[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 15:58

Middag!

Weer terug uit Markelo. 187 in de dressuur. Hij was vrij heet, dus ook meer als voldoende voor het gereden proefje. Springen niet zo netjes, wel foutloos. Crossen ging heel lekker. Hij pakte alle lijntjes super. Helaas op 1 na laatste hindernis een miscommunicatie, waardoor we voor de M hindernis uitkwamen. Gelukkig kon ik hem nog net op de rem krijgen, maar wel een weigering dus op het B element. Dus met 1 stop in ruim binnen de tijd binnen.

Nu kwam er natijd iemand bij me, dat ik zowel het A als B element opnieuw had moeten springen. ( omdat ik een weigering had op het B element). ik dacht dat ik alleen B hoefde te doen. Heb dat ook gedaan en werd aangerekend als 1 weigering. Niet als uitsluiting. Maar nu kan ik het nergens terug vinden. Weet iemand dit zo?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:01

Tientjeh: ik weet dat als jij een weigering hebt in een combinatie mag je kiezen, of de hele hindenris opnieuw of alleen de elementen die je nog niet gehad hebt, dus terecht een weigering en jij hebt goed gehandeld. Deze regel is er omdat je soms simpelweg niet terug kan om de hele combinatie te doen :) .

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:04

tientjeh schreef:
Middag!

Weer terug uit Markelo. 187 in de dressuur. Hij was vrij heet, dus ook meer als voldoende voor het gereden proefje. Springen niet zo netjes, wel foutloos. Crossen ging heel lekker. Hij pakte alle lijntjes super. Helaas op 1 na laatste hindernis een miscommunicatie, waardoor we voor de M hindernis uitkwamen. Gelukkig kon ik hem nog net op de rem krijgen, maar wel een weigering dus op het B element. Dus met 1 stop in ruim binnen de tijd binnen.

Nu kwam er natijd iemand bij me, dat ik zowel het A als B element opnieuw had moeten springen. ( omdat ik een weigering had op het B element). ik dacht dat ik alleen B hoefde te doen. Heb dat ook gedaan en werd aangerekend als 1 weigering. Niet als uitsluiting. Maar nu kan ik het nergens terug vinden. Weet iemand dit zo?

Heb ik vorig jaar in ysselsteyn gehad en toen riep iemand heel hard, verkeerd! Deed A namelijk ook opnieuw. Maar toen was het goed.
precies wat EB zegt.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:05

Had ik het toch goed! Ik wil eigenlijk altijd wel op de hoogte blijven van de regels. En lees me ook altijd netjes in. Ik heb nog praktisch nooit een stop gehad in een cross. Die mensen waren zo overtuigt van hun gelijk en dat ik eruit gehaald moest worden. Maar ben blij dat het inderdaad toch klopt zoals ik heb gedaan!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:39

Tientje: lekker gereden dus!
Caro: wat ontzettend jammer!

Vanmiddag lekker gewandeld op de hei in wbork met de hond. Meteen bij wat hindernissen gespiekt, staat soms flink aan de maat! En een paar mooie combinaties voor het M en het Z, denk dat ze voor het L aangepast zullen worden.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:39

tientjeh netjes van je cross, jammer van de stop
Itsme heeft ook lekker gecrossd
Leliaardje top dat het doel behaalt is.

Ik heb heerlijk met Ferrose in de buitenbak gereden, als ze zo nou eens de proeven ook gaat lopen zou toch leuk zijn

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:06

Tientje heeft fijn gereden ondanks de stop in de cross! Lekker begin weer zo denk ik :)
Hoe was het gegaan Noor vandaag in lelystad? is wel een fijn terrein
Leliaardje heeft ook een fijne dag gehad.
Joki heeft lekker buiten gereden en hoopt dat het zo blijft gaan :D
Its me heeft ook fijn gecrossd.
Een mirthe is vroeg op gestaan :)

Ik heb heerlijk buiten gereden met vosje :) Deed ze weer braaf. Daarna krimpie 10 minuten onder het zadel gestapt. Die was wel braaf, had daarvoor de boksessie in de wei al gehad :)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:08

@ Texelse jammer! Haat lang wachten ;) Ja klopt! Vind het voor een hele hoop niet verkeerd!
Maar er reden een aantal echt super nette foutloze rondjes maar dan toch geen winst! Vind ik wel apart!

@ Eef hier nog zo 1! Max herstelt ook echt mega snel na de cross! Wel gaaf om te weten van Bam zeg!
Zal het aan het ras liggen??

@ Mistid lekker uitgeslapen!

@ Leilaardje toppie dat ze de finish gehaald hebben!

Ik ben nog wat vergeten te vertellen....
Ben tijdens het inrijden voor het 2de rondje er voor het eerst na Max 2 1/2 jaar te hebben, afgevallen! Hahaha! Hij sprong maar kwam toch niet echt uit dus ging erlangs! Heb gelukkig niks!
Eens moest de 1ste x zijn :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:09

Ojee henny, niks bezeerd??? Altijd wel raar om voor 1e keer van je paard te vallen

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:10

@ Tientje wat jammer van die ene stop zeg! Verder wel een geslaagde dag dus!
Gefeli!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:14

@ Bonny ik heb alleen een blauwe scheen! Ik denk van de standaard!
Verder gelukkig niks! Ging eigenlijk heel suf!
Manlief zat de parcoursen te kijken en hoorde wat balken vallen en keek heel suf om van wat gebeurd daar!
Ook niet ff meteen opstaan om mij te helpen! Hahaha

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:19

gelukkig heb je je geen pijn gedaan henny!
Lijkt me heel raar oom voor het eerst van Dakar af te vallen, toch een aardige hoogte :P

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:19

Ahh... alleen blauwe scheen dat scheelt, valt wel weer mee. Die standaards zijn hard, als die nou nog eens mee zouden gaan geven :D scheelt een hoop ellende

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:23

Ja indd Suikermeisje bijzondere ervaring toch altijd weer!
En dan val ik maar van 1.64 ;)

Nou een schuimrubbertje omzo eromheen zal niet gek zijn!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:26

haha ja die standaards zijn altijd het vervelendst :P Mijn eerste springles met Dakar was ook leuk, reed verkeerd aan en ja zo'n jong paard gaat er dan langs, maar hij paste er zelf langs, mijn been alleen niet :')

Ik zou van 1,75m vallen :+ autsj!

Vandaag had ik weer even heel leuk momentje, ging thuis even paar sprongetjes doen. Maar in-uitje was te moeilijk en gooide hij er steeds af, toen een enkel steiltje en dat ging wel goed. En toen sprong die nog wel lekker ook. Maar toen die steeds alles eraf smeed sprong ik eraf en dan bleef hij gewoon staan wachten totdat ik weer klaar was en kon ik weer opstappen (opklimmen) Volgende keer maar een trapje in de bak :P

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:29

@Henny, gelukkig goed afgelopen je val. De nieuwe beoordeling zal echt heel erg wennen zijn voor iedereen. Zelf denk ik dat het wel weer gaat veranderen. Niet terug naar zoals het was, maar toch weer aangepast op de een of andere manier. Het wachten is hier niet aan de orde. We zijn naar huis gegaan en later is ze terug gegaan naar de prijsuitreiking. 1x 2e m46 182 en de 2e 177 zonder prijs. Van de 18 L1/L2 proefjes waren er 4 met een wp beloond.
@Tientjeh: Uk alvast ingesteld op een hogere klasse?
@sm: lastig springen, zonder bakhulpje.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:30

Ik heb een heerlijke verjaardag in Markelo gehad :D Erg gezellig met veel bekenden en ben trots op Woll. Dressuur ging top, springen ook en de cross vond ze echt nog heel spannend, maar wel zonder strafpunten over de finish gekomen *\o/* Enkel 10 strafpunten voor de tijd. Er was nogal wat overtuigingskracht voor nodig, maar dat geeft niet. Vond het al heel wat dat ze zich ondanks flinke aanmoediging toch liet rondsturen. Nog wel een pirouette gemaakt toen ze het even niet zag zitten bovenop een heuvel en 1 hindernis onder het motto van Alice: beter lelijk erover dan mooi erlangs genomen := De laatste sprongen miste hierdoor en omdat het heuvelafwaarts ging wat ze echt lastig vond, wat ritme. Beetje jammer dat daar ook een stijl-jury zat en ik daardoor mijn winstpunten ben misgelopen, maar het is niet anders. Al vond ik zwaar zitten in de combinatie van mij als vliegje op die grote schimmel wel weer een mooie :))

Afbeelding

Tientje: jammer van je weigering!
HH: Arme scheen :(:)
EB: Wat bijzonder van die hartslag van Bam.
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 01-04-12 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:38

jammer vief maar ziet er wel leuk uit daar :j

texelse dat zijn er niet veel zeg :o

En het is dan idd erg lastig het springen, maar andere bak was mijn zus aan het prutsen, mama wilde longeren dus ging maar even paar x springen. Maargoed ook want anders had ik gelijk ruzie gehad. Had ik later alsnog omdat die dwaas niet kan sturen en der paard niet aan kan.... Loopt dan weer te bokken en te etteren en ze reed in dameszadel. Ik reed volte EB en ze reed dus achter me, gaat ze me uitschelden omdat ik een overgang naar stap maak.. Welke dwaas stuurt dan der paard ook op dezelfde volte... Ze had er makkelijk voor of achterlangs gekund... Ben toen boos de bak uitgegaan en een eind langs de weg gestapt.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 17:49

vief ik wist niet dat je jarig was, GEFELICITEERD!!
ook met de fijne cross :D

jantine ik heb jou gezien op die hindernis ik had de stop op A en jij dus op B. Ik kreeg al te horen dat ik de enige was op die hindernis. een paar later kom jij er ook bij.
maar wel mooi dat het verder ook goed ging.

auws vallen tegen een staander is ook zeer pijnlijk.
wat ik een keer gehad heb is dat ik op de zijkant van de staander ben gestapt. dat dus net op een kuil stond en tja je raad het al. vast tegen me gezicht

ik heb verder echt fijn gereden. ol deed het super. (heb ook nieuw bitje in gehad)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:04

Gefeliciteerd vief, het was wolls 1e officiële cross toch? Fijn dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden... Maar wat ziet dat water er daar smerig uit zech..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:06

Mendy, er waren heel veel paarden kijkerig op die hindernis. Heb een heel aantal voorbij zien komen die hem op 2 galopsprongen deden. 7,5 meter.

Ik had trouwens nog een 'bijna pis in mn broek van het lachen' momentje.
Bij de DA moest ik met Uk heen stappen en terug draven. Ik kwam aan het denken of mensen nooit aan het struikelen kwamen. En pats, daar lig ik naast Uk op de knieeen. Zo belachelijk. de DA lag ook in een scheur!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 18:09

whaha. zou ik ook zijn jantine. Ja maar komt denk ik dat het een hindernis opeens op open terrein is en zoveel sprongen dat ze ook niet echt weten hoe en wat.
ik nam mijn bocht iets te groot en aan zijkant was wat los waardoor ol struikelde, nouja liever een stop dan niet goed uitkomen en over de kop gaan of zelf vallen ofzo. verder ging het echt lekker

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:09

Even heel hard nadenken wat ik gelezen heb:
- verhalen over botsingen met staanders
- SM die een wachtend paard heeft, toch nog wel lekker gesprongen heeft en gezellig ruzie maakt met haar zus
- Texelse waar weinig winstpunten uitgedeeld zijn, maar er wel lekker eentje mee gepikt is.
- en dan nog een stel lekkere crossers in Markelo: Tientjeh, Itsme en Vief: goed gedaan dames!!!!

Heb m'n verslag af: http://www.deleliaard.nl/Fotografie/Fot ... 010412.htm

maar mocht je daar geen zin in hebben, dan zijn hier gewoon twee foto's:

Afbeelding

Afbeelding

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:15

Wat een leuk verslag Leliaardje!! De brief van de knhs zie je vanzelf wel op de mat vallen :D :o

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:20

Super gedaan Vief voor jullie debuut!! :D Jammer dat je de winst mis gelopen bent.
Tientjeh netjes! Op naar het M weer?
Au Henny.
Je hebt inderdaad behoorlijk de gang te pakken in BN Evie, maar mooi toch dat dat goed gaat!
Jammer Leliaardje van de stops, maar toch tevreden dus. :) Mooie foto's!

Ook weer terug. :) Dressuur en springen gingen goed en stond goed in het klassement. Maar op de open plekken in de cross besloot hij om weer om te draaien en te gaan zeiken. Goed de zweep erbij gepakt, verder niet boktproof. ;)
Wel heerlijk weer en er zijn weer goede resultaten gehaald door andere bokkers! Wat stond het springparcours trouwens belachelijk laag..