[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:00

Laat je me iets weten als je ons ingeschreven hebt Hanne? Of als je extra info nodig hebt?

Het kan dat die voet altijd wat zwakker gaat zijn ivm die ligamenten maar met de tijd zal het wel in orde komen. Gewoon niet (te ver) over je grens gaan en idd fysio aanvragen als je dat kan.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:56

@Varekaj: Ik schrijf me morgen in. Jij zal jouzelf moeten inschrijven op http://www.gaverbeek.be. Aangezien je een account moet aanmaken en zo inschrijft en elektronisch betaald. :) Ten laatste tegen morgenavond 23u59 in te schrijven. ;)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:35

Alvast veel succes voor de dressuurderkes (amai da woord besta nie zeker :P )

Mila: stilaan aftellen voor je fluffy veulen <3 heb je al namen?

Ik heb dus vandaag met Fiona gereden en haar gewassen :j het opstappen was HEL, vanop bankje maar alsnog moet ik even steunen op linkervoet alleen... eens erop was het eerste kwartier pijnlijk en meteen doorzitten want lichtrijden was no go. Daarna voelde ik die voet wel soepeler worden en kon ik zelfs wat lichtrijden, hoewel ik niet bepaald recht zat :') galopwerk ging vrij vlot. Al bij al toch tevreden, hoewel ik mij wel serieus vragen stel voor gavere over 2,5 week... zal toch snel moeten verbeteren en maandag al laatste dag inschrijven... komend weekend eens proberen springen, als dat niet vlot gaat, laat ik gavere passeren |(
Heb nyona gelongeerd met de bijzet, morgen die eens rijden.

Kiné/ fysio is niet nodig volgens de dokter, gewoon zo snel mogelijk 'alles' doen en bewegen... in kader daarvan heb ik ook al de stallen uitgemest, kobbenetten afgedaan, paarden binnen en buiten zetten... 8-) daarna heet badje gepakt, deed wel deugd!

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 07:40

Denk dat dat ook de beste remedie is alles doen. Zo worden je spieren weer gewent aan alle normale bewegingen. Zo zou ik het toch ook doen

Ja ze begint nu echt mooi rond te worden. Geen hangbuik. Nog 5 weken ik heb al namen was er lang niet uit voor een merrie maar heb deze nu met grote overtuiging gevonden:-) amai das wel niet simpel die namen

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:34

Ik ben benieuwd naar je naam :D!

Er kan nog veel veranderen in 2.5 weken nu je terug aan de gang beng. bewegen zal idd de boodschap zijn, maar zonder het te aan forceren, dunne grens natuurlijk ;).

Hier zal het ook geen Gavere worden, Canch staat nog in panne. Al weet ik nu wel wat er aan de hand is, en het is wel te behandelen, gelukkig :)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:41

Canch staat in panne, schoon gezegd PP :)) enig idee hoelang je "out" bent?

Antonius, doe wel voorzichtig eh. Heb je geen beugels met een breder voetbed of kan je die ergens lenen? Dat zal ook wel wat extra steun geven. Als je vandaag Nyona rijdt kijk dan eens of je verlichte zit over balkjes kan volhouden. Dan weet je direct of springen een optie is.
Het is niet omdat nu 3 hindernissen lukken dat je een volledige cross + jumping kan uitzitten bij wijze van spreken.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:52

Nog een week of drie max hoop ik, tezien hoe vlug ik kan terug gaan. Mag ondertussen wel stappen en licht drafwerk blijven doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:03

Valt nog mee, dan is het enkel Gavere die je mist?

Mijn vriend vertrekt weer voor werk op 26/3. Klinkt misschien grof, maar is voor mij ideaal. Dan heb ik de volle maand april alle tijd om Icaro wedstrijdklaar te maken voor. Wil toch echt heel graag de draad met springen weer oppikken, dus woensdag wordt vaste lesdag (springles).
En dan kan ik ook Wolk weer vaker werken, er zeurt toch niemand dat ik laat thuis ben als ik ze allebei op 1 dag werk :o

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:04

Antonius....kobbenetten....???? even de hollander hier uitleggen wat dat is :D
en fijn dat het al zo goed gaat..

mila...ben ook benieuwd naar de naam. mijn instructeur krijgt ook een veulen, en die geeft meestal rockzangernamen/bandnamen en dit jaar moet het voor het kwpn met een M beginnen. Ik had hem de suggestie gegeven om hem/haar Madness te noemen :=

varekaj...niet erg hoor om dat te zeggen...soms wenste ik ook wel eens dat die van mij eens lekker ging wieberen zodat ik alle tijd aan de paarden en bedrijf kan besteden :')

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:19

haha de naam hou ik nog even voor me :) je zal het op fb wel zien passeren :)
Gelukkig dat het te behandelen valt van canch.
Heb al van zoveel mensen slecht nieuws gehoord over hun paarden of van de ruiters dat het wel genoeg is geweest :(

hihi ik zou waarschijnlijk ook wel zo zijn varekaj :)

Bij mij moet het met een R. beginnen. thema's zijn wel leuk :) ik hou nogal van films en acteur :) Mijn hond noemt mila naar Mila Jovovic van Resident evil :D De naam voor de hengst verwijst ook naar een film waar ook de naam van mijn merrie in voorkomt :D de naam voor de merrie niet :) die was de moeilijkste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:20

Kobbenetten zijn spinnewebben volgens mij?

Madelene, dan moet je wel duimen dat je paard zich niet naar zijn naam gedraagt als je ze Madness noemt. Muse kan ook als je in die sfeer wil blijven.
Icaro komt van Icarus, die steeds hoger wou vliegen en uiteindelijk zijn vleugels brandt aan de zon. Nou, vliegen doet hij wel tijdens het springen :=

Ik moet eerlijk toegeven dat de strubbelingen over de paarden en de tijd die er in kruipt, dat dat de laatste tijd wel flink beter gaat. Het zal wel meespelen dat hij nu overdag zelf ook weer wil gaan fietsen. Dan zijn we op zelfde moment weg en samen thuis.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:31

PP: wat is er aan de hand met canch? Of zeg je het liever niet? Volgende wordt dan Occ Brugge of probeer je Waregem te rijden?

Madelene: kobbenetten zijn idd spinnenwebben :') je zal nog wat meer in België moeten vertoeven! Welke streek woon jij eigenlijk?

Mila: ik ben ook al benieuwd naar de naam! Eerst de hengst kiezen en dan een naam, goed voor urenlang vertier :+ alleen al daarvoor zou ik ook terug eentje willen fokken!

Varekaj: gij zijt wel zeer optimistisch met verlichte zit oefenen, kan nog niet deftig lichtrijden :')

Vandaag nyona gereden, voor de zekerheid maar slofje om gedaan, maar ze was braaf.
Draven met haar is zalig, ze zit als een salon, dus heb zelfs de moeite niet gedaan om licht te rijden, te lastig :P . Aan haar galop is wel weer wat werk, ze maakt zich lang en valt wat op de kop.
Het rijden op zich lukt dus zonder veel probleem, zolang ik blijf zitten, heb ik geen pijn. Maar lichtrijden lukt niet omdat ik er niet op kan steunen van de pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:08

Zou je Gavere dan wel doen Antonius? Je moet toch meekunnen op de sprong...

Ik probeer al hele middag om die inschrijving voor gaverbeek in orde te krijgen maar elke keer als ik op het betaalscherm kom loopt de boel vast. Daarnaast hebben ze hier in de straat aan het internet gewerkt en ligt de verbinding er om de 5 seconden uit. Zo bloedirritant! Hoop dat ik het alsnog in orde krijg -:(-

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:14

Chance dat al in orde is Varekaj. ;)

Ik zou persoonlijk Gavere laten passeren, dan kan je toch iets meer op je gemak voorbereiden voor de volgende evt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:38

Man ik krijg de kriebels van zo'n dingen, idd al goed dat het opgelost is :)
Nu de volgende uitdaging: vrijdagmiddag dotten die het tot zondag overleven :))

Ik moet mijn proef voor zaterdag nog vanbuiten leren en dan de E7 ook nog eens herhalen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 23:48

Vrijdag dotten voor zondag :oo hoe ga je dat doen? Als ik een nacht opvoorhand doe, vind ik al dat het op niets meer trekt.. doe het vaak opnieuw :')

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 01:09

Ik doe dat altijd dag op voorhand. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 08:30

Een lading elastiekjes, pekdraad, gel en duimen dat het blijft zitten. Want hij staat alweer 24/7 op de weide ook :+
Ik heb vrijdagavond kaas-en wijnavond op de VUB voor een reünie van mijn vriend zijn opleiding, en 2x wedstrijd. Zaterdagochtend in Beveren en zondag met Hanne in Waregem. Beide toch een goed uur rijden en 's morgens proef, dus (heel) vroeg vertrekken.
Algemeen gezien gaat dat meestal gewoon goed gelukkig.

Vorige zomer wel gemerkt dat een vliegendeken met hals ideaal is als je dotten op hun plek wil houden als ze buiten lopen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:45

Ik vind dat ook altijd op niets trekken als ik dat de dag ervoor doe :+.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:47

ik doe het ook nooit op voorhand. Die van ons gaan dan hard schuren :( zou wel gemakkelijk zijn maar helaas :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:11

Ah ik heb (gelukkig) geen schuurder en hij houdt de boel meestal redelijk netjes.
Ik moet zaterdag rond 6u45 vertrekken richting Beveren, proef is om 9u. Om 5u45 is het alsnog potdonker op de weide, dan vlechten is onbegonnen werk. Zondag zal het soortgelijk zijn volgens mij en ik moet Hanne ook nog oppikken tussendoor. Dan liever iets mindere dotten maar genoeg tijd dan de ochtend zelf stressen. Ik moet sowieso al extra tijd rekenen voor vertrek thuis, hij laadt niet altijd even makkelijk.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:12

wij hebben ook geen schuurders :) enkel als ze gevlochten zijn doen ze het wel. Spant waarschijnlijk te hard.
ik kan ook wel snel vlechten. Dat scheelt ook dat ik daarom niet speciaal veel vroeger moet opstaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:48

Vlechten zelf gaat relatief vlot. Dotten daarentegen is best prutswerk met zijn dikke/stugge manen én meneer heeft weinig geduld. Na een kwartier begint hij meestal te prutsen of draaien en keren. De ene keer houdt hij er snel mee op, andere keren hangt hij echt de etter uit en is extra tijd wel welkom.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:35

Als ik de dag ervoor vlecht, doe ik een sleezy om. Dan mogen ze al eens schuren, blijft toch vrij goed zitten. De dotten liggen dan wel iets platter...

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:33

een wat? :p