[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:06

vanaf juli zijn er toch weer twee nieuwe proefjes?
misschien wel goed voor de concentratie!
Ik rijd ook zo vaak verkeerd in mijn proefje, vooral met de middenstap, hoor de B en E altijd verkeerd....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:11

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:25

Het is echt net Jer Mootje, die gaat ook steil omhoog als hij iets eng vindt/niet wil... Niet prettig!
- Billy, de benaming ReusJE is dus inderdaad niet van toepassing. Ik vind Jer wel een mooi maatje ;) Mans zat!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:26

Mootje ikschud je de handwant ik rij er ook mee as zondag ;)
(vorig jaar viel ik er af met los rijden met springen) := :o

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:55

MOOTJE @ ik vind de oefencrossen altijd erg leuk, en je kan idd wat varieren van makkelijk moeilijk. Ik ben ook geweest met Bull hij ging erg goed en ik was zeker tevreden. Nu even een lang weekend vrij voor hem.. ;)
Noor, volgens mij heb ik jou mijn parcoursblaadje dan gegeven ?? Ik dahct daarin nl jou te herkennen ?? maar jij reageerde niet, dus dan twijfel ik gelijk aan mijzelf.
Bull is overigens 1.61. Gert kwam naderhand wel naar me toe om te vragen wat voor een het was etc, hij vond dat ik er zuinig op dat paard mocht zijn kwa techniek hoe hij het aanpakte.....das toch wel fijn te horen.. :o
BILLY @ nog ff wachten op dat veulen... :D Wat jammer dat ik jou dan niet herkend heb, heb wel een heel groot bruin paard zien rondlopen toen ik uitstapte, was jij dat ?? Je hebt helaas geen foto's in je profiel... ;) dus kan niet spieken.... :D naderhand heb ik niemand gesproken was om 20 uur weg en het was nog tamelijk rustig vond ik.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:18

Goeiemiddag!
Ik kom net bij stal vandaan. Vorstin was gister een ijzer verloren, maar gelukkig heeft de hoefsmid er net weer eentje onder geslagen. Ze is alleen wel aardig gebrokkeld nu. Dankzij Simmie werd het me gisteren duidelijk dat Vorstin toch wel een aardige drammer is. Ik let verder niet meer zo op die gekke/vervelende dingetjes in de omgang, maar het viel Simmie gelijk op en die liet gelukkig niet over zich heen lopen! Dus in de omgang is ze ook al een beetje drammerig, en als ze iets niet mag wordt ze ook echt pissed.

Gefeli met je wp Caro! Wel jammer dat je niet fijn hebt gereden
Welkom terug PB. Hoe was het? Heel warm zeker?
Succes met je scriptie verder Benthe :(:)
Lekker dat het goed ging bij Alice TG! Heb je niet meer gezien, jammer! Wie weet zie ik je zaterdag nog langskomen
Het zag er ook erg gaaf uit gisteren Billy! Ik was net iets voor jou met Vorstin
Lekker dat Frits zo fijn sprong Bvw!
Veel plezier met hobbelen Evie
Jeetje wat gaat Corion hoog Mootje!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:19

Evie: Valt mee hoor hoe hard Hetje mag werken. Heb er 20min. opgezeten vanmorgen en alleen wat rek en strek sprongetjes tot 1.10m gemaakt. Overigens kan het in Zuid-Holland nogal variëren met hoe hoog het staat, maar meestal staat het wel op de hoogte van jou foto's hoor.
Corien: KLeine moeite om wat voor je mee te nemen toch. Jij besteed er een hele dag aan!
Bianca: Mooi dat Bull het zo goed deed!!
Reusje van Dorien is idd een reus. Toen ik er met mijn ukkie's naast stapte kon Dorien volgens mij over mij heen kijken :P
Vind het overigens wel altijd lekker zo'n groot paard en voelde me altijd heel stoer op mijn Noldus van 1,76m (die werd overigens ook vaak groter geschat)
Mo: Dat is idd niet lief van Corion. Zijn altijd rot geintjes als ze dat doen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:43

Mo, heb je wel andere foto's van corion? Zag er laatst ook al zo een :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:51

Hij weet precies hoe hoog hij moet gaan. In mijn topics (te vinden in mijn profiel) staan ook gewone foto's. De gewone foto's van afgelopen training moet ik nog krijgen!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:12

@ mootje Jeetje wat kan hij hoog. Ben heel blij dat mijn paarden niet weten hoe zij op hun achterbenen moeten staan. Ik heb er zo'n hekel aan. Ik heb het paard van mijn zusje gereden toen zij opeens stopte. Zodra die wat moest doen wat haar niet zinde gelijk omhoog. Die is niet lang gebleven.. Liever een rodeoshow dan de handstand op de achterbenen.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:51

Zo, ik ben klaar met school voor dit jaar :D. Even afwachten of ik chinees heb gehaald (wat we in Thailand hadden), maar als dat zo is heb ik alles van het tweede jaar ook gehaald :). Zou fijn zijn, want ik krijg het volgend jaar super druk.
Ben na de vakantie meteen manager van het schoolrestaurant. Dus ik ben verantwoordelijk voor dat ding 10 weken lang. Nouja 5 weken, om de week ben ik manager en de andere week heb ik gewoon theorie. De weken dat ik theorie heb is iemand anders manager. Wel zin in :D.

Verder druk met de paarden trainen. Ze lopen beiden erg fijn. Het schimmeltje springt thuis al een parcoursje. Dit weekend even een oefenparcoursje springen. Sofie loopt ook erg fijn. Die mag ook mee naar het oefenparcoursje. Gewoon even wat ritme krijgen voor het echte concours over paar weken. Heb weer zin om op concours te gaan. Heb het toch wel gemist :o.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:38

Mootje, ik vind dat geen leuke acties. Ik ben ooit omgeklapt met een steigeraar en dat was niet fijn. Wat mij een beetje verbaast is dat jouw paard dan wel acceptabel is voor de ORUN cursus. Vind je het niet eng/vervelend als andere ruiters jouw paard rijden, die het mss heel anders aanpakken dan jij?

Als vreemde ruiter zou ik daar dus echt voor passen, ik heb geen zin meer om zulke paarden te rijden. Het is trouwens ook meteen de reden dat ik zelf erg twijfel over de ORUN, ik wil eigenlijk ook geen vreemde ruiters op onze paarden hebben, en al helemaal niet op Ukkie.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:51

Ik ben van mening dat je een braaf paard mee moet nemen naar de orun die wel tegen een stootje kan en niet te snel beledigd is. Mijn paard was toen 5 jaar en als men hem beledigde ging hij gewoon langzamer lopen of steeds opzij springen. De dag erop moest ik wel even zeggen dat het op mijn manier ging. Mijn 2 huidige paarden zou ik niet snel meenemen naar de ORUN terwijl er thuis rustig iemand op durf te zetten die nog nooit hebben gereden. Als ik zo'n paard zie lopen krijg je mij er niet op. Bij mij gaan ze ook direct weg als ze op hun achterste benen gaan staan bij protest. Mijn 1e eigen pony was een steigeraar en zo vaak onder gelegen..

@ kim fijn dat je klaar bent met school. Kan mij voorstellen dat je graag weer op CC wil. Mag het schimmeltje al mee op CC of is hij nog te jong.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:55

Lielle schreef:
Mootje, ik vind dat geen leuke acties. Ik ben ooit omgeklapt met een steigeraar en dat was niet fijn. Wat mij een beetje verbaast is dat jouw paard dan wel acceptabel is voor de ORUN cursus. Vind je het niet eng/vervelend als andere ruiters jouw paard rijden, die het mss heel anders aanpakken dan jij?

Mee eens...hoe vervelend het idd ook klinkt... :(:) , maar ik ben met mijn vorige paard ook omgeklapt. Die wist ook precies tot HOE hoog ze kon, totdat ze dus eens 1 keer teveel indraaide in de buik en zo beiden omklapten. Kwam er gelukkig goed onderuit. Maar ik zou zo'n paard van een ander ook niet willen rijden. Je zal het net niet vroeg genoeg voelen en doorduwen.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:06

Ik ben het wat betreft het steigeren ook wel met Lielle eens, ik heb er ook een hekel aan!! Zeker voor een ORUN cursus is dat echt onacceptabel, je zou het jezelf toch nooit vergeven als er iemand anders op gaat zitten en die pakt hem anders aan waardoor het verkeerd gaat.....
Helaas heb ik er nu ook een die op zijn achterbenen gaat staan als het lastig wordt, maar die gaat dus ook weg! :o
bianca1980 schreef:
BILLY @ nog ff wachten op dat veulen... Wat jammer dat ik jou dan niet herkend heb, heb wel een heel groot bruin paard zien rondlopen toen ik uitstapte, was jij dat ?? Je hebt helaas geen foto's in je profiel... dus kan niet spieken.... naderhand heb ik niemand gesproken was om 20 uur weg en het was nog tamelijk rustig vond ik
[i]
Ik heb alleen een grote zwarte maar ik zat er wel op toen jij aan het rijden was.
Als je op mijn onderschrift klikt kom je op mijn website (die overigens nog niet af is) hier staan wel foto's op 8-)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:26

jouw Giant Queen is idd wel heel gaaf!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:27

Qua dressuur en springen heb ik dit er nu volledig uit, dus ik durf wel te zeggen dat hij dit soort geintjes niet uithaalt met de ORUN. Ik weet nog niet of ik hem dit jaar al wil doen, want ik vind hem nog niet stabiel genoeg (dressuurmatig). Mijn vorige paard kon ook zo steigeren en met hem ben ik dus wel een keer achterover geklapt. Als ik achteraf had geweten wat ik nu weet, had ik hem 99% zeker niet gekocht.

Kim, Fijn dat je klaar bent voor dit jaar!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:30

Super dat het er iig grotendeels uit is, geeft toch een heel stuk fijner gevoel. Maar ik vraag me toch wel af wat hij zou doen met een vreemde ruiter. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik er niet op zou stappen als we bij elkaar in de cursus zouden komen. En precies daarom neem ik ook Ukkie niet mee als ik de ORUN ga doen, ik kan niet garanderen hoe zij reageert met een vreemde ruiter.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:31

Ukkie is het schimmeltje toch?

Ik laat voordat ik mij inschrijf nog een paar vriendinnen op hem rijden, om te kijken wat hij doet :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:34

Klopt, dat is Ukkie. Heel fijn paard maar wel sensibel en erg rillerig bij vreemden.

Dat is wel een goed idee, dan weet je meteen hoe het gaat bij een ander.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:35

Lielle schreef:
jouw Giant Queen is idd wel heel gaaf!

En ik ben nog steeds fan van jouw Ukkie <3 alleen de kleur al 8-)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:37

Dat lijkt mij ook een goed idee Mootje! Ik had toe ik de ORUN deed juist het probleem dat mijn paard helemaal niks anders ging lopen bij andere ruiters, op zich heel fijn dat hij zo gemakkelijk na te rijden was maar niet echt superfijn voor mijn punten....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:38

Hoe bedoel je dat precies, Dorien?
Het gekke is dat de dressuurinstructeurs in Ermelo hem zo super braaf vonden en fijn vonden lopen met de dressuur. Daar stond ik eigelijk een beetje verbaasd van!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:41

Nou je krijgt hoge punten als je paarden beter laat lopen dan iemand anders. Wanneer jou eigen paard dan helemaal niks slechter gaat lopen bij anderen is dat dus voor hun wel positief maar voor mij niet... Mijn ervaring is dat wanneer je een lastig paard krijgt en die doorpakt dat je dan hele hoge punten krijgt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:42

Aha, nu snap ik hem!