[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:07

Lekker minnie muis, dat zijnnog eens nuttige oefenparcoursen!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:09

minnie_muis schreef:
JJ dat is wel erg schrikken!

Nou ik ben er weer van oefenparcours en het ging super! Er stond ook een man aanwijzingen te geven en nou weet ik dus precies wat ik fout doe! Meer naar voren rijden en van voren loslaten! Dus volgende week zondag wedstrijd en heb er alle vertrouwen in!

Fijn dat je zulke goeie tips hebt gekregen

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:19

ja heb nu weer wat vertrouwen tenminste! Mijn normale instructeur zegt juist hget tegenover gestelde! Dus daarom weigerd ze ook en lig ik er af!

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:38

met wie ging je eigenlijk springen

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:39

met t paard van sinterklaas!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:43

Jentil

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:01

leuk M_M!! heb je echt 3 seconde gezien!!
heb je dus niet zien springen! maar zag een paard voorbijkomen met mooi dekje

ik heb mijn handen vol gehad vandaag echt niet te houden dat beest!
inspringen ging super, maar eenmaal in het parcours deed ze zich net zovoor als de indoctro...alles heel eng, maar de hindernissen niet ze rende gewoon dwars door mijn hand heen eerst B rondje, ging foutloos, daarna L rondje, bij de dubbel vloog ze zo hard(liet haar maar gaan) dus toen maakte ze een mooi DIKKE fout op de 2e van de dubbel!!

maja nu weet ik dat ze wel HEEL graag over het hout wil heb Gomir nog even gesproken en gezien uiteraard!! he eindelijk weer wat vertrouwds uit NH
dus ik ga eens een scherper bit proberen, want zo overleef ik het niet

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:03

haha rt slim een ander bitje

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:05

Fijn dat het zo goed ging MM!

RT: misschien inderdaad even een ander bit proberen Maar het is dus wel duidelijk dat ze kan springen!

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:29

Jollyjoker  Ja dat klopt! Ik was gisteravond met vriendje aan het stappen, was errug gezellig. We hadden afgesproken niet al te laat naar huis te gaan, maar ja lag ik nog pas om kwart voor 4 te slapen.. haha Vanochtend er weer om 8 uur uit voor wedstrijd van Muriël. Ach ja we waren in Dieka, daar kom je ook niet vroeg weg.

Wat moeten jou vrienden geschrokken zijn van die overval, lijkt me echt heel eng!

RT  Beslaan 1 dag voor de wedstrijd kan best hoor, als je maar een hoefsmid hebt die goed beslaat is er niks aan de hand!

MJ  Ik kreeg net een telefoontje van Chaam dat ze mijn inschrijving aan het verwerken was, maar dat ze niet kon lezen tot wat voorn categorie L’Amour behoorde. De inschrijvingen worden dus kennelijk wel aangenomen…

Minnie_muis  Dat is altijd wel zo fijn bij oefenparcoursen als je goed wordt geholpen!

Muriël had vandaag dikke pech. Ze had selectie wedstrijd springen in Gorssel. L’Amour sprong super, maar wat gebeurde er nou….. ze waren vergeten de bak dicht te doen en Muriël moest van 8 naar 9 heel dicht langs de uitgaan rijden, ze reed Moertje super, goed aan het buitenbeen, maar ja L’Amour zag toch een gaatje en ging zo de ring uit richting de rest van de pony’s!!!!! Ze is wel direkt weer omgedraaid en heeft 9 en 10 nog weer gesprongen. Wel foutloos dus, maar gedisk omdat ze de ring uit vloog… grrrr balen!!! Maar ja Moertje sprong iig wel super!

Ik moet zo nog even een gedicht in elkaar draaien voor de surprises van vanavond, ik heb Muriël getrokken dus moet lukken!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:30

Ik ben net klaar met mijn gedicht. Ik kan dat echt niet

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:43

JJ, dat is zeker schrikken.

MJ ik heb mijn couppons klaar liggen, hou ik ze gewoon nog even thuis.

RT volgens mij wilde je toch zo'n paard als Oet
Mijn paarden worden ook wel eens daags voor concours beslagen als het niet anders kan.
Ik moet ook wel eens springen (les)als ze net bij de smid zijn geweest.
Zijn ze om 9.30 klaar en dan heb ik om 10.15 les.

Als je nu erge heimwee krijgt wil ik wel gaan schrijven zoals ze bij ons spreken

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:05

haha nou dat hoeft ook weer niet ik hoor het liever, dus als je het ff wilt opnemen

ja ik wilde net zo'n paard als Oet maar ik geloof wel dat het goed komt met haar..
ik heb vanmiddag gemeld dat ze heel nodig naar de hoefsmid moet dus hopelijk lukt het dan binnen 2 weken!

met wat voor bitten rijden jullie en hoe werken die in?
ik rijd nu namelijk met een zacht bitje= dubbel gebroken kneveltrens met bol stukje! maar daar loopt ze dus nu dwars doorheen
een fulmertrens werkt zeker harder in dan een kneveltrens?

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:13

Fulmer is iets zachter dan een knevel (bij fulmer zitten ringen los, en bij knevel vast)
Deze trensjes vind ik trouwens heeel fijn, ze zijn absoluut niet scherp, volgensmij kun je een zachter bitje niet krijgen, maar ze werken wel goed in!

Zelf rij ik Lucky met dressuur op een dubbelgebroken appelbitje en springen op een dubbelgebroken yankee trens (dat is een bitje met van die halve maantjes, werking hiervan is dat het bit net wat scherper inwerkt als een gewone watertrens)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:26

ik rij gewoon met een dubbelgebroken trens.

RT: fijn dat je paardje zo graag over het hout wil (altijd handig)

Ik heb vanmiddag nog even paardensport gezien op Deutschland, ARD dacht ik

chantal: succes met je gedicht

zou Lielle haar M2 debuut al gereden hebben???

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:35

Ik vond je schimmeltje leuk RT!
Ik zou gewoon eens een enkelgebroken kneveltrens proberen, maar niet teveel rommelen. Tweede rondje was wat rommeliger, maar het eerste zag er op de video helemaal niet slecht uit hoor

Chantal: dat is zeker balen zeg

MM: meer galloperen zag er wel goed uit, je had nu een goed ritme en je kwam daardoor ook mooi met de sprong. Met dat meer loslaten zou ik wel oppassen hoor. Ik vond eigenlijk dat je nu wel heel vaakje hand wegstak ik de laatste pas en dat kan in een oefenparcourtje van 80 cm zonder gekke dingen wel, maar daar zou ik in een B-parcours toch wat meer op letten (zeker als er ook eens een hekje onder hangt enzo)

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:36

minnie_muis schreef:
Nou ik ben er weer van oefenparcours en het ging super! Er stond ook een man aanwijzingen te geven en nou weet ik dus precies wat ik fout doe! Meer naar voren rijden en van voren loslaten! Dus volgende week zondag wedstrijd en heb er alle vertrouwen in!

Het zag er goed uit hoor (tweede rondje iig) Heb je daarna niet meer gesproken, zonder paard herkende ik je niet meer en jullie waren ook niet bij de auto toen ik erlangs liep.

Ik dacht dat je nog wel een rondje B zou rijden, maar dat deed je dus niet

Cheeka sprong ook heel fijn. B en L en alletwee heel simpel nul. Ze werd nog wel iets stoer onderweg en het tweede rondje begon ze ook weer wat te schudden, maar ze bleef wel super te controleren en te sturen
Otje ging ook wel ok, maar dat voelt toch minder als Cheeka. Hij werd tweede rondje in het M ook weer wat trekkerig, maar hij bleef nu iig wel doorlopen Ook als ik een keer wat dichter of groter kwam.

Over de opmerkingen van die man zeg ik verder niets trouwens. Hij vond dat ik heel zenuwachtig was toen ik op de merrie zat en ik moest een goede instructeur zoeken voor Ot

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:46

Zo gaf Jaap Boots mij het advies om die pony iets meer door te laten lopen

Klinkt evengoed als 4 fijne rondjes.

Chantal dat is zeker balen van Muriel, mijn pony is een keer over de bakdeur naar buiten gesprongen
(gomir + RT vlak langs Hans in Blokker, hebben ze al zo'n hoog plafond in het halletje )

MM, ik heb je niet gezien, maar ik zou idd wel oppassen met teveel hand naar voren. In het oefen kan het niet zoveel kwaad, wordt wel riskanter als er "enge" dingen onder staan.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:51

JJ, dat is schrikken. Gatver, ik hoop dat zoiets me nooit overkomt.

Ik hoop wel dat ze onze coupon van Chaam accepteren.

Gomir, fijn dat je zo goed gesprongen hebt!

Mijn verslag van vandaag. Ik zou met Ienie voor de laatste keer L2 starten en Bitwise met Online M1, 2 proeven.
Maar gisterenmorgen stond Ienie met een grote snotneus op stal. Sjit! Temperatuur was wel goed, dus DA gebeld. Die zei dat het op dit moment heerst en dat ze niet mee mag op concours. We mogen haar wel licht rijden zodat de luchtwegen goed vrij blijven.

Nou heb ik in mei m'n laaste wedstrijd met Online gereden, L1. Toen had ik mijn 20 winstpunten en ik mocht dus geen L1 meer. Met oefenen thuis was het steeds een ramp. En 4 maanden geleden heb ik tegen Bitwise gezegd dat ik voorlopig niet meer op Online ga rijden want het gaat steeds mis.

Ik heb wel in Helden over 2 weken L2 ingeschreven (mijn debuut in het L2 dus), maar ik had zoiets van; dat wordt gewoon onze laatste wedstrijd, en dan rij ik daarna alleen met Ienie in het M1 door.
Nou had ik voor morgen dus geen paard. Eerst wilde ik afmelden, maar later besloot ik om de gok toch maar te wagen en Online ipv Ienie in het L2 te starten, en dan maar 1 proef (want hij moet ook nog M1 en ik wil zijn pees niet overbelasten).

Gisteren in de wei erop voor het eerst sinds 4 maanden even erop gezeten en het was niet echt geweldig. Vandaag met losrijden heb ik hem even op zijn nummer moeten zetten. Hij vond dat er heel veel bostijgers zaten en dat vond ik niet. Voor de rest ging het losrijden wel fijn. Hij was goed aan mijn hulpen en werkte lekker mee.

Toen de ring in. Jezus, hij zag overal bostijgers. Dus een paar klappen gegeven en meteen in galop gezet. Even later moest ik beginnen. En wat denk je? Hij heeft de hele proef nergens naar gekeken en heel fijn zijn best gedaan.
Resultaat; eerste plaats met 176 punten!!!Afbeelding
(de tweede plaats was 162 punten, dus ook nog een dikke voorsprong )
Nou heb ik weer iets meer vertrouwen en zal ik toch maar doorgaan met Online. In principe mag ik het L2 overslaan en versneld promoveren naar het M1, maar dat ga ik toch maar niet doen. Eerste 2 winstpunten in het L2 zijn iig binnen!

Daarna moest Bitwise in het M1. Eerste proef ging heel fijn, en hij had een tweede prijs met 163 punten.Afbeelding
Tweede proef waren de batterijen een beetje op en daar had hij 157 punten en ook weer een 2e prijs. Afbeelding
Eerste 3 winstpunten in het M1 zijn binnen!

Uiteraard heb ik Online helemaal platgeknuffeld!
Hopelijk kan ik Ienie over 2 weken wel in het M1 starten.

Ben ook benieuwd hoe het met Lielle gegaan is.
Laatst bijgewerkt door Scum op 04-12-05 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:53

GvdT schreef:
Zo gaf Jaap Boots mij het advies om die pony iets meer door te laten lopen
Dan kon je er harder vanaf als hij toch niet ging

Citaat:
(gomir + RT vlak langs Hans in Blokker, hebben ze al zo'n hoog plafond in het halletje )

Maar goed dat jij en die pony ook niet zo groot zijn

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:55

Gefeliciteerd scum!
Zo onverwacht toch nog een fijne proef gereden met Online
En natuurlijk super van die punten in het M1!

We horen het straks vast wel van Lielle

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:03

Madine is ook al een keer de ring uitgevlogen. Ik reed haar toen nog maar net en er zat nog haast geen stuur op in het parcours. Ze vond het na 4 hindernissen wel genoeg en galoppeerde maar naar de uitgang toe. Ik kon haar eerst niet houden maar toen ik uit de ring was heb ik haar gelijk omgedraaid en de ring weer ingegaloppeerd en het parcours afgemaakt. Ik was toen niet gediskwalificeerd, echt vreemd haha.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:04

Scum: gefeliciteerd met je punten en prijs!! Echt super. En feliciteer Bitwise ook maar even met zijn prijzen en punten

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 20:06

Lielle heeft een heel gemengd gevoel, Pablo deed behoorlijk zijn best maar er mankeert hem (weer eens) iets ben ik bang. Hij liep naar beste kunnen vandaag maar het was het net niet. Uiteindelijk geen verkeerde proeven, maar wel soms wat slordig en mn de lengtebuiging was minder. Uiteindelijk 144 en 145 punten en het commentaar van de jury klopte precies bij mijn gevoel. Niet slecht voor een 1e keer M2, maar hij kan veel beter. Maar weer eens laten nakijken, mijn (en mijn moeder's) gevoel zegt toch dat hem wat dwars zit .

Raimaer ging op het voorterrein best fijn (ik had haar trouwens dus wel thuis gereden vanochtend, zat er om 7 uur op ) en in de ring flikte ze me weer hetzelfde als in Barchem. Overal op letten behalve op mij, en maar lopen stieren. Ik kwam dus witheet de ring uit, heb haar op het voorterrein echt een pak op haar l*zer gegeven en vrijwel meteen weer de ring in voor de 2e proef. (M1 trouwens). Iedere pas die ze mis durfde te doen had ze een spoor te pakken en ze bleef toen iig opletten Voor mij voelde beide proeven heel rommelig omdat ze stoer was voor, volgens mijn moeder viel dat aardig mee. Volgens de jury dus ook, de 1e proef was ik 2e met 160 punten en de 2e proef had ik er 157. Dus 2 wp'en erbij, maar ik was vooral blij met het feit dat ik iig die 2e proef er weer eens aan kon rijden

Super Scum, Oro for president

Balen chantal.

RT, ik vind zelf een ongebroken trens fijn rijden.

En verder las ik nog diverse fijne oefenparcoursen

/edit

typo's

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:11

gefeliciteerd Scum en Bitwise!!
GVDT : dat is knap!! slimme pony hoor

gomir: ja 2e pc was ik ff grover, maar hielp niet echt heeft ie nog een leuke techniek? kan jij het trouwens op video zetten. ik wil hem wel graag hebben!

lielle: lekker van je puntjes, gad je zeker wel een goed gevoel die 2e proef?
ik denk dat ik beter wat gomir zegt kan beginnen met een enkel gebroken knevel, knevel ben ik erg tevreden over, en ik kan nogal een sterke hand hebbe