[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 11:17

antonius: ik rij furrie ook met een ongebroken appel mouth baucher trens. Ze loopt ook best op een ongebroken bit.

proficiat iedereen meeste wedstrijden zijn goed verlopen zie ik :) ik ben toch stiekem wel een beetje jaloers hoor :( verlang echt tot ik ook nog eens kan crossen. Nu gaat het twee seizoenen zijn dat ik niet kan crossen :(

madelene: jammer dat hij moeilijk deed op het water. Heeft hij dat nog gehad?

Daarnet de informatie gelezen voor marchin. Zag dat de dressuur op vrijdag stond maar dan kunnen wij niet mee doen. Ik heb het nagevraagd en blijkbaar staat het fout is de wedstrijd zaterdag en zondag :)
eerst afwachten hoe waregem verloopt natuurlijk.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 11:56

grrr...ik heb de knhs maar gemaild, ze hebben de lijst nog niet geupdated zodat ik me nog steeds niet voor marchin kan inschrijven. sluitingsdatum begint nu langzaam aan dichterbij te komen.

mila, vorig jaar september hebben we een fikse duik in het water gemaakt, en daar is boxser heel erg van geschrokken.
ik dacht dat het na dit voorjaar voorbij zou zijn, omdat hij toen weer fantastisch het water is ingesprongen...maar dus nog niet 100% stabiel en nog meer met het mes tussen de tanden inrijden.
ik ga proberen vanmiddag in volle vaart ernaartoe te rijden, hup dat zadel erop, even opwarmen, parcours rijden en vroem weer terug...ik heb het op de zaak erg druk, en ze zullen lange gezichten hebben...en ik zal wel weer de grootste ruzie met mijn partner hebben...
maar ik moet nu weer terug wil ik dit probleem opgelost hebben, nu staat er denk ik nog water in de waterbak.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 12:08

Is toch nog een 3 tal weken voor je moet inschrijven voor marchin? Of ligt de inschrijf periode anders in Nederland?

Oei ja dat is niet zo fijn. Beste is inderdaad een onmiddellijk weer naar toe en oefenen. Wijn vriend is in genk in het water overkopen gegaan. Gelukkig niks erg en ook de dag nadien terug naar het water geweest zodat hij zeker geen schrik had opgelopen. Die had er gelukkig niks aan overgehouden.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:59

Varekaj: denk jij nog eens aan mij voor een fotootje van dat bit O:)
En ik ben ook zo hoor voor les bij iemand nieuw ofzo, dus als het dan lang geleden is, vind ik dat heel normal dat je zenuwachtig bent :)

Mila: trouwens net eens nagekeken, de 4 jarigen starten al op 90-95, oxers tot 130 breed := Maar ik zit er niet op, laat B.jorn dat maar oplossen _O-
Dat bit waar jij mee start, is dat recht qua vorm? Want ik lees in het reglement dat golvend plastiek niet mag en dat is wat mijn Pelham wel is...

Madelene: Ik herinner me idd nog jouw val in het water vorig jaar. Leek de hindernis van gisteren op die waar jullie gevallen zijn?

Daaph: leuke cross gehad zo te horen! Jammer van de jumping. Wat is het volgende, waregem?

Florence: zo flinke paarden zeg! En Iskander al direct een proef gewonnen, top zeg!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:12

Hoezo golvend plastic mag niet? Het reglement dat ik gevonden heb (vlp 2010 dressuur) geeft aan dat de kern ofwel metaal moet zijn of hard plastic. In ieder geval niet buigzaam.
Ik maak straks de foto. Mijn auto is momenteel echt volledig een zadelkamer... Ik kan tegen wat rommel maar dit vind ik zelfs catastrofaal erg. Moet hier echt een oplossing voor vinden, mijn vriend wil absoluut niet dat ik iets thuis bewaar. Ik zie het echter niet zitten om alle tuig + materiaal in een soort plastic kussenbox op de weide te bewaren. Zelfs niet in een afgesloten hok.
En dan liggen de winterdekens nog op stal, die moet ik nog ophalen :+

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:35

Ja precies 3 kleine bolletjes in het midden. Zal je eens een foto via fb sturen. Daar heb ik deze winter dressuur mee gestart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 15:05

Afbeelding

Zoiets?
@ Antonius,dit is dus de ongebroken watertrens waar ik het over had. Voor zover ik het reglement dressuur uit 2010 begrijp moet het niet vlak zijn. Zolang de kern maar onbuigzaam is van hard kunststof of metaal wanneer je voor een ongebroken trens kiest. Een plooibaar rubber mag niet.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 15:28

ja zo 1 heb ik maar dan in baucher :)

zo iets zou ik ook wel nog willen proberen om van die lichte hefboom af te zijn. Heb nog getwijfeld tussen een metalen ongebroken bit maar vindt het zonde om het te kopen als ik er dan niet goed mee ben. Die baucher heb ik kunnen proberen voor ik het kocht.

Antonius: Meestal zijn in de jumping toch alle bitten toegelaten? Dan heb je met uw pelhamke toch geen probleem?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 15:40

Denk idd dat voor de jumping alle bitten zijn toegelaten hoor! En voor de jumping moet je niet kijken bij de dressuur bitten Varekaj, die zijn nog beperkter. Ergens is ee ook een document voor de jumping.

Ik reed Castor met een plasieke stang. Enigste waar hij een beetje mee te rijden was.

Mijn volgende is lummen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:31

Is dat ook bij de dressuurproef bij eventing? Ik persoonlijk vind het iets handiger als je 1 bit hebt wat altijd kan. Scheelt puzzelen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 17:04

Ja eigenlijk wel! Daar is ook een apart document van! Want ik reed met een bit dat niet bij de lrv mocht of bij de gewone dressuur.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:43

Voor ons niet echt een probleem voor de bitten. Dressuur materiaal is zwart en springen is bruin. Dus zo wie zo 2 hoofdstellen

Stijn zo bijvoorbeeld nooit met jerko met een trens de cross in kunnen. Dan verongelukt hij onderweg. Daarom rijd hij met een pessoa om er toch een beetje controle over te hebben.

Beetje spammen ondertussen

Afbeelding

Nog 24 dagen

Roozje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:54

Ik breek even in met een vraagje: weet één van jullie toevallig welke fotografen er waren in Overpelt afgelopen zondag? Of waar er foto's van die cross gevonden kunnen worden? Mijn dochter reed mee en ik was zelf niet in gelegenheid om fot's te maken. :=

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 17:56

Viktor was er en Lo.uie Wout.ers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:48

Ja patat, nog een probleem ivm de bitten. Antonius heeft me linkje bezorgt met het reglement en daarin staat dus dat bitten minimaal 14mm moeten zijn. Mijn baucher is geen 14mm en de myler watertrens die ik net heb besteld is ook maar 12mm. G*dv*rd*mme... Met 14mm krijg ik met Icaro geheid binnen de 5 minuten ambras, die kan op dat vlak bijzonder weinig verdragen in de mond.

Springles daarentegen was superleuk :D Een paar hindernisjes van 60 max gehuppeld en dan reeks in-uitjes van 5 na elkaar. Hij was zo vrolijk en enthousiast, niet normaal. Heb echt moeten werken om hem bij te kunnen houden. Niet in de zin van erheen racen, wel in de zin van rustig en gecontroleerd springen en niet als een losgeslagen kanonskogel overal overheen en omhoog.

Lesgeefster heeft me gelijk de uitdaging gegeven om binnenkort in en door de waterbak te gaan die we op het terrein hebben liggen :))

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 20:59

Nu of ze daar echt op controleren of het nu 12 of 14 mm is..

Heb nog nooit echt controle gehad .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:00

Lijk dat ik altijd geluk heb ga je zien dat ik op zo'n muggezifter ga stuiten als ik ooit het risico pak :+

Net zoals ik altijd het geluk heb om op een terras ondergescheten te worden door een duif ofzo.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:49

Het crossseizoen is weer volop gestart zo te horen en te zien :) En nog nooit met zo een prachtig weer wss :)! Zalig dit weertje! De lente is vroeg in het land :D.

Dat begint een serieus tonnetje te worden MF :D!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:51

ik ben gisteren gewoon teruggegaan naar overpelt om het parcours te rijden in wedstrijdvorm.
En weer weigeren bij het water... -:(-
Ik denk dat iedereen wel kan begrijpen wat ik toen gedaan heb _-:( _-:( _-:( _-:(
Maar het heeft echt even geduurd voordat hij normaal door alle obstakels van de waterbak heen ging.
Maar goed, toen hij het eenmaal doorhad, hebben we het dan ook 2x goed gedaan.
Hopelijk heeft hij hiervan geleerd.

@Antonius, ja het leek daar wel op, ook een beetje donker water in een open plek in het bos.

ik rij met een ongebroken bustrens, heerlijk bitje wat super rustig in de mond ligt.
de laatste 3 paarden reageren daar allemaal super op.
alleen in de cross gooi ik er een gebroken pelham in, want een ongebroken mag niet in nederland.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:10

madelene: oei wat jammer. hij zal toch iets overgehouden hebben aan zijn val vorig jaar :( toch wat tijd geven?
jij rijd dus met een ongebroken bit? ah eindelijk iemand gevonden dan :p er rijden heel weinig mensen met een ongebroken ijzeren bit :p en het mag in nederland? Dan zal het in belgie ook wel mogen zeker?

Ik vraag me af hoe jerko zal zijn tijdens de cross. Sinds zijn val in brugge heeft hij geen cross hindernissen meer gezien :( we gaan binnenkort eens gaan oefenen.

Iemand al eens bij de moeren geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:59

Die bitten, ik krijg er grijs haar van. Kunnen ze niet gewoon zeggen voor dressuur alles behalve stangwerking/hefboom en voor springen en eventing alles toegelaten? Met algemene dikte minimaal 12mm? Scheelt een hoop gedoe...

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:42

ben het met je eens varekaj...

mila ja gewoon een ongebroken bustrens...mag in Nederland en ik rij er ook in België mee, niet over nagedacht of dat wel mocht, want het is een van de vriendelijkste bitjes die er is...(in mijn opinie)
wat betreft water, hij heeft pas na die val liggen knoeien op water, maar dit jaar was het pas de eerste keer

Roozje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:58

Daaphh, dank voor het vermelden van de fotografen in Overpelt! :):)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 23:29

Ja die reglementen van de bitten... ze weten het zelf maar de helft vd tijd.. 8)7

Graag gedaan. Hopelijk vind je er!

Ik had vandaag springles, buiten stond een parcours op. Dus ik ben binnen gaan inspringen gelijk op jumping en daarna heb ik het parcours gereden. Ging gelijk niets... dus als hem nu nog eens stop ~~}> ~~}>

Ik denk persoonlijk dat hij stopte omdat er iemand overstak achter de sprong waar we heen reden. Hij is mega kojkerig op de omgeving.. geen excuus, zeker niet op de 90. Hij moet gewoon springen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 23:34

Er zouden er veel stoppen volgens mij als je een hindernis aanrijdt en er loopt iemand achter.

Mijn springles was leuk, ik wil het zeker blijven doen. Alleen deze morgen stijf en intussen "zak" ik door mijn onderrug rechts. Daar zit een stuk blijvend afgestorven spier en ik heb het blijkbaar beetje overschat. Rustig aan de rest van die spier opbouwen is de boodschap of ik rij over een jaar nog geen parcours rond.

Ik zag op FB iets passeren dat je af niveau B les kan gaan volgens bij Tim Lips ofzoiets. Lijkt me voor de meer ervaren eventers misschien nog interessant?