[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:05

Ik heb me net deftig verslikt nadat ik de prijzen zag van graszaad voor de weides. Wil dit najaar 1 stuk volledig herzaaien. Auw.

madelene

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:15

klopt varekaj, graszaad is enorm duur

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 17:04

Startlijst voor Overpelt staat online.
Dirk moet net de dressuur in al ik moet crossen.. das stoem

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 18:57

ik heb fijne tijden

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 19:02

Hoe laat moet je rijden? Welke ring zit jr?

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:48

Hallo allemaal!
Ik ga zaterdag voor het eerst in België starten in Overpelt. Ik vroeg me af of jullie misschien weten of ik daar met een Gopro mag rijden in de cross? Ik zag in dit topic dat dit een aantal jaar geleden niet mocht. Is dit nog steeds zo?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 21:34

Ik denk dat het nog steeds niet mag..

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:55

Ok, Dank je wel!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:26

Veel plezier voor wie naar Overpelt gaat!

Ik vertrek zo meteen met nyona op jumping, lesgever rijdt ze.
Ben nerveus en ik moet niet eens zelf rijden :')

Heb daarnet met Fi gereden en voor het eerst kunnen lichtrijden zonder pijn! En had nog geen pilletje genomen!!! :')

Als het zo doorgaat, komende week toch thuis eens springen met haar en in de paasvakantie dan crosstraining.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:48

super Antonius dat je al pijn vrij kan licht rijden :) dan is jou eerste wedstrijd ook in waregem?

had gezien dat ze ingeschreven stond :) veel succes in elk geval :) tes in hulsterlo zeker?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:07

*\o/* *\o/* *\o/* mijn ny'ke is zo flink <3
Heel braaf en vrij goed ontspannen op haar 1e jumping. Makkelijk foutloos rondje!
T zit wel ne goeie chauffeur op :D
Filmpje staat op mijn FB. Volgende week terug hulsterlo voor de cyclus op donderdag.

Ja, Waregem wil ik graag starten, liefst alletwee maar heb nog niets van crosstraining gedaan, dus nyona is nog beetje afwachten.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:14

Net het filmpje gezien. Zag er inderdaad simpel uit met veel ruimte voor meer . Top knol.
Ik ga op zaterdag voor de 5 jarige cyclus :-)
Hoe hoog springen de 4 jaarse dan?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 16:31

super Antonius! gaaf filmpje.

ik zit in ring 8 dr. 9.40 cr 12.35 spr 13.35 fijne tijden, niet midden in de nacht op.
Ik moet wel mijn vriendin om 06.45 's ochtends ophalen want haar man brengt haar naar een tankstation langs de autobaan waar ik haar weer oppik want hij moet om 07.00 voor de tv zitten om formule 1 te kijken! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 17:24

Hij mag iig niet klagen dat zij vroeg op is voor de paarden haha

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 05:52

Ohja, even vergeten dat het cross seizoen altijd vroeg opstaan is... :z

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:58

Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk... :D
Heb gesprongen met Fi, geen pijn en ze sprong fenomenaal! Ben sinds ik terug rij na mijn gebroken voet, met een ongebroken happy mouth pelham aan het rijden en ze loopt er super op. Eindelijk een echte stabiele verbinding, over de rug, soepel in de mond... en ze springt er dus ook echt goed mee, zo mooi over de rug!
Mag je met dubbele teugel springen in de eventing, ja hé? In Ndl mag het niet dacht ik, enkel met verbindingsstukje.

Mila: bedankt! De 4 jarigen beginnen op 85 en finale 1.05. Maar ja, ze zal niet alles lopen verwacht ik. Denk niet dat B.jorn naar alle wedstrijden gaat en nu ik terug kan springen, wil ik ook wat crosstraining doen.

Supermooi weer om te crossen vandaag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 18:10

Wat de verandering van bit al niet kan doen :D

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 18:54

Wat fijn Antonius! Ja dat mag, ik rij Colo ook met pelham met 2 teugels.

Hoe zijn de crossen gegaan?

Hier een geslaagd wedstrijdweekendje. Gisteren studentenjumping. Colo foutloos en Ferro 1 balkje in 110 maar toch een 6de plaats want er waren niet veel foutlozen.

Vandaag met Iskander de 90cm dubbel foutloos en gewonnen (wat ging hij zalig in de barrage, vlot gereden, niet gevlogen maar toch vrij kort kunnen draaien) en Ferro 2de in de derby. Normaal ging Ferro naar Overpelt maar door zijn keelontsteking (die nu wel over is) was hij niet op tijd klaar. Vandaag zat er wel een waterbak en afsprong in enz dus toch een fijne voorbereiding voor de cross volgend weekend :D ik zit terug op een roos wolkje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 18:59

Roos tinderwolkje? Do tell :D

De mijne is vanochtend weer vertrokken naar Canada voor 6 weken (hopelijk). Wel iets gezien op de luchthaven waarbij ik toch dacht "onmogelijk dat dit kan na die aanslagen..." maar goed.
Morgen springles met Icaro, heb er zin in!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:16

Hihi nee door mijn paarden zit ik op een roos wolkje he! Maar met de tinderboy gaat ook alles goed. We doen het rustig aan, we zien elkaar 1-2 keer per week maar er is nog niets officieel hoor.

Wat zag je dan wel op de luchthaven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:25

Ken je de rijen waar je moet aanschuiven voor de check-in? Vriend staat daar te wachten. Aangezien ik geen passagier was, moest ik op de zijkant blijven.
Vlak voor hem staat iemand met een kleine trolley voor handbagage en een giga reiskoffer op wieltjes. Ook voor deze man stond er een vrouw buiten de linten te wachten. Behalve een paar woorden zeiden die 2 niks tegen elkaar. Vlak voor hij moest inchecken loopt hij ineens met die koffer naar die vrouw, zij neemt hem over en loopt ermee weg, de gang in richting de roltrappen. Hij schuift verder aan, laat mijn vriend voor zelfs. En wanneer hij is ingecheckt komt ineens die vrouw terug, zonder een woord die koffer weer onder dat lint door en die man legt hem op de bagageband.

Het geheel was gewoon bizar om te zien, vooral omdat er een massa volk stond en met amper een paar woorden ineens hup, koffer uit de rij en nadien er weer in. Ik weet dat er ergens in die zijgangen een weegschaal staat maar kan je dat niet bedenken vóór je gaat aanschuiven?
De bevraging om in die rij te mogen was ook niet simpel trouwens, maar dat kan ook komen omdat vriend met een werkvisum naar Canada gaat en niet als toerist.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 20:29

Het was ideaal cross weer! Blits had er mega veel zin. Bij het inrijden was hij stout, of hij had te last van veel energie. Iedere keer als de micro begon af te tellen begon hij te flippen. Omhoog gaan bokken zich omgooien, bang hebben vd paarden echt stout! Maar in de cross liep hij zalig! Alleen een beetje sterk in het terug nemen. Maar voor de rest echt top.

Jumping was iets minder. Een balkje en een stop. Het was een korte lijn, van 2 naar 3. En blits durft al eens naar rechts te springen( binnenkant vd lijn in dit geval) en er liep ook net een man achter onze 3. Dus die combi zorgde ervoor dat we alweer stilstonden... maar daarna liep hij weer super. Volgende week op jumping!

Dressuur was braaf gereden. En had 47.2 was 4de geloof ik. Had hem niet ingevlochten omdat het toch al omzeep was met het springen. Kreeg nog een 8 ervoor.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 08:55

Nou die roze wolk waar ik een hele week op heb gezeten na de cross van vorige week, zo hard ben ik weer op de aarde geland... -O-
Heerlijk gedressuurd (geen idee hoeveel punten of waar ik stond, niet gekeken) en ik ga vol goede moed de cross in, want hij voelde weer super relaxed aan.
En lekker van begin af aan op de tijd kunnen rijden, tot aan het water... :x
Bam, ik voelde hem al terugkomen op de 1ste boom en stop op het water. tot 2x toe...toen afgegroet en langs de zijkant het water ingegaan.
Weer omgedraaid en opnieuw het water ingereden, hij sprong wel, maar nog steeds onzeker.
Dermate onzeker, dat we weer vol struikelden bij het opsprongetje en we bijna op onze bek lagen.
Toen terug gegaan.
Maar goed, volgende week nieuwe rondes nieuwe kansen.
En door daaph weer wijzer geworden. Ik heb dit nog bij r.ob jans.sen nagevraagd, en ik wist dus echt niet dat je na de 1ste weigering even het water in mocht, en dan weer opnieuw aanrijden. :)*
Maar schijnbaar mag dit ook in nederland, terwijl ik er echt van overtuigd was dat dat niet mocht.
Maar goed, we hebben weer geleerd.

Denken jullie dat ik in de namiddag nog een keer terug zou mogen gaan en dan nog een keer het parcours zou mogen rijden? Hoever zouden ze dan zijn met afbreken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:09

Dus na een weigering mag je even via een zijkant er in en dan opnieuw aanrijden? Goed om weten!

Ik heb vanavond springles. Sta al te stuiteren van stress, terwijl het eigenlijk niet nodig is.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 10:39

Ja het parcours blijft voor 90% altijd opstaan. Enkel dat huisje op het laatste halen ze weg geloof ik. De rest blijft allemaal staan!