[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 08:54

Ik heb Luxor ontmoet, ondeugende prutskous haha en kon het gelijk prima vinden met mijn aap ook, ze stonden heel rustig op de trailer.
Ik heb de val niet gezien, ik was de mijne aan het klaarmaken om in te rijden. Heb wel ook klein fragmentje van de oorzaak gezien nadat Hanne klaar was. Heb me wijselijk direct in een rustiger stuk piste gezet.

Proef ging soepeler dan gisteren, wel nog erg braaf gereden. Is ook te zien aan de punten. Er is 1 opmerking die ik nog nooit eerder heb gehad, ook thuis niet: nek hoogste punt. We willen geen valse knik dus daar ga ik direct mee aan de slag! De rest is iets zelf iets pittiger rijden en hem meer oppakken. Hij heeft 3 weken vakantie gehad, we gaan de boel nu weer opakken. Vandaag les, rest van de week longeren/buitenrit. Vanaf volgende week beginnen de club lessen denk ik weer en ga ik daar naartoe. Dan heb ik 4x/week les (waarvan 3x gratis 8-) ). Als het dan nog niet lukt om de puntjes op de i te zetten en sterke punten te rijden, dan geef ik het op :))

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:49

Het paard waar Hanne is door gevallen was van mijn vriendin :(. Het paard ( fries) heeft thuis nog nooit gebokt of weggesprongen. Het was de eerste keer dat hij op verplaatsing was. Er was ook heel veel wind en er liep toen ook net een paard langs de paddock. Hij was geschrokken van alles een beetje en is beginnen bokken maar doordat hij fries is maakte dat wel wat lawaai telkens hij de bodem raakt. Daardoor waren er enkele paarden geschrokken waaronder het paard van Hanne.

varekaj: ik heb je nu nog steeds niet ontmoet. Ik was zondag ook in waregem :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:31

Ik heb er niet aan gedacht op het moment zelf Mila!
Ik reed met een bruine ruin. Heb nog mijn proef zitten doorlezen op mijn paard en ben achteraan gaan inrijden. Die 2 ruiters die daar ook waren keken nogal omdat ik met losse teugel dat protocol ging lezen :')

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:59

en hanne?? hoe is het nu? volgende keer beter qua jurypunten!
varekaj, fijn dat er weer verbetering was en je weer punten hebt om aan te werken. Die valse knik heb ik ook lang tegen aan gehikt.

Ik heb gisteren mijn 1ste sgw gehad in chaam, en ik heb genoten! alles ging fijn, en ik heb in het springparcours en in de cross als een pennymeisje rondgesneurd in volle ontspanning.
man-oh-man wat ging boxser fijn...ik hoop dat hij deze instelling het hele seizoen vast houdt. <3 <3

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:10

Varekaj: hoe hebben je dotten het overleefd? Op vrijdag zagen ze er in ieder geval keurig uit!
Kan die valse knik niet te maken hebben met wat braaf rijden? Iets meer lef en power zou mss al een ander beeld geven? Want op zich, een valse knik is echt wel een (foute) manier van rijden, dat is niet een eenmalig iets. Dus als je die commentaar nog nooit gehoord hebt, zou ik niet meteen je rijderij echt veranderen, meer eens kijken of je op wedstrijd mss anders (lees te relax/weinig druk) rijdt.

Hanne: beu dat je gevallen bent, toch weeral klein deukje in het vertrouwen... Zou het niet kunnen helpen om in het vervolg even te longeren op vreemd terrein? Want ook tijdens het losrijden voor je eerste proef liep hij niet zo fijn lees ik? Dan kan hij op die manier toch wat spanning kwijt.
Was het een gekende jury? Vreemd dat de punten zo laag uitvielen dan.

Madelene: ik heb foto's zien passeren van Chaam, wat een zaaaaalig water zeg!!! Heb je voor de tijd gereden of gewoon chill rond?

Ik heb besloten Gavere te laten passeren. Ik kan intussen lichtrijden, maar mijn gewicht is 60-40 verdeeld, dus ik steun meer op mijn goede kant. En het doet alsnog veel pijn. En in de cross moet ik er toch kunnen op rekenen dat ik ook mijn gewicht op mijn slechte voet kan opvangen en dat lukt vandaag absoluut niet. Nog 2 weken tot Gavere natuurlijk, maar ja, dan ook die cross verkennen... Stappen doet nog 100x meer pijn dan rijden en ik geloof niet dat dit binnen 2 weken ok zal zijn.
In het beste geval zou ik binnen 2 weken wel een crosstraining proberen doen, dan hebben ze dat toch al gedaan.
Baal er best wel van, maar het is niet anders.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:54

Lijkt me een verstandige beslissing Antonius! Zo meedoen als je maar half bent is nooit een goed idee.

Varekaj: ik zou ook niet meteen de boel omgooien omdat 1 iemand dat zegt. Wel fijn dat je beter hebt kunnen rijden gisteren.

Madelene: klinkt zalig! Ziet er echt een toffe cross uit daar.

Hanne: hopelijk heb je niet teveel pijn? Die jonge paarden he, als ze verschieten kan je er weinig tegen beginnen. En volgende keer beter! De foto's zagen er allessinds knap uit.

Ferro staat dus met een keelonsteking, nu zondag gaan we dus ook niet naar Overpelt want hij heeft bijna niet gewerkt. Hopelijk kan ik de week erna wel nog Vechmaal meerijden, dat is zo een mooie cross! Echt typisch dat zoiets in mijn seizoen moet gebeuren. Balen :(

Enja de tinderboy, het is zeker potentieel. Hij zit ook in de paarden maar heeft wat bindingsangst dus we doen het rustig aan en we zien wel zeker?
Laatst bijgewerkt door florence123 op 20-03-17 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:55

Pijnlijke enkel (zit terug in brace), bont, blauw en stijf. %) Maarja we blijven gaan hé! :D

Beide waren jury die ik kende (Vermin*ck en R*ogge). Vorige wedstrijd had ik die tweede ook en 8% meer ma soit. :P Qua commentaar op protocol ben ik er wel mee eens.
Longeren zie ik niet echt nut van in om het dan gedaan te hebben. Luxor was wel kalm op zich. Gewoon veel energie en beetje klieren. (tweede open helft van cirkel afwerken was niet makkelijk bvb) En 'k had tot dan toe al 3 keer op wedstrijd geweest en daar niet echt problemen zo van dat 'k eraf zou vallen. Juist de eerste wedstrijd de eerste passen in inrijpiste verschieten van galopperende paarden. Na m'n proef na de val alles alleen aan de trailer kunnen doen. Luxor superchill laden etc... Vanaf ik uit inrijpiste ging was hij terug ok kortom gezegd.
'k Moet wel zeggen dat eerste keer is dat hij zó bang was van iets.
Vertrouwen niet echt een deuk, want ja 't was Luxor zijn fout totaal niet. En de proef erna ging wel goed (voor ons kunnen). Maar hebben nu wel geleerd dat ik voorlopig bij dressuurwedstrijden hou dat hij terug op zijn gemak is in inrijpiste. Want bij 't springen heb je springende paarden en vallende balken enzo. Toch wat meer te zien en lawaai. Nuja nu even dressuur doen vind ik niet erg, genoeg werkpunten. ;)
Echt?? Nog nooit op verplaatsing geweest? En dan meteen in een drukke omgeving niet echt de slimste zet? :+ Of beeld ik mij dat in. Had ze te voet ofzo al eens rond geweest? Heb ik gedaan op eerste verplaatsing en op iedere nieuwe locatie. Ik doe dat tot het niet meer noodzakelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:42

Ik heb nooit gelongeerd op wedstrijd en probeer dat sowieso algemeen te vermijden. Zadel er op is zich gedragen (aan de longe ook hoor). Bokken en onnozelheid doen ze maar als ik ze los laat. Ze kennen dat hier allemaal heel goed. Voor vreemd terrein ben ik regelmatig op locatie gaan lessen, buitenritten en oefenwedstrijden.

Ik heb hem relatief laag gereden en met heel los contact. Zaterdag viel hij bij iets teveel contact direct stil en uit elkaar, dat wou ik vermijden. Liever voorwaarts en wat lager dan hoger en opkroppen/passief zijn. Sowieso ontbrak ook stuwkracht, wat volledig klopt. Maar dat is puur omwille van zijn vakantieperiode waarvan 2 weken op stal. Stilstaan/stal is voor hem echt nadelig.

De dotten zaten nog prima! Beetje pluizig, meer niet. Heb thuis nog gevloekt om ze los te krijgen, alles zat nog goed strak.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 16:59

Wat jammer van je val Hanne! Maar inderdaad met jonge paarden is het altijd wat opletten. Was het nog een binnenwedstrijd? Ik denk dat buiten ook al een heel verschil gaat zijn. Dat merk ik toch met blits. Als paarden te dicht komen in de andere richting durft hij zich ook wel eens omdraaien. Zeker met pony's.

Fijn dat je beter hebt kunnen rijden als de dag ervoor Varekaj! Heb je geen beeld materiaal voor te vergelijken? Ik zou de rijstijl ook niet direct omgooien.

Zalig Madelene om terug te crossen! Ik kijk ook uit naar mijn eerste!

Slimme keuze Anthonius om niet te starten in Gavere. Misschien kan je achteraf nog even gaan trainen?

Jammer dat je niet naar Overpelt gaat Florence! Anders hadden we elkaar misschien tegengekomen. Ik ben benieuwd naar het vervolg van je tinderdate.

Ik zag ook dat winnie in Nederland op de cross was. Is het goed meegevallen? Ga je nog in lummen starten?

Hier was het een rustig weekend. Op zaterdag zijn we op parcours gaan springen. Was de eerste keer weer. Blits pakte goed aan! Alleen mega nat geworden. En op zondag ben ik op de cross van Zutendaal wat gaan galopperen. Dirk heeft wat sprongkes gepakt.

Ik ga zondag in Overpelt starten! Ik heb er zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:29

Veel succes en vooral plezier zondag Daaphh! Welke reeks ga je starten?

Hoe is het intussen nog Hanne?

Heb nog les gehad vanavond. Dat was dag 3 voor Icaro en al bij al is dat goed bevallen. Ga dat voor de rest van het seizoen volgen :)
En vanaf volgende week is het op maandag standaard springles :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 21:38

Terug in de B. Hij moet eerst terug zijn springparcours goed doen voor we terug naar de L gaan.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:47

Ik heb een toffe dag gehad in Alphen Chaam! Deed echt deugd om eindelijk eens terug buiten wedstrijd te hebben. Alleen ging de cross niet zoals gehoopt:

stop op de 4, 8c, en 3 keer op de hindernis voor het water, maar het was as gewoon het probleem dat ik haar moeilijk kon controleren waardoor ze heeltijd aan het vechten was als ik haar wou opnemen voor de hindernissen en dan was ze gewoon nie bezig met de hindernissen.

Kben op zich wel ergens tevreden omdat ik wel zelfzeker heb gereden en anders heb ik meestal stops omdat ik onzeker was en nu was dat het probleem niet, ze was gewoon beetje enorm enthousiast voor de eerste keer terug te kunnen vooruit galopperen.
Twas ook beetje bergop/bergaf waardoor ze het ook moeilijker had om op haar eigen benen te galopperen en dan nog keer de conditie die nog niet helemaal is wat het was, zorgt ervoor dat ze vlug op haar schouders valt.
Ik ga nog eens wat galoptraining moeten gaan doen en beetje verruimen/verkorten in me crossgalop, zonder dat het daarbij een gevecht wordt met men handen, dus meer men zit kunnen gebruiken.

@madelene, ik heb je gezien aan de coffin! Wat sprong hij ferm daar! Zeker een halve meter te hoog :')

@daaph: ik ga nu inderdaad naar lummen gaan, en daarna Waregem!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:59

@Florence: leeukkkk zeg! :D Tinderboy hier wilt ook nog niet binden. Maar door dat staat alles wel op laag pitje. Als in, ik pak nu geen initiatief. 't Moet van zijne kant komen. Ondertussen ga ik ook niet wachten hoor... :P

Jee Aruba beetje té happy! :P Maar goed 't is nog mr de eerste van het seizoen hé. Het start nu allemaal weer! :D Topic zal dan weer vol staan met crossverslagen. :P (hopelijk)

De enkel hier cava trouwens. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 00:19

Oeh tinder is populair precies! Altijd leuk om verhalen over te horen, zowel de succesverhalen als de meest rampzalige dates :))

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 00:26

Goed dat je zelf niet onzeker werd op de sprongen waardoor de stops kwamen! Welke klasse was je gestart ? Wat zijn je doelen voor het komende seizoen?

Ik was daarstraks in de Ikea voor wat nieuwe spullen voor het nieuwe huis. Maar ik zei nog tegen dirk, das gewoon de ideale plaats om een date. Ge kunt in verschillende kamers afspreken :')

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 00:50

Btw iemand die ook naar De Mol kijkt? :P

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 00:53

Yesss!

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 08:21

Doel van het seizoen is vooral genieten en rijden zonder stress! Want dat had ik vorig jaar iets te veel! Ook omdat alles zo snel gegaan is. Wil gewoon vooral M rijden en mss eens 1* in Arville en Waregem.

Dit weekend was het Z omdat de Belgen enkel mochten meerijden in die reeks. Maar de crosshindernissen stonden zoals in onze M qua hoogte/breedte. Maar technisch misschien wel wat pittigere combinaties!

Ik kijk ook de Mol! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:09

Ik kijk vrij weinig tv. Als mijn vriend thuis is staat hij constant aan. Ben ik alleen, dan staat hij constant uit. Het enige wat ik nu beetje volg is blind getrouwd en amigo's, maar die laatste is gisteren afgelopen.Met de vriend kijk ik wel altijd kroongetuign en Dexter. Daar zittzn we nu ergens begin seizoen 4.
Maar het kan dus zeker gebeuren dat de tv hier 6 weken gewoon uit blijft. Ik heb op mijn werk al bekijks en vertier genoeg :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:45

Wie is jullie mol? :P van mij Eline!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:37

@Antonius, ik heb de eerste 2 hindernissen even afgewacht hoe boxser voelde, en toen ik voelde dat hij ontspannen bleef, ben ik voor de tijd gegaan. Ik zat 14 seconden erbuiten, met 2 steile hellingen omhoog, 1 steile helling omlaag (moest echt in een drafje) , naar het water toe heb ik ook beetje aan de hand gedaan, want het is toch wel goed naar beneden, en dan inderdaad een groot (maar zaaaaalig)water waar ze vaak op kunnen kijken, en bij de berkenhindernis die moest ik buitenom een heleboel boompjes rijden omdat boxser niet snel genoeg wendt en keert om hem tussendoor te rijden...dus daar heb ik wat tijd verloren...dan vond ik 14 seconden buiten de tijd nog niet verkeerd.
En je moet zien ik was nummer 68 en er waren er toen nog maar 2 die de optimale tijd gehaald hadden.
Dus ik zeg...niet slecht! :j

jammer dat je gavere moet laten passeren, maar je voelt het zelf het beste.

@florence, hè wat vervelend dat je paard keelontsteking heeft...ken dat helemaal niet eigenlijk..dan hoop ik dat we mekaar hallo kunnen zeggen in vechmaal

daaph, hopelijk zie ik jou dan in overpelt om eventjes hallo te zeggen

@winnie, jaaaaaa...hij sprong daar groot hè...maar dit is de 3de keer dat ik de L cross in chaam rijd en ook de 3de keer dat hij zo mega afzet, dus ik was erop voorbereid!!
En ik heb er een supergave foto van!!! dus die ga ik bestellen en dan zeker ook hier plaatsen..
en steil hè die hellinkjes := maar het Z in chaam is ook best stevig hoor :oo

en wat betreft tv voor mij..lang leve Netflix! _O-

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:51

Welcome en thank you for flying with BoxserAir. fasten your seatbelts en please sit upright _O- <3 *\o/*

Afbeelding

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 18:58

Hihi op fb had ik ze ook al gezien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 00:34

Mooie foto!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:52

nog steeds geen tijden van overpelt >;) of kijk ik er overheen?