[SGW] [HK]SGW-mutsen in de eindsprint naar de winterslaap(deel 5)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: [HK]SGW-mutsen in de eindsprint naar de winterslaap(deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:00

floor01 schreef:
Rowo: dat is echt balen!

Nickeltje: dat is niet zo fijn... Maar als ze je vingers opentrekt en geen controle meer hebt, dan kan je er naar mijn mening best een scherper bit in hangen. Knipoog
Pelhams schijnen het ook goed te doen, maar die zijn ontzettend duur en naar wat ik heb gehoord nog scherper dan pessoa's. Gewoon eens een bit van iemand lenen!

heb vandaag mijn boeken en studiewijzers opgehaald... Jeetje wat een duur grapje! @ boeken voor 255 euro samen en de studiewijzers met syllabi 45 euro!

Dat is ook wat ik nu ga doen...
Eigenlijk zou ik een paar verschillende bitten willen lenen om verschillen uit te proberen...
Maar ik ben bij de club startkaartlid en heb daar verder dus weinig contacten en ken verder ook heel weinig mensen die met een ander bit dan een standaard trens rijden...

rowo

floor01 schreef:
Rowo: dit zijn de boeken voor het tweede en derde trimester. Studiewijzers en syllabi alleen voor dit trimester.

Het dikste boek heeft dan ook wel 1362 pagina's! (ik moet er nog niet aan denken dat ik dat straks zowat allemaal moet weten Boos!)

1362 blz *schrik* Wooow ben blij dat ik dat boek nie hoef. Heb er 1 van bijna 400 en dat vind ik al super erg. Heb gelukkig mijn boeken voor het eerste jaar over kunnen nemen van iemand. Scheelde me 200 euro!

Biertabje

anthea...nee Veendam nog M hoor Lachen ik zou eerst tot de kampioenschappen M, maar veel kans maak ik niet, dus ga lekker Z na Veendam...

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:05

Oh, nou in de M ben ik er ook wel om je aan te moedigen Haha!
Hoezo geen kans, Muis en jij gaan ja hartstikke goed Knipoog

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:09

Doei!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:13

Welterusten!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:14

Doei!
Ben aan een powerpoint presentatie aan het werken over een stom onderzoeksprotocol dat we morgen moeten presenteren... Gaaaap

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:19

Vieva: Gefeliciteerd!!

De chinchilla zit hier in het voerschuurtje bij de konijnen, hij zat altijd al op het balkon dus is buiten gewend. Hij krijgt caviavoer en dat schijnt ook niet zo best te zijn. Morgen zal ik zand en chinchilla voer halen. We hebben nog de helft van een konijnenflat leeg en daar maken we misschien 1 groot hok van. Dan zoek ik nog een gratis af te halen vriendje erbij en dan redden zich wel denk ik. Het voerhok is wel heel erg rustig ds hij zal daar geen stress van krijgen.

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:20

Aaaah schattig een chinchilla Haha!
Ik duik mijn nest in Dromen Welterusten

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:22

JJ Weet je of het een mannetje of vrouwtje is?
Want als het een mannetje is, kun je er niet zomaar een ander mannetje bij zetten.
Dat zand is wel belangrijk, maar wat wij deden (hebben ze regelmatig in de opvang) is zo'n ouderwetse rechthoekige blikken koektrommel nemen, die halfvol met zand, dat in het hok zetten zodat ie er in kan rollen, maar dat daarna weer weg halen omdat er anders in geplast en gepoept wordt... Wij boden elke dag even die bak met zand aan. Daarna deksel er op en morgen weer...
Ze eten graag fruit en noten enzo, dat is heel gezond als bijvoer!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:26

Nickeltje: Morgen gaan we ff kijken wat het is. (heb plaatje op internet gevonden) Het is wel erg vriendelijk en tam, en een hele mooie kleur. Zwart met bruin??

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:39

Klinkt leuk!!!
Wel fijn dat het een tam en vriendelijk dier is!!
Ze kunnen echt ontzettend gemeen bijten...

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:40

Idd! Nagelbijten / Gniffelen Maar ze zijn wel erg stoer!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:12

jollyjoker schreef:
Gomir: Wat gaaf dat je Nowie gaat halen! Hoe oud is ze nu? Ze gaat eerst mee naar Marco neem ik aan? Daarna kan je haar bij Ot & Chica kwijt??

Ze wordt 5 maart 3 jaar. Exact even oud als haar halfbroertje die bij het NRPS door is naar de tweede bezichtiging.
Ik neem haar donderdag idd mee naar Marco, zondag gaat ze dan gewoon mee naar huis(stallen staan vol daar dus het zal wel moeten). Kan ik daar mooi even drie dagen zelf aanrommelen met haar en spuitplaatsmak maken enzo Knipoog Kom je toevallig nog in de buurt van hoorn einde van de week Haha!
Citaat:
Heeft er hier iemand verstand van Chinchilla's?? Ik heb hier sinds vanmiddag een afdankertje van iemand. Beestje is wel erg lief en schattig om te zien. Morgen ga ik maar even Speciaal voer en chinchilla zand halen.

Ik weet amper hoe zo'n beest eruit ziet Clown

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:16

Nickeltje: zit er geen springstal in de buurt? Die hebben vaak een heel assortiment op voorraad Knipoog MIsschien dat je daar eens iets mag proberen.
Ik vind zelf een pessoa niet fijn werken, veel paarden breken daar op af of gaan van de hand aflopen. Pelham vind ik dan iets prettiger werken(wel met dubbele teugel!), maar dat mag natuurlijk pas in het Z op concours.

Misschien eens een gedraaide trens proberen of een robart(?)-trens?

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:17

Ik heb het deze week beetje chaotisch druk, de kerstdrukte in de zaak begint (toeristen roken graag Knipoog ) salme oefenspringen (*als Alice weer kan rijden) en lessen want Laros gaat zondag weer mee op wedstrijd Go jij! Go jij! en Uniek de eerste keer L2!!!!
Maandag gaan we 3 daagjes weg! Maar ik kom ZEKER snel een x kijken Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:23

Hou ik je aan Haha!
Ik kom met de nieuwe babyboom weer jullie kant op hoor! moet natuurlijk wel alle nieuwe veulentjes weer bekijken *LOL*

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 01:20

gomir schreef:
Nickeltje: zit er geen springstal in de buurt? Die hebben vaak een heel assortiment op voorraad Knipoog MIsschien dat je daar eens iets mag proberen.
Ik vind zelf een pessoa niet fijn werken, veel paarden breken daar op af of gaan van de hand aflopen. Pelham vind ik dan iets prettiger werken(wel met dubbele teugel!), maar dat mag natuurlijk pas in het Z op concours.

Misschien eens een gedraaide trens proberen of een robart(?)-trens?

Al die bitten zeggen me echt helemaal niks...
Een springstal zit er wel in Houten, dat is redelijk in de buurt, maar ik ken daar helemaal niemand...
Al die bitten die jij noemt, zijn dat bitten die wel op wedstrijden gebruikt mogen worden?
In de kerstvakantie ga ik maar eens wat rondvragen om dan op mn gemakt thuis in de bak met een paar hindernissen wat uit te gaan proberen...
Maar tot die tijd zijn tips natuurlijk welkom!
Al hoor ik verschillende berichten over pessoa bit... Veel mensen zijn en enthousiast over, anderen kennelijk niet...
Ik ben wel van plan om met dressuur gewoon met het dubbel gebroken bit te blijven rijden, aangezien de dressuur daar ook prima mee gaat...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 01:22

Ow... en inmiddels is het al weer dinsdag dus ik ben de eerste!!!
Hahahaha... word een beetje simpel van mn onderzoek... En powerpoint presentaties maken is niet mijn sterkste kant!
Nu ga ik maffen... Tata

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 07:05

Tweedst en op kantoor! Ga straks met Pico naar Rodinde, dus dan maar wat eerder beginnen Slapen

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:35

Weet iemand van juliie hoe je kan nagaan bij welke kring je rijdt? Ik dacht altijd dat ik met de Zuid Veluwse bij kring Rivierenland Oost zat, maar volgens mij klopt dat niet...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:51

geen idee Marieke, maar spannend met Pico!

Overigens nog even snel een paar plaatjes van onze zaterdagbesteding:

Raimaer leest het even door
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Raimaer was lijdend voorwerp bij het stickeren (en harsen Knipoog ) We hebben met zijn 4-en een cursus paardenmassage gedaan bij www.massagehippique.nl (marieke, jou wel bekend) en hier moesten we de namen en functies van de spieren op de juiste plaats plakken. Erg leuk, erg zinvol! Ik zou graag de volledige cursus doen, maar qua timing en kosten komt dat niet zo goed uit.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:54

Dat is leuk ja, de complete cursus heb ik helaas ook geen tijd voor!

Hoe gaat het verder met Raimaer?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:55

Goed, ze is van de week weer gereden, en dat voelde prima.

Nog even een korte toelichting trouwens:
We zijn begonnen met de diverse massagetechnieken, en hoe je een massage opbouwt. Daarna heeft ze een paard helemaal gedaan, erg boeiend omdat je heel goed de pijnpunten en de reacties kon zien. Paard moest ook echt leren hoe hij moest reageren op bepaalde druk, als hij ontspande, was het veel prettiger. Na de lunch hebben we de spieren en hun functies behandeld (+ stickeren dus), en daarna zelf twee massageseries (1 voor de spijsvertering, 1 voor tying up) geoefend. Raimaer genoot ervan en het is misschien fantasie maar ze liep wel heel lekker los daarna.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 10:03

Wat een leuke foto's Lielle Schijnheilig Haha!
Die stikkertjes tussen haar achterbenen heb je inmiddels wel gevonden neem ik aan? Haha!