[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:31

een sleezy :P
http://www.robinhoods.com/ecommerce/all ... nhood.html
zoiets...
komt eigenlijk uit de western, maar ik gebruik het dus ook als ik de dag voordien al moet vlechten, of als ik Fi een dag op voorhand moet wassen.
Alhoewel het daar niet zoveel voor helpt, is maar lycra dus kak gaat erdoor...

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 17:44

Gebruiken ze dat ook niet bij de renpaarden? Ik vlecht opzich niet zolang en dotten ook niet. This ook niet altijd zoals het moet maar gevlochten is gevlochten denk ik dan. Tenzij zo voor dirk of Sarah op internationaal dan probeer ik iets meer moeite te doen :')

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:18

ik woon in zuid-limburg vlakbij 3 landenpunt

en nou loop ik ook kreupel...ik heb van het paard van een vriendin vol een klap op mijn bovenbeen gehad %) we zijn vandaag samen gaan rijden, en haar auto gaf een mankementlampje aan, dus ik heb haar opgehaald.
Maar haar merrie was hengstig >;) en dan heeft ze losse beentjes. Dus bij het opladen ging het van whiiiiieeeeee....bam, maar echt schuin naar achteren, want ik stond al langs de achterkant van mijn paard...en toch geraakt.
Dik en pijnlijk...hopelijk dat we zondag toch kunnen rijden.

Maar ik heb mijn masseur al meteen gebeld, die wilt het morgen meteen intapen...hopelijk dat ik dan normaal kan lopen/rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:34

Ik heb mijn vinger tussen de deur van mijn auto gestoken. Ook geen lolletje, nagelaanzet ziet paars/groen en er zit druk op. 't Is precies de tijd van het jaar om in de lappenmand te zitten, al is die vinger nu geen ramp.
Ik zou wel opletten dat het geen spierscheur is of echt immens blijft opzetten/verkleuren. Ben je dan wel goed thuis geraakt nadien?

Verder een buitenrit gemaakt met Icaro, beide paarden geoefend op trailer laden en nu met de luie pootjes omhoog. Vriend kookt dus ik ga ervan genieten :D

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:21

ja gelukkig goed thuis geraakt, en even bij de dokter langs geweest voor de zekerheid, het is geen spierscheuring en mijn knie heeft even een opdonder gehad omdat mijn been dus naar achteren is gebogen, maar komt goed.
Morgen doet mijn masseur Kinesiotaping erop, en dat scheelt altijd gigantisch.

Ais varekaj, dat is geen lolletje...dan vloek je echt alles bij mekaar op zo'n gevoelige plek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:37

Mijn vriend zit me nog steeds uit te lachen hoe ik zo lomp kon zijn om mijn rechter wijsvinger tussen de deur te meppen :')

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 00:14

I feel your pain madelene en varekaj :') . Gelukkig hangt uw vinger er nog aan ;).
Ik heb paar jaar terug stamp gehad van paard op mijn bovenbeen, helaas had die tappen in :') ... Mijn been was zwart, ik mocht geen spiertje aanspannen of het deed gigantisch veel pijn. Ik heb bijna een jaar een deuk in mijn been gehad, denk dat mijn spier wel getoucheerd was. Het enige wat ik kon denken, zo blij dat het mijn knie/heup/buik niet was. Dat ging andere koek geweest zijn...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 00:52

Ik vandaag ook wat tegengekomen ze. := Merrie op stal die echt wel overreageerde... 'k Was het beton in de paddock aan het vegen en merrie stond achter mij en 'k zat ertegen met m'n rug/gat. Knal haar tanden in mijn arm! Heb ze daarna wel meteen op haar plek gezet. ~~}> ~~}> ~~}> Toen kon ik alleen maar denken wat een k*tmerrie... Haar tandjes staan er schoon in. 't Is ook door haar da Luxor wa brutaal wordt. 't Is nogal een viezen merrie. Zo vre wisselend van lief zijn. Ene dag kan ze kroelen tot en met met Luxor en de andere dag moet ze dr niet van weten. Soms is da echt wel verschrikkelijk irritant. Ben blij dat Luxor nu wel wa brutaler is voor hemzelf dat hij z'n mannetje staat.
Tegenover mij weet ze haar plek, maar vandaag was totaal onverwachts, 'k was echt kwaad. En achteraf toch zo voorzichtig mogelijk tot mij willen komen. }:) Heeft ze even niet mogen doen. Ze mocht eventjes schoon ver van mij staan. Ik ben de alfamerrie haha. }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 08:38

Ik ben blij dat ik alleen nog ruinen en een minihengst heb. Pas op, ik mis mijn merrie nog altijd, daar niet van. Maar ik ben blij dat ik van dat wispelturige af ben. En van de stank van de pis en haar gezever als ze hengstig stond. Heb heel veel van dat paard geleerd, dat wel.

Mijn bekkenbreuk indertijd was door een mep van een jong paard. Een merrie :+ pal in mijn lies. Die was ijzerloos, wil niet weten in hoeveel splinters mijn bekken zou geweest zijn als ze er wel op had gehad.

De vingertop is niet echt soepel, kan het niet volledig plooien. Rijden zal wel lukken, vlechten wordt een ander probleem.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 09:20

Niet vlechten :D Das nog de beste oplossing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 14:14

Dan staat alles paraplu, ook geen zicht :))

Hectische ochtend achter de rug. Kreeg ineens de vraag of ik zaterdag kon jureren. Alleen was dat niet te combineren met mijn eigen proef. Club wou niet dat ik proef zou afzeggen dus uiteindelijk een ander kunnen optrommelen.
Voor zondag mooie uren :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 20:05

oh bah hanne, dat is inderdaad achterbaks..pfffff...ik ben hier ook alpha...bij ALLE beesten gna :=

vandaag ging het gelukkig al weer een beetje beter, ik loop een beetje langzaam...maar niet meer echt kreupel.
uiteindelijk ging paardrijden beter dan lopen hihi :)) dus ik kan gelukkig zondag op wedstrijd.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 22:21

Ik heb me uitgeschreven voor a r v i L.e . Had daarstraks eens een telefoontje gepleegd en This maar beperkt.. dan vind ik 25€ veel geld en voor zover te rijden.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:10

Ik ben terug van de skireis! Was echt helemaaaaaal top *\o/* ik ben echt blij, ik ging met een jongen die ik had leren kennen via Tinder dus het was wel een beetje spannend allemaal.

Morgen een keertje beter bijlezen, ik zag iets passeren van pijntjes en ongelukjes. Hopelijk niets al te erg!

Ik ging normaal zondag naar sint jan in eremo maar Ferro staat echt futloos, ga niet starten.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:16

Aaaaahhhhhhh vertel Florence! :D :D Hoe was 't met die jongen? ;)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 23:52

oehh, dat klinkt als een leuke trip!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:20

Hoe wil je zeggen beperkt?

Amaai op skireis met uw tinderdate, dat is durven :D!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 10:08

This alleen op de jumpingpiste. Dus geen waterbak, etc.. en als ik het goed begreep kreeg je 2 min in de piste.

Dan vind ik 25€ veel geld.
Ik heb hier in de buurt meer als crossterreinen genoeg waar ik gratis op kan.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:24

Seg, zijn jullie allemaal jaloers van mij met jullie ongelukken :P zij maar beetje voorzichtig allemaal!!

Florence: amai, das durven idd! En, zit er meer in?

Ik heb al wat filmpjes zien passeren op FB van a.rville. Veel hindernissen in hun piste idd, maar ja, zijn wel allemaal beetje zelfde soort... ik heb dan zoiets, als ze ene springen, springen ze ze allemaal wel zeker? Beetje jumping met crosshindernissen heb ik het gevoel. Voor mij sowieso veel te ver voor een training.

Het ziet ernaar uit dat ik gavere op mijn buik kan schrijven. Mijn voet is nog niets verbeterd. Nog 2 dagen om in te schrijven, maar ja, moet geen mirakels verwachten zeker.

B.jorn, mijn lesgever gaat nyona volg vrijdag starten in hulsterlo hrov en dan de week nadien cyclus in hulsterlo. En ik rij ze zelf dressuur, dat lukt wel goed, dus zij loopt tenminste niet teveel achterstand op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:53

Jammer Antonius. Gelukkig is Fi al een oude rot in het vak dus die verleerd het heus niet en Nyona heeft een goeie ruiter aan B.jorn.

Mijn proef vandaag was ronduit schandalig slecht :') uit galop vallen, niet schakelen, naar de pony loeren die de stalgang naast de piste in kwam... Meneer was nog aant slaapwandelen volgens mij. Al was hij bij het inrijden buiten wel fijn.
Mijn overwinning vandaag is dat hij zich na de proef op 2 kleine pauzes na liet laden. Meestal is het met 2, longe er achter en flink druk zetten. Alleen met de longe is regelmatig vechten. Dus dit vlotte laden is voor mij goud van de dag :)

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:37

Sorry ik kom jullie nog een keer lastig vallen. Kan een van jullie mij vertellen welke dressuurproef ik moet rijden in Overpelt in de (Belgische)klasse L eventing?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 12:24

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:45

Disaster dag vandaag op wedstrijd. :+
Eerste proef slechter of even slecht als de vorige keer. Inrijden was hij ook aan het klieren. Nuja dat is zijn spanning gewoon.
Inrijden voor de tweede proef gevallen omdat Luxor zo bang was van een ander paard dat dom aan het doen was. 180 graden gedraaid en weg gekoerst. Even op kunnen blijven zitten maar dan toch gevallen... Opnieuw op mijn slechte kant. Dus nu al ijs erop en pijnstilling genomen. Voor het slapengaan zal ik nog een hele zware pakken. Vorige keer had ik dat niet gedaan en dan was 't ochtend erna naar het spoed omdat het ondragelijk werd. En dat wil ik nu niet dusja.
Na de val beetje met Luxor rond gestapt maar heb toch niet meer opgestapt. Hij was helemaal in de stress geschoten en je voelde hem al helemaal opspannen ook als er een paard gewoon voorbij galoppeerde. Meisje die paddockmeester was heeft geregeld dat 'k al direct m'n proef kon starten en heb gewoon aan binnenpiste opgestapt dan.
En die proef was eigenlijk hele stukken beter. Vaker zo stukken da zeker 6 of mss 7 waard waren. Maar immens lage punten. :+ Heb 50,...% gehaald. :') Eerste keer in mijn wedstrijdgeschiedenis zo laag. :P Raar ook want vorige keer zelfde jury en met mindere proef had ik 8 procent meer. Nuja ga er mij niet druk om maken.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:17

Ik vond dat hij algemeen laag gejureerd had. Echt stom van je val, hoop dat je nie teveel last hebt! Dat is natuurlijk altijd een risico met jonge paarden op wedstrijd.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:37

Dat wilt dus zeggen veel op wedstrijd gaan hé. :P
In mei in Waregem eens. 'k Ga dervoor nekeer osteo laten komen voor Luxor en zadel nog es laten controleren. Normaal ook nog eens les. Beetje chillen :)