[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:02

Normaal ben ik niet bang om wat te breken of te vallen, maar dan kom je niet thuis met corona nadat je in zkh onder behandeling bent geweest. Dat is mijn hele punt, niet dat je kunt vallen. Niet voor niets dat in sommige (delen van) landen niet meer gereden mag worden

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:14

Het hele leven is een risico waarmee je in het ziekenhuis kan komen dus ik snap die angst niet zo. Ik snap dat je daarin overwegingen moet maken, maar lekker paardrijden zie ik niet als risico als je nog gewoon mag rijden :D ik werk op stal met jonge paarden, daarin kan ik niet minder risico nemen. Ik snij ook nog in eten. Ik kook. Ik loop nog buiten.. Ik rij zelfs soms nog stukjes in de auto.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:37

Of je wil het niet begrijpen of het lukt je niet

Gaat niet om risico's die ik normaal ook neem. De zorg is nu extreem overbelast. Ik wil niet riskeren daar nog een groter probleem te veroorzaken of de dupe van te worden. Ze hebben dan gewoonweg geen tijd jou te helpen. Sommige dingen moeten wel (werk=eten) autorijden=verplaatsen en ga zo maar door.
Maar hou erover op, want volgens mij wil je niet in zien dat in sommige situaties risico's nemen niet verstandig is.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:47

Misschien moet je ermee stoppen, er is nu al zo vaak gezegd dat een ieder voor zich zelf dat kan bepalen en ook zeker mag bepalen. Dit topic is niet geschikt voor jou discussie :)

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:13

Dat skeeleren ging mij ook niet zo goed af. Lag binnen 10 min languit op t fietspad.

Ik heb de 18e een cross training in lunteren. Vooralsnog gaat deze door. Dus k ben benieuwd

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 08:42

xsensibel schreef:
Dat skeeleren ging mij ook niet zo goed af. Lag binnen 10 min languit op t fietspad.

Ik heb de 18e een cross training in lunteren. Vooralsnog gaat deze door. Dus k ben benieuwd

Komt even onder meeleessteen vandaan.

Ik doe daar ook aan mee :D hoe laat moet jij?

Ik heb mij vorig jaar gemeld in dit topic:S, wou dit jaar proberen officieel te gaan met mijn fjord. Helaas heeft zij een peesblessure. Nu ga Ik met mijn tinker :D

Kruipt weer onder meeleessteen

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:45

Ik vind het belachelijk dat die meid van YouTube regels vanuit zowel het RIVM als de regering aan haar laars lapt. Jammer dat jullie dat steunen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:52

Ga lekker privé lessen. Dat mag nog jongens!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:28

Ja maar alleen op je eigen stal toch? Klanten van buiten mag niet. Is de KNHS heel duidelijk in.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:28

liekec schreef:
Ik vind het belachelijk dat die meid van YouTube regels vanuit zowel het RIVM als de regering aan haar laars lapt. Jammer dat jullie dat steunen.

Eens. Stiekem hoop ik dat ze controleren en dikke boetes uitdelen. Zo verpest je het ook voor andere die privé trainen en dat dan ook niet meer mogen.

Je mag gewoon niet met meer dan 3 personen bij elkaar zijn. Groepje van 3 plus zijzelf plus iemand die jullie misschien rijdt in trailer is gewoon teveel. Simpel als wat.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:31

En dan nog te bedenken dat ze lid is van een eventingteam, lekkere reclame daarvoor ook :o :wow:

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:42

SusanH schreef:
Ja maar alleen op je eigen stal toch? Klanten van buiten mag niet. Is de KNHS heel duidelijk in.

Nee dat mag wel

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:50

Dat is heel bijzonder dan. Of is het geen pensionstal? Buiten dat, of het slim/handig is is een ander verhaal.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:57

Wow ik wist niet dat mijn berichtje dat ik nog wilde gaan trainen zoveel los zou maken bij iedereen. Er word geadviseerd zo veel mogelijk op eigen stal te blijven, maar je mag wel ergens anders trainen. (Dat zie ik op de website van de KNHS staan). En persoonlijk denk ik dat het veiliger is , als je naar de kans van vallen kijkt, om te trainen bij iemand die goed materiaal heeft met goede begeleiding. Dan dat je thuis maar wat gaat aanklooien.

Ben trouwens wel benieuwd om welke ruiter het hierboven gaat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:03

Van de site van de KNHS, staat heel duidelijk laat geen mensen en paarden van buiten de accommodatie betreden. Je mag dus niet ergens anders trainen.

Citaat:
5. Pensionstallen met aangepaste maatregelen open voor paardeneigenaren
Pensionstallen mogen met extra maatregelen open blijven zodat paardeneigenaren hun paarden de nodige dagelijkse verzorging en beweging kunnen bieden. Wij verzoeken pensionhouders de volgende extra maatregelen te nemen:

Pensionklanten mogen hun stal bezoeken voor de dagelijkse verzorging en training van hun paard.

Pensionklanten met verkoudheidsklachten moeten verzocht worden thuis te blijven tot zij hersteld zijn. Samen met de pensionhouder moet in dat geval gezocht worden naar ondersteuning in verzorging en eventueel training van het betreffende paard.

Vraag pensionklanten:

Geen extra bezoekers mee te nemen. Alleen indien strikt noodzakelijk.

Niet in groepjes samen te komen.

Contact te vermijden en minimaal 1,5 meter uit elkaar te blijven.

Alleen voor de noodzakelijke verzorging en training op stal te blijven en daarna direct weer huiswaarts te keren.

De sociale- en hygiënemaatregelen in acht te nemen.

Laat geen mensen (en paarden) van buitenaf de accommodatie betreden en gebruiken voor training.

Vraag ruiters rijhandschoenen te dragen om zo fysiek contact met de omgeving te beperken.

Kantines, moeten net zoals alle horecagelegenheden per direct sluiten, tot ten minste 6 april 2020.

Neem de voorgeschreven hygiënemaatregelen in acht.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:17

Dat stuk gaat over pensionstallen en pensionklanten. Ik las het meer als dat je geen mensen moet toelaten op een pensionstal. Niet alle trainingslocaties zijn pensionstallen. Er is officieel geen verbod op het vervoeren van paarden, en als je de regels van het rivm in de gaten houd ( niet meer dan 3 personen, 1,5 meter ) dan mag je dus gewoon nog ergens gaan trainen of bijvoorbeeld naar buiten.

Maar ik vind het ook allemaal dubbel hoor. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het vooral erg onduidelijk. Ik snap ook zeker hoe jij het leest.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:25

Je mag niet op stal komen maar wel in een cross weide trainen. Gewoon niet op stal komen, niet in een kantine etc.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:30

Ook als het geen pensionstal is, de boodschap van de regering is heel duidelijk. Blijf thuis. Luchtje scheppen mag. Ik vul dat in als, even naar stal voor hoognodige verzorging. Even rijden en weer weg. Niet: ergens anders heen om te trainen. Is ook geen noodzaak voor. Immers wedstrijden zijn op zijn vroegst weer ergens in juni. Maar kan ook veel later worden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:35

Het is nu al een aantal keer gezegd hier, laat een ieder zn eigen ding doen en bepalen. Zolang het mag, is het niet fout en aan een ieder om voor zichzelf te bepalen wat diegene wil. Jij vult een luchtje scheppen zo in en een ander anders. En noodzaak kan ook anders zijn dan wedstrijden.
Dit is ook niet het topic om hierover te discussiëren. Dus ik adviseer je om ermee naar een ander topic te gaan.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:41

Mij gaat het niet zozeer om het risico, maar om het feit dat degene die de training organiseert moedwillig besluit om 4 mensen bij elkaar te brengen, wat er waarschijnlijk tussen de 5-8 worden omdat iedereen ook nog wel een groom/chauffeur meeneemt. En er wordt verboden op straat om je met meer dan 3 mensen te begeven, dus waarom dat negeren tijdens een training? Je gaat toch vaak rond dezelfde hindernis staan etc.

En Dewi, ik denk dat het meer gaat over de 2 hierboven die aangeven groepslessen te gaan volgen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:43

Groepslessen mogen gewoon niet. Snap ook niet dat dat door gaat.. En ook omdat je dat zo simpel om kan zetten naar 1 op 1 les.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:46

Begrijp net ook dat vervoer alleen toegestaan is voor tripjes naar de kliniek (medische noodzaak) kan dit helaas niet terugvinden. Misschien dat iemand anders wel een linkje paraat heeft. Bron zou de LTO zijn. En het gaat me niet om discussie. Het gaat erom wat wel en niet mag. Daar zijn afspraken over gemaakt. Nu mogen we -gelukkig- nog naar onze paarden. Laten we er aub met elkaar voor zorgen dat dit zo blijft. Ik zou enorm balen als er mensen zijn die dingen doen die niet mogen/verantwoord zijn, als dat tot gevolg heeft dat wij niet meer mogen rijden straks.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:47

liekec schreef:

Dat vind ik ook echt niet oke om nu een groeples te geven. Dat kan toch gewoon niet :+
Buiten dat het niet mag, heb je als ook gewoon een voorbeeldfunctie als je influencer bent of wilt zijn.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:48

De regering is heel simpel, alleen voor noodzakelijke dingen begeef je, je buiten. Crosstrainen is niet noodzakelijk.
Je paard verzorgen en rijden (wat bij verzorgen hoort) is dat wel.
Al het andere behoor je nu gewoon niet te doen.
Kan je zelf anders over denken, maar het is gewoon wat er nu wordt met klem wordt gemeld.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:50

Heb even verder gekeken. Vervoer mag nog, maar wordt sterk afgeraden. Dringende advies is blijf op stal.