[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

billy1

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:43

Oke fijn ;)

Ik ga mijn merrie maar eens binnen zetten, kijken of het vannacht wil lukken.....

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:44

Dat had ik ook op de orun zowel met dressuur als springen. Mijn paard heeft ook nog iemand laten zakken terwijl hij bij de andere ruiters super zijn best deed. Meisje zetten steeds haar handen vast op het zadel en sporen erin. Paard haakte steeds verder af. Gelukkig was zij de laatste die hem reed dus men zag dat duidelijk dat het aan haar lag. Helaas trof zij hem met springen en dressuur...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:46

Had dat meisje nog niet eerder op je paard gereden? Ik heb ook een verhaal gehoord dat iemand persé op een bepaald paard wilde afrijden, en dat is toen ook gebeurd. Maar misschien is er sinds toen wel een hoop veranderd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:50

billy1 schreef:
Lielle schreef:
jouw Giant Queen is idd wel heel gaaf!

En ik ben nog steeds fan van jouw Ukkie <3 alleen de kleur al 8-)

thanks. Ik had haar dinsdag willen meenemen, maar werk zit in de weg ;(

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:54

Jawel dat had zij wel. Regelmatig zelfs. had haar in het begin nog wel gezegd hoe zij moest rijden maar zij haalde haar schouders op. Paar dagen voor examen vroeg cursusleider of ik dit paard meenam naar examen. Ja dat was zo want had niks anders. De andere was te klein. Laat nou net deze meid mijn paard treffen :D
Bij ons kon je niet wisselen. Was in 2001..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:58

caro29 schreef:
Paar dagen voor examen vroeg cursusleider of ik dit paard meenam naar examen.

Die zag de bui zeker al hangen ;)

Pff, volgens mij wordt ik ziek, of i.i.g. een fikse keelontsteking. Ik heb het idee alsof er een luchtballon in mijn keel zit!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:02

Ik trof met springen haar paard. Een 3,5 jarige die 3 dagen voor het examen zijn 1e parcours liep en ook voor het eerst een dubbel. Zij kwam niet rond maar ik nog tot 4b. Paard werd afgewezen/ te groen en ik mocht een ander kiezen. Zij moest een ander paard meenemen naar examen omdat die van haar een ernstige blessure vlak voor examen kreeg..
Ik had eerlijk gezegd ook geen medelijden met haar. Gezakt op rijden en lesgeven..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:06

Mijn paard is ook niet geschikt voor ORUN. Ze spant zich in het begin vreselijk met een vreemde ruiter. Mijn stalgenoot die ze al jaren kent stapte haar een keer uit onder het zadel en dan zie je al dat ze daar niets van moet hebben. Ze wordt ook alleen door mij gereden,dat maakt het er ook niet makkelijker op. Mijn instructeur kan er wel zo op weg rijden, mits hij haar eerst even uitgebreid geaaid heeft.

Ze heeft dat niet alleen bij ruiters. Haar vorige smid liep een keer op der af en wilde een voetje vragen, dan is het meteen blazen en weg stappen. Ze doet niets, maar ze neemt wel afstand.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:19

Goedenavond!
Vorstin heeft eindelijk haar nieuwe boerka :D Ze staat 'lekker' ingepakt in een Amigo Bug Rug. Ze wordt echt belaagd door de horzels. Ben net dat dekje terug wezen brengen in Maasland. Heb nog even stompspoortjes gekocht voor as weekend. Toch wat fijner!

Hier trouwens een filmpje van gisteren bij Alice, tweede rondje:

Mijn verlichte zit is echt afgrijselijk :\ Voor mijn gevoel zit ik zo verlicht, maar dat is dus helemaal niet zo! Ik ben er eerder op gewezen (door gr_roos), maar ik wist niet dat het zo erg was. Moet echt maar eens een flinke zitles krijgen, want schijnbaar weet ik nog niet hoe het moet :o

Leuk dat je weer op parcours gaat Kim!
Sterkte met je keel Mootje :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:20

Komt ook door je zadel Shanouk!
Wat mij gister ook opviel is dat Vorstin vaak in de verkeerde galop zit.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:23

Wow, je filmpje ziet er erg fijn uit! Als dat zaterdag niet goed gaat... Heb je al bericht van de zadelmaker?

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:24

Ik vind m ruig rondgaan Shanouk. :D Zo zou je echt niet zeggen dat ze zo kan staken.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:24

Simmie schreef:
Komt ook door je zadel Shanouk!
Wat mij gister ook opviel is dat Vorstin vaak in de verkeerde galop zit.

Dat inderdaad ook. Normaal kan ik haar heel makkelijk omdrukken naar de goede galop, maar nu reageerde ze soms gewoon niet op mijn hulp. Dat heeft ze wel vaker als ze wat sterker is. Ik moet haar eigenlijk dan gewoon netjes terugnemen naar de draf :o , maar meestal wisselt ze nog in de lijn naar de sprong.

@ Mootje, nog niet ;( Ga morgen maar weer eens bellen als ik er aan denk. Wil hem wel heeel graag hebben onderhand!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:04

Stil hier.
Iedereen zit zeker naar dat stomme voetbal te kijken....
Ga maar weer verder lezen, deel 3 van de Millenium Trilogie.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:09

Ik hoop dat wij dan in dezelfde route zitten. Zijn vrouw had gebeld voor het adres en ik word teruggebeld als ze de route heeft ingepland waar ik in zit.

Simmie, Voetbal is ook niet mijn ding, hoor. Er was een grote BBQ op de zaak en daarna voetbal kijken op een groot scherm, maar dit is de enige vrije avond deze week.... Lekker hoor, even een avondje thuis :j

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:12

Ik kijk ook geen voetbal. Ik HAAT voetbal! Ga zo maar even douchen en dan misschien ook nog wat lezen. Ben in deel 2 van de Millenium trilogie bezig :Y) Ik vind ze wel leuk, maar niet zo 'wauw' als ik had verwacht. Iedereen is er lyrisch over, maar dat vind ik wel meevallen.

@ Mootje, ik denk het haast wel. Bij jou komt hij controleren toch? Of moet je ook nieuwe zadels?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:15

Controle, maar ik weet voor 95% zeker dat dit zadel niet gaat passen :n Te smal kussenkanaal! Ik had gehoopt afgelopen maandag in de route te passen, maar dat ging helaas niet. Hij neemt sowieso zadels mee voor mij. Ik heb gezegd: Close Contact, Passier/Prestige/BR. Ik ben benieuwd, alhoewel mijn huidige zadel toch wel erg fijn zit voor mij (stübben Siegfried).

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:16

Ik zit nu even te kijken. Heb daarvoor even Wimbledon gekeken.

@ shanoul Filmpje ziet er goed uit

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:20

De Stübben Siegfried hebben wij op stal ook om de jonge beesten zadelmak te maken. Een fijn zadel! Ik heb nu een Passier springzadel, die vind ik heel fijn. Prestige schijnt ook fijn te zijn, en Kentaur ook! Godfried is voor mij aan het zoeken naar een KM springzadel (die van die reclame met een halfnaakte Lotje Schoots, heb ik nu een dressuur van) en als dat niet past of lekker zit een Kentaur. Lastig dat er zo weinig brede springzadels te vinden zijn of op voorraad liggen bij ruitersportzaken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:28

Hoe breed moet je zadel dan zijn?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:46

@Shanoek: Filmpje ziet er goed uit! En ik vind het knap dat je nog zo op je dressuurzadel kan zitten! Wel vind ik dat Vorstin zich voor de sprong al erg lang maakt en hierdoor vaak dicht onder de sprong loopt, ik zou proberen haar toch net wat meer bij elkaar te houden. Maar ik kan me goed voorstellen dat je alleen al erg blij was dat ze het zo aanpakte ;)
@Kim: Wat lekker dat je je laatste schooldagje gehad hebt zeg!
@Mo: Weer een erg stoute foto van je paard :o

Ik ben naar dressuurles op de vereniging geweest met Jipje, maar meneer had de kop heel ergens anders bij. In het begin was hij echt loei sterk en deed zijn eigen ding, na hem toch maar even heel duidelijk te hebben gemaakt dat ik er niet voor 'spek en bonen' op zit ging hij weer fijner. Hier dus ook geen voetbal gekeken ;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:51

Ben ik ook weer eens. Toetsweek is voorbij en heb vandaag cijfers terug gehad. Sta nu alleen op Engels onvoldoende (4,4) dus dat is mijn herkansing. Morgen vrij en dan thuis hard aan het werk. Crosswei aanpakken, springparcours in een ander land zetten en alles rijden.

Las veel fijne verhalen over Biddinghuizen, top! Leuk filmpje Shanouk! Fijn dat ie niet heeft gestaakt!
Je site ziet er al goed uit Dorien!
Nog veel geklets over hoogte springparcoursen (hier staat het op de regio haast lager dan op gewone wedstrijden, en dan bouwen ze op de regio al maximaal). Later nog over de dressuurproefjes die zo eentonig zijn.
Nog wat over ORUN, dat overweeg ik ook te doen zodra ik oud genoeg ben.
En nu over springzadels, ik heb Ultra proefgereden op een Prestige, kon die er ook bijkopen maar wilde eerst mijn eigen erop passen. Die prestige was wel ontzettend fijn. Kino heb ik op een Stübben proefgereden maar die vond ik minder fijn. Ik heb nu 2 fijne Rossner springzadels en een geweldige SP (het huidige Pioneer).

Vorig weekend met Ul 2 lekkere rondjes M gesprongen. Klassiek een balk, dus eerste wp binnen. 2e parcours sprong hij simpel foutloos naar de 1e prijs. Verscheen nog een leuk stukje over op internet (heb ik naar mijn profiel gekopieerd). :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:07

Ze ziet er lekker gretig uit Shanouk!
Mo: Als je close contact wil zou ik niet snel naar prestige gaan. Heb en paard dressuur en spring modellen ervan uitgeprobeerd maar bij alle het gevoel alsof ik 'op' het paard zit en weinig gevoel krijg.

Pfff net nog even dressuurmatig afgebeuld op Hetje. Even lesje terug naar de basis hoe rijd ik mijn paard rond en aan elkaar.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:38

Pb ach viond het leerzaam!
Snoek mooi rondje!
Kim hoop dat je het gehaalt hebt dat chinees :)
mootje vind stijgeraars ook niks :o

zo ga snel slapen morgen druk dagje! :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 00:01

SNOEK @ dat ziet er heel relaxed uit zo vanaf afstand, vind dat ze wel mooi rond blijft doorgalloperen.

BILLY @ ben jij dan diegene met een grootramig zwart paard ?? had je een rose met blauw body op ?? Die heb ik wel gezien met losrijden, maar kon niet echt veel volgen van het rondje idd, dat vond ik wel een heel aangenaam paard om naar te kijken, mooi langgelijnd, Bull is daarentegen heel compact. Maar weet dus niet of jij dat bent ??