[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 10:59

Nee, maar met bandages lijkt het mij geen goed plan en ik heb alleen crossbeschermers :o Ik heb de hoop op passende normale beschermers opgegeven!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:05

Op die brommer....
Ik rijd altijd zonder beschermers. Behalve met springen en crossen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:07

_Sim_ schreef:
Op die brommer....Ik rijd altijd zonder beschermers. Behalve met springen en crossen.

Te lui om te fietsen :P

Ik rijd Avi ook vaak zonder, Zetje heeft vaak voor wel wat aan. Die tikt zich toch vrij snel. Buiten rijd ik wel altijd zonder. Met springen en crossen hebben ze rondom wat om.
K zoek alleen nog stevige beschemers die ademen. Zag er wat bij Eventinggek in Boekelo. Nu nog ff sparen :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 11:07

Dat 'mag' niet meer van mijn instructeurs door die schiefel. Natuurlijk heb ik altijd het laatste woord, maar vond wel dat ze goede argumenten hadden :j Tot gisteren reed ik ook bloot met de dressuur en buiten!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:10

Ik heb de Eskadron Allrounds en die vind ik echt heel fijn. Gaan ook mooi om T zn litteken.
En ik heb een nieuwe set crossbeschermers besteld bij EG, die krijg ik zaterdag :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:11

rowo schreef:
_Sim_ schreef:
Op die brommer....Ik rijd altijd zonder beschermers. Behalve met springen en crossen.

Te lui om te fietsen :P

_O-

Dat snap ik wel Mootje, dat jij het ivm de schiefel niet zonder doet!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:11

Ik heb altijd wel een beschermertje om i.v.m. vervelende ervaring met een peesblessure door aantikken. Hoewel het dragen van peesbeschermers natuurlijk niet betekent dat je paard geen peesblessure kan krijgen maar goed ;) Wel zo'n ademend ding.

Edit: Scherp Mandy :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 11:12

Ik moet ook eigenlijk nieuwe crossbeschermers, aangezien mijn paard een haag heeft geveegd die hij niet kon vegen :+ Het was een takkenbos met een plank erachter....
Welke heb je besteld? Ik wil dan weer styles! Ik heb er 6 jaar mee gedaan, dus dat is op zich netjes!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:14

Ik rij ook altijd met peesbeschermers. Woll heeft ook een schiefel, maar dat gaat gelukkig wel goed met mijn peesbeschermer..
Doe ze gewoon niet te strak om. Als ik buiten ga rijden wil ik nog wel eens wat extra bescherming om doen omdat ze dan nog wel eens stom wil doen, al is ze de laatste tijd erg stoer voor haar doen <3

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:16

Mootje, de Styles weer maar deze keer de carbon versie. Ik gebruik ze ook met springen omdat TG niks meer past om dat litteken.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:20

Ik rij de paarden altijd met rondom bescherming. Jipje heeft ook een schieffel op zijn ene been en door zijn wat dikkere achterbenen wil hij die nog wel eens open halen zonder strijklappen en springschoenen om zijn hoefballen zoveel mogelijk heel te houden :o De merrie mag ik niet meer zonder springschoenen rijden van de DA en die loopt ook standaard met peesbeschermers en strijklappen uit voorzorg ;)
Ik heb voor Jipje trouwens ook de Eskadron Allround en die past hij supermooi, ondanks zijn dikke benen en schieffel :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:24

Zetje heeft ook een schiefel, maar alsnog rijd ik haar wel zonder. Moet zeggen dat ze er ook geen last van heeft. In de wei kan ze zich zelf ook wel trappen. Moet ze maar opletten dus :+ :o

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:25

Ik wil voor volgend seizoen eigenlijk ook een nieuwe set crossbeschermers :j . Bij voorkeur Styles. Die houdt ik dan voor de wedstrijden en mijn NEW's kunnen nog prima mee voor trainingen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:33

Goeiemorgen!
Vandaag een apart dagje. Straks naar de studieadviseur, daarna college tot 5 uur. Daarna gauw naar Vorstin, en hopelijk nog tijd om te slapen, want om 12 uur ga ik naar de nachtpremiere van Harry Potter :):)

Buitenrijden doe ik trouwens met peesbeschermers en springschoenen. Dat is voornamelijk omdat ik haar nog niet zo vertrouw op geen gekke sprongen maken :P Met dressuur heeft ze nooit iets om. Met springen momenteel alleen voor peesbeschermers en springschoenen, achter twijfel ik nog of ze het nodig heeft. Ik zou voor het springen wel die NEW Airoflow beschermers willen hebben, heb ze van de zomer getest en die zijn echt geweldig! En als ik nog eens nieuwe crossbeschermers nodig heb worden het Styles :)
Wel lastig trouwens, ik moet van de week best veel dubbel meenemen! Wil niet met mijn nette hoofdstel, witte dekje en witte rijbroek naar buiten :=

Werkze allemaal!
Leuk dat je weer eens gaat springen Evie! Ik zou ook wel weer willen, maar eerst maar eens trainen + een zadel :=
Wat balen dat je zadel niet goed ligt Rowo! In zo'n zadelmaker zou ik dan echt geen vertrouwen meer hebben. Dat tegenspreken is idd lastig. Ik weet dan vaak niet meer wie ik moet geloven
Oehh TG, goeie! Stiften schoonmaken moet ik ook weer eens doen!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:36

Goedemorgen!

Vivre en Pancho lopen in de dressuur alleen met voorbescherming. De simpele ouderwetse beenbescherming met alleen aan de binnenkant verhard. Voor het springen met geheel harde schaal. Weltsieger heeft zowel voor als achter peesbeschermers om met geheel verharde schaal. Die heeft zo vaak zijn benen in de knoop zitten en dan hoor je alle bescherming tegen elkaar aan slaan dat zonder onverantwoord is. In de wei staan ze bij ons trouwens allemaal gewoon kaal zonder bescherming.
In het bos hebben Pancho en Vivre alleen voor crossbescherming aan. Weltsieger ook achter. De reden dat ze dan crossbescherming aan hebben is vooral omdat die gemakkelijk schoon te maken zijn. Even de waterstraal erop en schoon! Bovendien rijden wij in het bos ook nogal eens door het water en nemen we een boomstammetje mee.

Mootje: jij was er op tijd uit!
Mandy: wat balen dat je zadel toch niet goed blijkt te passen!
JN: ik kan je niet helpen met de loopband, aangezien je het stekkertje eruit halen en daarna weer erin en aanzetten al geprobeerd hebt.
Billy: lekker geslapen in je nieuwe bed?
Noor: lijkt me ook een leuke nevenfunctie. Jammer dat het op een verkeerd moment komt.
Evie: fijn dat je nog kon bijschrijven.
Vief: nog lang in de kou staan wachten?

Ow en ik ben eigenwijs. Heb besloten om vandaag toch weer op Weltsieger te gaan zitten. Wel met mijn moeder die klaarstaat om het over te nemen als het niet gaat. Mocht alles doen van de huisarts op geleide van de pijn. Nou dan ga ik dat maar eens testen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 11:39

Ik heb NEW's liggen, maar ze zijn erg snel stuk gegaan en mijn paard krijgt er wondjes van.
Bij mijn paard zit de schiefel net onder de knie aan de buitenzijde van het rechterbeen. In dit geval is dus voor per ongeluk stoten tegen de bakrand e.d.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:42

Succes Sussie!!! Pas je wel op jezelf!?

En afspraak bij de zadelmaker staat. Morgenochtend 9 uur komt ie... en normaal kan dat nooit zo snel. Blijkbaar zit het hem niet lekker :+

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:47

Ik ben heel benieuwd wat ie er van zegt Mandy!

Het is hier trouwens prachtig weer, moest wel krabben vanochtend maar echt een stralend blauwe lucht!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:48

Dat is wel snel rowo! Fijn dat de zadelmaker zo snel tijd voor je maakt. :D

Ik heb nu ik hier achter mijn laptop zit geen pijn. Alleen is mijn hand nog wat dikker. Ik ga gewoon proberen te rijden en dan voel ik vanzelf wel of het gaat of niet. Ik ga niets forceren. Daarom staat mijn moeder ook klaar om het eventueel over te nemen. Ik weet dat ik anders te eigenwijs ben en toch doorga ondanks dat het veel pijn doet.

Teegee: hier is de mist langzaam aan het optrekken. Er is al een waterig zonnetje, maar een blauwe lucht is echt nog niet te zien.
Laatst bijgewerkt door Sussie85 op 16-11-10 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:49

Hier ook prachtig weer! Hopelijk blijft het de hele week zo!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:55

Zou lekker zijn Sim!

Doe maar rustig aan Sussie!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:58

Hier is het ook heerlijk weer! :D

Shanoek: NIKS verklappen hoor!! Ik ga vrijdag :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:02

Hier is het ook strakblauw en lekker fris. De paarden ging voor het eerst weer ff een rondje draven in de wei ipv direct met de kop aan de grond :+

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:09

Mandy wat heb jij met je startkaart gedaan toen Zetje drachtig was?

Zal ik Bari afmelden voor 1 dec en dan eventueel volgend jaar weer een nieuwe aanvragen vanaf oktober?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:10

Ik heb de startkaart gewoon door laten lopen. Das nog goedkoper dan afmelden en weer helemaal opnieuw aanvragen. Daarnaast zou Zetje er eigenlijk maar 5 maand uit zijn met concoursen, maar dat liep anders ivm mijn rib.