[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 07:47

Ik heb gisterenavond lekker dressuur gereden. Moest me er wel even overheen zetten dat ik erg moe was toen ik thuis kwam.
Maar als ze lekker lopen dan geeft dat toch een fijn gevoel. Dan komt toch stiekum het idee om dressuur weer iets meer op te pakken en ergens in te gaan schrijven :D

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:14

Goeiemorgen!
@Scum: Fijn dat de dressuur zo lekker ging! En gewoon inschrijven, je hebt niks te verliezen toch?!
@PB: Veel succes met de beesten rijden!
@Snoekiej: Ik zou haar ook in 1 keer kaal doen, je blijft het namelijk zien als je eerst een patroon hebt gedaan en daarna kaal.
@Corien: Fijn dat je crossles lekker ging.

Ik heb gisteren even geprobeerd een sprongetje te maken met Niek, maar die was zo heet dat ze maar bleef vechten. Niet echt lekker gesprongen dus, vandaag nog maar even doorpakken en dan hopen dat ze zondag wel fijn wil aanpakken.
Nu nog even op stage bezig tot 12 uur en daarna snel naar huis, hapje eten en door naar het werk.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:06

Vervelend dat Niek zo heet bleef Benthe :(:) Fijn dat de rest allemaal wel fijn heeft gereden :)

Ik heb weer een verhaal..... Gisteravond met mijn koffer met jurkjes (kon nog niet echt kiezen) voor de bruiloft van vanavond naar Utrecht. Om daar eerst met vriendinnetjes gezellig tapas te eten en om daarna door te gaan naar mijn vriend. Zitten we denk ik net een halfuurtje aan tafel werd er iets gezegd over een tasje. Ik denk tas, K*T!!! stond mijn trolley nog in het bovenrek van de trein!! :oo Samen met een vriendinnnetje als een idioot naar het station gefietst om bij de servicebalie ons verhaal te doen. Alle NS nummers stonden namelijk al op de Voicemail... Bedacht me dat ik hem tijdens het overstappen in Amersfoort al was vergeten mee te nemen. Trein zou naar schiphol gaan. De meneer begreep ons eerst niet helemaal, maar na een beetje aandringen begon hij heel druk met iedereen te bellen. Was de standaardprocedure om na 1 telefoontje naar het eindstation een brief in te vullen en dan de volgende dag terug te bellen om te kijken of er wat afgegeven was.. Maar tegen ons 2 kon hij niet op en toen ging hij echt alles proberen wat ie kon bedenken :D En met resultaat: Koffer uiteindelijk teruggevonden!! :):) Stond op Schiphol. Ik was echt zooooo blij :D Zat me al te bedenken wat voor waardevolle dingen er allemaal inzaten en werd er echt naar van... :o

Heb het adres van de meneer van de NS gevraagd wat nogal wat reacties opleverden bij de balie :)) en ga hem nu maar een bloemetje sturen voor alle hulp!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:11

dat is mazzel Vief!

Ik heb Ojee vorige week geschoren, gewoon helemaal. Hij had echt moeite met die dikke vacht, stond eerst al te hijgen na een kwartiertje werk en nu kwam hij met een hartslag van 56 uit de cross.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 09:51

Goeiemorgen!
Dat is wel rot PB. Ik wil niet de hele winter met een jachtpatroon blijven lopen :+
Was wel van plan om haar dan de tweede keer weer helemaal te scheren.

Succes met haasten PB :P
Doen Scum :D
Balen dat ze zo bleef vechten Benthe
Tsjonge wat een mazzel Vief! Ik zou die man idd maar een bloemetje sturen :P
Wat voor deken heb jij nu dan op Lielle? Vorstin had na de dressuurproef al een redelijke hartslag, rond de 70 ofzo? Na de cross weet ik niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:01

geen idee eigenlijk snoekiej, deken van de eigenaresse. Niet al te dik iig, geen echte volle winterdeken.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:02

Goeiemorgen!

TG staat nog bloot, wil nog een dunne maar waterdichte deken halen want hij wordt elke ochtend buiten gezet.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:06

Morgen!

Uk heeft ook nog geen winterdeken op. Die staat nog onder zijn vliegendeken. Vanaf vanavond gaat er een 0 grams regendeken op.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:23

Vliegendeken? Bij ons zijn de vliegen gelukkig allemaal verdwenen na een paar frisse nachten! Dus de vliegendeken ligt eigenlijk alweer in de kast.

Ik heb druk middagje/avondje voor de boeg, dus vanmorgen al even Voodoo beweging gegeven. Gisteravond gelongeerd, hij was echt al stukken beter. De fysio heeft dus wel geholpen :) Moet de hoefsmid ook nog even bellen, hij moet nodig nieuwe ijzers.

Vanmiddag eerst naar school, daarna direct door naar het werk, en dan nog even het dorp in want daar begint de feestweek vanavond met de Miss Noord verkiezing. En morgenochtend om 07.15 weer aan het werk, haha!

Jullie alvast een fijn weekend en succes op de wedstrijden!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:32

Goedemorgen.

Beetje bijgelezen. Zag wat over schimmels voorbij komen. 1 heb er 2. Heb al veel schimmels gehad.
Zag dat Kim een leuke al hele witte schimmel heeft. Leuk dier.
Mijn paarden staan onder een 0 grams regendeken. Mijn ruin is het er niet mee eens en probeert hem af te krijgen. Helaas voor hem krijgt hij al een vacht. Mijn schimmels zijn niet makkelijk met scheren (sedalin+praam) dus dan maar een dunne deken op.

Gisteravond mijn ruin weer meegehad voor L springen. wauw wat sprong hij :D . Moest gewoon soms opletten dat ik niet gelanceerd werd. Hij werkte super mee. We waren foutloos en in de barrage 2 rondafstanden dus 2 balken. Ben nog steeds helemaal happy. Zal het nu eindelijk over zijn dat geklier in het parcours.....

Ik ga nu maar even huisje schoonmaken en de heg snoeien :( Zo'n hekel aan)
Verder lekker de hele dag vrij en vanavond springles met mijn merrie.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:33

Bij ons komen alle alle vliegen op dit moment binnen in de stal. Zo ook de mugjes en anders begint hij wat te schuren aan zn staart. vandaar nog de vliegendeken. Die heeft hij eigenlijk elk jaar totaan zn winterdeken op.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:45

Ik dacht altijd dat die kriebbelmugjes niet in de stal kwamen. Dat is wel balen zeg!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:47

bij ons in ieder geval wel. en Uk heeft zo´n hekel aan vliegen. hij word tijdens het rijden al gek als er 1 op hem zit. Dus houd hem zolang mogelijk de vliegendeken op en daarna gelijk over naar een winterdeken

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:01

Moggeeee!!!

@Benthe: Spierpijn? :(:)
@Vief: Zo, jij hebt geluk zeg!! :D Die man verdient inderdaad een bloemetje hahaha ;)
@Scum: Waarom niet? ;)

Bij ons zijn een week geleden ook de vliegendekens af gegaan :j , maar ik merk wel dat op stal er nog wel wat vliegen hangen. Bij ons staat vooralsnog alles bloot, vind het overdag nog te lekker weer om ze onder een dek te zetten :) . Als het overdag slechter gaat worden, gaan ze met regendek naar buiten. Maar ik hoop dat ik volgende week even naar de Divoza kan sjezen ofso om een paar regendekens te halen met fleecevoering (alleen een 0grams vind ik dan weer te koud voor die ouwe en voor Wo haar rug als ze in de regen staan).

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:23

Hoihoi,

Wie zou mij een beetje training kunnen geven? Zie mijn topic anders even. :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:40

?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:16

@ vief: jeetje wat een verhaal! En wel super dat je je koffer terug hebt. Das wel een bloemetje voor die man waard :D Ik zou ook echt meeega balen zeg...

En wat dekens betreft. Zetje staat s nachts onder een zomerdeken en is toevallig alleen vanmorgen daarmee naar buiten gegaan (ze gingen half 8 naar buiten en 9 graden ineens zonder deken vond ik toch wat koud), heb um net afgedaan. Zoë moet ik toch scheren, dus die staat zonder.
Vliegendekens zijn denk nu een maandje af. Heeeerlijk zonder dazen... vergeleken met een paar weken terug zijn die paar vliegen die er nu zijn echt hemels voor die paarden.
Pony heeft overigens zijn exceemdeken op tot november. Tot dan schuurt ie ook gewoon echt. Arm beest!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:28

Is je zomerdeken waterdicht? Wat als het 's nachts gaat regenen Mandy?

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:46

Ik kwam net nog een paar foto's tegen van mij in Gorssel, vind ze echt grappig ;)

Afbeelding
Klein maar wel dapper :D

Afbeelding
groot en nog niet zo dapper :o Hij lijkt wel te denken van wat heb ik nu toch voor iets vreemds tussen m'n benen hangen.

Edit: Sorry het lukt me niet om de foto's er groter op te krijgen

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:49

Leuke foto's Dorien!

De foto's van mij op hindernis 2 zijn echt niet boktwaardig. haha. Uk heeft ontzettende hekel aan wit en deze ging nogal moeizaam, laat ik het zo zeggen. Koste me nogal duwen en schreeuwen. ( de 2 witte hekken heb ik wat brutaler gereden en die gingen heel simpel)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:57

Zo vallen deze foto's nog wel mee, maar toen ik de onderste de eerste keer groot zag moest ik er echt wel om lachen!! Hij heeft z'n hoofd bijna op de grond en z'n achterbenen ook nog terwijl de hindernis er tussen zit. Niet echt een veel voorkomende manier van het springen van terreinhindernissen.......

Gaat het met jou al weer wat beter? Als ik wat voor je kan doen moet je het maar laten weten!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:59

Wisora staat dag en nacht buiten onder een exceemdeken.
Zodra die af gaat krijgt ze haar winterdeken met hals op. Ze heeft zo'n duo deken dus eerst krijgt ze de 100 grams op, later doe ik er nog een deel bij in.
Ze zit altijd super in het haar, vorige week waren er twee mensen die vroegen of ik haar had geschoren :D

Vief Wat een mazzel zeg! Ik heb ook een keer zoiets gehad in Duitsland :o
Je mag die man idd wel eem bloemetje sturen

billy1 foto's zijn erg leuk!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:02

Dorien wat een leuke foto's zeg!!! Groot en nog niet zo dapper := .

@Rowo: Ik heb voor die Tinker ook een exceemdeken besteld :j , een Rambo Sweet Itch Hoody, want een vliegendeken was toch niet afdoende :n .
En ik zou met die overgang inderdaad ook nog even een zomerdek ophouden ;) .

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:05

ik heb de pagony exceem deken met het groote voordeel dat die niet heel duur is en hij kan net één seizoen mee. Hij hangt nu wel op alle mogelijk manieren bijeen maar werkt nog prima.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:11

Ojah, maar ik ben dus bang dat die hals afzakt en bij die Rambo kan die om de oren. Ze heeft deze zomer enorm haar hals staan schuren, het deel achter haar oren, gewoon echt open plekken waren het. Ze krijgt van de vliegen allemaal bulten en deze schuurt ze dan open, ze heeft echt een soort allergie ervoor. Ze heeft dus van de zomer nog geen uurtje zonder gestaan, want ze werd gewoon een grote bobbel. Overal waar een deken zat zag je niks en waar de deken een stukje weg was, zoals achter haar oren (de hals was wel lang genoeg, maar met grazen...) en op haar billen langs de staart zat het onder de bobbels.