[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:11

andrea16 schreef:
B, lijkt me ook verstandig om eerst weer even parcoursritme op te doen. Heb al wel 17 winstpunten maar je kan tot de 30 toch?

30 klopt

Ik wacht vol smart op de reglementswijziging dat we er 40 mogen halen (zou dat nog te realiseren zijn voor 1 mei denk je )
Al is 30 al heel veel beter dan 20

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:11

Klinkt leuk Scum!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:12

Scum schreef:
Gomir, fijn dat je je examen gehaald hebt. Bedoel je met nog 1 tentamen dat je dan mag beginnen met de co schappen? En is er al enig nieuws of je al bent ingedeeld?
Ik hoef idd nog maar een tentamen te maken nu(en mijn artikel af te schrijven, maar dat is geen verplicht onderdeel van het doctoraal, maar valt onder de co-fase ) Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat ouder worden voldoende is, daar heb ik wel vertrouwen in

Ik heb me ingeschreven voor de groep van 4 september(tweede groep die start aankomend jaar). Had me ook in kunnen schrijven voor eind augustus, maar dat was precies de week van de jonge springpaardenkampioenschappen(IAN) dus dat vond ik niet zo'n goed idee.

In principe moet ik dus ergens tussen half augustus en half oktober bericht krijgen dat ik ergens tussen 4 september en eind oktober kan starten...Kortom, ik weet nog niets

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:21

Zou wel apart zijn als je half oktober bericht krijgt dat je 4 september had mogen starten

Ga je dus wel die co-schappen doen? Tijdje geleden twijfelde je volgens mij nog

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:19

Slaapkoppen???
Was vanochtend om 8.45 al op het wedstrijdterrein en had de laatste start om 16.15. Lekker lange dag dus.

Kees 1e parcours 4 strafpnt want hij schrok zich helemaal het lep van een paar grote muurblokken aan de kant naast een hindernis, waardoor de jury ons een weigering aanrekende >;)
2e parcours 2 balken naar beneden. Niet echt super dus... maar wel ff goed voor het ritme straks naar de SGw's toe.

De Indoctro vandaag voor t eerst int M; 1e parcours een balkje. Dus eerste wp binnen. 2e parcours zat ik op de lange lijn naar H2 toe allemaal domme dingen te doen en kreeg daarmee een weigering . Daarna er wel overheen. Nog 2 balken onderweg. Verder sprong ze super en vooral in de 3-sprong nog ff extra.
Al met al toch wel een beetje tevreden

@Andrea, fijn dat je weer lekker hebt gesprongen (barrage in de B ???)

@Scum, ben benieuwd naar de polofoto's van BW

@Gomir, succes morgen!!
@ MM, als je de volgende keer ook nog es 20 punten hoger haalt Dan komt het zeker goed

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:51

reeskees schreef:
@Andrea, fijn dat je weer lekker hebt gesprongen (barrage in de B ???)

Wat is daar raar aan?
Hebben wij ook altijd, barrage om de prijzen te verdelen, niet op tijd maar op stijl!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:59

maar het basisparcours gaat toch ook op stijl in de B.
dus de beste 0-fouter met de hoogste stijl is winnaar. Waarom dan nog es een barrage
Ik kom ook wel eens in NH, daar doen ze eerst basisparcours op fouten en stijl en daarna voor de 0-fouters nog eens een barrage op stijl. Ik zie er de logica niet van in... of ligt dat nou gewoon aan mij?
Hier in Friesland wordt dat dus niet gedaan (gelukkig!!!!)

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 00:05

Het wordt hier regelmatig gedaan. Net zoals een barrage in de L en hoger maar dan op stijl.
Maar heel vaak rijden ze ook direct op stijl, dat vind ik wel jammer. Vind het altijd leuk om een tijd aan te vallen

Maar ik ga nu slapen, net even naar m'n vriend geweest (echt leuk om dat te kunnen zeggen ), moet morgen namelijk weer hockeyen.

Trusten

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 07:27

RK, ik weet ook eigenlijk niet waarom. Misschien handig om vast te wennen aan het barrage rijden?!

Of omdat hier in ZH toch weinig deelnemers zijn en je toch een dag wil vullen met springparcoursen

Nou, ik vertrek richting paard en daarna richting maarsbergen!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 09:27

Slaapkoppen? Ik stond gisteren om 7 uur een vrachtwagen te laden (niet met paarden, banken en zo) en stopte gisterenavond om een uur of 8. Maar we zijn verhuisd, het ziet er prachtig uit in het nieuwe huis en ook internet doet het.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 09:50

Top Lielle! Al een beetje gewend in het nieuwe huis?

Ik ga hockeyen

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 10:30

ik vind die barrage ook wel lekker, hoorde ze er gister ook al over praten... maja als je het nooit hebt gehad vind je het misschien raar, maar als je het wel altijd hebt gehad dan is het best raar als je het niet meer hoeft te doen (vind ik wel tenminste, maja maakt voor mij ook niet zovele uit, ik rijd geen B)

ik had gister bijnaaaaaaaaaaaaaaaaaaa een 'oude' wp!!! 154!!! ik heb sinds kort een circuspaard...dat wil je niet weten op de achterbenen en dan lopen ben bij de buurman in de baan geweest naja en verder was het weinig soeps... 2e proef in vergelijking meteen goed en had ook 181

springen wil ik het niet over hebben ik wist niet dat paarden zo'n allemachtig goed geheugen hebben....

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:22

Biertabje schreef:
springen wil ik het niet over hebben ik wist niet dat paarden zo'n allemachtig goed geheugen hebben....

Nou wat je zegt! Die Goodtimes merrie die ik gehad heb was tijdens haar eerste oefencross in Nijeberkoop heel erg geschrokken van die coffin/greppeltje (hindernis 5 of 6 ofzo, bij dat heuveltje). 2 jaar later kom ik daar weer rijden met haar en sproing daar over de boomstam naar beneden vanhet heuveltje af en zal gelijk linksom draaien richting greppeltje... moet je menen... niet in de buurt te krijgen.. . ik snapte er helemaal niets meer van , totdat ik me dat van die oefencross later herrinnerde.

iig wel gefeliciteerd met je dressuurwinstpunt

@Lielle, bij de inrichting vanje huis als eerste het internet aangesloten en daarna de rest? Wanneer heb je housewarmingparty?

@MJ misschien doen we hier ook wel geen barrage in de B omdat er anders helemaal geen eind aan komt...

_Anja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:50

Lielle: fijn van je huis enzo! Wij zijn nu 2 jaar geleden verhuist..En het is wel ff wennen in een ander huis enzo..Maar het is ook wel heerlijk als alles is zoals jij het graag wilt hebben..

Bt: Jammer van je springen! Fijn van je dressuur;) hoe houd je rug t allemaal?

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:58

ja heb de hele nacht niet kunnen slapen
maar dan toch nog een paar foto's om me op te vrolijken

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
waarom kijk je nu zo boos baasje? ik ben toch onschuldig?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:33

anja15 schreef:
Lielle: fijn van je huis enzo! Wij zijn nu 2 jaar geleden verhuist..En het is wel ff wennen in een ander huis enzo..Maar het is ook wel heerlijk als alles is zoals jij het graag wilt hebben..

Bt: Jammer van je springen! Fijn van je dressuur;) hoe houd je rug t allemaal?

ja het gaat redelijk. heb nu het meest last van mijn nek-schouderbladen
vorige weekend was het wel erg zwaar..maja we moeten er even doorheen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:02

Leuke foto's BT, maar ik begrijp dat je problemen had bij de sloot??

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:08

Ik heb vandaag getraind in Maarsbergen, leuk trainen daar!!

Os had er zin in en was lekker voorwaarts! Hij was wel sterk af en toe. Volgens mijn instructeur moet ik mijn sperriem strakker doen. Nu ik de foto's gezien heb begrijp ik wat hij bedoelt

Maar goed, verder lekker gereden, paar stops bij greppel en water. Zodra ik zelf iets twijfel staan we stil! Maar als ik dan nog een keer stuur lukt het eigenlijk simpel, dus maak me er niet druk om. Alleen bij de greppel dacht Os dat ie erin moest, dat paste niet zo lekker, dus een hoop kabaal maar we hebben de andere kant gehaald

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:10

Lielle, lekker dat je verhuizing achter de rug is!!

Ik heb gister een vriendin helpen verhuizen (met de trailer, is wel makkelijk). Was in Rotterdam en in het nieuwe huis moesten we 3,5 trap omhoog, en geen kinderachtige trappen!! Dus mijn kuiten doen nu nog zeer!! Ben blij dat ze nog maar op kamers woonde en nog niet zo heel veel spullen heeft!!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:13

miss_jumpy schreef:
Leuke foto's BT, maar ik begrijp dat je problemen had bij de sloot??

op de plek waar de sloot lag stond nu een simpele oxer... en ze vertikte het om er over te gaan
het 2e rondje is het gelukkig wel gelukt (toen moest ze van de andere kant)

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:37

wow, dat is wel een beetje overdreven van Muis, Muis=Stout

Bitwise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 17:43

Lielle schreef:

Slaapkoppen? Ik stond gisteren om 7 uur een vrachtwagen te laden (niet met paarden, banken en zo) en stopte gisterenavond om een uur of 8. Maar we zijn verhuisd, het ziet er prachtig uit in het nieuwe huis en ook internet doet het.

Veel plezier in je nieuwe woning. Een verhuizing is zeer vermoeiend

Als klanten voor ijs gehad?

_Anja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:45

Mensen..Ik denk dat ik toch graag een shetlandertje wil..
Zo moest ik ff kwijt(A)

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:46

Hoi! Ik ben nu vet moe! Gisteravond feestje en we zijn net terug van een 3 uur durende rit! Lekker geraced door het canadameer!

Bitwise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 17:48

BT, op de foto's ziet er toch goed uit, ook als hij wat ruim uitkomt. Ik vindt het een leuk paard.

En wat dat geheugen betreft klopt. Ik heb al eens gemerkt dat een paard een half jaar later een wedstrijd terrein weer herkend.