[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nat1503

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:17

Ingrid je zou eens hoefzool kunnen proberen, ik vind dat beter werken dan hoefteer. Smeert ook gemakkelijker.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:18

Zo, ben ik ook weer eens. Ik heb redelijk trouw bijgelezen.
Ben het meeste alweer kwijt alleen, hihihi.

Lotte ligt aardig in de kreukels las ik en ik schrok nogal van het stuk van Corine dat er een paardje in een enorme blubber sloot was beland. Arm dier!

Ik heb met Merel heerlijk genoten van onze break en de heerlijke strand- en bosritjes. Ik heb me alweer ingeschreven voor een groot Kerst springconcours, helemaal zin in. De coupons voor de de dressuurwedstrijden in januari zijn ook alweer de deur uit. Kortom, genoeg leuke dingen weer. Strandritjes blijven we ook gewoon doen, want dat is een nieuwe hobby van ons geworden. Lees: Merel wilde afgelopen weekend de zee niet uit en ik heb zeker 5 minuten in de zee gestaan. Ik denk dat de naam zeepaardje beter bij haar past.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:19

Claire, dan moet jij zeker ook naar Beukers?

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:21

Nee Nieuwe Wetering. Beukers twijfel ik nog.
Ga jij wel?

Was grappig trouwens dat ik je tegen kwam op het strand!! Heerlijk hè samen en alleen met je beestje!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:24

Goedenavond!
Sinterklaas was gezellig Lachen Ik heb een pot badzout bemachtigd en nog wat kleine dingetjes. Gisteren een kort buitenritje door de polder gemaakt, was wel weer lekker Lachen Onderweg nog een omgewaaide tak meegepakt, Vorstin werd gelijk weer helemaal vrolijk Haha!

Ik kijk ook altijd erg naar de hoogte. Vind het dan echt eng, en ben zenuwachtig, zeker als ik een tijd weinig heb gesprongen. Gelukkig maakt het Vorstin niet uit, daar kan ik aardig op vertrouwen Lachen Gelukkig loop ik nu altijd op A-B hoogte, vind ik eigenlijk wel lekker. Volgend jaar helaas niet meer!

Beterschap met alle spierpijn Lotte Ach gut Irritant van je projectmaatje
Goed dat je je ondernemingsplan af hebt Luxtet!
Jammer dat je niet zo lekker gesprongen hebt Rowo. Wel fijn van Zetje
Leuke cadeautjes Mistid :D Gaaf dat je die prijs hebt gewonnen!!
Gefeliciteerd met je winstpunt en prijs Anthea
Wat onwijs jammer van je blackout BV! Maar je hebt er weer een winstpuntje bij Lachen
Jullie hebben een lekker druk weekend gehad Rosalie en Corien Haha!
Ik vind de tweede foto leuker Marielle!
Gefeliciteerd met je prijzen en winstpunten PB
Beterschap Benthe Ach gut
Gefeliciteerd met je foutloze parcours Tientjeh!
Druk weekend Kim! Balen dat Loempia niet braaf was
Fijn dat Armani braaf was Ilse Haha!
Jij bent lekker verwend Tezz! Mooie punten hoor!
Gelukkig is het goed afgelopen met het paardje Corien!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:34

@MC: Lekker hoor al die buitenritten Knipoog Ik wil ook weer aanstaand weekend ergens heen met Wo.
@Ingrid: Das dus wel goed nieuws Knipoog , voor zover het goed nieuws kan zijn. Rotstraal is klote. Probeer eens Hoef & Zool van NAF, te bestellen via de paardendrogist.nl
http://paardendrogist.nl/index.asp?strPageType=productpagina&intHoofdgroepID=105&intSubgroepID=116&intProductID=25417 Ik gebruikte dit altijd voor de Tinker en die ouwe, ben er zeer over te spreken!

Wolin heeft vanavond wat sprongetjes gemaakt. Niet veel bijzonders, maar wel leuk Lachen . Gewoon in de longeerbak, had ik twee cavaletti's neergelegd, eerst gewoon lekker draven, later had ik er een weggehaald en één zo'n cavaletti op z'n hoogst gelegd en dan hupste ze er zo overheen Tong uitsteken .
Ze was nog wat onwennig en ze wist niet helemaal goed hoe en wat, maar ze sprong ze wel steeds, zonder dat ik er iets voor hoefde te doen. En gekke sprongen daarna maken, maffe puber Knipoog . Maar ze was erg braaf. Merk dat het werk haar steeds makkelijker afgaat Lachen .

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:43

Owke bedankt, ga dan die hoefzool eens proberen.
Heb nu middeltjes van de da. Als ie die niet meer hoef te gebruiken ga ik dat eens proberen.

Ze hebben bij ons op stal alleen houtmot dus ga dat eerst proberen.
Als het echt slecht zou zijn zou het niet bestaan lijkt mij.

Kreupel lopen van rotstraal kan zeker, heb dat vaak gezien. Heb er alleen bij me eigen paard niet aan gedacht met mijn domme hoofd.
De da tikte ook maar iets tegen de onderkant van zijn hoef en pd vloog meteen een paar meter de lucht in.
Toen was het wel gelijk duidelijk waar die pijn nu eigelijk zat Clown

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:45

Merel_Claire schreef:
Ga jij wel?

Was grappig trouwens dat ik je tegen kwam op het strand!! Heerlijk hè samen en alleen met je beestje!

Ja was zeker grappig, had alleen niet op een NK/EK met karretjes gerekend.

Beukers ga ik uiteraard heen, merrie was zondag "stout" op Schoter. Stond stil op 1 en 2 en daarna nog een balk op 8.
Op 2 had ik wel wat verwacht, ze houd nl helemaal niet van die gedraaide balken. In de les staan we daar ook altijd wel een keer op stil en bij schoter sterft het van die "zuurstok" balken.

Ik wil misschien ook nog naar het oliebollenspringen bij de Zaanse, maar eerst maar even kijken hoe ze zich houd. Ik heb het idee dat ze een blaasontseking heeft, moet alleen even urine zien op te vangen Tong uitsteken

Ingrid, ik zeg niet dat het slechtis, maar mijn pony heeft hele dunne zolen en als die een week op mot staat heeft hij een hoefzweer. Gewaarschuwd mens telt voor 2 lijkt me....

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:52

Vorstin staat ook op zaagsel, maar heeft nergens last van. Al moet je het wel heel goed bijhouden met uitmesten, want het stinkt snel en het is al gauw smerig. Vlas klinkt niet verkeerd!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:53

Stro is toch juist een goede bodembedekker? Lijkt me een stuk luchtiger en blijft niet zo in de hoeven zitten.
Goed uitmesten is natuurlijk altijd belangrijk Lachen

Lotte: Leuk dat Wolin lekker wat sprongetjes heeft gemaakt Lachen
Shanouk: Fijn dat het gezellig was met Sint!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:55

Merel_Claire schreef:
Ik heb met Merel heerlijk genoten van onze break en de heerlijke strand- en bosritjes. Ik heb me alweer ingeschreven voor een groot Kerst springconcours, helemaal zin in.

In nieuwe wetering toch?
Leuk dat is bij mij op stal.
Doe ook mee Haha! Als alles goed gaat ieder geval.
Word idd wel groot ja, ze zijn nu al druk bezig met voorbereidingen.

Vief: Stro is moeilijk schoon te houden, en zeker omdat ik zelf niet mag uitmesten op stal.
Daarom is zaagsel voor mij makkelijk, dan kan ik de mest en de natte plekken er makkelijk uitvissen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:57

Wij hebben ook alles op zaagsel. Ook weinig keus want stro kunnen ze bij ons niet afvoeren.

Volgens mij is mijn bokt account gehacked. Imand zit op mijn naam pb's te versturen.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:59

Jeetje vervelend pb.
Kan je je wachtwoord niet snel veranderen?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:04

Rare PB'tjes dan? Nagelbijten / Gniffelen
Zou ook snel een nieuw wachtwoord instellen..

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:05

Dat is niet cool PB Nagelbijten / Gniffelen.

Hier staan ze ook op stro. Bevalt prima Lachen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:05

Ja, heb ik gelij kgedaan. Nee niet echt raar, maar had al wel langer het idee dat mijn PB's werden gelezen en er was een PB verstuurd met vragen over een zadel naar iemand.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:09

Vaag verhaal.. kunnen de mod's er niks aan doen?

ja paardje maakt het goed, na omstandig heden. Pony was wel onderkoelt, DA was geweest, en heeft der na gekeken wat ik begreep van me vriendin.

Ing kan je geen vlas/zaagsel aan de onderkant van het stroo doen? dat neemt dan het vocht op.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:10

Dat vind ik echt sneu PB... Een eigen account maken is toch niet zo moeilijk Nagelbijten / Gniffelen
Gelukkig kon je je ww veranderen

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:11

Echt raar, waarom zou iemand zoiets doen?
Echt apart. Dat iemand je hacked zou je zeggen dat die gene dat alleen maar doet om je dwars te zitten en dus je naam probeert zwart te maken met allerlei vervelende berichten.

Corien: Ja zou kunnen, maar dan hou je die viezigheid die stro geeft, en dan kan ik alsnog niet zelf uitmesten.
Omdat ik zelf geen stro uit de stallen mag halen ivm het behoud van de mesthoop.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:14

Ing dat is dan wel erg vervelend jah, maar zaagsel gaat makelijker in de hoef zitten.

Pb idd zou het maar raar vinden hoor.. gewoon aangeven bij MOD en kijken van wie het ip nummer is, gewoon triets als je op iemand anders zijn acount zit.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:21

BuenaVista schreef:
rowo schreef:
@ vief en dienke: ik heb zo'n bit.... heb er stiekem ook gewoon mee gedressuurd Clown

Je mag er officieel niet mee rijden he ... Heb m wel besteld en ging vandaag gelijk op de bus.. Lachen

Officieel mag er wel meer niet Knipoog Maar weet het idd, maar heb het risico maar genomen.

@ PB: jeetje zeg... wat een lef hebben omdat iemands accounts te hacken. Kun je niet bij wat mods aankloppen?

@ ingridje: gelukkig dat het eigenlijk meevalt met je paardje. Ik heb de paarden op vlas staan en bevalt me tot nu toe het beste eigenlijk Ja

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:23

gr_roos schreef:
Merel_Claire schreef:
Ga jij wel?

Ja was zeker grappig, had alleen niet op een NK/EK met karretjes gerekend.

Beukers ga ik uiteraard heen, merrie was zondag "stout" op Schoter. Stond stil op 1 en 2 en daarna nog een balk op 8.
Op 2 had ik wel wat verwacht, ze houd nl helemaal niet van die gedraaide balken. In de les staan we daar ook altijd wel een keer op stil en bij schoter sterft het van die "zuurstok" balken.

Ik wil misschien ook nog naar het oliebollenspringen bij de Zaanse, maar eerst maar even kijken hoe ze zich houd. Ik heb het idee dat ze een blaasontseking heeft, moet alleen even urine zien op te vangen Tong uitsteken

Ingrid, ik zeg niet dat het slechtis, maar mijn pony heeft hele dunne zolen en als die een week op mot staat heeft hij een hoefzweer. Gewaarschuwd mens telt voor 2 lijkt me....

Had ik ook niet op gerekend! Ach Merel maakt het niet zoveel uit, als ze maar uit de buurt blijven.
Jammer dat ze zo stout was!! Het stikt er inderdaad van de zuurstokbalken!
Klopt dat weekend is er oliebollenconcours. Schijnt altijd wel leuk te zijn. Ik heb alleen geen idee hoe het staat gebouwd, want ben er nog nooit geweest. Ik hoop niet dat het blaasontsteking is, want das niet zo best.
Indoor Beukers twijfel ik, omdat het altijd dik gebouwd staat en we totaal geen wedstrijdritme hebben op het moment.

Ingridje: inderdaad Nieuwe Wetering ja. Spring wel vaker bij jullie en vind het er altijd erg gezellig. Soms maken ze alleen de bodem wat te nat, dus ik hoop dat dat nu niet het geval is.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:23

Rowo welk bit is dat.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:25

Ik weet de naam niet... dat bit is dubbelgebroken, zit een boogje in. Als je met 2 teugels een ophouding maakt, wordt het een stang.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:29

Wij noemden het altijd een dangerbit.