[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sabertje

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:52

6. Vervoer paarden
Het vervoeren van paarden is niet verboden. Wij adviseren echter iedereen zoveel mogelijk de paarden op de eigen stal te laten staan en geen mensen en paarden van buitenaf toe te laten op je eigen accommodatie.

https://www.knhs.nl/nieuws/2020/geldend ... -23-maart/

Ik wil me er verder ook niet in mengen, maar denk dat dit ook wel genoeg zegt. Hoe graag ik ook zou willen trainen, ik blijf ook thuis in mijn eigen wei en misschien een stukje het bos in, maar dat is de weg over. (hoewel dat alleen ook geen goed plan is, dus ook nog niet gedaan)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:54

Er staat nog steeds dat 1 op 1 training mag. Dus het mag gewoon. Er wordt geadviseerd paarden niet te vervoeren maar het mag nog steeds. Info van de KNHS site.
Dus de keuze ligt nog steeds bij iemand zelf en een ander hoeft die keuze niet te maken voor een ander. Daar staat ieder tot nu toe nog vrij in wat noodzaak is en niet kan per persoon verschillen en hoeft een ander niet te bepalen voor een ander.
Als de regering nog meer gaat aanscherpen, zoals het niet mogen vervoeren enkel kliniek (Wat nu nog niet geld in NL), ja. Dan mag het niet.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:56

Ik denk alleen dat we er met z'n allen voor moeten zorgen dat we mogen blijven rijden en dus geen gekke, onnodige (in mijn ogen) dingen moeten gaan doen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:09

Dat dus, je krijgt eigen verantwoording. Gebruik dat met verstand en terughoudendheid.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:15

En laat een ander z'n eigen keuzes maken binnen de regels en grenzen, met een waarschuwing ofzo is prima. Gaan ze buiten de regels, meld het bij iets of iemand die er iets tegen kan doen.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:16

Ik steun helemaal niks. Ik heb mij opgegeven voor die les, als het door mag gaan gaat het door, zo niet is dat jammer.

Ik mag gewoon het stal terrein af van mn stal eigenaar om ergens te gaan buiten rijden of 1-1 te gaan trainen.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 16:00

En zorg (zoals altijd) voor de goede papieren onderweg, er wordt gerichter gecontroleerd op paardentrailers op het moment. Stalgenootje moest dinsdag naar de kliniek, werd al vrij snel aan de kant gezet.

En @Cioccolato, ik heb de indruk dat jij met twee maten meet. Als het over een crossles gaat waar je zelf aan mee wilt doen moet iedereen het zelf weten, maar als het gaat over een berenjacht vind je wel dat anderen zichzelf moeten beperken? Misschien iets om eens over na te denken.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 16:13

Bij onze vereniging mogen leden al niet eens gebruik maken van de binnenbak. Gebeld met de KNHS en het mag gewoonweg niet.
Dus ja, zoveel mogelijk beperken. Belangrijkste is dat we gewoon op de locatie waar paard gestald staat mogen blijven rijden lijkt mij. Maar mijn mening was al duidelijk geloof ik. }:0

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 16:44

Edit: ik haal het ook gewoon weg, want zie de zin hieronder :Y)
Overigens zeg ik nergens dat ik zelf crosslessen oid wil gaan rijden hoor, maar dat men geen keuzes voor andere mensen moet maken binnen grenzen. Groepslessen zijn buiten de regels. Een mening/tip geven mag, maar ga niet andere mensen iets opleggen. Dat is niet netjes.

Maar ik weet niet hoe vaak ik meot zeggen dat dit geen corona discussie topic is, moeilijk te begrijpen geloof ik _O-

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:49

Bayro van Tim Lips is overleden.
War een vreselijk nieuws

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:58

Ik las het op Facebook. Idd heel triest. Heb een zwak voor mooie grote schimmels. Vond het altijd een prachtig paard. Was genieten om hun samen in actie te zien.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:13

Groot gemis voor de Eventing sport in Nederland. Y;(

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:18

Zo verdrietig..

Sannexspikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:29

liekec schreef:
Ik vind het belachelijk dat die meid van YouTube regels vanuit zowel het RIVM als de regering aan haar laars lapt. Jammer dat jullie dat steunen.

Welke?

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 00:45

liekec schreef:
Ik vind het belachelijk dat die meid van YouTube regels vanuit zowel het RIVM als de regering aan haar laars lapt. Jammer dat jullie dat steunen.

En welke regels lapt ze dan volgens jou aan haar laars? Die meid van YouTube? Proef ik daar iets van jaloezie? Lelijk hoor. Bleh!

Op 23 maart heeft ze op FB al aangegeven dat privé lessen wel door gaan. Dat is dus niet tegen de regels. Het is een crossterrein nagenoeg in de middle of nowhere, van kweet niet hoeveel m2. Je kunt daar zowat niet veiliger zijn dan in welke omgeving dan ook.

1 instructeur, 1 ruiter en die zijn ook buiten corona tijd niet dichter dan anderhalve meter bij elkaar. Evt nog een chauffeur, maar die kan bij de trailer blijven.

En nee, wij gaan niet heen, dus hebben nergens mee te maken. Kan er alleen slecht tegen als er zomaar wat geroepen wordt. Check dan iig je zogenaamde bronnen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 05:20

Het waren eerst nog groepslessen die pas laat veranderd zijn in privé lessen. Na de berichten hier.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:48

Morniclum schreef:
liekec schreef:

En welke regels lapt ze dan volgens jou aan haar laars? Die meid van YouTube? Proef ik daar iets van jaloezie? Lelijk hoor. Bleh!

Op 23 maart heeft ze op FB al aangegeven dat privé lessen wel door gaan. Dat is dus niet tegen de regels. Het is een crossterrein nagenoeg in de middle of nowhere, van kweet niet hoeveel m2. Je kunt daar zowat niet veiliger zijn dan in welke omgeving dan ook.

1 instructeur, 1 ruiter en die zijn ook buiten corona tijd niet dichter dan anderhalve meter bij elkaar. Evt nog een chauffeur, maar die kan bij de trailer blijven.

En nee, wij gaan niet heen, dus hebben nergens mee te maken. Kan er alleen slecht tegen als er zomaar wat geroepen wordt. Check dan iig je zogenaamde bronnen.

Zij gaat groepslessen geven waar minimaal 3 combinaties heenkomen, tel daar eventuele grooms en haarzelf bij op en je zit over de grens van samenscholing heen. Ze gaf zelfs expres nog na de aanscherping aan dat alles voorlopig doorgaat. Dat vind ik dom, en waarom ik YouTube erbij haal is omdat ik vind dat mensen daar een bepaalde voorbeeldfunctie hebben. Helaas ziet niet iedereen dat.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:12

Maar als ik het goed begrijp is het later toch veranderd naar privélessen?

Als je je wil profileren op YouTube en les geeft moet je imo wel het goede voorbeeld geven.

Ben vorige week naar het bos geweest.
Ivm noodvervoer naar de kliniek (gelukkig niet een van mijn eigen paarden) had ik de trailer toch achter de auto..

Nu zit ik te twijfelen of ik een les af ga spreken. Beide instructeurs geven privéles. Mijn paard zou er erg blij van worden. Het mag ook allemaal, maar toch...

Sannexspikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:07

Ik denk altijd dat er met goede les,vaak toch minder kans op ongelukken is!

kamsel schreef:
Maar als ik het goed begrijp is het later toch veranderd naar privélessen?

Als je je wil profileren op YouTube en les geeft moet je imo wel het goede voorbeeld geven.

Ben vorige week naar het bos geweest.
Ivm noodvervoer naar de kliniek (gelukkig niet een van mijn eigen paarden) had ik de trailer toch achter de auto..

Nu zit ik te twijfelen of ik een les af ga spreken. Beide instructeurs geven privéles. Mijn paard zou er erg blij van worden. Het mag ook allemaal, maar toch...

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:21

Volgens mij zijn het inderdaad privelesssen geworden, ze gaat namelijk wel langer door. Ik heb mij afgemeld, vond zelf inderdaad niet verstandig om te gaan.

Ik ben vorige week ook naar de veluwe gegaan, mijn paard heeft echt die afwisseling nodig.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:48

Hallootjes, hoe is het met iedereen hier?

Ik ben even benieuwd wat jullie allemaal doen qua crossen of thuis trainen oid.

Volgende week moet mijn hoefsmid komen en ik weet niet wat wijsheid is, wel of geen achterijzers met stiften gaten?
Ik doe gemiddeld 8 a 9 weken met een set ijzers, maar heb niet zoveel zin om 40 euro te betalen als we de komende twee maanden nog niet mogen crossen.

Ik bedoel niet persé lessen of wedstrijden, maar gewoon een uurtje zelf rondkachelen op een open crossterrein (de vijfsprong ofzo). Wat is nu wijsheid? Ik weet het echt allemaal even niet meer...

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:53

SGW wedstrijden zijn vergunningsplichtig.
En dat zit tot 1 september in de koelkast.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:55

Mijn merrie staat alleen 's zomers op ijzers, dus die heb ik er nog niet onder laten slaan.
De hoeven zijn in prima staat en voor de wedstrijden hebben we ze iig de komende 2 maanden echt niet nodig -O-

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:01

Ik zou eigenlijk een oefencross hebben net voor de 'lockdown', dus toen heb ik ze eronder laten slaan. Een dag later werd de oefencross alsnog afgelast en nu heb ik dus ook ijzers voor jan met de korte achternaam. Wil wel wat springwedstrijden gaan rijden als die weer mogen, dus twijfel of ik ze er onder laat of toch ook maar weer er af haal over een paar weken...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:49

Ik heb ze er weer af laten halen. Heb er nog 1 op voorijzers staan voor privé lessen.
Heb ze er zo'n 11 weken op gehad en gok dat ik dat met bekappen ook wel kan halen. Scheelt weer een paar centen.