[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:24

Indelingen... Ik heb al snel dat het bij mij beter gaat dan bij de rest. Hij weigert niet, hij springt eigenlijk alles en dat is vaak veel minder. Dit was dinsdag ook maar heb me erbij neergelegd dat het nou eenmaal zo is.

Ik heb alleen nog maar getraind bij Rob en Gert.

Henny: Gefeliciteerd! En zag het op FB, bijzonder zeg!
en ook leuk bedacht :j

Heb vandaag niets op de planning, heb vakantie!
Wel saai opzich, aangezien ik helemaal geen hekel aan mijn studeren heb en het (veel) te makkelijk vind.

TeeGee

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:35

Lekker SM :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:28

suikermeisje schreef:
Indelingen... Ik heb al snel dat het bij mij beter gaat dan bij de rest. Hij weigert niet, hij springt eigenlijk alles en dat is vaak veel minder. Dit was dinsdag ook maar heb me erbij neergelegd dat het nou eenmaal zo is.

Ik heb alleen nog maar getraind bij Rob en Gert.

Henny: Gefeliciteerd! En zag het op FB, bijzonder zeg!
en ook leuk bedacht :j

Heb vandaag niets op de planning, heb vakantie!
Wel saai opzich, aangezien ik helemaal geen hekel aan mijn studeren heb en het (veel) te makkelijk vind.

Zoiets zeg je toch niet?! :oo Jemig ik heb nog nooit zo'n gedachte door mijn hoofd gehad :x

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:35

Lau: Goed bezig met de scriptie zeg!
Annetje: Super van je tt.
Margreet: Wat een mooi nieuws!! Gaaf hoor!!
BVW: Beterschap.
Teegee: Gaaf Madonna.
Henny: Gefeliciteerd! :)

Nadat we de megatv hadden opgehaald hebben we lekker War Horse gekeken. Prachtige film! Daarna nog even douchen... liep het putje niet door. Dus ik dacht ik por er even in met de achterkant van dat ding om de vloer aan te halen. Porde een paar keer en ineens een 'tik' en whoesj daar ging al het water! :D Wij heel triomfantelijk, goh dat gaat goed! Na een minuut, goh, dat gaat wel heel goed he... Had ik een gat in de waterleiding geport en storte alles beneden door het plafond de wc in. :') Hele nacht bezig om al dat water weer op te ruimen haha.
Gister priveles en dit was de eerste keer in een jaar tijd dat Winch echt niks wou.. Wat een drama! Vanavond uit eten met klasgenootjes en daarna bowlen :) Morgen vlieg ik met vriendje naar Milaan tot maandag. <3

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:35

Ik wel toen ik in een groep met alleen maar beginners zat. Allemaal mensen die met hun mond een hoop konden en op papier dan ook zeker gelijkwaardig waren, maar wat met de crosstraining een drama was. Voelde me net moeder de gans met soms 4 paarden achter me aan door het water.
Had toen echt zo iets van wat doe ik hier, zonde van mijn tijd en geld :o

Strakke actie Rosa, maar wees blij dat het niet andersom was en je riool in badkamer werd geleegd :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:38

gr_roos schreef:
Ik wel toen ik in een groep met alleen maar beginners zat. Allemaal mensen die met hun mond een hoop konden en op papier dan ook zeker gelijkwaardig waren, maar wat met de crosstraining een drama was. Voelde me net moeder de gans met soms 4 paarden achter me aan door het water.

ja maar dan zit je in een beginnersgroep terwijl je zelf M/Z? bent

SM crosst op B niveau.

Ik heb wel eens dat ik gewoon verder ben in opleiding, maar dat is bijvoorbeeld bij ons op de club als iemand een 4 jarige mee heeft die nog niks kan. Tja hoort er bij.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:41

marijke dat heb ik ook wel eens gehad hoor. in een groepje waar de meeste telkens minimaal 2 weigeringen per hindernis nodig hadden. Nou dan heb denk je ook wel zonde van het geld/tijd

vanmorgen bay gereden. die was wat sloompies. maar liep verder eigenlijk heel goed.
daarna de wei en stallen gemest en met mams boodschappen gehaald.
Straks nog paar uurtjes werken. dan les geven daarna komt er iemand voor ol/bay en zoeff na te kijken.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:42

Ja maar je traint toch voor jezelf? En een goede instructeur zoekt dan toch voor jou sprongen uit zodat het voor iedereen leerzaam is?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:43

*valt hier even zomaar binnen met een oproep*

Mijn ouders willen onze hond weg doen. We wonen buitenaf en hij loopt continu weg en gaat nu bijna dagelijks de provinciale weg over (ligt 600m verderop) om ergens kippen vandaan te halen. De situatie loopt uit de hand en er komen ongelukken van ooit. Vastleggen is eigenlijk geen optie aangezien ze dan 4x per dag uitgelaten moet worden. Das nu geen optie; wij werken allemaal dagelijks en moeders is ernstig ziek. Hele erf omheinen kan nog, maar das amper te doen met 1,6 ha grond, zelfde als een ren maken. Vaders heeft daar gewoon geen tijd voor. Mijn ouders riepen dus inslapen: dat is voor mij GEEN optie! :n

Wie oh wie weet wellicht iemand die deze hond wil opvangen? Beest is super lief, kan met alles en iedereen en doet geen vlieg kwaad. Kan goed met paarden, katten, kinderen etc etc....

Ik hoor het graag!

*einde bericht* :o

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:44

Evony schreef:
gr_roos schreef:

ja maar dan zit je in een beginnersgroep terwijl je zelf M/Z? bent

SM crosst op B niveau.

Ik heb wel eens dat ik gewoon verder ben in opleiding, maar dat is bijvoorbeeld bij ons op de club als iemand een 4 jarige mee heeft die nog niks kan. Tja hoort er bij.

Evony, weet ik, maar dit waren paarden die volgens eigen zeggen allemaal L springen en waterproof waren. Heb laatste kwartier toen even privéles gehad, dus dat maakte wel iets goed.

Marijke dat is wel zo, een goede instructeur heeft ook aandacht voor de leerling die dan aan het rijden is, maar als je voor iedere hindernis 5 á 6 keer stil staat, na iedere hindernis moet stappen om weer goed in het zadel te zitten en dan nog 3 voltes moet galopperen voor je naar de volgene hindernis gaat wordt het een heel lang verhaal. Ik ga gewoon niet voor mezelf beginnen in een crossles, is ook onverantwoord, omdat er dan geen toezicht is als er wel wat gebeurd.
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 28-06-12 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

muts_marijke

@ Mandy ik misschien :) wat voor hond is het?

tientjeh

Ik heb ook vaak met mijn zusje getraint. Die was ook een heel stuk minder ver dan mij. En zo kregen we van de instructeur ( rob) beide andere lijntjes, aangepast op niveau. Zodat we allebei wat aan de training hadden. Springen op de vereniging overigens net zo. Die niveau's wisselen ook nogal, maar iedereen komt aan bod en iedereen heeft uiteindelijk een goede les gehad met eigen hoogtes.
Dat is ook de kwaliteit van de instructeur.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:45

tientjeh schreef:
Ik heb ook vaak met mijn zusje getraint. Die was ook een heel stuk minder ver dan mij. En zo kregen we van de instructeur ( rob) beide andere lijntjes, aangepast op niveau. Zodat we allebei wat aan de training hadden. Springen op de vereniging overigens net zo. Die niveau's wisselen ook nogal, maar iedereen komt aan bod en iedereen heeft uiteindelijk een goede les gehad met eigen hoogtes.

Dat bedoel ik ook Jantine :) :j

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:46

muts_marijke schreef:
@ Mandy ik misschien :) wat voor hond is het?

Staat wel in mijn profiel... Heidewachtel, 3 jaar oud, teefje (gesteriliseerd overigens). Eigenlijk mag ze van mij niet weg, maar ik woon niet meer thuis dus heb er niets over te zeggen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:48

gr_roos schreef:
Evony, weet ik, maar dit waren paarden die volgens eigen zeggen allemaal L springen en waterproof waren. Heb laatste kwartier toen even privéles gehad, dus dat maakte wel iets goed.

dat laatste is wel vervelend ja.

Heb ik ook wel eens gehad, iemand met een super grote mond, maar moest uit eindelijk achter mij aan de waterbak in :+

Bij mij op de club vind ik het trouwens wel vermoeiend worden, heb op maandag 1 keer in de 2 weken springles en elke donderdag.

Nu zit er in beide lessen een 4 jarig paard.
En die op de maandag duurt LANG, veel weigeringen, af vallen etc, komt ook meer van de ruiter dan van het paard maar goed.

Die op donderdag duurt iets minder lang, betere ruiter. Maar jeetje wat duurt het omhoog bouwen dan lang zeg.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:48

ik weet toevallig dat mn broer en zn vrouw een hondJE willen :')
Ik kan het haar altijd even vragen. Toevallig zei ze van de week nog ''we hebben nog effe op sites gekeken naar een asielhondJE'' maar niks gevonden. Ik zal het haar effe vragen, maar weet niet of ze deze te groot vinden. Ze hebben zelf een asielhondJE en wilden er daar graag eentje bij

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:49

Leuke hond rowo!
Jammer dat ze zo weg loopt, anders had ik thuis kunnen overleggen maar bij ons moeten ze toch eigenlijk wel op het erf blijven (al is dat groot genoeg om een hond 2 uur lang kwijt te raken, zeker als ze doof zijn zoals ons oudje :+ )

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:49

muts_marijke schreef:
Ja maar je traint toch voor jezelf? En een goede instructeur zoekt dan toch voor jou sprongen uit zodat het voor iedereen leerzaam is?

dat zou wel moeten ja.
Maar gebeurde toen niet. Erg jammer.
Bij rob wel vaker gehad en dan kregen we gewoon beide andere lijntjes. dat gaat prima.
Laatst bijgewerkt door xxitsmexx op 28-06-12 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:50

muts_marijke schreef:
tientjeh schreef:

Dat snap ik wel, maar lees even mijn wijziging, als iemand ruim 5 minuten over een lijntje van 6 hindernissen doet dan wordt het erg zeuren. Daarom ben ik zeer selectief met groepslessen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:53

Zag het inderdaad Roos, dat is heel vervelend. Vind het zowiezo erg irritant als mensen niet eerlijk aangeven wat voor een niveau ze eigenlijk rijden en hoe dat gaat. Waarom iets beter/mooier maken dan het is? Dan heeft een les ook geen zin.

Daarnaast erger ik me ook heel vaak aan mensen die op wedstrijd bijv B rijden, maar zeggen dat ze thuis wel klaar zijn voor de M. Komen op wedstrijd en halen krap aan een winstpunt. Dan krab ik mezelf ook altijd even achter de oren. Tuurlijk kan het zijn dat een paard op concours zich niet gedraagt, maar het niveau wat je rijd, is gewoon wat je ook start. Ik houd niet zo van dat ophemelen.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:54

Nu net gelezen Roos... ik denk dat je ze dan terug moet sturen naar de manegelessen :')

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:55

muts_marijke schreef:
tientjeh schreef:

dat klopt, en Rob doet dat ook altijd heel goed. Maar ik heb ook wel eens meegedaan in een training waarbij je idd met alleen maar beginnende combinaties zat (en zelf L crosst, was overigens op mijn eigen verzoek ivm tijd) en daar heb je dan zelf niet veel aan. Wat Roos schetst dus. Een beetje verschil is geen probleem maar (voorbeeld) puppy en M/Z gaat moeilijk samen.

Maar groen en B is prima te combineren, alleen al door gewoon de afwerking bij de B combinaties beter te eisen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:56

Tientjeh, daarom hanteer ik ook altijd wedstrijdniveau bij de indeling, zeker de eerste keer. Als ik een combinatie (of ruiter) eenmaal ken, kan ik het beter inschatten en dan kan er best eens een ervaren ruiter met een groen paard in een B/L groep gezet worden.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:56

Even toevoeging :) ik doel beslist niet op Rob, weet dat hij goed les geeft :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:57

Precies Lielle. Je kan een hindernis nog zo vaak in 1x nemen, maar het gaat ook om de manier waarop en hoe er gereden word.