[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:14

Goedenmiddag,

Ik ging vanmorgen op concours en ben weer heel snel weggegaan... Zou met Hetje kringkampioenschappen rijden, maar al tijdens het lopen had ik het idee van ik ga naar huis. Heb zelden zo'n slcht parcours gezien. Het ging op zowel gras als zand, de bodem was rampzalig met konijneholen en naast het parcours werd gevoetbalt wat voor een hoop lawaai (en gescheld :+ ) zorgde. Ben nog wel het parcours ingereden, maar na hindernis 1 gestopt. Was gewoon echt linke soep.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:15

Goed voornemen Shanouk +:)+

Ben vanmorgen naar Lisse geweest.

Heb net een paar muren gewit hier :P .. want er was een pot latex kapot gevallen!! Gelijk maar even de gangmuren gesaust :o , het lag er nu toch al. Dus dat is weer gebeurt :)) .

Straks even met Wootje een eindje hobbelen als het lukt ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:16

Jeetje PB, dat is inderdaad ook geen doen zeg!! Met konijnenholen := , mafketels.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:20

Ja en nu heb ik nog niks gezegt over hoe het parcours gebouwd was. Geen enkele afstand die klopte, hindernissen die op een rechte lijn zouden moeten volgen stonden scheef naelkaar. Gewoon zeer paard onvriendelijk.
In zowel B,L, M en Z was 1 iemand met 1 balk verder was iedereen niet gestart, uitgesloten of meer balken.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:59

Jemig wat een slechte wedstrijd! Kan me voorstellen dat je meteen gestopt bent. Slecht van de organisatie dat ze zo'n concours organiseren.

Ik zit al de hele middag in het zonnetje schoolopdrachten te maken. Heb eigenlijk helemaal geen zin, maar moet van de week iedere dag ook nog werken naast school, dus moet ik het huiswerk zo veel mogelijk nu maar maken.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 16:26

Dan is het echt een super slecht parcours.
Ik zou ook gestopt zijn,maarja.
Ik had vandaag ook wedstrijd(zou eigenlijk naar Heino gaan)
maar ik ging vandaag naar Veendam.
Dres. ging slecht. 2 x afgegroet.

Springen was ie super heet. :j
echt heel grappig *D

1ste parcours was ik foutloos!
en 46 stijlpunten.
Ik was 8ste en er waren 6 prijzen |(

2de parcours balkje op 1 en en 1 voor tijd.
Was wel jammer maarja

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:40

Jeetje PB dat is zeker niet fijn zo'n parcours :=

Ik ben net weer terug van wedstrijd in Blankenham. Stond een mooi parcours. Ging ook wel fijn. De eerste hindernissen moeten we er altijd even inkomen (of ik eigenlijk := ). Dan laat ik d'r teweinig afvloeien. Na hindernis 3 ging het goed, en heel fijn gereden en foutloos :D! Hindernis 9 de dubbel oxer stijl 1 gallopsprong deed ze alleen 2 in. Al zijden ze dat ik 4 strafpunten had :\ Dus ik naar de jury wagen om te vragen of ik dan tijdfouten had? (dat kan natuurlijk wel met die wappers van d'r, al leek het me stug). Had je niet een balk op hindernis 1 dan? Uh nee :+. Oh dan mag je na deze combinatie je barrage rijden. Danku.
Naja barrage ging ook fijn, mooie wendingen kunnen rijden. Toen weer hindernis 9 de dubbel, ik wou d'r beetje doorlaten galloperen dat ze nu wel 1 galopsprong zou doen, maar toen stopte ze, sprong en stond ze er midden in :=. Daarna ging ze er wel goed door maar wel weer 2 gallopsprongen (thuis even op oefenen, heb het namelijk vaker als het oxer-stijl is met 1 gallopsprong, dat ze dan 2 doet := ). Maar wel fijn gereden en nog 8e geworden ook! :D Tweede parcours ging nog fijner (heb dan altijd meteen het goeie ritme) en waren we foutloos en nog 3e :D Super blij dus!

Voor het springen hadden we ook M1 dressuur gereden. Ook dit ging heel fijn. Eerste proef 1 fout en dat was verkeerd aanspringen. Verder geen fouten en heerlijk gereden. Tweede proef ging nog fijner, geen fouten en zat echt te lachen tijdens de proef. Tjaaa.. eerste proef 193 en tweede proef 177 := Ik snap dat jureren echt niet meer. Iedere jury kijkt er zo anders tegen aan :=. Naja toch weer een puntje, en ik heb heb 2 gelijkwaardige heerlijke proeven gereden.

Net Sofie nog maar even in het land gezet. Tis nog zulk lekker weer :D.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:26

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:03

Zo ik ben weer terug!!!

Kim ik heb het zelfde over de dressuur ;) Netjes van je 3de plek!!

Lotte flink gewit dus :) heb je niet gezien!

Zo heb het over leeft lisse :D

Onze trailer stond helemaal achter aan dus we moesten ruim 15 min lopen naar het spring terein, dus toen we klaar waren met de dressuur heeft millie de auto om gereden en toen stonden we lang het spring terein :D

Dressuur ging lekker voor mijn gevoel, maar helaas 179 punten
Springen ook lekker meneer wou allen de ring niet in :+ en ging gillen als een merrie :o
op H 1 een pech balkje maar voor de rest foutloos!
Cross ging ook lekker, over de hindernisen waar ik me druk overmaakte nam hij zo, en de wat makelijkere ging hij toch wat twijfel achtig over heen :+
Bij de bollenmanden, kwam hij terug, A sprong hij, B stopte hij, opnieuw aan gereden goed er over heen en C twijfel van mij aangezien ik tussen de bordjes wou blijven maar een ander gevoel had stopte hij ook, Rest wel foutloos dus ik ben apen trots!!! Op naar neede :D

Heb best veel bokker gezien, en gesproken :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:16

jammer van de weigeringen maar ik zal ook trots zijn!
Ik ben in Heino vandaag niet eens gefinisht en ik was ook tevreden

Ik zal even mijn verslag(je) hier plaatsen

EDIT: verslag
bvw schreef:
Dressuur vond ik heel goed gaan, vorige week in de dressuur zelfde proefje gereden wat toen werd beloond met 192, nu liep ze net zo fijn maar 178 punten... Beetje een tegenvaller |(
Met springen was ze veel te druk, ik viel met inspringen al zowat van haar af! Waarschijnlijk omdat ze last had van haar uier... Had in het parcour na h5 een volte gedraaid omdat ik de controle kwijt was en ze was begonnen aan een rodeo! Uiteindelijk 1 weigering en 3 tijdfouten
Vervolgens hebben we constant de merrie gemolken, ondertussen nog wel bij de da geweest en even snel de cross hindernissen gesprongen.
Toen richting starthok, ging wat moeizaam, de start ook omdat ik nog verkeerd om in het hok stond...
Toen we weer recht stonden gestart en dat ging heel fijn, ze kwam iets terug op de overgang wei/bos maar sprong h1 super!
Hindernis 2 was eng (vorig jaar ook al, maar toen lag ik op de grond) dus helaas een weigering. Verder pakte ze super aan, was heerlijk te rijden en maakte super goede sprongen! Bij de dubbel van 6 hoorde ik geloof ik zelfs iemand "goed zo" zeggen!
De hooiruif vind ze maar niks, daar buktte ze heel raar met haar hoofd en gooide haar oren helemaal plat (net als vorig jaar :P), maar ging wel super!
Op de greppel schoot ze naar links, achter het boompje langs, maar gelukkig nog net binnen het bordje!
Het water vind ze helemaal niks en daar zijn we helaas op gestrand... Daar moeten we dus flink op oefenen maar verder deed ze het echt super! Ook in een heerlijk ritme gegaloppeerd en gemiddeld een 7 op stijl.
Helaas niet gefinisht maar wel tevreden :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:06

Goed gedaan dames!! Jullie mogen met recht tevreden zijn :j !! :D

Ik heb weer een heerlijke rit met Wolin gemaakt!! Op de heenweg was ze even een beetje stout :o , ze galoppeerde enthousiast weg, oren erop, flink aantrekken en op een gegeven moment voelde ik die kop omlaag gaan en begon ze wat te hoppen en met de kop te schudden en`al bokkend begonnen we onze rit, haar oren waren weer van die bekende duivelshoorntjes die ze dan krijgt }> (de puntjes van de oren raken elkaar nét niet, echt een duivelskop krijgt ze dan). Mijn moeder was mee op de fiets en we hebben zo een heerlijke avondrit gemaakt door de polder, lekker rustig op de weg en het is echt heerlijk weer, mooie lucht en lekker koel!
Wo wilde eerst het land niet uitkomen, ze vond het wel best geloof ik op dat land met al dat gras }:0 , ze hebben heel de dag in de zon staat eten, dus ze was echt een beetje dik en loom :P , ze moest zin maken.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:53

Ik ben zeker blij :) maar goed je kan niet alles hebben, heb me paard pas 8 maanden en had een half jaar geleden nog geen eens een half jaar geleden cross hindernisen gezien :+ dus ik ben best trost :D

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:16

Mogguh :wave:

Lotte; mooi dat je zo fijn gereden hebt :)
Bianca; mooi dat je toch tevreden bent, nu hard oefenen met water!
Corien; mooi dat je zo super tevreden bent :j
Kim; proficiat met de prijzen en het goede gevoel uiteraard!
Marit; jammer vd dressuur, volgende keer maar weer beter.
PB; dat lijkt er ook echt niet op zeg, verstandige beslissing dat je gestopt bent.

Hier gaat alles zijn gangetje. Fari heeft vorige week erg goed gedaan in Gorssel, ik ga dus met vertrouwen naar Neede aankomende week. Vrijdag heb ik voor het eerst op Bop gezeten wat dus erg goed is gegaan, een lekker nuchter beest.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:24

Goede morgen!

Mensen met wedstrijd succes vandaag :D

Ik ga richting lisse :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:33

Las wisselende resultaten :) en zag een leuk topic van Bop :D

Hier een beetje drukjes. Gaan zo waarschijnlijk een stal bekijken in de buurt van Enschede. Verder heel erg hard met verschillende opdrachten bezig de rest van de dag want daar is gister en eergister niks van gekomen :n Nu eerst maar even eten en wat jasjes opmeten..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:35

Vief succes met je opdrachten, heb je weer leuke jasjes :P

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:45

Dankje Corien!
Jij veel plezier in Lisse :)

Ja, leuke grijze Iris Bayer jasjes en geruite jasjes :D

Verder ook nieuwe Derby rijlaarzen die ik voor een mooi bedragje kon inkopen, maar misschien dat ik die wel zelf hou :o
Zitten een stuk beter dan mijn eigen stugge petries :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:19

succes corien in lisse!

Fijn lotte dat je zo lekker hebt gereden!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:19

Vief succes met je opdrachten en ben benieuwd of de stal wat is :)

Alle Amigo's, Rhino's en Bucasjes zijn weer gewassen en ga ze zo maar eens een extra waterdicht laagje geven :) . Zijn ze weer klaar voor de winter. Misschien vanmiddag nog maar even naar het bos of het strand met de honden, want het is lekker weer!!

Edit: Zit dubbel te lezen, Corien heeft gister inderdaad al gereden :)) 8)7
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 20-09-09 13:24, in het totaal 3 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:22

Volgens mij heeft Corien gister al gereden in Lisse.....

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:29

Wellicht dat ik nog mijn groomingskills 8-) kan uitoefenen in Princenhage, Neede of Barchem.. wordt waarschijnlijk Princenhage, ben benieuwd.. Heb de SGW's wel gemist dit jaar :o .

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:44

oh dan gaat ze vandaag zeker nog kijken :?

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:31

:wave:

Was met Heli naar het bos geweest, was ook wel een tijdje onderweg maar echt lekker gereden, mooi weer ook :D Er is is ook menweekend, kwamen onderweg dus wat karretjes tegen maar het ging allemaal goed!
Zal zodrekt even een patatje halen met mn ouders..

:wave:

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 18:04

Goedenavond!
Ik ben vandaag ook in Lisse geweest. Door de omleiding waren we een beetje laat, dus ik had weinig tijd meer voor mijn dressuur. Heb maar zonder stiften gedressuurd, ging prima. Proefje was gewoon netjes, niet spetterend maar safe gereden. Ik had 194 punten en ik stond 3e :)
Losspringen was in een hele zware bak, dus ik heb weinig losgesprongen. Tijdens het parcoursje alleen maar gedacht: Zelfde tempo houden, ritme, ritme!
Ze sprong fijn en ik had aardig wat controle. Helaas 1 balkje op de eerste van de dubbel, maar ik was tevreden. Ze springt beter als het niet zo ingegraven is. Toen de cross. Ik had voor mezelf besloten bij de manden (A-B-C in een bocht) de bocht te nemen, en niet rechtdoor te gaan. Verder wilde ik extra opletten bij de bloemenhaag en bij het water. Geen crosshindernisje meer kunnen springen, want die hadden ze niet :?
Vorstin wilde wéér het starthok niet uit. Op weg naar 1 wilde ze al niet, als ik dreef remde ze alleen maar. Heb haar ff een paar flinke tikken en schreeuwen gegeven, en toen ging ze wel. Hindernis 1 ging goed. Na hindernis 1 wilde ze hetzelfde weer flikken, maar dat ging niet door. Toen kwamen we een beetje op gang en kreeg ik meer ritme. Bij de manden trok ze heel erg rechtdoor aan, dus ik dacht: ach dan doe ik dat wel. Anders had ik haar om moeten trekken. Ze knalde over B en schoot rechtdoor het bos in, in plaats van links af over C := Volte gereden, maar toen was Vorstin weer uit haar doen. Ze wilde niet over C heen. Op de achtergrond hoorde ik iemand zeggen: "Je moet eruit", maar ik heb gedaan of ik niets hoorde. Ben langs C gegaan, Vorstin een flinke schop gegeven, en toen ging ze weer. Bij het afsprongetje nam ik teveel terug en stond ze snuivend stil. De witte rand was ook erg eng natuurlijk := Ze ging toch, en daarna weer een flinke schop gegeven en ging ze weer. Toen ik het water in zich zag komen heb ik haar gelijk teruggenomen. Net voor de heuvel (voor je het water ziet) heb ik haar weer aangespoord en met de stem aangemoedigd. Helaas stond ze toch stil voor de waterbak, ze vond hem echt heel erg spannend. Vanaf de inloop wilde ze eerst ook niet, maar daar heb ik haar door kunnen drukken. De rest van de cross ging weer prima :D

Jammer dat ze er weer mee kapte, maar ik ben blij dat ik de cross uit heb kunnen rijden. En ik heb haar gelukkig weer aan de praat kunnen krijgen. Voor Princenhage wil ik ergens nog een training meepakken, en dan hoop ik daar weer fijn te kunnen rijden :)

Onbegrijpelijk dat ze zo'n parcours neerzetten PB. En dan helemaal op een kringwedstrijd!
Gefeliciteerd met alle winstpunten Kim!
Netjes hoor Corien :D Gaat helemaal goedkomen met jullie!
Fijn dat je tevreden bent Bvw. Wel jammer dat je eruit moest bij het water
Lekker ritje gehad dus Lotte!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:58

Wat vervelend dat Vorstin begint te klieren in de cross!
Ben je nu doorgereden terwijl je eigenlijk eruit moest?
Heb ik namelijk in Markelo gedaan, kreeg vervolgens een hele mooie brief thuis... Maar het was voor het paard trouwens wel goed en daar ging het me om!