[SGW] [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

TeZzz

Re: [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:09

Goedemorgen!

Vief: gelukkig gaat het met Lipso al beter Lachen Beterschap voor de eigenaresse Ach gut
Hilde: jammer dat je 1e proef niet zo goed ging en dat je de 2e niet mocht starten..
Ingrid: jij bent sportief bezig zeg! Haha!

Ga dadelijk met m'n ouders en broertje nog even naar het strand. Vandaag is het nog lekker weer, morgen wordt het schijnbaar weer slecht... nog ff van genieten Knipoog

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:09

Goedemorgen!
Had vanmorgen al op tijd gereden, het is echt warm. Hij liep best wel goed voor zijn doen. Zaterdag moet ie weer 2 dressuurproefjes lopen. Ben benieuwd Lachen

Ingridje: jij bent al lekker bezig geweest vanmorgen Cool
Hilde: wat balen zeg van die entingen.
Snoekiej: dat moet er heeeeel grappig uitgezien hebben Haha!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:37

Zo Zo Ingrid Tong uitsteken Lekker vroeg !

Ik verveel me hier dood sinds ik vorige week geopeerd ben Verdrietig ! Hele dagen thuis op bed, of op de computer. Echt zo saai ! Ik heb het nu wel gehad na een hele week. Gelukkig doet savonds mijn vriend Fjordy, ik ga dan mee achterop de fiets ! Haha! Haha hij rijd hem zelfs nu Haha!! Pas de 10de keer ofso, maar los galoperen en zelfs sprongetje gaat hem prima af... natuurtalent ! Vork

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:39

Goedemorgen Lachen
Ingridje, wat ben jij sportief zeg!
Ik ga mezelf zo ook maar eens aan het werk slepen!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:45

Amber_ schreef:
Hele dagen thuis op bed, of op de computer.

Ligt dat een beetje, op je computer??? Knipoog

Ingridje was fanatiek vanmorgen, knap hoor!

Gisteren enorm ruzie gemaakt met Ollie. Er was een plank van de bak los gewaaid en ik heb er de hele tijd niet normaal langs kunnen rijden. Als je dan het gevecht aan gaat wordt hij zo sterk, dat win je echt nooit! En deze sukkel ging natuurlijk het gevecht aan...... Frusty Je zou denken dat ik na 7 jaar beter zou weten......

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:55

SGWOllie schreef:
Amber_ schreef:

Bloos Beetje hard haha

Dat soort gevechten ken ik, toch ga ik het iedere keer weer aan. Maar als Fjordy zijn nek er op zet kan ik het vergeten.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:56

Ach gut

Hilde: Balen zeg Scheve mond

Het is echt heerlijk weer! Helaas moet ik de hele dag werken.
Ga zo even een broodje halen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:58

SGWOllie schreef:
Amber_ schreef:

Ingridje was fanatiek vanmorgen, knap hoor!

Gisteren enorm ruzie gemaakt met Ollie. Er was een plank van de bak los gewaaid en ik heb er de hele tijd niet normaal langs kunnen rijden. Als je dan het gevecht aan gaat wordt hij zo sterk, dat win je echt nooit! En deze sukkel ging natuurlijk het gevecht aan...... Frusty Je zou denken dat ik na 7 jaar beter zou weten......

Ik maak daar met Online altijd dankbaar gebruik van. Hij vind dressuur niet zoveel aan. Maar hij ziet nogal gauw iets engs (zoals de onzichtbare bostijgers gisteravond, die achter een bosje onkruid verstopt zaten... maar Online had ze in de smiezen ondanks dat ze onzichtbaar waren!). Daar gaat hij zich dan een beetje aanstellen.
En op dat moment kan ik hem lekker even aanpakken en gaat hij er juist fijner van lopen. Natuurlijk blijft hij wel wat miepen in dat hoekje, maar uiteindelijk durft hij er toch niet aan de kant te springen, want hij weet wel wat de gevolgen zijn... Haha!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:37

Ach Arme Amber Ach gut Tong uitsteken Dan kan je natuurlijk 25 Juli niet mee......Tong uitsteken

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:42

Scum schreef:
Ik maak daar met Online altijd dankbaar gebruik van. Hij vind dressuur niet zoveel aan. Maar hij ziet nogal gauw iets engs (zoals de onzichtbare bostijgers gisteravond, die achter een bosje onkruid verstopt zaten... maar Online had ze in de smiezen ondanks dat ze onzichtbaar waren!). Daar gaat hij zich dan een beetje aanstellen.
En op dat moment kan ik hem lekker even aanpakken en gaat hij er juist fijner van lopen. Natuurlijk blijft hij wel wat miepen in dat hoekje, maar uiteindelijk durft hij er toch niet aan de kant te springen, want hij weet wel wat de gevolgen zijn... Haha!

Kun jij die gevolgen even uitleggen? Dan print ik deze pagina wel even en laat ik hem vanavond aan Ollie lezen. Niet reageren werkt bij hem het beste. Als ik nl wel reageer eindig ik na een paar minuten met een beresterk paard dat constant op zijn achterbenen staat. Moeilijk om dat dan weer op te lossen. Ik moet dus gewoon leren geduld te hebben..... Koe

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:46

MelanieB schreef:
Ach Arme Amber Ach gut Tong uitsteken Dan kan je natuurlijk 25 Juli niet mee......Tong uitsteken

Hou is even op !
Ik spaar nu juist al mijn krachten Tong uitsteken..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:47

SGWOllie schreef:
Kun jij die gevolgen even uitleggen? Dan print ik deze pagina wel even en laat ik hem vanavond aan Ollie lezen. Niet reageren werkt bij hem het beste. Als ik nl wel reageer eindig ik na een paar minuten met een beresterk paard dat constant op zijn achterbenen staat. Moeilijk om dat dan weer op te lossen. Ik moet dus gewoon leren geduld te hebben..... Koe

Hoe herkenbaar. Mijn merrie wil ook wel eens erg sterk worden. Dan moet ik juist niet gaan vasthouden/trekken. Helaas is dat wel mijn eerste reactie en al is het maar een paar seconde. Ik ben meteen de klos.
Mijn pony kan helemaal over zijn zeik gaan als ik met hem het gevecht aanga. Negeren lukt me nu redelijk. we zijn allebei ouder en wijzer Tong uitsteken Haha!

Als ik merk dat het ruzie wordt ga ik even stappen met lange teugel, zodat de rust weer keert. Aan een lang teugeltje is alles namelijk veel minder eng Ja

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:53

Als hij begint te miepen mag hij eerst even kennismaken met de binnenspoor. Daarna mag hij schouderbinnenwaarts langs de onzichtbare bostijgers. Ik voel in die hoek steeds wel wat spanning, maar hij waagt het niet om daar nog aan de kant te springen.

Want dan maakt hij echt kennis met Mr. Zweep en Mr. Spoor. Dat weet ie wel, dus hij probeert het ook niet verder.
Hij gaat zich wel iets drukker maken en meer oprichten, maar daardoor is hij wel fijner te rijden voor de rest.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:57

Als ik in zo'n situatie mijn binnenspoor erin zet, zet ze meteen de kop in de luct en onderhals erop. Ik kan dan even meer als niks. Ik heb dan het idee dat ik op een tuiger zit.

Mr zweep hoef ik al helemaal niet te proberen. Bij mijn pony lukt het wel met een spoortje en SB

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:00

Het is gewoon bij elk paard verschillend. Online is gewoon het paard waarbij je geen vinger mag toegeven. En als hij ergens geen zin in heeft kun je hem tot op zekere hoogte wel dwingen/overtuigen dat het wel moet.
Bij IenieMienie hoefde ik zoiets niet te doen. Bij haar mocht ik het vriendelijk vragen. Als ze geen zin had nog eens vriendelijk vragen, maar als ze echt geen zin had, dan had ik gewoon pech. Dat was gewoon een paardje waarbij je voorzichtig moest zijn en veel geduld hebben.

Kaatje is eigenlijk heel erg meewerkend. Die springt nergens voor aan de kant en ik heb nog niet meegemaakt dat ze ergens niet aan wilde meewerken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:01

Zoo weer ff gewerkt en was echt mega snel klaar. Heerlijk dat iedereen vakantie heeft en er amper post is Lachen

Heel herkenbaar Wollie! Pino is ook zo eentje, maar gewoon net doen of er niks aan de hand is werkt het beste. Pino is echt een ster in: '1000x erlangs en 1001x is het doooood eng Bloos!' of 'al 5 jaar is 1 en hetzelfde plantje dood eng'. Daar kun je me echt boos mee krijgen.
Calypso is gelukkig behoorlijk nuchter.

T is hier heerlijk weer. Ga zo maar ff in korte broek en hempje het grasmaaien. Poging tot bruine benen krijgen Lachen

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:07

Als bimob iets eng vind gaat hij heel hoog met zijn koppie staan, en dan dribbelen.. En dan staat die strak naar datgene te kijken en dan weet je nooit echt wat die van plan is, maar meestal blijft die staan, en als je er langs moet gaat hij best mooi lopen Knipoog .. En als ik aan het galloperen ben, en hij ziet een sprietje dan gaat die heel erg met zijn hoofd opzij, en springt bimob opzij, zodat ik 10 meter de lucht in schiet Tong uitsteken

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:16

Bij Otje negeerde ik het altijd en reed gewoon verder, ging vanzelf weer over. Dat was nou eenmaal een zeur, maar in de ring keek hij toch nooit ergens naar Clown

Urby geef ik geen vinger toe, want die maakt er dan een spelletje van. Hij wordt dan wel megasterk, maar hij moet maar leren om daar dan weer doorheen te komen. Ga het aanpakken niet ontwijken om de confrontatie te vermijden. Dan rij je voor je het weet op een volte van 15 meter ergens op een niet enge plek en kom je er nooit meer af Clown

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:19

Haha *LOL*

Lipso kan zich ook enorm aanstellen.
In de manege tijdens de les gleurt hij gewoon nog steeds naar 1 kant. Dat doet hij echt al zolang als ik daar met hem rijd Rolleyes
Hem heel hard aan het werk zetten en goed mijn binnenteugel en binnenbeen erbij zijn dan de enige dingen die een beetje helpen, maar hij blijft gleuren en wordt dan sterk.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:02

GvdT schreef:
Als ik in zo'n situatie mijn binnenspoor erin zet, zet ze meteen de kop in de luct en onderhals erop. Ik kan dan even meer als niks. Ik heb dan het idee dat ik op een tuiger zit.

Mr zweep hoef ik al helemaal niet te proberen. Bij mijn pony lukt het wel met een spoortje en SB

Binnenspoor mag van Ollie, maar dan wordt-ie al wel drammerig. Mr Zweep is ten strengste verboden. Heeft prachtige hogeschoolsprongen tot gevolg.... Clown gevolgd door heel hard rennen in standje... juist ja GvdT... tuiger..... Koe

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:36

Yentil kan ook zo ongelooflijk loeren overal naar. Ik moet dan proberen heel ontspannen te blijven en haar bezig houden en dan is het wel weer over. Ik moet iig niet boos op haar worden want dan word ze helemaal gestresst en gaat ze er helemaal niet meer langs. Bij kameel moet ik juist gewoon even boos worden en dan is er niks meer aan de hand. Allebei totaal verschillend Clown

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:10

Grappig die paarden, de 1 maakt het allemaal geen bal uit, de ander kan van een grassprietje al compleet in de stress raken. Dat is wel 1 van de leuke dingen aan paarden Lachen

Ben mega sportief gweest, heb anderhalf uur lang grasgemaaid en ben mooi weer bijgekleurd Haha!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:19

Ik moet er niet aan denken om nu gras te maaien hoor Tong uitsteken! Was het niet erg warm ? Schijnheilig

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:20

Vivaldi is ook zo'n prutsmuts, en erg kijkerig,...

Uk kijkt eigenlijk nergens naar Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:20

Amber_ schreef:
Ik moet er niet aan denken om nu gras te maaien hoor Tong uitsteken! Was het niet erg warm ? Schijnheilig

Ja behoorlijk maaar ja dat overleef ik wel. Houd wel van warmte.