[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 06:37

Morgen!

ik ga naar het paard. kan er niet meer liggen. hoef er eigenlijk pas 8 uur uit. het zullen de cross kriebels voor onze eerste cross wel zijn dit jaar.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 06:42

Zo ik ben net weg. 5u opgestaan. Gevoerd toen zekf snel eten. Ol klaar gemaskt (vlechten, poetsen) andere paarden allemaal naar buiten en stallen al gemest.
Straks voor de dressuur de cross verkennen.

Iedereen succes in markelo, etten-leur en gewoon cc of training

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 08:16

Succes allemaal!!
Hoop op een succes volle dag!!!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 08:26

gr_roos schreef:
Heb je der veulen al bewonderd? Wij doen samen mee aan competitie paarden beoordelen van het KWPN, alleen begreep ik dat het een cursus was :+ . Nou wordt er nog een winnaar gekozen ook, zorg er mooi voor dat ik dat niet ben, heb faalangst en zou nooit paarden kunnen toelichten door een microfoon.

leuk roos!! ik heb er 2 jaar terug aan meegedaan en in Overijssel gewonnen, ook naar de landelijke finale geweest, daar helaas niet bovenin geeindigd (maar ik was ook veruit de jongste...)

verder een boel goede crossverhalen en voor diegenen die nog moeten: succes!!

wij gaan ff dressuurprikken (m1 met blingh) en daarna vermoedelijk nog even 2 uurtjes in maaaaaarkel kijken bij de cross, daarna bij dienke thuis nog 2 rijden (en ik ff een springpaard rijden :P )

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 08:52

Goedemorgen
Wat een tijden crossers! Succes!!!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 08:59

veel plezier in Lelystad Noor en Sim! of heb ik het nou mis??

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:55

Nare verhalen hier allemaal over afgunstige ruiters op wedstrijd. Vooral bij de pony ruiters verwacht je dat toch niet van de ouders. Sowieso vind ik het altijd gek dat men het elkaar niet gunt om gewoon lekker te rijden. Daar komen we toch allemaal voor op wedstrijd?

Eef ziet er weer makkelijk uit! Ik heb je deel één ook even bekeken en dat ziet er ook simpel uit. Je paard gaat eroverheen alsof het niets is :)

Iedereen veel plezier op wedstrijd vandaag!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:22

Veel succes allemaal vandaag! :D

Ik spring maar eens in de wedstrijd kleren.
Normaal moet ik de paarden op zondag zelf doen, maar de staleigenaar bood aan om mijn paarden te doen zodat ik eens uit kon slapen. :D
Nu nog hopen dat ik het vlechten niet verleerd ben, is lang geleden dat we op cc geweest zijn.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:28

Iedereen veel succes vandaag!!! Heb tijdje even alleen mee gelezen te druk om te reageren.

@FE las dat je nog bij putten was geweest mooi dat de trainingen bij Alice goed zijn gegaan.
@ Noor, hoe was het in de schouwburg? En succes in Lelystad samen met Sim vandaag.

Krimpies spierwaardes zijn weer goed, mag weer rustig opbouwen!!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:46

Schouwburg was wel oké, maar niet bijzonder. Ga met tg naar lelystad ;-)

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:54

_Noor schreef:
Goedemorgen
Wat een tijden crossers! Succes!!!

*\o/*

Ik ga boscrossen!! :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:00

CC-gangers, EL-gangers en Markelo-gangers succes
Vief gefeliciteerd met je b-day. Filmpje ziet er goed uit.
MM super dat Andor het zo goed deed
Itsme jammer dat hij over de zeik was in het parcours
Danielle daar had ik dus moeten rijden, dat lijkt me wel wat niet verhogen tussen BB en B. Dat is weer eens iets naders dan de 5 gaten verhogen in Bergharen
EB ziet er goed uit
FE fijn dat lekker gereden hebt in Putten

Ik ga vandaag met Ferrose rustig aandoen. Ze had gister een beetje spierpijn van haar strafkamp. Dus vandaag nog een dagje basiswerk

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:26

Terug van de dressuurwedstrijd met jongste. Ze reed met het mes tussen de tanden, en had 'm 1x nodig. Verder vond ik het netjes :o , maar ik ben bevooroordeeld :D

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:27

Iedereen heel veel succes met de crossen vandaag!
Ti's koud maar droog!!

Vandaag was het voor mij een zeer geslaagde dag!
2  foutloze ritten! Hij liep zo fijn! Sprong goed over z'n rug en was fijn te rijden!
Wat een gedoe wel zeg dat nieuwe rijden.... Ruim 3 kwart geen winst!
Ik had eerste parcour 59,5 en tweede 65! Dus 1 winst!
Maar dat boeit me weinig het ging goed en voelde goed! Dus woensdag waarschijnlijk naar Soest het L in!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:27

Toppie Texelse! Mooie punten?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:33

Fijn gereden dus Henny! Tja, en de nieuwe beoordeling, dat gaat met de wp'tjes minder hard dan met de oude beoordeling
De punten van de dressuur hebben we nog niet, vanmiddag pas. Ben wel benieuwd. Zaten wel wat foutjes, in, maar ook hele mooie stukken (stukjes), dus afwachten maar.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:47

Goedemiddag.
Annetje: En dat gevoel geeft hij mij ook als ik er op zit, er zaten met lopen best wat flinke hindernissen bij, dus ben heel blij met mijn "dresssuurpaard" :) .
Noor en TG: Veel plezier in Lelystad!
texelse: Fijn dat de wedstrijd van de jongste zo goed ging.
Henny: Fijn gereden dus, gefelicitered met je wp, wel streng zeg, ben blij dat ik L/M ben :+ !
Iedereen veel plezier en succes vandaag!

Toevallig was Cees van B. er gisteren ook dus had met de oefencross weer een hartslagmeter omgekregen, met verrassende resultaten. Bam heeft best een goede conditie, is in de cross eerder te snel dan te langzaam en is bij de nakeuring bij de da altijd een hartslag van 50-60 en herstelt altijd heel snel, maar blijkbaar is zijn hartslag gedurende de hele cross best hoog, al vanaf het begin en blijft rond die waarde hangen. Ook zijn snelheid was behoorlijk hoog dus daar zal het mee samen hangen, maar dat is ons normale "crosstempo". Ik weet van mijn profielwerkstuk dat een gemiddelde warmbloed met die hartslagwaarden hartstikke verzuurd zou moeten zijn, maar aangezien Bam nooit spierpijn heeft verwacht ik dat vandaag ook niet, ben benieuwd. Maar als hij niet verzuurd is betekent dat waarschijnlijk dat hij meer op de gemmiddelde volbloed lijkt, die kunnen een hogere hartslag hebben zonder te verzuren en dat zou best wel eens een groot voordeel kunnen zijn.
Maar om dat precies te weten moeten we een keer een lactaatbepaling laten doen :) .

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:07

@ Eef wow dat ziet er lekker simpel en makkelijk uit. Interessant verhaal over de hartslag van Bam

Alle CC gangers en Markelo gangers veel succes!

Voor mij is de kogel door de kerk oa voorlopig geen wedstrijden of crossen dit jaar. Dat was gisteren na de training wel duidelijk. Moet nu even een voor mij moeilijke beslissing nemen en daarom ga ik even in de meeleesmodus maar zal af en toe wel reageren.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:33

Caro, wat ontzettend jammer :(:)
Evie, ziet er simpel uit.

Ik ben net weer wakker, was gister onwijs gezellig. Kwam nog een collega tegen in de stad die een beetje bezopen ( :+ ) was, volgens mij moeten we snel een keer een personeelsfeest regelen!
Morgen start ik met Beau op Indoor Tolbert, ben benieuwd hoe ze het weer in het L doet.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 14:03

Mirthe toch! ;) Ik ben net terug van de faculteit, was al om 7 uur op..

Caro: jammer zeg..
Evie: ziet er goed uit!
Texelse: trots zijn mag af en toe best!
Weule heeft ook weer een drukke dag..

Ik ga nog maar eens even aan de studie -:) .

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 14:17

Pff 7 uur op zondag! Ik stond gister om 6 uur naast m'n bed want moest om 8 uur werken, maar ben 's middags tijdens het omkleden in slaap gevallen :oo , dus ook niet meer getraind.

Succes met leren, ik ga rijden :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 14:19

Henny: fijn gereden! Gefeliciteerd met je winstpunt. Dat valt nu inderdaad niet meer mee.
Eef: apart zo die hartslag.
Jongste Texelse heeft ook fijn gereden.
Caro :(:) :(:) .

En wij.............. *\o/* . Doel gehaald: over de finish. Wel beetje illegaal merk ik achteraf: ze hadden vier weigeringen en hadden er dus eigenlijk uit gemoeten. Gelukkig mochten ze de laatste twee hindernissen gewoon nog springen. Stomme is dat de weigeringen niet eens op de rampen-hindernissen waren waar we problemen verwacht hadden :Y) . Die grote H6 sprong ze goed, alhoewel ze boven de sprong wel even de turbo-rek aan moest zetten om er overheen te komen 8-) . Grootste probleem zit in de opsprongen en de boom voor het water. Dat laatste weten we wel, die andere twee hadden we niet echt verwacht. Dat is gewoon nog gebrek aan ervaring: de piano van Rob kent ze, maar verder niks eigenlijk. Nou ja, maakt verder niet uit, we zijn super trots op het Giga monster. Ik zal zo nog een uitgebreid fotoverslag maken.

Volgens mij was Sim trouwens niet in Lelystad maar in EL, of ik moet echt een draadje los hebben :o? .

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 14:40

Sim zou gisteren met Noor naar Putten en dat ging niet door. Sim zit nu in EL en Noor met Karen in Lelystad.
Alle crossers en andere wedstrijdruiters succes.
Caro :(:)

Bye bye.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 15:36

Zo onderweg na huis (lees thuis braaf bij)
Dressuur ging eindelijk lekker. Mocht iets actiever masr tenminste geen geren/gebok. 184 en in de middemoot. Normaal laatste. Springen foutloos. Cross ging zo easy, ene laatste hindernis struikeld ol en kwam net niet goed uit dus een stop. Maar hij ging zo lekker :D super tevreden.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 15:46

mooie foto's trouwens van die hindernissen :j
Maar jammer van de weigeringen maar toch wel leuk dat ze rond is gekomen.