[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 16:44

Ohh jee!!! Wat erg!!! Had je Tans niet gezoen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 16:46

Ik hoor het net via via. Mag ik ook pb aub? Hoop zo hard dat het niemand van onze club is, want lrv vandaag toch?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 16:51

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 16:55

Oh jeetje Madelene. ;( Dit moet ook enorm hard inhakken voor je...

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 17:04

Heel hard...ik ben nu thuis en ga me douchen dan zalmik het verhaal in een pb schrijven

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 17:07

Ik ben er niet goed van ;( wat een drama. Het is niet te bevatten... madelene, heel veel sterkte, ik vrees dat je enkele slapeloze nachten zal hebben ;(. Het moet geen hoge hindernis zijn om zo een dramas te hebben... ik hoop dat jelle geen kindjes achterlaat, dit zou het drama nog erger maken...

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 17:20

Zoals ik een foto zag op FB was er ook een foto van 4 generaties... |(
en had ze een baby op de schoot

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 17:27

Daaphh schreef:
Ohh jee!!! Wat erg!!! Had je Tans niet gezoen!

Ik ben er ongeveer 10/15 minuten voor mijn gevoel bij gebleven maar toen er zoveel hulptroepen waren ben ik weer verder gegaan. Ik was helemaal van streek,

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 17:28

Oh ja dat kan ik geloven !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:00

Heel veel sterkte Madelene. Stel jezelf niet in vraag, je hebt gedaan wat je kon. Zoek alsjeblieft professionele hulp als je daar nood aan hebt. Iemand zien verongelukken is niet niks. En als je een babbel wil, dan weet je ons wel te vinden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:25

ook hier een dikke knuf voor maddie. En ik denk dat varekaj idd terecht adviseert om met slachtofferhulp te gaan praten.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:30

Madelene wat erg ook voor jou! kan me niet voorstellen hoe dit moet voelen.
Dikke knuf :(:)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:35

Verschrikkelijk! Er hing een rare sfeer. De cross was afgelast maar er vertrok bijna niemand meteen naar huis. Pas na een dik uur begonnen er met mondjesmate enkele mensen te vertrekken.

Echt vreselijk, had mijn eerste cross van het seizoen me toch anders voorgesteld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:57

Madelene, blijf morgen thuis van je werk. Ga nu nog naar de huisarts als het kan. Geef jezelf eventjes te tijd om het te laten bezinken en een werkplek is daar niet de juiste gelegenheid voor. Pak over een dag of 2 de draad weer op, dat wel, maar verwacht niet van jezelf dat je daar morgen veel kan gaan doen. Het is normaal dat je van slag bent, dat je jezelf vragen stelt en dat dit eventjes tijd nodig heeft.

Dit zeg ik je trouwens vanuit mijn beroep als verpleegkundige en (helaas) heb ik ook al ervaring met reanimaties. Praat erover, krop het niet op en zoek hulp als dat nodig is. Hier hoef je je echt niet voor te schamen.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:06

thanks varekaj, maar met een eigen bedrijf is dat beetje lastig.
Maar ik ga zeker even rustig aan doen. en erg lief van je

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 20:30

Ik denk dat iedereen wat langer bleef omdat het zo onwerkelijk is, en wat steun aan elkaar zicht:. Ik heb geen idee, maar ik vind ook dat er nog veel volk was.
Was jij dat dan die hallo zei met de blauwe bloes met gele sterren? Er zei een meisje vriendelijk goedendag ma geen idee wie

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:47

Ik val even binnen :( Madelene, heel veel sterkte, moet verschrikkelijk zijn om zo iets te zien...

Ik zei deze ochtend nog aan mijn vriend: "normaal zijn we nu op weg naar Vechmaal". Echt zo raar, ergens denk ik, dat had ìk kunnen zijn. De reden dat ik hier niet meer mee schrijf is ook gewoon simpel, na mijn val in oktober de cross heb ik een schrik gepakt en doordat de laatste tijd zoveel mensen een ongeval gehad hebben met de paarden, ben ik dus eigenlijk zo goed als helemaal gestopt met rijden. Zo hier en daar nog eens een wandeling maar veel meer doe ik niet.

Natuurlijk is dat "stom" ongevallen gebeuren overal, maar nu ik zoiets lees, ben ik blij met mijn beslissing.

Madelene als je het ziet zitten mag je me ook altijd een Pb sturen... Nog veel sterkte hé!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:52

Heel veel sterkte madelene. Ik kan me niet voorstellen hoe jij je nu moet voelen. Je hebt in elk geval gedaan wat iedereen zou doen. Hulp bieden waar kan meer kan je niet doen.
Heb ooit eens gezien dat een paard iets gekregen had tijdens de cross. Day vond ik al heftig wat moet het dan niet zijn bij een persoon.
Je kan er mss best over praten met iemand.
In mijn geval zou ik denk ik gewoon met van alles moeten bezig zijn om er niet te veel aan te denken. Maar ieder persoon is anders.

Daaph: was het iemand die je kende? Meldert is bij jullie in de buurt dacht ik?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:19

Daaphh schreef:
Ik denk dat iedereen wat langer bleef omdat het zo onwerkelijk is, en wat steun aan elkaar zicht:. Ik heb geen idee, maar ik vind ook dat er nog veel volk was.
Was jij dat dan die hallo zei met de blauwe bloes met gele sterren? Er zei een meisje vriendelijk goedendag ma geen idee wie

Dat was ik inderdaad! Zag aan je gezicht dat je me niet herkende.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 21:36

Haha, denk niet dat ik je al ooit tegengekomen ben. Maar nu ga ik u bijna herkennen. Haha. Had ik in het begin met Madelene ook, maar die herken ik nu al goed, zelfs haar auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:41

@ Sofie: ook als meelezer ben je nog welkom hoor. Ik cross ook niet (en gaat nog eventjes duren) maar ik volg het wel en waar het kan ga ik mee om te helpen. Ik begrijp je echter wel, een ongeluk zit soms in een heel klein hoekje en 1 mm verkeerd neerkomen kan een immens groot verschil betekenen.

Wanneer er een reanimatie opgestart wordt voel je altijd dat de sfeer ineens omslaat. Bij een zwaar ongeval voel je spanning en onrust in de lucht hangen. Zien dat iemand een rea krijgt, dat is hetzelfde als iedereen ter plekke een mokerslag verkopen. Alles stopt eventjes met draaien. En het meemaken is iets wat je in je hele leven nooit meer vergeet. Net zo min als het gevoel wat dan door je heen gaat.

@ Florence: tegen mij zal je altijd duidelijk gedag moeten zeggen als ik je op wedstrijd tegen kom. Ik ben een catastrofe in namen en gezichten aan elkaar plakken...

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:46

Varekaj, dank je :) Ik lees eigenlijk stiekem altijd mee hoor, 't is zeker niet mijn bedoeling om de stiekemerd uit te hangen ofzo, dus jullie weten nu wel dat ik mee lees...

Ik kan maar niet stoppen met er aan te denken, echt vreselijk! :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:52

Het komt toch hard binnen, zelfs al was ik er niet bij. Horen dat er iemand overleden is, weten dat er mensen van jouw club daar mogelijks vandaag mee reden, weten dat mensen van hier gingen starten... Ik stond op mijn weide toen ik het las op mijn gsm. Het was eventjes oorverdovend stil. En dan opluchting omdat het geen bekende was. Cru, maar ik ben er liever eerlijk in. Al vind ik het nog altijd verschrikkelijk voor de familie en vrienden van het meisje.

Het komt ook flink aan als ik van Madelene hoor hoe het gegaan is en welke impact dat heeft op haar.

Je kijkt toch weer eventjes met een andere blik naar alles om je heen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 21:53

Ik denk dat er wel meerdere stille meelezers zijn hoor.

Ik vind het ook kiet erg dat je meepraat. Het hoofdonderwerp is natuurlijk wel cross maar dat sluit niet uit dat we niet nieuwsgierig zijn naar uw verhalen.

Het blijft ook in mijn hoofd rondspoken.. ik ken trouwens die vrouw met het beademingsballon waar je overschrijft Madelene, dat is de mama van iemand in onze vriendenclub.

Ik kende Jelle zelf niet maar wel 90% ve organisatie en ook veel vd club van Meldert

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:53

Ik kan er ook niet aan stoppen met er aan te denken... :n Wat een nachtmerrie...

Na m'n accident op de cross ook na tijdje besloten om ermee te stoppen met eventing. Ik zou graag verder willen in de springsport op het gemak, Luxor heeft daar de papieren voor en hij springt goed. Maar zelfs daar kunnen er stomme accidenten/vallen gebeuren... 't Enigste wat mss een klein beetje kan troosten is dat het tijdens favoriete sport was...
'k Rij nu ook geen crossen mee maar supporter wel steeds even hard en lees graag de verslagen. ;)