[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JusticeJ

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:11

Iemand al wat gehoord over Maarsbergen? Ik sta helaas op de wachtlijst en wil meeega graag starten.
Had niet de dag zelf opgegeven maar de dag erna in de ochtend, niet slim maar was het vergeten.. -O-

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:13

juulbx schreef:
Iemand al wat gehoord over Maarsbergen? Ik sta helaas op de wachtlijst en wil meeega graag starten.
Had niet de dag zelf opgegeven maar de dag erna in de ochtend, niet slim maar was het vergeten.. -O-

Ik ben er wel doorheen.. vrees dat je buiten de boot valt voorlopig. Maar wie weet zeggen er nog mensen af!

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:43

liekec schreef:
juulbx schreef:

Ik ben er wel doorheen.. vrees dat je buiten de boot valt voorlopig. Maar wie weet zeggen er nog mensen af!

Ze hadden op Facebook gezegd dat ze gingen kijken naar ruimte in het programma dus daar gok ik op (vandaar dat ik me afvroeg of iemand hier een insider is ofzo haha *\o/* ). Wat ik wel raar vind is dat er in de B met dressuur maar 20 starts ofzo op definitief staan.. Sowieso maar weinig starts per klasse staan op definitief. Misschien ligt dat aan MijnKNHS ofzo dan?! Lijkt me dat met zo veel animo sowieso de rubrieken wel volgegooid kunnen worden.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:49

Had me 2 jaar geleden opgegeven, maar weer afgezegd toen ik 2 weken ervoor nog niks had gehoord.. Volgens mij konden toen nog best veel mensen alsnog starten. Althans mensen die op de wachtlijst na mij stonden waren toch nog geplaatst..
Maar goed dat je het zegt, moet nog betalen..

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 18:37

Ik ben van de wachtlijst voor het M met de extra ruimte naar de startlijst gegaan.

Nu even duimen dat mijn paard snel genoeg hersteld

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:42

Ik had op dezelfde dag eind vd middag opgegeven voor B zonder dressuur en ben door de extra plaatsen ook op de startlijst gekomen :)

Sannexspikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 20:50

Iemand hier toevallig nog niet al te dure crossbeschermers te koop?
Willen nog geen nieuwe aanschaffen ivm eerst een paar wedstrijden kijken hoe het gaat. Heb ysselsteyn enz gewoon met normale Beschermers gereden. Maar willen toch liever sgw beschermers

Maritjuh2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 15:48

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:09

Sannexspikey schreef:
Iemand hier toevallig nog niet al te dure crossbeschermers te koop?
Willen nog geen nieuwe aanschaffen ivm eerst een paar wedstrijden kijken hoe het gaat. Heb ysselsteyn enz gewoon met normale Beschermers gereden. Maar willen toch liever sgw beschermers

Van QHP hebben ze ook fijne simpele die je ook nog kan gebruiken voor gewone springen bijvoorbeeld in leuke kleurtjes. Zijn ook niet mega duur.

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:52

Ik had mij dezelfde dag opgegeven voor Maarsbergen en dag later betaald dacht ik. Op Mijn KNHS staat mijn inschrijving als definitief, dus volgens mij ben ik er wel doorheen. :D

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:57

Ik ga mijn opgave voor Alphen Chaam maar annuleren, door het slechte weer en problemen met mijn (dressuur)zadel zijn we niet echt toegekomen aan optrainen richting wedstrijden en heb ik ook nog geen crosshindernis gezien. Dus wij starten dit jaar in Maarsbergen met een rondje M, kunnen we even rustig (en in de buurt) inkomen.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 23:16

Ik sta Chaam nog steeds op de wachtlijst, dus denk dat Maarsbergen mijn eerste gaat worden. De eerste training pakte ze super aan. Volgend weekend oefencross Peelbergen, kijken hoe ze het daar op pakt. Op open terrein is het vaak toch weer net iets anders. Ik heb er wel weer zin in. Helaas door blessure van paard deze winter niet kunnen doen wat we wilden doen (goed door trainen op dressuur en springen) maar we gaan kijken hoe het gaat.
Ik wil ook rond gaan kijken voor andere beschermers, want die van mij beginnen nu toch wel echt te slijten.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 08:58

Geld voor nog hetzelfde, deze winter echt bijna niks kunnen doen. Nog 1 weekje stappen en dan mag ik er weer op!

Hopelijk in een maandje goed voor Maarsbergen! Rustig aan B zonder dressuur!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 10:21

Nog 5 weken en ik mag weer te paard. Hopelijk is mijn jonkie nog zadelmak. Sinds oktober niet gereden. Wel 3x pw 30-45 minuten gelongeerd en bouwt heel makkelijk conditie op. En begin weer in de B dus dat scheelt

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:39

Hallo allemaal! Ik zou graag willen meelezen. Ik ben Elin, 23 jaar. Nog geen echte 'crosser'. Zelfs op zoek naar leuk crossmaatje. Eenmalige ervaring met een oefencross en dat beviel enorm. Helaas met die pony geen cross meer kunnen rijden i.v.m. blijvende blessure. Nu ben ik mij enorm aan het oriënteren wat ik moet kopen /waar ik naar moet zoeken. En oriënteren kun je natuurlijk niet zonder heel veel informatie op te zoeken, dus ik hoop zoveel mogelijk van jullie te kunnen steken

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:45

Chico heeft een fantastische te koop, vele prijzen gewonnen ;)

Welkom!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:49

Elin_ schreef:
Hallo allemaal! Ik zou graag willen meelezen. Ik ben Elin, 23 jaar. Nog geen echte 'crosser'. Zelfs op zoek naar leuk crossmaatje. Eenmalige ervaring met een oefencross en dat beviel enorm. Helaas met die pony geen cross meer kunnen rijden i.v.m. blijvende blessure. Nu ben ik mij enorm aan het oriënteren wat ik moet kopen /waar ik naar moet zoeken. En oriënteren kun je natuurlijk niet zonder heel veel informatie op te zoeken, dus ik hoop zoveel mogelijk van jullie te kunnen steken

Koop Vos van Carola! :D uit het topic hier.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 23:21

M'n knappe Vos is nog te koop inderdaad, mocht je interesse hebben kun je een pb sturen! Welkom verder!

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 23:24

Cioccolato schreef:
M'n knappe Vos is nog te koop inderdaad, mocht je interesse hebben kun je een pb sturen! Welkom verder!

Hu dat heb ik gemist!? Vind dat zo’n leuk dier. Tis dat ik geen tijd heb voor een tweede :o

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 23:47

In principe mogen ze alle 3 zelfs weg

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 06:53

Dan zou ik het idd ook wel weten :j is fijn hoor paard kopen die al wat gezien heeft.

Plan is dat mijn man het crossen ook weer op gaat pakken. Hebben afgelopen jaar gewerkt aan vertrouwen. Dat is er nu weer. En als bonus is hij zoveel relaxter geworden. Het is echt een fijn dier om mee te werken. Een scheur in zijn hoef leek nog even roet in het eten te gooien maar dat lijkt 100% mee te vallen allemaal.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 08:32

Bedankt allemaal! Ik probeer bij te blijven, maar ik zal vooral meelezen :+
Ik heb cioccolato een pb gestuurd.
Na wat research kwam ik erachter dat in mijn buurt (Groningen) voornamelijk oefencrossen zijn. Dat zal de focus ook voornamelijk zijn. Echte Z ambities heb ik niet en zo wel zie ik het tegen die tijd wel. Ondanks het advies wil ik graag voor iets jongs gaan (4 tot 6) om samen te groeien :j

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:23

Ik zie dat ze bij Alphen Chaam aan het twisten zijn met het hele corona gebeuren, ontzettend jammer maar begrijpelijk natuurlijk.

Ben benieuwd wat de beslissing wordt!

Welkom Elin!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:25

Heel sneu als het geen doorgang kan vinden, maar op zich is de volksgezondheid nog steeds wel wat belangrijker dan een wedstrijd in mijn ogen.

Als de periode van geen sportevenementen in Brabant na 7 dagen verlengd wordt zal er geen discussie meer zijn.

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:39

juulbx schreef:
Ik zie dat ze bij Alphen Chaam aan het twisten zijn met het hele corona gebeuren, ontzettend jammer maar begrijpelijk natuurlijk.

Ben benieuwd wat de beslissing wordt!

Welkom Elin!

Heel jammer inderdaad als het afgelast zal worden. Vooral door de maanden werk die de organisatie er al in heeft zitten.

Wel moet ik zeggen dat ik een voetbalwedstrijd, volleybalwedstrijd of iets dergelijks anders vind dan een SGW wedstrijd in de buitenlucht.. Voetbalwedstrijden etc. zijn teamsporten waar je enorm veel bij elkaar komt. Dit evenement is erg individualistisch (je hoeft niet met elkaar in contact te komen), én in de buitenlucht, én op een enorm terrein waar je elkaar makkelijk kunt ontlopen.

Maar zoals hierboven gezegd, als de bond het verbied dan kan de organisatie ook geen kant op.