[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:49

Lief dat jullie je afvroegen hoe het ging hier. Ben pas net terug, heb eerst even bijgelezen voor ik hier wilde plaatsen ;)
Vorstin was met losspringen ontzettend heet, ik kreeg haar niet eens in draf over een kruisje heen. In het parcours was ze ook echt helemaal onrijdbaar. Ze ging alleen maar met haar kop laag heeel hard overal overheen. Echt niet te rijden, en echt heel hard. Ze ging ook zo vlak dat ze nog 2 balken meepakte. Met het losspringen voor de cross kreeg ik haar wel weer veel fijner. De wind was wel echt irritant. Mijn cap waaide steeds op de sprong of als ik omhoog keek van mijn hoofd af. Toen richting het starthok, dat wilde ze eigenlijk al niet, maar ze ging toch. Wegrijden bij start wilde ze al niet, ze kwam heel erg terug. Ik voelde al dat ze wilde stoppen, maar wat ik ook doe, je krijgt haar gewoon niet meer naar voren. Ze stopte dus al voor 1. Na heel veel pogingen ging ze nog niet, ook niet achter de volgende aan. Toen maar naar 2 gereden, zelfde verhaal. 2 van de verkeerde kant gesprongen, dat deed ze wel, maar van de goede kant nog steeds niet. Ze wilde gewoon niet verder het veld op. Na ongeveer 5 minuten klooien (horloge begon al te piepen), ben ik maar doorgereden. Op het pad naar 3 kreeg ik weer wat tempo. Ze kwam op 3 weer aardig terug, maar ik kon haar eroverheen duwen. Daarna ging ineens de knop om en had ze zoiets van "Hey, ik weet het weer, dit is een leuk spelletje" en ging ze echt weer als een idioot zo hard. De sprongetjes tot en met het bruggetje gingen goed, maar op het open veld ging ze weer vol op de rem. Mijn achterganger reed toen langs me, en daar ben ik achteraan gereden. Dan is er geen kunst aan natuurlijk. Bij het water stopte haar paard weer, dus daar reed ik haar weer voorbij. Laatste sprongetje keek ze ook wat op, maar die deed ze wel.

Kortom, Vorstin deed het weer niet hoe ze het kan. Ik weet niet of het angst is, niet weg willen een open veld op oid, of gewoon vervelend zijn. Maar ik zit echt te denken of het wel zo leuk is om er energie in te blijven stoppen. In trainingen gaat ze vaak fijn, maar als er op wedstrijden geen verbetering in zit, en er zijn zowat geen oefenmogelijkheden, dan weet ik niet of het eigenlijk wel zin heeft om door te blijven proberen. Ga van de week Michiel maar even bellen om ff te kijken wat we gaan doen..
Zou het wel ontzettend moeilijk vinden om al die leuke wedstrijden op te moeten geven, maar als ze constant niet wil lopen, heeft het ook weinig zin. Ik had vandaag geluk dat de organisatie niet moeilijk deed met weigeringen enzo, maar bij VP zullen ze toch een van de weinigen zijn vrees ik.

Mooie foto's Eef en Lau!
Ahww, wat een lieve foto's weer van GG Vief <3
Fijn dat je lekker gesprongen hebt Kim
Auw Margriet, sterkte met je schouder
Fijn dat je je vermaakt hebt in Adam Noor :D
Jammer dat je niet gaat springen en crossen MM, maar wel verstandig
Netjes hoor Itsme
Balen van dat staken Joki, maar fijn dat je haar er wel door heen kon krijgen. En gefeli met je wp
Beterschap Sann :(:)
Ook beterschap Mootje
Wat is er gebeurd Corien?
Heerlijk dat Vos zo fijn ging Mirthe! Filmpje ziet er goed uit!
Jeetje, fijn dat Maat het zo top aanpakte Lau!
Mooi resultaat Sussie! Goed voorgelezen dus
Ik herken je verhaal Evony :(:)
Lekker dat draakie zo goed ging Anthea!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:56

Wat vind ik dit jammer voor je Shanouk! Ik had zo gehoopt dat Vorstin weer lekker aan wilde pakken.
En ja, hoe doorbreek ik je dit gedrag...... ik wou dat ik het wist, dan kon ik je helpen.
Sterkte, en succes met de beslissingen die je gaat nemen, hoe die ook uit mogen pakken.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:56

Vind het echt rot voor je Snoek. Had zo gehoopt dat Vorstin lekker zou aanpakken. :(:)
Waarom ze het doet, geen idee.. Wist je het maar. Dan wist je ook wat je moet doen. Succes met het maken van de beslissing.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:57

AntheaV schreef:
Mirthe: Ja klopt, ze ging er heel mooi in maar de landing ging wat minder mooi :+ Mijn zusje zei dat haar paard z'n voorpootjes niet uitklapte zeg maar, die bleven gevouwen dus hij kwam niet op op z'n hoefjes terug maar ging koppie onder. Ik heb die hogere insprong ook nog gedaan en ik had nergens last van. Er zat niet echt een kuil in bij mijn weten. Misschien een heel klein beetje, maar zeker geen kuil van betekenis.

Hmm dan weet ik niet of we het over dezelfde insprong hebben. Bij die rechthoekige waterbak kan je er aan de ene kant via een balkje inlopen en over een sprongetje erin springen. Achter dat sprongetje zat een kuil(tje) daar had Wieneke het ook al over.
Ik vind W wel fijner geworden in de manier van lesgeven, ze is wat minder bot geworden :+ .

Oww Shanouk ik vind het zo rot voor je ;( Je zit er al zolang mee, ik kan me heel goed voorstellen dat je zoiets hebt van laat maar... Dat is ook niet echt leuk (echt niet) op deze manier :(:)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:58

Goedenavond.
Anthea: Fijn gecrosst dus :D !
Caro: merrie krijgt dus strafkamp, ben nog steeds benieuwd hoe die spaanse pas er uit ziet bij je merrie.
Evony: Vervelend dat ze zich zo gedraagt op wedstrijd, zeker als het thuis zo goed gaat.
Bianca: Wow, wat een mooi debuut!
Snoekiej: Echt heel jammer :(:) . Mischien dat een prof een keer kan proberen haar "erdoorheen" te rijden?

Mootje

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:02

Snoek, wat ontzettend balen zeg :(:) vorig jaar speelde je met het idee om hem uit te laten brengen door Sjoerd, toch? Misschien toch eens kijken wat hij ermee kan? Vorstin in volgens mij best een fijn paard, maar dit duurt al zo lang dat de lol er inderdaad wel af is op deze manier!

Ik ga nog even een boekje lezen. Weltrusten iedereen!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:02

Goede avond!!

Evony :(:)
Sussie mooie resultaten dus!
Anthea fijn datje draakje het goed deed :D
Joki jij ook :(:)
Noor amsterdam was dus geslaagd!!
Bianca goed M1 debuut dus! top
Snoek je hebt pb ;)

Ik heb vandaag toch nog wat grappigs gedaan foto's staan op facebook _O- :P
2de hobby :P

Ik ga richting bed! :wave:

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:04

We leven allemaal met je mee Snoek, echt kl.ote.
Misschien is de optie om een ander (prof) haar een aantal keren door te rijden wel een goed idee. Jullie samen zitten in een vicieuze cirkel.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:05

Snoekiej wat ontzettend vervelend dat ze nog steeds niet echt wil aanpakken. Het idee van EB dat een prof haar mogelijk zo een paar keer rijdt is misschien een goed idee. Bij het springen bij mij worden de terugvallen nu langzaam ook steeds wat kleiner nu mijn springinstructrice haar een aantal keer erdoorheen heeft gereden en die van mij heeft ook wel echt een jaar lang in en uit de stop gezeten.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:08

Ik had het er na de cross ook al met 'mijn groom' over of ik haar misschien niet eens door een prof moet laten rijden. Maar ik weet het allemaal nog niet wat ik wil. Eerst Michiel bellen van de week.

@ Joki, Vorstin doet dit (met tussenpozen) al sinds ik met haar cross, dus iets meer dan 4 jaar nu. Dus dat is wel al een stuk langer.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:09

Tid erg lastig snoek :(:)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:10

Goeienavond!
Wat balen Snoekiej dat Vorstin zo lastig blijft doen :(:) Wel goed dat je de cross hebt uit gereden, misschien gaat daarmee het lampje bij Vorstin ook weer branden dat het juist zo leuk is!
Mistid en Anthea hebben lekker getraind in Lelystad. Filmpje ziet er ook goed uit Mistid!
Joki en Evony hebben gedressuurd en ging bij beiden niet geheel fijn :(:) Ik ken je gevoel maar al te goed Evony, het enige wat bij mij hielp was km maken en zelf zo ontspannen mogelijk blijven en er zo weinig mogelijk op proberen te reageren...
Caro haar merrie krijgt een flink strafkamp :P
Bianca heeft haar 1ste winstpunt in het M te pakken met Bull en een mooi compliment gekregen!
Sann is door haar rug gegaan, klinkt niet tof :(:)
Texelse is de hele dag buiten in de weer geweest om alles weer om te bouwen.
Noor heeft weer mooie foto's gemaakt van KJ <3 Wat een schatje!
MM heeft het verstandige, maar moeilijke, besluit genomen om wat wedstrijden af te melden om zo weer rustig aan te kunnen beginnen met Zeus.
Sussie heeft zo veel proeven voor gelezen dat ze nu geen stem meer over heeft.
Maat ging weer fijn bij Laura.
Mootje was ook niet helemaal fit vanmorgen...
Vief heeft ook van die leuke veulen foto's <3 Fijn dat het met zijn pootjes ook beter gaat!
Kim heeft ook lekker gesprongen met beide paarden.
En Mendy heeft een netjes M debuut gemaakt in het springen.

Ik heb gisteren met Jipje bodem onderzoek verricht in de springring :o Hadden wat miscommunicatie over de barrageroute, meneer ging toch af terwijl het niet kon en daar lagen we saampies.... ik heb wat last van mijn rug en Jipje lijkt nergens last van te hebben. Anoesje ging ook fijn, die had 1 pechbalk in de barrage, maar liep wel een fijn parcourtje.
Vandaag lekker met haar naar het bos en de hei geweest en vanavond bij kennissen wezen eten, maar dat is niet helemaal goed bevallen :o Hopelijk komt het er uit, geloof dat het anders wel een hele lange nacht gaat worden

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:12

Jeetje benthe das ook niks! :(:) voor julie!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:12

Wat moet waar uit komen JN? Ik volg je niet helemaal :+ .

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:14

Wil je dat echt weten Eef? :=

JN wat sh.it van je val met Jipje. Gelukkig hebben jullie beiden niks! Fijn van je rondje met Anoes!
Laatst bijgewerkt door Sim op 22-05-11 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

jipje_niekje

M'n eten EB :+ Dat zit me nu flink dwars :o

Snoekiej

@ EB, volgens mij gaat het om het eten wat Benthe gegeten heeft, en dat dat er het liefst snel bovenlangs of onderlangs uit komt :+

Ik ga slapen jongens, zie jullie morgen wel weer. Heb morgen 2 tentamens, nog niets geleerd en mijn samenvattingen heb ik per ongeluk bij mijn vader laten liggen. Jippie, wat een planning. Kan net zo goed niet gaan eigenlijk. Heb de afgelopen periode weinig college gevolgd, dus ik weet ook nog heel weinig van de stof.
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 22-05-11 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:15

Goeieavond!

@ Noor Jeeee wat is hij al groot! Leuk dier joh.
@ Sannn Ermelo is dan de 1e cross weer. :)
@ Texelse dank u _/-\o_ ben ik blij om :D Wil ook gewoon het beste voor iedereen.
@ Corien blijft een weekje bij huis! Goed aan jezelf denken.. dat is het enige wat ik geleerd heb van deze 3 weken (en dat je niet van je paard moet stuiteren want dat doet zeer)
@ Caro gio is leuk!
@ Lautje super gereden dus!!! Gefeliciteerd!
@ Jeee Mirthe wat een gaaf filmpje! Ik wou dat ik zo rond durfte te sturen! Goed hoor. Ben het wel met Laura eens dat de pony dan nog beter uit de verf komt.
@ Evony :(:) das balen!
@ Bianca ja mijn voorkeur blijft ook lichtblauw maar kan me Geert wel voorstellen. Lekker commentaar vd jury gehad dus! Leuk!! Die moet je lekker onthouden. Ach ja... wat wil je ook MANHATTAN HE!
Evony weet je wat je eens een keer moet proberen? Geef haar eens 1x relax take it easy van Cavalor. Dat werkt zo onwijs goed. Als je meer info wil moet je even een pb sturen! Ik zweer erbij!
Balen Shanouk! Geeft zo'n rot gevoel als het zo gaat. :(:)
Ach Benthe das ook wat. Hopelijk houden jullie er niks aan over.

Ik ben vanavond gezellig op mn moeders verjaardag geweest. Altijd leuk.
Zo lekker slapen en morgen nog lekker vrij en dinsdag ga ik 2 uurtjes werken om te kijken hoe het gaat.

Bedankt iedereen voor het begrip.. heb ik een keuze gemaakt twijfel ik daar wel weer aan! Maar jullie helpen zeker alleen al door te vinden dat het een verstandige keuze is! Dank jullie!!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:15

hahah ik dacht met de mensen met wie je at :=

Benthe wil denk ik achter uit eten :r ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:16

Oh ik zat een hele andere kant op te denken, ik dacht niet bevallen in de zin van niet gezellig ofzo.
Ik denk dat ik maar naar bed ga, mijn hersenen zijn gaar van het leren :Y) .

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:16

Ik weet dat idd liever niet Benthe. ;) Maar hopelijk voel je je snel beter en kan je nog wel wat slapen. Sterkte met je rug ook.
Snoek. :(:)
Gefeliciteerd met je moeder dan nog Marijke!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:31

Ik ga ook me oog leden van dicht bij bekijken :wave: :z

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:33

Bassie zei ook altijd dat ie "het aan de binnenkant van zijn ogen" ging bekijken. :D :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:39

Stom paard, ze je ziet niet eens echt dat ze het niet leuk/spannend/whatever vind:
Op het grote veld toen ze al terugkwam maar ik haar nog net door kun drukken over het sprongetje
Afbeelding

Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 01:17

Shanouk ik ga nu iets zeggen wat je niet leuk zal vinden.
Je geeft zelf al aan dat dit al Lang speelt. Het wordt niet minder, alleen erger. Een paard kan niet nadenken. Jou paard gedraagt zich als een paard met pijn. Dat rennen en lang maken is ook denk ik omdat ze vlucht en het zeer doet. En ik denk dat met iemand anders erop zetten je niks oplost.
En voor mij is dit heel makkelijk praten met 4 paarden, maar hier wordt zowel vorstin als jij niet beter van. Soms moet je een knoop doorhakken en ik denk dat je het zelf eigenlijk ook weet.