[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 23:53

Amai als da oversteken gebeurd, 'k peis dat 'k van Luxor zou vallen. Hij kan goed draaien en weglopen. :P

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 07:21

Opzich is dat wel interessant maar aan het begin van het seizoen. Nu zijn de crossen toch bezig eb zitten de paarden in het ritme. Dan ga ik niet meer op training.
Maar het kan intressant zijn

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:35

van harte gefeliciteerd daaph!!! *\o/* *\o/* :)F :)F

ik heb 2 jaar geleden een keertje les gehad van ti.m l.ips, was erg leuk..kleine groepjes..mooie hindernissen. maar toen vond ik hem niet echt een aanvulling qua uitleg, hij was toen nog niet zo erg gepassioneerd qua uitleggen, niet verkeerd bedoeld hè, hij is ontzettend vriendelijk en gaf goed les, maar ik hou ervan als iemand veel verteld..maar ja ondertussen zijn we 2 jaar verder en is hij ook wat ouder geworden. maar ik blijf het een krielkip vinden om naar te kijken := :D _O-

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:40

gelukkige verjaardag daaph :)

ik heb het ook gezien maar is het niet iemand van zijn stal die de stage zal geven? Joyce van de kuilen dacht ik. Ik hoor in elk geval veel positieve commentaar over t*im l*ips. Ken enkele mensen die daar op training af en toe gaan. en die zijn er heel positief over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:20

Proficiat Daaphh!

Ik hou het voorlopig zelf bij dressuur, springles en als het kan veel buiten rijden. Er staan een paar hindernissen op ons clubterrein, ik kan daar oefenen.
Als ik het vertrouwen (en vooral lef) wat terug krijg zou ik toch willen proberen om eens mee te springen op een tornooi bij aspiranten.

Nu eerst ander werk: de oorlog verklaren aan het Jacobs kruiskruid op de weide.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 17:14

Dank jullie wel allemaal. Ik zou zeggen kom een stuk taart eten, ma das wat ver vrees ik Y)(^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:03

Mmmm... taart. Helaas beetje ver inderdaad.

Zijn er mensen die al eens een weide opnieuw ingezaaid hebben? Welk type graszaad is daar voor gebruikt? Mijn weiland is een catastrofe. Heel veel JKK, een hoop distels (en verdorie geen kleintjes) en een aantal plekken waar niks meer door komt omdat het onder water heeft gestaan. Gelukkig kan ik voorlopig nog aan hooi geraken en dat bewaren. Komend najaar gaat de boel dan gefreesd worden en herzaaid.

Jammer genoeg ook de ontdekking gedaan dat de kalvers van de boer effectief op mijn weide rondlopen. Heb een oortag gevonden vandaag, de draad ligt op 1 plek inclusief paal tegen de vlakte en op het maïsveld lopen sporen vanaf zijn weide naar de mijne. Mag rondom rond alles vernieuwen. Ipv beoband wordt het stroomdraad, maar geen flauw idee of dat batterijtje genoeg pets gaat geven om die buiten te houden.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:06

Geen ervaring met weides inzaaien... eens luisteren bij een loonwerker?

Heb 1x crosstraining van t.l.ips gevolgd, heeft letterlijk niets gezegd, behalve leuk paard, zuinig mee zijn (was Koko). Voor mij nooit meer dus :P

Vandaag lange dag gehad, gegroomd voor mijn lesgever die 5 paarden gestart heeft in de cyclus vandaag en mijn ny'ke was foutloos *\o/* ze sprong alweer een pak beter nog dan vorige week!
Volgende week opnieuw, wel super ver, voorbij Namen...
We gaan nu de cyclus even voorrang geven op het crossen, ze doet het zo goed... jammer maar goed, met een 4 jaarke moeten er keuzes gemaakt worden.
Wil wel graag Occ Brugge rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:14

Zag het filmpje, super dametje toch! Vind ze echt fijn springen, lijkt wel een wolkje dat rondzweeft over de hindernissen. Is eens wat anders dan een kanon dat zichzelf over een hindernis lanceert en als een blok neerkomt. Het ziet er bij Nyona beheerst en gecontroleerd uit.

Kalk en meststof weten ze hier wel, graszaad kennen ze alleen voor koeienweides of schapenweides. Dat van Pavo is verdorie 115€/15kg, toch een pak geld verdorie. Had er uit NL ook gezien die dezelfde grassen hebben maar bijna de helft goedkoper zijn, maar ik heb 0,0 ervaring met herzaaien dus geen idee of dat even goed is. Heb gelukkig nog even tijd om dat uit te pluizen.

De les met Icaro was eventjes afzien maar wel heerlijk kunnen afsluiten. Meneer in de piste met 3 merries en vanalles rondom het terrein te doen. Kort gezegd, hij had de concentratie van een goudvis, elk rondje was een nieuw avontuur :)) Hij heeft zich wel gedragen, daar niet van, maar de aandacht was toch met regelmaat foetsie in het begin. Al bij al wel positief kunnen afsluiten. Het lichtje voor schouder binnen is opnieuw gaan branden *\o/* Nu nog meer op zijn kont laten zitten en we kunnen er tegenaan knallen.
Maandag staat er parcourtje springen op de planning + de waterbak. Olé :')

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 23:22

Mijn ouders stonden tot enkele jaren terug op de markt en ik geloof dat wij altijd weidegras namen met klaver ( geloof ik)

Ik heb het filmke ook gezien! Fijn dat ze foutloos was!

Mijn verjaardagscadeau in een topic [BB-ITP] Kentucky fried chicken chez moi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 23:34

Hahahaha schitterend cadeau! Binnenkort is het bij Aveve kippenweekend. Volgens mij zijn er dan promoties op heel wat materiaal om kippen te houden, misschien handig om wat dingen in te slaan als je er nog nodig hebt?

Ik zit met nog een tinker en 2 kleintjes, dus moet als het kan wel gras vermijden waar ze snel vet van worden. Al ben ik niet te beroerd om ze regelmatig op "rantsoen/dieet" te zetten met hooi op een paddock als het moet.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 08:03

Antonius: ik vindt ze nu nog zoveel beter springen dan het eerste parcours. ze heeft duidelijk heel veel geleerd van het eerste parcours. Knappe dame heb je daar!

varekaj: ik denk dat ze bij ons rai gras (kweet niet of het juist geschreven is) zaaien maar dat is dan meer om te hooien denk ik. zelf ken ik er heel weinig van.
leuk dat je terug je lessen kan opnemen en dat hij ondanks zijn afleiding wel zijn best doet :)

daaph: leuk he kippen :) wij hebben er voor de moment 5. En ik kan nu al geen weg met al de eieren :p Er zit wel al enkele oude kipjes tussen. Nu hebben we vooral gewoon leg kippen maar hebben nog brahma's gehad en sier kippen. Graag zou ik enkel arucana kippen hebben. Vind die wel mooi en ze zouden ook eitjes leggen die beter zijn voor de cholesterol ( blauwe eitjes) niet dat ik daar last van heb hoor :p. kippen zijn wel leuk. Scheelt ook heel veel in de vuilzak :)

Bij ons is mijn vriend nu vooral bezig met de conditie te trainen van vozzie. Normaal gaat hij dit weekend op crosstraining. ook om te zien of zijn knie het volhoud. Voorlopig alles goed. behalve dat hij veel rugspieren toch kwijt was van zolang stil te staan. Die beginnen nu stilletjes aan terug bij te komen. We zien wel :)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 08:37

Wat fijn dat de vos terug kan opbouwen Mila! Het stilstaan doet idd geen deugd aan de spieren. Wel een beetje voorzichtig blijven he :)

Ik vind ze ook veel beter springen Antonius! De bidet kijkt ze precies niet naar? Daar heb ik wat schrik voor bij Iskander, op training een open waterbak springen is toch wat moeilijk, hij doet het wel maar heeft wel de nodige aanmoediging nodig.

Daaaph: ga je alleen wonen of met je vriend? Je gaat veel paardenogen mogen eten :+

Varekaj: hop! Grabbel je moed bij elkaar en rondspringen maar, ik verwacht je toch wel eens tegen te komen op de zomertornooien

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:23

florence: hij zit nu van begin januari in het werk. Eerst 6 weken opbouwend enkel stap en draf.
Daarna weer opgebouwd met galop en nu sinds 3 tal weken weer cavaletti met af en toe een sprong en wandeling /conditie training in het bos. Hij wordt 1 keer per week dressuur matige gereden, 1 keer spring/cavaletti 1 keer aan de longe met pessoa en 1 keer bos/conditietraining. Verder zit hij elke dag op de weide. Na elke grote inspanning krijgt hij ook recupmash. En hij krijgt ook supplementen bij van de dierenarts om zijn spieren aan te sterken.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:56

Tx dames, ik vind ze ook al veel verbeterd. Stond nu ook wat hoger dan vorige week, langs andere kant wel op dezelfde locatie... Volgende week courriere, ben benieuwd of ze dan terug meer spanning zou hebben of niet...
Echt kijkerig is ze eigenlijk op niets. B.jorn had dat thuis vorige week eens gesprongen en dat ging van de eerste keer. Die witte hindernis in parcours moest hij net wat meer druk zetten, maar nie da ze echt zou stoppen.
Wat ga jij nog met iskander doen? Beginnen crossen of enkel tornooien?

Ik heb antwoord van s.ien! Supervriendelijk trouwens, viel ver van mijn stoel :P bit moet gebroken zijn, enkel of dubbel, maar een gewone ongebroken mag dus niet!
Madelene, tis maar dat je het weet ;)
Snap dat dus niet hé, alsof ongebroken strenger is dan gebroken...
Varekaj: dat bit van jou, die myler zou wel toegelaten zijn, maar S.ien ging het nog eens bij een jurylid navragen voor zekerste.

Wij hadden al 2 kippen en nu 2 kuikens erbij van de juf van mijn dochter. Dochter is er zot van Vind 4 ook wel meer als genoeg... daaph gaat rijk worden van de eierverkoop :j uw namen zijn trouwens echt schitterend!!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:12

oh couriere ook leuke piste :) vijver in de piste :) ben ik vorig jaar eens geweest. wel een eindje rijden ( 2 uur ongeveer)

s.ien vriendelijk? tzal gaan regenen waarschijnlijk }:) nja ik snap dat ook niet goed. Een rubberen ongebroken mag wel? ja myler mag ook stond op die tekeningen in die bijlage die je had doorgestuurd.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:15

Ja die namen echt hilarisch! Kipfilet. :') :') :')

En Nyona doet dat echt zooo goed! Top. :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:04

Antonius, thanks voor de tip , komend weekend waag ik het er nog op, ga nu in een keer niet met een ander bit rijden.
en je jonkie.... <3 <3 <3

daaph die namen van de kippen _O- _O- _O-

heb ik nog een vraag, ik zit erover te denken om in de cross de martingaal eraan te hangen, maar ik rijd met een (gebroken) pelham, mag dat...pelham met sperriem en martingaal????
(en als hij dan nog niet door de waterbak heengaat.....grrrrr)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:33

in Belgie mag dat denk ik wel. wij rijden ook met pessoa sperriem en martingaal.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:22

Pelham en martingaal heb ik in ieder geval gisteren op nationale jumping gezien, dus dat zal in de eventing ook wel mogen denk ik dan...
Wel vreemd nu ik erover denk, een ongebroken trens mag wel bij jonge paarden op jumping, toch krom dat je daar dan niet mee mag rijden in de eventing...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:37

Antonius... even klein vraagje nog. Bij ongebroken, geldt dat enkel voor de metalen bitten of ook voor de plastic/rubber? En bedoel je mijn baucher myler of de watertrens myler? Dat de watertrens mag wist ik. De baucherversie normaal ook maar bevestiging zou wel fijn zijn?

Myler is gebroken zonder gebroken te zijn. Links en rechts werken onafhankelijk van elkaar en scharnieren in het midden, maar je kan ze niet dubbel klappen. Of toch niet zoals een gewoon gebroken bit. Ik weet dat niet elk paard er fijn op reageert (er zijn er die spontaan omhoog komen) maar misschien is dat wel een gulden tussenweg?

Die kippennamen zijn echt goed gevonden, hoor u al roepen als ze groter zijn.
Een kip legt elke 25u een ei dacht ik. Je gaat omeletten kunnen maken. Of cake. Of sabayon. Of pasteis de nata. In elk geval niks goed voor de lijn (maar wel lekker) :Y)

Florence, maandag is het parcourtje proberen. Als het echt vlot gaat en ik zit meer op mijn gemak ga ik zeker richting aspiranten werken om mee te kunnen starten. Weet alleen niet of dat direct gaat zijn of pas later in de tornooien.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:40

Ik veronderstel enkel voor metalen bit, want een rubber ongebroken staat in het reglement als toegelaten.
Ik ben dus van plan als s.ien mij bevestigt dat een metalen ongebroken niet mag, toch eens door te vragen wat de reden is.
Je baucher myler zou mogen, volgens mij ziet ze gewoon niet dat het eigenlijk niet gebroken is...
zo ne nest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:47

Het mondstuk staat bij de dressuur in trensvorm toegelaten en een baucher is ook toegelaten. Dit is eigenlijk een combi van 2 toegelaten bitten.
Ik denk dat metaal niet mag omdat het "harder" is dan rubber of kunststof? In mijn ogen echt zeiken over details, kunststof geeft ook geen mm mee... rubber een beetje maar of dat nu zoveel uitmaakt is weer zoiets. Als de ruiter er goed mee omgaat en het paard loopt er fijn op, iedereen happy toch?

Idem met stang en trens is dressuur en dan die minimale diktes. Ik krijg nooit van zijn leven 2 bitten in Icaro zijn mond volgens mij ivm ruimte.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:25

Voor de fans, ik heb een myler bustrens liggen. :P Ik rij nu toch met een Sprenger KK D-trens.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:31

is toch eigenlijk stom hè...een gewoon ongebroken bustrensje...meest simpele bit wat er is.
Ik denk dat de meeste mensen het als een "stang" van stang-en-trens zien, wat het dus echt niet is. :roll:
maar thanks voor de martingaal info.

ik rij in het gewone springen boxser op een myler snaffle...maar ook inderdaad omdat die niet helemaal ingeklapt kan worden..
boxser heeft een hekel aan een gebroken bit. lijkt wel alsof hem dat zeer doet in de lagen van zijn kaak als die dubbel scharniert.