[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:40

Ik ben heel benieuwd.. Ik vind het ook een totaal andere sport dan andere sporten maar met een algemeen verbod kun je weinig..

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:55

M_Vainqueur schreef:
Heel sneu als het geen doorgang kan vinden, maar op zich is de volksgezondheid nog steeds wel wat belangrijker dan een wedstrijd in mijn ogen.

Als de periode van geen sportevenementen in Brabant na 7 dagen verlengd wordt zal er geen discussie meer zijn.

Mee eens, maar vind wel dat ze dat op alle niveaus moeten doorvoeren en niet alleen op amateur niveau 'omdat er veel geld omgaat' in de hogere niveaus.

Ik ben benieuwd, we houden het in de gaten.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:52

Ik lees net dat Dutch Masters ook afgelast is. Vind ik geheel terecht, denk alleen wel dat de kans hierdoor ook groter wordt dat Alphen niet doorgaat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:44

Hou er maar rekening mee dat het niet doorgaat. Met 1 weekje aflassen zin we er nog niet. Ik denk dat dit pas het begin is en dat we er voorlopig nog niet vanaf zijn. Wel balen van al het werk wat je als organisatie al gehad hebt. En alle ruiters die zich zo verheugen op de start van het seizoen.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:51

liekec schreef:
M_Vainqueur schreef:
Heel sneu als het geen doorgang kan vinden, maar op zich is de volksgezondheid nog steeds wel wat belangrijker dan een wedstrijd in mijn ogen.

Als de periode van geen sportevenementen in Brabant na 7 dagen verlengd wordt zal er geen discussie meer zijn.

Mee eens, maar vind wel dat ze dat op alle niveaus moeten doorvoeren en niet alleen op amateur niveau 'omdat er veel geld omgaat' in de hogere niveaus.

Ik ben benieuwd, we houden het in de gaten.

Ja inderdaad, mijn mening geldt voor alle niveau's en type wedstrijden.

En natuurlijk is de SGW een andere sport dan voetbal etc. Maar ook voetbal is in de buitenlucht. Bij SGW zie ik niet direct een groot risico voor de deelnemers zelf, maar de organisatie zit daar wel en lopen verhoogd risico (van startnummers ophalen, protesten, vragen, dierenarts, hinderniscontroleurs waar iedere deelnemer met aanhang langs komt lopen).

Ik blijf er bij dat dit soort samenkomingen voor de plezier op dit moment een te groot risico zijn voor de volksgezondheid en de ontwrichting van het leven in een land.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:04

Ik vind het allemaal vrij opgeblazen. En ben benieuwd hoe ver dit uit gaat kopen in het hele land de komende tijd

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:35

Alphen-Chaam afgelast :(
Echt onwijs jammer, keek er heel erg naar uit! Hopen dat Etten-Leur nog wel door kan gaan, al vrees ik daar ook voor.
Ze hebben er nog weinig over gezegd maar ik hoop dat er een mogelijkheid is voor een andere datum..

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:18

Ik las het ook al. Balen, maar ik begrijp het ook zeker wel. Nu inderdaad hopen op Etten-Leur. En voor de organisatie van Chaam dat ze op een andere datum alsnog door zouden kunnen gaan. Anders is het zonde van al het harde werk wat er al gedaan is.

Sannexspikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:41

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:59

Ik heb nog een volledig set dalmars liggen maat L. Als iemand interesse heeft moet je maar even een PB sturen.

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:44

Wat vinden jullie van de Oudkarpsel cross? Heb daar filmpjes van gezien en het ziet er echt ontzettend kijkerig uit of valt dat in praktijk wel mee?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:29

juulbx schreef:
Wat vinden jullie van de Oudkarpsel cross? Heb daar filmpjes van gezien en het ziet er echt ontzettend kijkerig uit of valt dat in praktijk wel mee?

Ik vind hem prima te doen. Hier en daar wel wat lastige hindernissen en er gebeurt best veel omheen, omdat je niet in een bospad zit maar door weides galoppeert (en soms dus andere paarden ziet).

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:33

Mooi opgezet, mooie hindernissen. Je kan veel zien. Ik vond het ccc event een aantal jaar terug niks. De oudkarspel cross was toen wel echt pittig

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 07:36

De boden in OK kan wel kneiterhard zijn. Cross is wel heel leuk. Springen is fijn in de grote buitenbak.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:20

DewiFoto schreef:
Ik las het ook al. Balen, maar ik begrijp het ook zeker wel. Nu inderdaad hopen op Etten-Leur. En voor de organisatie van Chaam dat ze op een andere datum alsnog door zouden kunnen gaan. Anders is het zonde van al het harde werk wat er al gedaan is.

Andere datum is van de baan helaas. Gaan vogels broeden..

Edit: en daar gaat ook Etten Leur |( |(

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:29

Kralingsebos ook afgelast.. al mn trainingen voor komende maand ook. Dit maakt me echt verdrietig :(

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:38

Echt heel jammer. Begrijpelijk natuurlijk, maar zo zonde van al het werk dat er in zo’n organisatie zit.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:05

Weet iemand op welke locaties je nog wel kan trainen? Of vrij zelf mag trainen? Wij hebben hier namelijk niet de mogelijkheid om buiten te rijden helaas.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:06

Denk niet dat dit nog ergens kan. Iig niet op de bekende locaties.

Sannexspikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:24

ysselsteyn misschien? Daar weet ik het niet zeker van.

Hoelang hebben jullie meestal na een crosswedstrijd er minimaal tussenzitten? voor de volgende cross

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:26

Sannexspikey schreef:
ysselsteyn misschien? Daar weet ik het niet zeker van.

Hoelang hebben jullie meestal na een crosswedstrijd er minimaal tussenzitten? voor de volgende cross

Een week :+ maar dan niet meerdere keren elk weekend weg, alleen het komt wel eens voor. Standaard hier is 1 weekend er tussen geen wedstrijd.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:16

Ik plan over het algemeen om het weekend een cross. Maar sinds ik B zonder dressuur rij wel eens vaker 2 weekenden achter elkaar. Het ligt er maar net aan wat voorn cross, pittig of minder pitten. Hoelang reizen, oftewel hoelang wordt ongeveer de dag.. Met of zonder dressuur. Klasse L plan ik al weer heel anders. Voor of na vakantie, begin/eind seizoen. Etc etc.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:05

Hoe houden jullie je paard nu in vorm? Ik verwacht niet dat Maarsbergen door zal gaan helaas, maar als deze wel doorgaat 11 april; hoe bereid je je dan voor? Alle terreinen waar ik normaal train zijn dicht voor bezoekers...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:10

Ik heb al 1 training gehad gelukkig. Maar voor de B vind ik ee verder weinig in vorm houden aan.. Gewoon normaal rijden dus thuis

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:14

Ik plan ook om het weekend. Zowel voor mijn paard als zeker voor mezelf. Heb de paarden aan huis, werk full time en ook nog wel eens in het weekend. Met 2 weekenden achter elkaar loop ik heel erg achter met het normale werk.

Ik heb gelukkig al een paar trainingen gehad, maar ik twijfel wat te doen met Maarsbergen.

Wil morgen wel conditie training gaan doen in het bos. Vandaag verwacht ik dat het druk is met het mooie weer..