[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:03

Sim: Wat ontzettend balen zeg! Onze auto van 10 heeft dit jaar een nieuwe motor gekregen, duur grapje
Mirthe: Ik denk dat mijn moeder dat niet toe zou laten als ik zo "gehavend" was. Niet kunnen paardrijden is niet het einde van de wereld!
Sann: Oe lekker, verse jus!

Ik heb nog bijna geen geknal gehoord. Ze blijven nu ook nog mooi buiten staan. Misschien op oudjaarsdag wat eerder op stal, maar volgens mij zijn ze er nooit echt bang voor

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:06

Ik snap jullie heel goed en zou ieder ander ook voor gek verklaren hoor. Sann, klopt ook zeker wat jij zegt. Als ik gewoon niet op een paard ga zitten totdat er echt duidelijk is hoe en wat met mijn rug en been en ik er aan geholpen ben zou me dat een heleboel pijn enzo besparen, maar ik wil dat gewoon niet inzien. Zeker met de snelheden van de ziekenhuizen. Ik ga er mentaal alleen maar kapotter van als ik niet meer mag rijden en dan weet ik ook zeker dat ik dit jaar weer niet slaag. Zodra ik niet meer kan doen wat ik leuk vind (rijden dus), maak ik overal een potje van. Ik beperk het rijden wel zoveel mogelijk.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:09

Soms zijn er momenten dat je die eigenwijsheid even moet laten varen... Die reactie van sim ben ik het helemaal mee eens.

Wat zuur van je auto zeg, hopen danmaar dat niet de hele motor stuk is!!

Mijn paarden brengen voor het eerst oud&nieuw door aan de rand van het dorp.
Op de oude stalling was nooit vuurwerk, alleen carbid schieten.

Kreeg net een schoolmail dat we 20 Januari excursie hebben naar de slachterij in Nijkerk.
Twijfel of dat wel iets voor mij is....
Laatst bijgewerkt door daNiielle_ op 29-12-11 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:11

Danielle: Ik heb gehoord dat het wel heel interessant is. Maar ik weet ook niet zo goed of ik het zou doen, het is nou niet bepaald heel leuk

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:11

Tientjeh, alfa's staan toch niet om betrouwbaarheid te boek O:) ik vind het wel verschrikkelijk mooie auto's!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:12

Mistid, ik denk persoonlijk dat je jezelf een schop onder je kont moet geven (pas op voor je rug) en eens besluiten wat nu echt belangrijk is. En dat is je gezondheid en je opleiding, die paarden zijn er over een half jaar ook nog.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:13

Maar Mirthe, nog 1 opmerking, dan houd ik er over op, want je weet inmiddels wel hoe we er over denken.
Als ik jou zo hoor is de kans groot dat je, als je gewoon door gaat zoals nu, helemaal niet meer mag of kan rijden. Nooit meer. Wat dan? Pleeg je dan zelfmoord omdat je nooit meer te paard kan? Ik weet het, harde uitspraak, maar het gaat wel om je lijf en daar heb je er maar 1 van. Een half jaar lang misschien niet kunnen/mogen rijden lijkt een eeuwigheid, maar op een leven is het maar een schijntje. Alsjeblieft DENK NA!!!!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:14

haha, nee. Maar met auto's is het toch altijd geluk hebben. Ford staat wel goed bekend, maar mijn ouders hebben er een hoop gedoe mee gehad. Moet zeggen... afkloppen... dat wij tot nu toe niet anders dan de normale dingen aan kosten hebben gehad. Ben superblij met onze alfa, hij rijd echt heerlijk en lekker de ruimte. Wij hebben een 156 station sportwagen 2.0. Ideaal met de kleine.

Daarnaast hebben wij ook nog een skoda fabia station. Ernstig eigenlijk, 2 station auto's hebben is ook natuurlijk wel wat onzin. Als de skoda eruit moet, komt daar een kleinere voor weer. En weet nu al welke dat gaat worden. Een Audi A3.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:15

Paarden staan nu midden in het dorp dus die zullen nog wel wat van het vuurwerk mee gaan krijgen
Sim 'hopelijk' is het de koppakking. Ook al geen leuk geintje, heeft onze vorige landrover ook gehad.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:17

Helemaal mee eens Lielle en Sim, laat ik het zo zeggen dat Noor niet meer op het paard was gekomen. En als ik nu heel banketstaaf doe richting Mirthe dan zeg ik, je hebt echt overal last met in mijn ogen toch wel met ernstige klachten, iedereen waarschuwt je om rustig aan te doen en beter voor jezelf te zorgen en het enige dat jij doet is paardrijden (met nu 2x vallen achter elkaar) en uitgaan en feesten en tussendoor naar school. Ik hoop heel echt dat je over een paar jaar geen ontzettende spijt krijgt. En als ik nog banketstaaf mag zijn, ik snap jouw ouders ook niet die dat toch allemaal maar toelaten.

Mootje

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:18

Tientjeh, de skoda is misschien groot, maar volgens mij ben je voor een Audi meer geld kwijt in aanschaf, onderhoud en benzine :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:20

haha de skoda is op dit moment de geldtrekker hier. Daar hebben wij dus met regelmaat pech mee. Hij gaat er nog niet uit, puur vanwege het feit dat hij op gas loopt. Dus een tankje vol voor 17 euro. Maar anders had ik het wel geweten. Vorig jaar 1100 euro verspijkerd aan de auto, die ondertussen al 10 jaar oud is. Dat is ie helemaal niet meer waard.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:22

Hoe zou je het dan vinden als je straks helemaal niet meer kan rijden Mirthe? Zenuwweefsel kan ook kapot gaan en als dat zo is ben je verder van huis. Zenuwweefsel wat kapot is herstelt niet of heel langzaam…
En dit klinkt misschien heel hard, maar mentaal eraan kapot gaan laat je zelf toe. Er zijn duizenden ergere dingen in het leven als niet meer kunnen paardrijden. Je kan jezelf ook vermannen en zeggen nu moet ik mijn rust houden en mijn lichaam de tijd geven om te herstellen. Als je dat niet doet kan je zelf straks misschien helemaal niet meer rijden.. Dan ben je stukken verder van huis. Ook met stappen en alles, als jij zo doorgaat help je jezelf 'de vernieling' in en de enige die je dan schuld kan geven ben jezelf. Klinkt heel hard misschien, maar zo is het wel... Luister naar je lichaam en geef jezelf nu de tijd. Hoe zie je het leven anders voor je in als je nu al niet tijdelijk kan stoppen met paardrijden? Je hebt het zelf in je hand.. Kapot gaan aan niet paard rijden is ook niet gezond.

Ga zo zusje les geven op What, ga zelf nog niet rijden met mijn rug. Maar zusje wou wel rijden. :D
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 29-12-11 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:22

Ik denk dat wij over gaan op een fiets als de Volvo stuk is. :+
Bestaan er ook paardentrailers die je met een fiets kunt trekken? O:)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:24

Jaa, dat is natuurlijk ook nog eens wat nu jullie de mini niet meer hebben. Dan is het elke keer wel stuk fietsen naar Sim en voor Hubbie naar werk etc.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:26

De laatste opmerking van Margreet heb ik met moeite voor me gehouden, maar ook daar sluit ik me volkomen bij aan. Idem bij de opmerking van Sannn over mentaal eraan kapot gaan. Je klinkt - even heel bot - als een verwende puber, die zijn zin wil hebben. Er komen nog wel meer dingen die niet leuk zijn en waar je ook mee om moet leren gaan, wees blij dat het 'maar' even niet paardrijden is.
En verder moet je het zelf weten.

Auto's wil ik het maar even niet over hebben. Onze Ford (mondeo station) heeft dit jaar te veel geld gekost :x De Fiat doet het wel prima.

Sim, Sim voor de trailer zetten en zelf op de dissel gaan zitten?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:26

Koop je toch een fiets met trapondersteuning... Mijn moeder is nog nooit zo fanatiek met fietsen geweest. _O-

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:28

Misschien eentje met een elektrieke motor achterop Sim?
Wat zuur zeg, bij hebben al jaren een VW en dat bevalt prima, die we nu hebben is een diesel en op een klein akkefietje in september wat achteraf gewoon niks bleek te zijn hebben we er geen problemen mee gehad, hij heeft nu bijna 300.000 km meegelopen. Als Noor straks een eigen trailertrekker heeft dan koop ik iets van een Berlingo of Kangoo of zo. Kunnen de honden achterin en de kleinkinderen op de achterbank.

Edit: lees net je berichtje Lielle :+ . Beide opmerkingen zijn helemaal goed, vooral die laatste }>
Laatst bijgewerkt door MargreetW op 29-12-11 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:29

Lielle, :=
Sim, wil je perse een auto die een volbeladen 2paards kan trekken of is 1600/1800kg voldoende?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:30

Margreet, dankzij mijn tip :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:32

Wij hebben altijd pech onze auto voor de trailer. De andere auto (honda civic) hebben we nu 3 jaar en nog nooit wat mee gehad. In de tussentijd hebben we 3 auto's voor de trailer gehad, alledrie hadden ze wel wat. Auto die we nu hebben, heeft dus sinds september een nieuwe motor. Met al het geld wat wij (lees: mijn moeder) aan auto's hebben uitgegeven, hadden we nu een gloednieuwe 4x4 aan kunnen schaffen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:33

Mootje schreef:
Lielle, :=
Sim, wil je perse een auto die een volbeladen 2paards kan trekken of is 1600/1800kg voldoende?

Nou, dat is wel handig, maar niet noodzakelijk. Desnoods doe ik mijn 2 paards weg (inruilen voor een 1,5).

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:35

Ik ga straks ook voor een VW (transporter ofzo?). Maar voorlopig hoop ik dat papa's passat het nog even volhoudt ;)

Mirthe, ik hoop dat je deze (harde) opmerkingen meeneemt. En wat Sannn heel terecht opmerkt: er zijn ergere dingen dan een poosje niet te kunnen paardrijden...

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:37

Zo'n auto als Paul heeft Sim, die ik toen mee had naar Barchem (VW Tiguan) of een Hyundai ix35, die mag ook 1900 kg trekken.
Maar als je een 1.5 paards trailer hebt, is er natuurlijk wel veel meer keus.

_Noor schreef:
Ik ga straks ook voor een VW (transporter ofzo?). Maar voorlopig hoop ik dat papa's passat het nog even volhoudt ;)

Dat hoop ik ook voor jou Noor.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:41

Ach, ik loop maar niet op de zaken vooruit. Eerst zien wat het nu met de Volvo is. Een nieuwe/andere auto kan bruin niet trekken nu.