[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:51

Ik had ze er net in maart onder laten zetten :+ bij mij gaan ze er een dezer weken weer vanaf. Trainen kan ook wel alleen op voorijzers, en denk zelfs dat dat er bij ons niet veel meer van zal komen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:29

Ik heb hem altijd op voorijzers dus die komen er van het weekend wel weer onder. En voor de zekerheid met stiftgaten. Dat kost niet zoveel extra. Ik zou niet extra achter ijzers eronder laten zetten als je dat normaal niet hebt. Je weet ver genoeg van te voren wanneer de wedstrijden weer komen en voor een training is voor vaak wel voldoende (voor mijn paard met alleen voor op wedstrijd ook maar dat verschilt heel erg natuurlijk).

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:27

Trainen met alleen voor moet wel kunnen inderdaad. Ik heb vorig jaar zelfs een keer rondom met ijzers zonder stiften gereden in Ede (training). Grond was zo keihard en ik had daar geen geschikte stiften voor :+ Ging ook prima!

Hebben mensen nog plannen om een beetje af en toe wat crosslessen te nemen of zit iedereen op een lager pitje?

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 02:11

Ik heb afgelopen zondag getraind op gras. Zonder stiften met voor ijzers. Was toch echt wel flink glad.. denk dat het voor dit jaar bij trainen blijft dus misschien alleen voor stiftgaatjes.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 08:17

Trainen wilden we dit voorjaar op gaan pakken, staat nu on hold ondanks dat we het qua terrein niet hoeven laten. Maar het werk van mijn man heeft sowieso op dit moment liever niet dat hij rijdt (doet hij natuurlijk wel) dus we zoeken de risico's niet op. Het blijft bij balkjes draven en galopperen op dit moment. Vindt Hocus ook al superleuk om te doen. En kan gewoon in de bak. Seizoen is toch wel klaar denk ik, geen evenementen tot 1 september. Lijkt me dat het najaar ook niet veel wordt dan omdat je toch ook met een groot stuk voorbereiding zit. En wie durft dat nu aan?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:08

Ik wil ze nog wel rijden, prive cross trainingen. Voor de afwisseling

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:17

Ik wil inderdaad de (prive) trainingen hopelijk nog wel weer wat gaan oppakken.

Op dit moment vermaak ik me daarnaast thuis wel, met 2 3-jarigen waar ik mee aan de slag kan om ze zadelmak te maken. Daar heb ik nu dan mooi wat meer tijd voor.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:21

Mijne staat gewoon altijd vierkant op ijzers met stiftgaten. Hoef ik nergens over na te denken.

Heb begin mei een les gepland, ben benieuwd..

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:24

Betalen jullie extra voor gaten? Nog nooit van gehoord haha

Ik had hem in maart net weer vierkant op ijzers.. Geen 1 prop ingedraaid... :')

Hij gaat ook weer van de achter ijzers af want als alles weer oké is kan ik toch niet meer op wedstrijd.

Zonde eigenlijk haha maar ja dit had niet iemand kunnen voorzien!

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:34

Hier niet :Y) Zou dus oefencross hebben, maar de hoefsmid was vergeten om gaten erin te maken... Terwijl hij weet dat ik eventing rijd :+ Maar goed, uiteindelijk was het ook niet nodig, dus heb er nu geen gaten in. Ik denk dat ik ze er ook vierkant weer af laat halen...

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:36

Oh okay, dan laat ik het er ook lekker bij zitten.

Ik ben vorig jaar al een keer onderuit gegleden doordat ik geen stiften achter had, dus ik ga absoluut niet meer crossen zonder. :')

Maar ziet er inderdaad naar uit dat het er voor dit jaar voorlopig niet meer in zit. So be it. Ik denk ook niet dat ik op gras ga springen.

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:08

Ze hebben Putten wel open gezet zo te zien (en te lezen op facebook). Heb me er zojuist voor opgegeven.

Denken jullie dat het doorgaat? Ze hebben geen vergunning nodig (september is dus niet de regel) dus ben benieuwd.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:11

Esje01 schreef 1 bladzijde terug dat SGW's wel vergunningsplichtig zijn.....

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:15

juulbx schreef:
Ze hebben Putten wel open gezet zo te zien (en te lezen op facebook). Heb me er zojuist voor opgegeven.

Denken jullie dat het doorgaat? Ze hebben geen vergunning nodig (september is dus niet de regel) dus ben benieuwd.

Kruidenpotje schreef:

Ik zag en las het ook! Vond het wel heel bijzonder. Misschien is het een eigen terrein? Ze zeiden inderdaad zelf dat ze niet vergunningsplichtig zijn!? Zou super leuk zijn natuurlijk maar eigenlijk ook wel beetje apart haha.

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:30

Kruidenpotje schreef:

Zoals Dewi hierboven al zei meldde de organisatie zelf dat ze niet vergunningsplichtig zijn.

Ja! Ik hoop echt dat het doorgaat. Ben ook heel benieuwd hoe dat dan zou gaan.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:04

Ede putten is veelal eigen terrein en er hoeven geen openbare wegen voor worden afgezet.
We gaan het zien.
Want evenementen en samenscholingen zijn nog wel verboden en catering mag ook nog niet.
Het zou super zijn, maar ik ben nog voorzichtig.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:11

Ik ben ook erg benieuwd! Opzich is het vrij makkelijk om te zeggen: er is geen kantine mogelijkheid, je mag als deelnemer 1 groom meenemen, misschien zelfs in tijdvakken starten ofzo? Rijden en daarna gelijk weer naar huis.
Maar hoe ver kunnen en willen organisaties daarin gaan? Is het te doen?

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:15

Binnen een uur al 300 inschrijvingen, gaat hard :=

Cioccolato schreef:
Ik ben ook erg benieuwd! Opzich is het vrij makkelijk om te zeggen: er is geen kantine mogelijkheid, je mag als deelnemer 1 groom meenemen, misschien zelfs in tijdvakken starten ofzo? Rijden en daarna gelijk weer naar huis.

Ja inderdaad, denk dat dat wel zou kunnen. Voordeel is ook bij Ede dat ze daar ook al een terrein hebben liggen, en het (denk ik) minder hinderniswerk is dan andere sgw's (stel dat het wel afgelast zou worden).
Maar we zullen zien.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:15

Zijn de klasses hoger dan B nog steeds over twee dagen in Putten en in Ede? Kan er eigenlijk niets over vinden, maar ga uit van wel? :=

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:17

Cioccolato schreef:

Klopt inderdaad. Het zou opzich te organiseren zijn, wel ontzettend veel werk. Je hebt natuurlijk ook heel veel vrijwilligers nodig.. Zouden mensen daar nu wel voor open staan.
Ik ben zeer benieuwd!!!

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:22

DoretteK schreef:
Zijn de klasses hoger dan B nog steeds over twee dagen in Putten en in Ede? Kan er eigenlijk niets over vinden, maar ga uit van wel? :=

In het vraagprogramma staat van wel. Normaal start ik daarom liever niet in Ede. Maar ik heb toch maar opgegeven. Wil toch wel heel erg graag crossen.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:28

En ik dacht nog goed te hebben gekeken voor het vraagprogramma, maar blijkbaar niet :+ Zie nu dat het ook gewoon hartstikke duidelijk op de website staat O:)

Twee dagen is helaas voor mij niet haalbaar qua reisafstand en werk, maar even de oefencross in de gaten houden. Is ook leuk :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:30

Ja ook alle vrijwilligers moeten maar op de been willen..

Ik ben erg benieuwd.

Ik zou zelf geen moeite hebben met 10tje meer inschrijfgeld. Of misschien een iets kortere route/minder hindernissen. Al zou dat wel jammer zijn _O-

We zullen het vast zien.

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:31

Cioccolato schreef:
Ja ook alle vrijwilligers moeten maar op de been willen..

Ik ben erg benieuwd.

Ik zou zelf geen moeite hebben met 10tje meer inschrijfgeld. Of misschien een iets kortere route/minder hindernissen. Al zou dat wel jammer zijn _O-

We zullen het vast zien.

Ik zag sowieso dat het inschrijfgeld van de L en hoger al 40/45 euro was? Of was dat vorig jaar ook al zo? Heb het nog niet eerder zo 'hoog' gezien.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:50

Alphen chaam was al 40 voor de B. Dus ik denk dat dat een beetje de trend wordt. Voor de B is inschrijf geld hier 30 en 1e prijs 40 euro.