[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:57

Wat balen allemaal :( Nou heb ik nog niet veel te crossen, maar vind het wel rot voor jullie!

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:42

Ik vraag me af of er uberhaupt crossen (en andere wedstrijden) doorgaan tot de zomer aldanniet langer...

Even een traantje laten dus, helaas

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:45

Dat denk ook hoor. Erg jammer. Maar een klein offer om te maken als het daarbij blijft. Hoop vooralsnog dat we zolang mogelijk nog naar stal kunnen. Althans mijn man voorlopig. Ik zit ziek thuis.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:34

Ik denk ook dat Maarsbergen niet door zal gaan.
Wij rijden veel in het bos en over de hei.
Met de conditie zit het wel goed.
Ik hoop dat we half mei weer naar wedstrijden kunnen, maar goed we gaan het zien.
Zorg goed voor jezelf en de paardjes

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:12

Maarsbergen ook afgelast in wedstrijdformat.. Echt zo jammer zeg. Wel nog een oefencross hopelijk!!!

Ik stond alleen nogsteeds op de wachtlijst, ben benieuwd of ze wachtlijst mensen benaderen als er veel afmeldingen zijn. Zou zo graag heen willen meh.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:09

Ik hou op dit moment in mijn training wel rekening met dat ik hem op elk moment stil moet zetten. Geloof best dat er nog iets van een echte lockdown aan zit te komen namelijk. Wedstrijd gericht trainen doe ik niet meer. Oefenrondje in Maarsbergen zou ik wel nog rijden als die doorgaat.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:33

Ik weet nog niet of ik Maarsbergen als oefencross mee pak. Het is een hele mooie locatie, maar wel een heel eind rijden voor ons. Ik had wel ingeschreven, maar moet ook met de eigenaar overleggen wat hij wil. Als er überhaupt iets door gaat.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:50

Mijn oudere paard staat in training want ik zou zes maand naar Ierland gaan met mijn jongere paard... Gaat ook niet door natuurlijk. Enige voordeel is dat ie toch nog niet parcours/cross klaar was dus daar heb ik nu wat langer de tijd voor om dat voor elkaar te krijgen :')
En die ander krijg ik ook terug in goede conditie (is nu geen plek op stal haha dus die moet daar nog ff blijven).

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:09

Hulsberg is ook afgelast.. Ik heb zo’n fijn paard en had zo veel zin in dit seizoen, echt balen. Ik heb nu 9-10 mei nog Kronenberg (vrees ervoor dat ze dat af moeten gelasten als de maatregelen wat langer duren) en daarna is 27/28 juni Leende de eerste op m’n oorspronkelijke planning..
Ga eens even zoeken wat er nog voor is, dan maar wat verder weg.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:33

Als hulsberg af last voel ik kronenberg bijna aankomen..

Voor mij zou daarna ede putten komen in half juni.

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:50

Ben ook benieuwd naar Markelo, zou daar mn L debuut hebben maar zie de bui al hangen..

Sannexspikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:01

Ik zou eigenlijk alpenchaam etten leur kronenberg leende en ysselsteyn pakken, toen ac en ettenleur niet doorgingen hulsberg ingeschreven helaas is die ook afgelast...
Voor nu markelo er bij ingeschreven iets verder maar wil dit seizoen wat meer rijden en dan hopen dat het bij die tijd allemaal weer door kan gaan.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:05

Ik heb heft in eigen handen genomen en afgemeld voor Kronenberg. Als Hulsberg ook afgelast is neem ik aan dat Kronenberg ook afgelast wordt. Dan heb ik in april nog oefencross Maarsbergen staan en Bavaria talentendag, als die wel doorgaan. Mei is leeg, juni niet maar juli en augustus wel. Dus denk dat ik onze focus voorlopig maar even leg op springen/dressuur.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:45

Rijden jullie ook ooit in België? Ik woon heel dicht bij de grens dus zou voor mij wel praktisch zijn, maar als ik nu op de site van de LRV en op mijn knhs kijk dan lijkt het juist of het seizoen daar nu een beetje op z’n einde loopt? Ik zie tot eind april wedstrijden staan die allemaal zijn afgelast wegens Corona

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:04

Ik heb vorig jaar in Genk gestart. Super leuke wedstrijd 3 daagse. Was ook leuke cross!

Kost alleen aardig veel als je box erbij moet zoals ik maar was leuk.

Voor mij is het seizoen klaar ben ik bang. Verwachten in september onze tweede kleine dus denk dat als alles weer op de been is ik te dik ben haha

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 08:22

_Elke schreef:
Ik heb vorig jaar in Genk gestart. Super leuke wedstrijd 3 daagse. Was ook leuke cross!

Kost alleen aardig veel als je box erbij moet zoals ik maar was leuk.

Voor mij is het seizoen klaar ben ik bang. Verwachten in september onze tweede kleine dus denk dat als alles weer op de been is ik te dik ben haha

Gefeliciteerd!

En dat je met 6 maanden dat ook niet moet willen toch? Je bent toch een extra risico, gezond kind is belangrijker. Dressuur kan ik nog wel begrijpen, maar springen en eventing zit toch we een flink risico.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:42

Dank je wel :)

Bij de eerste heb ik met 18 of 19 weken nog eentje gereden maar weet nog dat m'n broek en alles niet meer helemaal dicht paste.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:49

Gefeliciteerd Elke!

Hier maak ik mij niet te druk om het seizoen. Ik ben 24 weken in verwachting van nummer 3 en mijn merrie moet half mei veulenen. Daarnaast is ze net 4 en groen zat. Net 1 springlesje gedaan wat ze super oppakt.
Denk echt een hele fijne voor de toekomst. Hopelijk in het najaar nog B/L crossjes mee kunnen pakken.
Maar moet eerlijk zeggen in het kader van wat er allemaalgebeurd het mij allemaal niet zoveel kan schelen.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:56

Dit was voor mij het grote jaar waar ik ging doortasten met het crossen, paardlief ging in februari ook heel goed van start.

Maar het lijkt erop dat dat plan in het water valt. Ik had mijn Z1 dressuur debuut ook over een paar weken gepland, maar dat zit er helaas niet meer in.

Sannexspikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:22

Afbeelding
Aan de positieve kant vandaag wel heel fijn kunnenntrainen in ysselsteyn! Toch fijn terrein, komt niemand tegen.
Wat lastigere hindernissen en combinaties gepakt en hij deed het

Camera foto’s komen nog

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:51

Wij zijn ook met puppypaard een rondje Ysselsteyn geweest.
Was wel drukker met fietsers en wandelaars dan anders.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:54

Ik heb een eventingterreintje op ongeveer 10 minuten stappen, ideaal. Het is niet heel groot, maar ik kan toch aan de gang blijven. Ben niet de grootste held en merk dat ik wel ritme moet houden.

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:27

Nouuuu daar gaan alle crossen (en andere wedstrijden) tot minstens 1 juni, pffffff.

Gezondheid voorop maar jeetje, echt wel heel oliebol dit.

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:35

juulbx schreef:
Nouuuu daar gaan alle crossen (en andere wedstrijden) tot minstens 1 juni, pffffff.

Gezondheid voorop maar jeetje, echt wel heel oliebol dit.

Haha echt zuur he!! Gezondheid gaat voor, ik snap het wel.
Er moet een einde aan komen en dit is de enige manier.

Extra balen wel voor ons, 1,5 jaar rust vanwege peesblessure, vorig jaar genezen en het hele jaar keihard weer opgebouwd en getraind voor dit jaar, ons volledige SGW jaar .... gebeurd er nu dit !!! |( |(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:55

Ach ja, zo hebben wij in 2018 ons paard in moeten laten slapen. Heel lang geen wedstrijden mee kunnen rijden vanwege blessures. Paard nieuw gekocht in de hoop weer lekker van start te kunnen. Maar zat toch aardig wat werk aan omdat we een enorme deuk in het vertrouwen opliepen zowel mijn man als ik. Dit jaar wilde mijn man weer gaan starten met hem, omdat het vertrouwen er nu weer is. Maar ja, dat gaat nu even niet. Gelukkig mogen we nog steeds rijden. Ik hoop oprecht dat dit zo blijft. In sommige andere landen om ons heen zijn er mensen die niet meer naar stal mogen. En in België mag volgens mij niet meer paard gereden worden. Proberen er gewoon het beste van te maken. Hopelijk kunnen we van de zomer allemaal weer echt van start.