toezegging gekregen van de wethouder, dus ga daar maar vanuit).. Veel stress, mensen die verhuizen en zelf druk aan het zoeken, wat nog niet meevalt nu (heel veel eerstejaars die nu ook een kamer willen) en aangezien ik volgende week donderdag op vakantie ga eigenlijk ook geen tijd om echt te gaan hospiteren (als je al uitgenodigd wordt natuurlijk ;)) Merk dat ik heel onrustig word van het idee over een maand geen kamer meer te hebben. Slaap niet zo lekker en leren is al het laatste waar ik me nu echt toe kan zetten.. Kan ook moeilijk even bij mijn ouders gaan zitten omdat Woll dan opeens 1,5 uur van me vandaan staat %)

Gelukkig gaan we Woll vanmiddag wel weer ophalen. Daar ben ik wel echt blij mee, ei was vanochtend weg, dus dat is een mooie timing. Ze zal wel dolblij zijn dat ze met dit lekkere weer, weer lekker de wei in mag :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:17

Vief, In welke stad studeer je eigenlijk? Je reist altijd zo van hot naar her, dat ik even het spoor bijster ben!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:18

Snoekiej schreef:
Hier trouwens een filmpje van gisteren bij Alice, tweede rondje:

Mijn verlichte zit is echt afgrijselijk :\ Voor mijn gevoel zit ik zo verlicht, maar dat is dus helemaal niet zo! Ik ben er eerder op gewezen (door gr_roos), maar ik wist niet dat het zo erg was. Moet echt maar eens een flinke zitles krijgen, want schijnbaar weet ik nog niet hoe het moet :o

Dat ziet er niet verkeerd uit Shanouk!! :D Wat Simmie zei over de galop, valt mij ook wel op, ook dat ze een beetje 'duikt' in de galop.. Maar vind het een leuk filmpje om te zien!

@PB: Hahaha het licht gezien :P .. klinkt als een zéér geslaagde week ;) ...
@Mootje: Sterkte met je keel :(:) ...
@Corien: Happy B-day!! :*

Verder niet echt bijgelezen.. ik kijk wel af en toe in het topic, maar ben druk met heel veel dingen.....

Gister posterpresentatie gehad. Positieve reacties op gehad en zelfs meerdere afdelingen die mijn eindproduct zagen zitten en het graag op de afdeling willen hebben.. dus dat was heel positief! Verder was het eigenlijk vooral heel erg gezellig, werd er volop gekletst met jaargenoten en vergaten we de bezoekers :P ... Pffff dat zit er ook weer op!! Nog even het een en ander afmaken van mijn diff, nog 1 presentatie geven en dan ben ik klaar :D .... Nog even volhouden dus, maar nu komt pas écht de eindstreep in zicht!! :):)

Mijn moeder is vanmorgen vertrokken naar het st. Antonius, ik hoop dat het allemaal voorspoedig gaat en dat ze geen pacemaker hoeft.. Morgen mag ze als alles goed gaat weer naar huis :j ..

Nu naar stal :wave: ... en duik ik weer onder voor een paar dagen :+ .. want de drukte is nog niet over ;) ..

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:21

Jij hebt dus ook een hoop aan je hoofd op het moment Vief... Pfff, dat valt niet mee zeg met dat huis.. kan me voorstellen dat je daar een beetje wakker van ligt.. :\

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:22

Mootje schreef:
Vief, In welke stad studeer je eigenlijk? Je reist altijd zo van hot naar her, dat ik even het spoor bijster ben!

Haha! Dat kan ik me voorstellen. Ik studeer in Enschede ;)

Lotte: Ja, vind het echt even k*t.. Spannend van je mama! Hoop dat het goed gaat allemaal :)
Fijn dat het einde in zicht is :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:12

@ mistid dat je vraag krijgt voor Meno dat snap ik wel. Ultra verkopen lijkt mij dan ook verstandig. Je wilt toch ook crossen en Z paarden verkopen meestal wel. Raar dat er voor Kino weinig interesse is of komen er wel mensen..

Heb fijn in de stof gereden. Ruin was weer braaf maar nu wilde merrie niet echt naar voren in galop. Uiteindelijk een paar rondjes in volle galop door de bak geracet beetje training voor Maarsbergen. Rug was het er niet mee eens maar dan maar ectra pijnstillers innemen. Uiteindelijk wilde de merrie wel weer. iets teveel op verzameling gereden de laatste tijd.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:26

Hoi!
Ben net weer op visite geweest bij de kleine Sem <3 Wat een zoet kindje zeg (houden zo!) ;)

@ Bianca: nee, ik heb geen parcourspapiertje van je aangenomen. Heb je gezien met losrijden daarna ben ik gaan opzadelen. Bull is idd kleiner dan ik zo van de foto's had verwacht! Maar zeker een lekker ding en veelbelovend!
@ Billy: vervelend dat je merrie je laat wachten, kan me voorstellen dat je dan niet lekker weggaat morgen..
@ Shanoek: leuk filmpje!
@ Vief: balen van je huis :(:) Toch succes met je tentamens!! (lekkere timing ook)
@ Mirthe: goed gereden!
@ Lotte: hopelijk gaat het goed met je moeder!

Ga zo nieuwe laarzen halen, kan het niet meer worden met mijn Petri's ;)
Dan een proefrit voor een nieuwe auto en op verjaardag. Dan ga ik vanavond Jer rijden, wassen en alles inpakken. Tis me nu te warm om te rijden hoor! :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:29

Een nieuwe auto Noor? Wat voor 1?
Heb net even op de site van Gert&Alice gekeken, in juli is het overdag, aug komt de datum niet uit, maar misschien is september een mooie oefening voor Lisse!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:38

Corien, gefeliciteerd!

Snoek, als Vorstin er zin in heeft dan gaat het haar allemaal wel heel makkelijk en relaxt af! Voor je verlichte zit, zou het toch niet helpen om je beugels wat korter te doen?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:49

Corien gefeliciteerd!!!
@ Mootje: Yep. Een Peugeot 107 :D