[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:57

Cioccolato schreef:
Alphen chaam was al 40 voor de B. Dus ik denk dat dat een beetje de trend wordt. Voor de B is inschrijf geld hier 30 en 1e prijs 40 euro.

Ik vind het maar zonde deze trend. Alphen was voor het M ook 45 en nu Ede ook. Het begint nu wel erg duur te worden. En idd het prijzengeld staat ook niet meer in verhouding.

Cioccolato

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:02

Ja de prijzen liggen heel erg uit elkaar overal. VOlgens mij had Alphen wel meer prijzengeld.
Nu in de crisis vind ik het wat anders, maar er waren ook wedsrtrijden waarbij het inschrijfgeld even hoog was als het prijzengeld.

Maar ook inschrijfgeld van 30/35 euro voor de B.

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:33

Cioccolato schreef:
Ja de prijzen liggen heel erg uit elkaar overal. VOlgens mij had Alphen wel meer prijzengeld.
Nu in de crisis vind ik het wat anders, maar er waren ook wedsrtrijden waarbij het inschrijfgeld even hoog was als het prijzengeld.

Maar ook inschrijfgeld van 30/35 euro voor de B.

Eens! Het is niet eens duur. Als je ziet wat er allemaal gedaan moeten worden etc. Klopt het wel. Maar de verhouding met het prijzengeld vind ik soms dan wel raar. Je moet dat in de top 2 of 3 wel terug kunnen verdienen vind ik.

Moeten we het inschrijfgeld vooraf overmaken of contant op wedstrijd? Ik kan het nergens duidelijk vinden. Er staat op KNHS ''contant op wedstrijd'' maar dit staat er geloof ik ook als je het vooraf moet overmaken. Of kijk ik weer met mijn neus.. :')

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:43

Als er vooraf overgemaakt moet worden staat daar ergens een IBAN nummer normaal. Dus ik ga er vanuit dat je echt contant moet betalen.

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:59

DewiFoto schreef:
Als er vooraf overgemaakt moet worden staat daar ergens een IBAN nummer normaal. Dus ik ga er vanuit dat je echt contant moet betalen.

Ja dat leek mij dus ook, ik kon het nergens vinden. Even een algemene check haha dat ik dus niet de enige ben haha.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:49

Ik geef me niet op. Dan moet ik daarvoor m'n startpas verlengen. Ik verwacht zelf dat het niet door zal gaan. Geloof nooit dat er dan zoveel mensen mogen komen op 1 dag.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:05

Ik heb mij wel opgegeven maar dan met een dagpas. Heb op dit moment geen actieve passen. Voor 2 tientjes doe ik de gok wel nemen :+

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:07

Ik kan me niet voorstellen dat Ede door kan/mag gaan.
Zou graag weer willen rijden, maar ga me niet opgeven.
Evenementen en bijeenkomsten zijn gewoon verboden tot 1 september. Waarom zou dat niet voor paardenmensen gelden..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 00:20

Omdat het voor evenementen geld met een vergunning. En dat dit niet is :+
Ondanks dat heb ik ook mn vraagtekens, maar toch. Afwachten maar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 08:58

Samenkomen met zoveel mensen mag echt nog niet tegen die tijd lijkt me. Ik zou zeggen, als je dan toch het wedstrijd rijden weer voorzichtig op gaat pakken begin dan eerst eens met dressuur. Daar is het het makkelijkst om die 1,5 meter afstand te houden, en weinig mensen tegelijk te laten losrijden. Ze denken nu bijvoorbeeld aan max 5 ruiters per keer losrijden. Dat is met springen en eventing niet te doen.

Buiten dat, merendeel van de ruiters heeft geen optimale voorbereiding gehad. Je moet je dus afvragen hoe veilig en verantwoord het is, mocht het door gaan. Maar dat is iets wat ieder voor zich uit moet maken.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:30

In de richtlijnen staat dat alle evenementen, niet alleen vergunningsplichtige evenementen, zijn verboden.

Met wedstrijdelement betwijfel ik of je het slechts als samenkomst kan beschouwen.
Zelfs dan moeten de regels vanaf 20 mei wel enorm versoepeld worden wil een samenkomst met zoveel mensen mogen. Al zou je tijdsloten voor deelnemers maken dan zit je nog met alle vrijwilligers en juryleden. Contant betalen op wedstrijd is ook zo pre Corona

Ik weet dat het terrein in Ede open is voor training. En ook een aantal instructeurs geven privéles, op zich moet voorbereiden dus wel kunnen.

Maar ik zet in op Gelselaar, hopelijk nog wat oefenparcoursen voor die tijd..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:31

Het zou ook met springen en eventing wel te realiseren zijn. Alleen dan anders dan normaal. En misschien alleen een rubriek B zonder dressuur. Je hoeft geen kantine open te doen, mensen hoeven dus niet zo zeer in de buurt samen te komen. Maar dat is veel werk, voor relatief weinig starts. Dus dat vraag ik me af..

En je kan gewoon een prima voorbereiding hebben. Je mag namelijk gewoon 1 op 1 lessen. Alleen dat is aan jezelf. Je hebt dus se keuze om een voorbereiding re hebben. Of njet. En om te starten. Of niet.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 00:41

De eerste oefencrossen beginnen open te gaan (Ede en Renswoude)! Alleen ligt het aan mij dat ik zoveel maanden nu niet gestart ben, maar ik schrik een beetje van het inschrijfgeld :o ongeveer €30 voor 1 rondje en €45 voor 2 rondjes. Zeker als je het vergelijkt met een wedstrijd B zonder dressuur, waarvoor veel meer kosten moeten worden gemaakt, en dit ook vaak rond de €30 kost. Wellicht moet ik er weer even "inkomen", maar vond dit toch wel even slikken...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 05:37

Misschien moeten er met corona meer dingen gedaan worden? Ik weet het niet, maar dat schiet mij te binnen.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:23

Ja, er zal vast minder bezetting mogelijk zijn per uur, en dus moet er meer opbrengst per persoon binnen komen; dat geloof ik zo!
(Echter heb ik bij Ede gespiekt voor prijzen bij de editie van 6 en 7 maart, nog net pre-Corona dus)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:11

En je hebt geen horeca omzet. Dus dat scheelt ook in je opbrengsten.

Ik heb me voor Renswoude opgegeven in het L. Ede twijfel ik nog tussen L en M. Maar nu eerst eens een training gaan plannen :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:17

Is het weekend dat anders de horse trails zouden zijn geweest. Best maf dat dit na jaren niet doorgaat. Zit zo in ons systeem om daar het hele weekend (en mijn man de week voorafgaand al) aan mee te helpen. Vind het toch wel leuk dat er nu wat reuring komt. Al is het niet hetzelfde natuurlijk.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:25

Ik ben stiekem heel blij om te horen dat de oefencrossen toch doorgaan. Misschien toch maar even ijzertjes met gaten onderslaan de volgende keer. :D

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:26

Ik twijfel nog wat ik ga meedoen. Ik knijp hem wel nu al voor geen toiletten :')

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:26

DoretteK schreef:
Ik twijfel nog wat ik ga meedoen. Ik knijp hem wel nu al voor geen toiletten :')

Gewoon ff in de struiken duiken. :P

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:35

DreamGuide schreef:
Ik ben stiekem heel blij om te horen dat de oefencrossen toch doorgaan. Misschien toch maar even ijzertjes met gaten onderslaan de volgende keer. :D

Goeie! Daar had ik niet eens aan gedacht. Ga gelijk mn smid appen.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:37

xsensibel schreef:
Goeie! Daar had ik niet eens aan gedacht. Ga gelijk mn smid appen.

Ja ik heb echt net nieuwe voorijzers, dus ik wacht wel even tot die weer vervangen moeten worden en dan ga ik meteen rondom met gaten. Nu al zin in!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:10

Ik rij ook rond met enkel voor ijzers. Even kijken of ik voor Ede al nieuwen nodig ben

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:05

DreamGuide schreef:

En mijn hoefsmid verklaarde me 2 weken geleden voor gek omdat ik stiftgaten wilde. Toch blij mee nu.

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:08

Afbeelding

Jup afgelopen week heel blij met de stiftgaten :P

weer lekker mogen komen trainen :D