[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:38

Leuk dat jullie naar HP gaan :)

Eef: Fijn dat je zo lekker vroeg klaar was!
Noor: Wat een lieffie <3
Mandy: Wat balen van je zadel :oo Hopelijk knapt Avi gauw op.. Ben benieuwd wat je zadelmaker er morgen over te zeggen heeft..
Karen: Slim om hem dan af te melden.. Ik wil begin volgend jaar nog wel wat starten. Heb mijn startkaart vorig jaar ook af laten melden toen Woll niet goed was, aanvragen was bij mij niet zo veel gedoe, denk dat je alleen in januari misschien wat langer moet wachten :)

Ik kreeg vandaag mijn laatste tentamencijfer terug. Na 2x het vak net niet gehaald te hebben (5'jes) wist ik het echt niet meer dit keer, maar het is gelukt :D Dus dat was wel een leuke verrassing! Zo nog even wat troepjes doen en dan met frisse tegenzin aan een opdracht beginnen.. Druk kwartiel voor de boeg met 6 vakken om te halen := (28 ETCS).. Nou maar hopen dat het allemaal gaat lukken :+
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 16-11-10 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:14

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:15

_Margriet, die zoek ik inderdaad maar dan in maat 38. Bij Ooteman hebben ze de jas nog wel dus daar ga ik hem maar bestellen denk ik.
Rowo: Arme Avi! Gelukkig weet je nu wel waar het aan ligt.
Ik rij eigenlijk ook altijd met bescherming, minstens peesbeschermers.
Vief: fijn dat je het vak gehaald hebt!

We zijn net meer naar Drunen geweest, het is heel de dag al verschrikkelijk mistig! Je hebt nog geen 50 meter zicht.
Verder voel ik me k*t volgens mij moet ik gewoon op vakantie, een week niets doen en geen paarden.
Zo nog even boodschappen doen met vriendlief en dan plof ik lekker op de bank.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:19

Noor: Dat is wel echt een heel sneu berichtje :oo
Vond het verhaal van de herder die aan zijn overleden baasje begonnen was ook al zo sneu, was ook van de week in het nieuws...

Evelien: Hebben we allemaal wel eens toch? :(:)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:36

_Noor schreef:
Zo! Dat zijn flink wat punten, Vief! Succes alvast!

http://www.nu.nl/opmerkelijk/2380311/he ... maakt.html
;( Zieluhg

Daar moet je toch niet aan denken!!!! Ik hou mn hond iig goed in de gaten :Y)

Pff net de hele middag weer in de tuin aan het werk geweest, oprit is weer bladvrij en groot gedeelte van de tuin ook. Morgen maar weer verder en dan nog veeeeel snoeien......... Dat is echt het nadeel van een grote tuin :o

Nu eerst even wat te eten maken en dan vanavond lekker rijden in de manege en daarna gezellig kletsen in de kantine ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:43

billy1 schreef:
Nu eerst even wat te eten maken en dan vanavond lekker rijden in de manege en daarna gezellig kletsen in de kantine ;)

Klinkt goed, Dorien!!

@ Evelien: van die dagen hebben we inderdaad allemaal wel eens :j Mooi dat ze de jas bij Ooteman hebben! :D

EvelienH

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:30

Klopt, in de winter altijd wat vaker dan in de zomer. :D
Inderdaad echt zielig voor die hond!
Heb zowieso een hekel aan mensen die slecht zijn voor dieren. Onze wei loopt voor een gedeelte langs een fietspad, dat is ook een reden waarom ik mijn paarden NOOIT snachts buiten laat.
Er zal toch een, een of andere gek langskomen......

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:50

Dat is goed balen Rowo van je zadel. Arme Avi, gelukkig kom je er nu achter!
Schattig neefje Noor. :D
Belachelijk van je studieadviseur zeg Snoek, daarvoor zitten ze er toch..
Top dat je hem gehaald heb Vief! Wordt wel aanpoten als je 28 EC’s wil gaan halen, succes!
Evelien :(:) Die dagen hebben we inderdaad allemaal wel eens, vooral in de winter. Helaas heb je idd van die gekken. Dat is ook de reden dat ik Vero in juni op 3 benen in de wei vond, overdag, een idioot had een bierflesje kapot gegooid tegen de boom. _-:(
Hoe gaat ie met je pols Sussie?

Zoo, ik heb vandaag een ontzettend nuttig dagje op school gehad.. niet! Ook weer eens met vertraging op school gekomen en je raad het al... Ook met vertraging terug gekomen. Lang leve de NS!
Zou vanavond naar club, maar het is zo mistig en wil liever nog even weekje thuis rijden om haar beter voor mekaar te krijgen. Ook mag ik morgen de auto mee naar school van mijn lieve vader. ;) Scheelt weer een hoop tijd en dan kan ik nog net voor het donker Vero rijden. Dus ga zo Vero maar even lekker borstelen etc. :)

[VN] Strijd om eventer Sam wordt een juridische aangelegenheid

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:55

Ik heb nooit last van het feit dat ik geen zin heb om naar Sim te gaan. Echt niet. En "geen zin" om te rijden komt 2 keer per jaar voor misschien, dan longeer ik of heeft ze een extra vrije dag.

Gelukkig dat je er achter bent waar het gedrag van Avi door veroorzaakt werd Mandy! Wel mooi sh*t zeg! Je vertrouwt toch op je zadelmaker, zeker als ie gerenommeerd is....

Wat erg van die hond zeg! Moest wel lachen om het filmpje van die schildpad overigens....

Nou Vief, jij kunt nog "even" aan de bak met al die vakken/punten!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:57

Noor en Margriet: wat een schattig neefje/kleinzoon!
Sann: irritant die vertragingen. Het is weer herfst en iedere herfst is het weer hetzelfde met de NS. Vertraging door blad op het spoor... zucht!
Snoekiej: belachelijk van die studieadviseur. Dat is toch geen soort van advies.
Vief: wat fijn dat je het vak eindelijk gehaald hebt!
Evelien: een baaldag dus!

Mijn zus(je) was op tijd thuis vanmiddag en was zo lief om Weltsieger eerst even los te rijden voor mij. Ik heb daarna nog heel even gedraafd, maar het deed toch wel behoorlijk zeer aan mijn pols. Heb dus maar heel kort gereden en toen uitgestapt.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:04

Avond :wave:
Ik heb zo les, gelukkig is het nu om 8 uur en niet meer pas om 9 uur. Dat vind ik toch wel wat laat worden :+

Vief: Wat goed dat je het tentamen gehaald hebt!
Sann: Vervelend die vertragingen.
Rowo: Gelukkig weet je nu wel de oorzaak. Maar wel super balen natuurlijk.
Sussie: Wat aardig van je zusje :)
Billy: Veel plezier vanavond

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 20:21

Eef :(:) Als je een week geen paarden wilt, mag je ze wel hier brengen hoor ;)
Billy, Jij bent goed bezig geweest dus. Veel plezier op de club!
Sussie, Balen dat je hand toch nog veel pijn deed met rijden.
Vief, Dat zijn een hoop studiepunten in één semester :oo
Sannn, Veel plezier met tutten vanavond!
Anthea, Succes met je les.

Zadelmaker was mooi op tijd. Het eerste wat hij zei toen hij de bus opendeed was: Wat een mooie laarzen heb je <3 Dressuurzadel was hard toe aan een herstelbeurt. Springzadel is bijgevuld (was vorige keer een nieuwe vulling in gegaan), dus ik ben weer blut, maar liever dit dan een kapotte paardenrug!
Met rijden was paard erg schichtig, maar dat zal nog wel door mijn galop over het erf van gister te maken gehad hebben ;(

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:31

TeeGee schreef:
Zal ik Bari afmelden voor 1 dec en dan eventueel volgend jaar weer een nieuwe aanvragen vanaf oktober?

gr_roos schreef:
Ik laat hem doorlopen, weet nooit hoe het gaat en dan heb ik geen gezeur dat ik weer moet wachten tot ik mijn "nieuwe" startkaart heb. Ik hoop voor oktober weer te starten en dan maakt het financieel ook niets meer uit.

TeeGee schreef:
Ja ik vind het wel lastig maar ja het is ook niet mijn paard. Maar straks gaat het weer mis en dan moet ik inderdaad weer opnieuw gaan aanvragen. Maar als alles goed gaat blijft ze zeker tot en met oktober in de wei.

Dan is het natuurlijk ook al weer anders. Ik hoop mijn merrie met een aantal weken weer rustig aan te kunnen oppakken en dan W'werf of zo weer te starten. Het veulen is dan ook al weer 4 maanden (wsl bijna 5)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 20:31

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:31

Ik heb altijd wel zin om te rijden, maar soms is het verstandiger om het niet te doen! Als ik moe of gestresst of gewoon druk ben, slaat dat meteen over op Jer en/of Nudien. Dat werkt voor mij gewoon niet. Dus dat bedoelde ik er meer mee ;)

@ Mootje: hahaha, zadelmaker maakte dus een goeie beurt! :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:35

Mootje schreef:
[EA-GZ-RP] sperriem 1 roeckl handschoen Haha, Zuinigheid ten top :D

:=

Ik heb vandaag trouwens ook nieuwe handschoentjes gekocht, van Imperial Riding. Eens kijken of het bevalt morgen. Heb net met Nudine gewandeld en Jer had zijn vrije dag vandaag. Bak was me nog te nat om te rijden. Bovendien werd het echt supersnel heel mistig dus tegen de tijd dat ik Nudien weer op stal had, was het haast te mistig om nog te rijden!

Ben van plan om nu een rondje te gaan hardlopen (ik ben moddervet aan het worden). Wel met Tayla, want ik ben bang in het donker. :+

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:37

Noor, klinkt bekend. Daarom laat ik er ook wel eens staan. Nu rijd ik nog maar 3 keer per week dressuur en meer moet ik niet doen. Ze vindt het gewoon niet leuk en nu nog minder. Door de hormonen reageert ze soms wat heftiger en ik merk ook dat der buik af en toe in de weg zit. Rustig galopperen doet ze nu in 2-en en dat heeft ze nooit gedaan, ook niet toen ze een blessure of dressuurmatig minder ver was. Als ze harder mag is het minder, dus ik doe het meeste in middengalop :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:39

_Noor schreef:
Ik heb altijd wel zin om te rijden, maar soms is het verstandiger om het niet te doen! Als ik moe of gestresst of gewoon druk ben, slaat dat meteen over op Jer en/of Nudien.

Dan ga ik lekker het bos in. Ideale manier om van je stress of moeheid af te komen. Tenminste, zo werkt het voor mij. Plus dat je wel de gelegenheid moet hebben om het bos in te kunnen.
Maar snap wat je bedoelde, Noor.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:46

_Noor schreef:
Ik heb altijd wel zin om te rijden, maar soms is het verstandiger om het niet te doen! Als ik moe of gestresst of gewoon druk ben, slaat dat meteen over op Jer en/of Nudien. Dat werkt voor mij gewoon niet.

Dit gaat ook voor mij op, als ik even niet lekker in mijn vel zit ga ik niet eens proberen om te rijden, dat wordt dan toch niks en is tegenover Bam ook niet eerlijk. Gelukkig heb ik dat soort buien niet zo vaak.

Ik stapte vanmiddag om 4 uur op met het idee "nog even lekker in het nazonnetje rijden" :+ , om kwart over 4 moest ik de spiegels poetsen omdat ze beslagen waren, half 5 begon er ineens een enorme mist op te trekken en maar de lampen aangezet, om 10 voor 5 kon ik niet eens de andere kant van de bak meer zien :wow: , maar was gelukkig al helemaal klaar met rijden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 20:47

Eef, Waarom ging je dan de spiegels poetsen :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:50

Ik moet toch kunnen zien of mijn paard vierkant halt houd en of ik wel goed rechtop zit O:) !

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 20:50

Eef, Dat moet je kunnen voelen ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:53

:j , we're working on it ;) !

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:14

Goedenavond :)
Vorstin heb ik weer gereden, ff een halfuurtje. Ze ging wel al snel lekker en ik kon haar aan het eind weer fijn oprichten :)
Hier was het ook onwijs mistig! Gelukkig hebben we een binnenbak :D

Lekker dat je eerder weg mocht Evie!
Super dat je je vak gehaald hebt Vief! En drukke periode idd :=
Jeetje, arme hond Noor :oo En super zeg, hardlopen!
:(:) voor Evelien
Lekker die NS Sannn
Balen dat je pols toch zeer deed Sussie
Haha, Godfried weet wat ie moet zeggen Mootje :D Fijn dat je zadels nu weer goed liggen! En vrijdag wordt Corion vanzelf wel weer rustig denk ik :Y)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:29

Jeetje Rowo dat is echt balen. Braaf beestje!
Snoekiej veel plezier bij harry potter.
Schattig neefje!
Vief fijn dat je het vak gehaald hebt.
Evelien mooie dat ze hem daar nog hebben! Hij ziet er heerlijk warm uit!

Zo! Weer een dagje gewerkt!

En Carella is Elite!!!! :D *\o/* Ibop vandaag gehaald. Werd wel wat afgerekend op haar niet mooie hals maar toch gehaald! Dus zal morgen erop! :D