[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:37

Lielle, hoe is het gisteren met Merlijn gegaan in het M1?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 15:44

Scum schreef:
Nog een vraag. Moet je 2 skipakken hebben? Voor het geval dat je gaat zweten enzo? En ook 2 mutsen en sjalen hebben?

2 skipakken is niet nodig, je draagt er toch iets onder. Voldoende (thermo) shirts en ondergoed is wel aan te raden.

Citaat:
We vroegen ons ook af hoe een blauwe piste er nou in het echt uit ziet. Is dat te vergelijken met de afdaling in Landgraaf?
Ik denk het zelf eigenlijk niet. Blauw zal in het echt wel moeilijker zijn...

In ieder geval zijn ze langer, verder vind ik het moeilijk te vergelijken. Ze zijn meestal minder breed (tenzij je op een gletscher skiet) zodat je bochtentechniek belangrijk wordt, en - in mijn geval - dus een stuk enger omdat je dan zo leuk het dal ziet aan de zijkant. Maar het is wel wat moeilijker en vooral heel anders dan in Landgraaf.

Merlijn is niet gestart, omdat we er toch van overtuigd zijn dat Pablo niet helemaal in orde is en hij echt goed zijn best had gedaan bij mij. Ik had zelf ook bijna niet gestart.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:05

Scum; super nieuws zeg van Oro!
Anthea; ik vind gister nog een artikel uit de paardenkrant waar jij met foto instond van SGW Ambt Delden

Ben lekker wezen uitwaaien met Brittje, lekker naar het bos geweest, (waar oa ook een paar crosshindernissen nog bij liggen) ze was echt braaf, viel me reuze mee, ook behoorlijk rustig met vrachtauto's enzo
maar toen kwam er toen we bijna thuis waren een shovel aan, dat vond Britt niet zo'n goed idee ze schoot er ff flink vandoor in de berm, gelukkig al vrij snel had ik dr weer stilstaan
Laatst bijgewerkt door _Jitske_ op 05-12-05 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 16:15

met Swiebertje achter het stuur zeker

zo'n ding heet een shovel

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:18

Goedemiddag

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:18

Lielle schreef:
met Swiebertje achter het stuur zeker

zo'n ding heet een shovel

haha, heb het ff ge-edit
dag geen school en je merkt het resultaat al
haha, gelukkig heb ik lekker vrij vandaag
en morgen maar tot 12

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:19

goeiemiddag kim

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 16:19

maar lekker hoor, een buitenritje

Ik was zaterdag een middagje helpen bij Rob en heb toen eens in het bos van Bergharen rondgekeken, waar ik in een heel grijs verleden nog eens met Trammelant gecrosst heb. Mooie plek daar!
Het was trouwens erg leuk, ik heb hard gewerkt maar ook weer eens op een 3 jarige gezeten en een tinkerhengstje gelongeerd

Te laat BL

Hoi Kim! Weer helemaal fit?

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:21

was wel ff lekker ja buitenrijden, met dat weer de laatste tijd kan ik bijna niet meer buitenrijden,
De crosshindernissen in Bergharen worden eigenlijk bijna nooit overgeslagen door mij

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:22

jah ik ben weer helemaal fit

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:22

Goedemiddag Ik ben even bezig met LOB module voor de opleiding die ik ga doen. Hiermee kan ik decentrale selectie verdienen. Hopen dat het lukt!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:26

Ik ga voor je duimen andrea..
Kim; gelukkig dat je weer helemaal fit bent!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:27

Griezelig met zo'n dal. Zeker als je nog niet zo goed kunt sturen!

Ik wilde zometeen ook ff met de paardjes naar buiten. Gewoon een rondje stappen, maar het regent hier nou wel.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:30

hier regent het niet meer, het regende wel toen ik buiten aan het rijden was natuurlijk

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 16:35

Scum schreef:
Griezelig met zo'n dal. Zeker als je nog niet zo goed kunt sturen!

Daarom wil ik per se naar een gletsjer gebied.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:36

Super nieuws Scum, gefeliciteerd!
Denk ook aan een goeie zonnebril en/of skibril, ik kan zelf echt niet zonder. De pistes kunnen in het echt nogal verschillen, de ene blauwe is moeilijke dan de andere. Je hebt vaak ook nog wel een paar groene pistes, die zijn nog makkelijker maar je hebt dan ook goeie kans dat er stukjes bij zitten die omhoog lopen i.p.v. naar beneden!

Ben net voor het eerst alleen met kind wezen winkelen, wel even wennen zo'n kinderwagen! Het is net of je constant in de Albert Heijn loopt rond te sturen.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 16:43

ik heb nog geen groene pistes meegemaakt (Oostenrijk) een goede skibril is idd zeker aan te raden. Je mag de mijne evt el lenen. Een extra das en handschoenen is trouwens ook best fijn.

Canter, leuk om jouw belevenissen te lezen. Een verfrissende kijk op het moederschap

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:45

Hihi, groene pistes?
Misschien een hele domme vraag, maar vallen er wel eens mensen naar beneden in het dal, die nog niet goed konden skieen?

(ik realiseer me dat ik vraag om sarcastische antwoorden, maar ik meen het echt hoor)
Een skibril heb ik, met geel glas. Hopelijk is dat de goede kleur. Er waren ook zilverkleurige en oranje glazen.
Extra handschoenen, waar is dat voor? Voor als ze nat worden? Ik heb nu skihandschoenen, die zouden in principe niet nat moeten worden, tenzij het er van boven in komt.

Canter, heeft Mas zich goed gedragen in de winkel?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 16:51

ik heb ook onderhandschoentjes, maar als je goede skihandschoenen hebt is dat wel voldoende.

Ik ben zelf een enorme angsthaas met hoogtes (vandaar die gletscher) maar ondanks mijn enorme schrik ben ik niet uit de bocht geskied en ik heb (nog?) niemand onbedoeld het dal zien in skien.

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:52

ik heb nog nooit geskied heb 1 keer op een kunstbaan gestaan.
maar het lijkt me wel heel erg gaaf, het is alleen erg duur

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:55

Was wel van plan om heel terug te komen

Ladyzwien, het ligt eraan. Je hebt op die indoorbanen ook speciale tijden dat er een aanbieding is, en dan valt het wel weer mee. Het is nog allemaal tamelijk nieuw voor me, maar eigenlijk vind ik dit leuker dan een avondje naar de bioscoop ofzo.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 17:00

Helaas kan ik niet meepraten over het ski-gebeuren. Ik heb het jammer genoeg nog nooit gedaan. (Het is er gewoon nooit van gekomen.)

Ik heb veel bij moeten lezen omdat ik weinig gebokt heb door tijdgebrek. Weet dus niet alles meer. Wel heb ik wat wedstrijdverslagen gelezen van afgelopen weekend, gefeliciteerd iedereen die een fijne wedstrijd/prijs hadden.

Karin en Scum/Bitwise: fijn dat jullie weer groen licht hebben van de DA om alles weer langzaam op te bouwen. Da's pas goed nieuws!
Ik hoop dat ik ook goed nieuws krijg te horen de 19e.
Djin vind het nu wel genoeg. Ze verveelt zich rot. Ik probeer wel zo veel mogelijk met haar te doen buiten het stappen om, maar daar ben je toch wel beperkt in. Ik laat haar regelmatig lekker grazen of ik doe haar even aan de longe om haar alleen even te laten rollen. Dat vind ze allebei zo lekker.......... Speeltjes in de stal interesseren haar niet, dus daar hoef ik niet mee aan te komen. Ik zorg dat ze de hele dag iets heeft om op te knabbelen; hooi of een keer een plakje stro (ze staat op vlas namelijk). Maar evengoed verveelt ze zich nog steeds. Als ze me maar enigszins in het vizier krijgt of dat ik met Killea bezig ben staat ze de hele tijd met haar hoofd te headbangen.
als ik met mijn tijdelijke bijrijdpaard langs haar stal loop naar de spuitplaats dan wil ze mijn bijrijdpaard aanvallen! Ze heeft hem van de week al flink gebeten........... Ik vind het zo sneu voor haar...........ze wil zo graag lekker werken, die wollige shetlander van me. Ze is wel lekker rond geworden nu van al die rust en het vele hooi eten, maar dat vind ik niet erg, want is ze natuurlijk normaliter behoorlijk afgetraind voor de cross. Als we weer aan het werk mogen gaan als eerste de haren eraf en dat ronde buikje trekt dan ook wel weer snel genoeg bij.

Gister met Killea dressuurwedstrijd gehad. Nou, ik blijf nog even oefenen want ze had haar "vandaag gaat het niet gebeuren" pet op. In de eerste proef had ik net geen wp, 155 pnt. maar wel een 5e prijs. en de 2e proef was om te huilen.......... 146 pnt.
Killea heeft altijd veel tijd nodig om los te komen en lekker nagevelijk te worden maar gisteren ging dat dus niet werken. Ik zat er een uur vantevoren op en nog was ze niet los!
Pas na mijn 2 proefjes (ik reed haar nog even door daarna) kwam ze los en liep ze pas hoe ze moest lopen. Pfffff, a.s. weekend ga ik weer dressuren. Hoop dat ze dan wat eerder los komt.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 17:04

Jammer Sim Volgende keer meer succes.

En geef Djin dan ook maar een aai van mij, ik kan me voostellen dat ze het beu is.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 17:07

Jammer Simmie; hopelijk gaat het volgende keer beter.
Arme Djin Hopelijk krijg jij net zulk goed nieuws als Karin en Scum als de DA bij Djin is wezen kijken!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 17:15

Jammer sim, Madine heeft daar ook een handje van. Ben nu aan het trainen met de slofteugel op advies van de instructie. Gaat al een heel stuk beter!